Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Az amik gyakran csinálnak ilyet, van turistavasút, ahol a gőzös mögött hajtó kis dízelmozdonyra egy boxcart húznak, a dízel abban vontatja a vonatot, a gőzös meg látványfüstöt ereget.
Szerintem nincs, de amúgy mi a francnak lenne? Egyszerűbb betenni még egy mozdonyt. Ha meg nem akarnak nagyon a sorból kilógót - pl. gőzös mögé - akkor F7B-t szoktak betenni, lásd CP.
Power car-t akkor használnak, ha a mozdony(ok) nem elegendőek a hosszabb vonat fűtéséhez vagy energia ellátásához. Gondolom a Grand Canyonnál mennek a klímák ezerrel...
Ha a SEPTA tartja magát az ütemtervhez, a hetekben búcsúzik az utolsó AEM-7 (itthon ismertebb távoli rokona a "négytengelyes ASEA") a személyforgalomtól, egyben vélhetően mindenféle feladattól.
Nekem H0-ban megvan a CP GP30 állományának 50%-a. :-) Persze a szokásos megnemcsinált eltéréssekkel, bár egy-két próbálkozás azért van (anno az összes kanadai Life-Like mozdony a Hobbycraft Canada számára készült modell volt, pár apróságot azért módosítottak).
One of only two EMD GP30's sold in Canada (CP 5000-5001). CP 5001 was shot at the diesel facility in Saskatoon, Saskatchewan in July 1986 by Mark Kindrachuk. She is coupled to GP35 CP 5021. Both GP30's are long retired, but are still around. One works a grain elevator in the USA. The other is at a railway museum in Alberta.
Annak a vonatnak az a beceneve, hogy Silver Starvation :) Nincs rajta teljes étkező csak csökkentett személyzet és mikrós kaja. Persze mi már hozzászoktunk de ott az a kevés ember aki távolsági vonaton hálóban utazik többnyire az élményt keresi, így ez a kaja nem annyira vonzó. Ezért is olcsóbb mint egy átlagos háló.
A régi mozdony nem az ALCO World Locomotive, ami a görögöknek és a spanyoloknak is volt? Mert akkor nem is lehet akármilyen magas, hiszen szinte minden pályán el kell férnie.
Köszönöm! A Silver Starra, buszos csatlakozással 330 dollárért van a roomette, a coach meg 120 körül. Tekintve, hogy Manhattanban a kedvenc YMCA-m 90-100 dollár általában 1 éjszakára, nem olyan gyilkos, főleg ha kaja is van. De 500-1000 között már nem ruháznék be rá.
Még csak most kezdtem a tervezgetést, ha összejön beszámolok róla.
Roometteben az egész fülkét fizeted, mást nem raknak melléd. Az étkezés miatt jobban megéri 2 főnek, de néha egynek is egész jó ajánlat.
Coachon meglepően jól kibírható az éjszaka, ha nem ül melletted senki és senki nem hangoskodik. Ilyenkor a felhajtott lábtámaszokkal jó kis ágyat lehet csinálni. Nekem szerencsém volt, sosem volt tele kocsi, így volt elég hely mindig. Szerintem 180 cm alatt el is lehet férni kényelmesebben (én kicsit magasabb vagyok, így hajtogatni kellett magamat). Viszont coachon kell takaró, mert a klíma éjszaka lefagyaszt...
Lenne egy kérdésem. A roomette foglalása, hogyan működik? Ha a foglalásnál 1 személyt adok meg és 1 felárat fizetek berakhatnak mást mellém vagy 2 felárat fizetek és egyedül leszek. Vagy ha 1-et jelölök be, akkor enyém a fülke mindenképpen?
Ha jól néztem az albumok alatt, akkor volt Coach-on töltött éjszaka is? Mennyire lehet kibírni?
Egy Penn Station - Florida jöhetne szóba, esetleg max 3 nap valamerre, de a 4-ik napon már muszáj odaérni.
Nem film, hanem a valóság: a "Rafale" felfegyverzett, páncélozott kocsi amerikai őrökkel Vietnam egyetlen, még a franciák idejében épült fogaskerekű vasútján, hogy legyen mivel visszaverni az esetleges Viet Kong-támadást. A vonal túlélte a háborút, aztán a hanoi kormány felszedette mindenestül.