Keresés

Részletes keresés

Conrail Creative Commons License 2018.09.05 0 0 14017

Egy szép Zebra; EMD GMD1; Built: 9/1958; 

Notes: ex-1026, ex-1603, re-reblt 9/98;

Walker Yard in Edmonton, AB, on August 4th, 2018 

Fotó: Kalel Harrison 

 

róbertke Creative Commons License 2018.08.06 0 0 14016
Előzmény: RhB (14015)
RhB Creative Commons License 2018.08.06 0 0 14015

Nekem H0-ban megvan a CP GP30 állományának 50%-a. :-) Persze a szokásos megnemcsinált eltéréssekkel, bár egy-két próbálkozás azért van (anno az összes kanadai Life-Like mozdony a Hobbycraft Canada számára készült modell volt, pár apróságot azért módosítottak).

Előzmény: Conrail (14012)
Conrail Creative Commons License 2018.08.05 0 0 14014

CP 8622-8705-8828-8632-9828 

Conrail Creative Commons License 2018.08.05 0 0 14013

Canadian National (CN) only rostered two GP35's on their roster 4000-4001 here is CN GP35 4001. (Doug Leffler photo CRO Archives). 

Conrail Creative Commons License 2018.08.05 0 0 14012

One of only two EMD GP30's sold in Canada (CP 5000-5001). CP 5001 was shot at the diesel facility in Saskatoon, Saskatchewan in July 1986 by Mark Kindrachuk. She is coupled to GP35 CP 5021. Both GP30's are long retired, but are still around. One works a grain elevator in the USA. The other is at a railway museum in Alberta.

róbertke Creative Commons License 2018.08.02 0 1 14011

GM B12 tipus, 1953 -ban gyártották 1.000 mm nyomtávra.

 

Előzmény: GOLAZ111 (14009)
gw Creative Commons License 2018.08.02 0 0 14010

Annak a vonatnak az a beceneve, hogy Silver Starvation :) Nincs rajta teljes étkező csak csökkentett személyzet és mikrós kaja. Persze mi már hozzászoktunk de ott az a kevés ember aki távolsági vonaton hálóban utazik többnyire az élményt keresi, így ez a kaja nem annyira vonzó. Ezért is olcsóbb mint egy átlagos háló.

Előzmény: DVB (14008)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.01 0 0 14009

A régi mozdony nem az ALCO World Locomotive, ami a görögöknek és a spanyoloknak is volt? Mert akkor nem is lehet akármilyen magas, hiszen szinte minden pályán el kell férnie.

Előzmény: vrobee (14004)
DVB Creative Commons License 2018.08.01 0 0 14008

Köszönöm! A Silver Starra, buszos csatlakozással 330 dollárért van a roomette, a coach meg 120 körül. Tekintve, hogy Manhattanban a kedvenc YMCA-m 90-100 dollár általában 1 éjszakára, nem olyan gyilkos, főleg ha kaja is van. De 500-1000 között már nem ruháznék be rá.

 

Még csak most kezdtem a tervezgetést, ha összejön beszámolok róla.

Előzmény: gw (14007)
gw Creative Commons License 2018.08.01 0 0 14007

Roometteben az egész fülkét fizeted, mást nem raknak melléd. Az étkezés miatt jobban megéri 2 főnek, de néha egynek is egész jó ajánlat.

Coachon meglepően jól kibírható az éjszaka, ha nem ül melletted senki és senki nem hangoskodik. Ilyenkor a felhajtott lábtámaszokkal jó kis ágyat lehet csinálni. Nekem szerencsém volt, sosem volt tele kocsi, így volt elég hely mindig. Szerintem 180 cm alatt el is lehet férni kényelmesebben (én kicsit magasabb vagyok, így hajtogatni kellett magamat). Viszont coachon kell takaró, mert a klíma éjszaka lefagyaszt...

Előzmény: DVB (14006)
DVB Creative Commons License 2018.08.01 0 0 14006

Lenne egy kérdésem. A roomette foglalása, hogyan működik? Ha a foglalásnál 1 személyt adok meg és 1 felárat fizetek berakhatnak mást mellém vagy 2 felárat fizetek és egyedül leszek.  Vagy ha 1-et jelölök be, akkor enyém a fülke mindenképpen?

 

Ha jól néztem az albumok alatt, akkor volt Coach-on töltött éjszaka is? Mennyire lehet kibírni?

 

Egy Penn Station - Florida jöhetne szóba, esetleg max 3 nap valamerre, de a 4-ik napon már muszáj odaérni.

 

Köszönöm előre is a tanácsot!

 

Előzmény: gw (13634)
róbertke Creative Commons License 2018.07.26 0 0 14005

Pár összehasonlító adat a gépekről:

Gyártási évek: 1953/2012

teljesítmény: 1000/4000 Le

Nyomtáv: 1000mm

Tömegük: 68 / 150 tonna

T. elrend: B-B / B+B - B+B

Előzmény: vrobee (14004)
vrobee Creative Commons License 2018.07.26 -1 0 14004

a második kép nagyon szemléletes...

Előzmény: Conrail (14003)
Conrail Creative Commons License 2018.07.26 0 1 14003

róbertke Creative Commons License 2018.07.24 0 0 14002

Ma délelőtt La Plata állomáson egy szokásos vonat haladt át: 

 

BNSF 7892 (GE ES44DC) + 3735 (GE ET44C4) + 3857 (GE ET44C4) + 5009 (GE Dash C44-9W)

+ CSX 100 (GE AC44CW)

+ UP 4418 (EMD SD70M)

+ BNSF 8057 (GE ES44C4)

+ NS 9310 (GE Dash C44-9W)

+ 77 konténeres kocsiegység.

 

Mind a 8 mozdony motorja pöfögött, ami maximálisan 35.200 Lóerőt jelentene (persze nem teljes max. gázon mentek .... )

Pályaőr Creative Commons License 2018.07.24 0 0 14001



Nem film, hanem a valóság: a "Rafale" felfegyverzett, páncélozott kocsi amerikai őrökkel Vietnam egyetlen, még a franciák idejében épült fogaskerekű vasútján, hogy legyen mivel visszaverni az esetleges Viet Kong-támadást. A vonal túlélte a háborút, aztán a hanoi kormány felszedette mindenestül.

róbertke Creative Commons License 2018.07.24 0 0 14000

Steven Seagal: Száguldó erőd; 

Utolsó 10-15 perc az izgi az egészből...

Betekintést nyerhetünk egy étkezőkocsi konyhájába ... miközben a Jófiu és a Rosszfiú saláltát akar készíteni a másikból...

Aztán ami utána jön .... a nagy csimm-bumm a benzines vonattal ... már a kocsiban az SP mozdony orra de a hősünk még fut a másik ajtó felé...:) 

Pályaőr Creative Commons License 2018.07.24 0 0 13999

Train Wreck Experiments To Derail Trains World War Two Archive Footage 
The Claiborne & Polk Military Railroad, Louisiana


https://www.youtube.com/watch?v=zCKvEnoBAzE

Robbantástechnikai bemutató vasúti szabotázsokhoz, II. világháború. Így megy a valóságban, és, mint láthatjuk, nem is olyan könnyű, legalábbis négytengelyes kocsikból összeállított szerelvénynél.

Pályaőr Creative Commons License 2018.07.24 0 0 13998

Ez a Diesel-hozzákapcsolás filmforgatáson volt. A jelenet arról szólt, hogy gerillák felrobbantják a pályát egy zsoldosok által összeállított vonat előtt, a mozdony kisiklik és az oldalára borul, ehhez egy üzemképtelen, valódi gőzmozdonyt használtak fel a filmesek. A vonatot hátulról tolta egy Diesel, csak úgy vették fel, hogy ez ne látsszon a felvételeken. Itt nem kellett burkolni.

 



A robbanás, meglehetősen rossz minőségben a You Tube-ról, egyébként az amerikai filmeseknek mániája, hogy szimpla robbanótöltet imitálása helyett napalmot, vagy mi a szentistent használnak, aminek a valóságos akciókhoz köze nincs, viszont roppant látványos.

Előzmény: CB&Q kedvelö (13995)
róbertke Creative Commons License 2018.07.24 0 0 13997

13989 h.sz. képén is látni, hogy a UP gőzös mögött mindenféle álcaháló nélkül ott a legújabb büszkeségük...:-)) 

Előzmény: manhattani (13996)
manhattani Creative Commons License 2018.07.23 0 0 13996

Egy kis dízel oldala és a mozdonyszerkesztési szelvény határa között van hely, míg egy ilyen, 4700 Le-s mozdonyé mellett valószínűleg nincs.

Előzmény: CB&Q kedvelö (13995)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.22 0 0 13995

manhattani  2018.07.13    0 0 13970

>a Dieselt a vonat végébe ... hozzákapcsolták,

 

Az amik gyakran csinálnak ilyet, van turistavasút, ahol a gőzös mögött hajtó kis dízelmozdonyra egy boxcart húznak, a dízel abban vontatja a vonatot, a gőzös meg látványfüstöt ereget.

 

Előzmény: manhattani (13994)
manhattani Creative Commons License 2018.07.22 0 0 13994

Azt nehéz is lenne álcázni, azok a mozdonyok jól kijönnek a mozdonyszerkesztési űrszelvény széléig, nem férne rá az álca :-) Nomeg a hangja...

 

Előzmény: CB&Q kedvelö (13989)
manhattani Creative Commons License 2018.07.22 0 0 13993

Ezt egyes vasutasok megoldanák "okosba'", lelövik a szarvast, aztán a vágányra teszik és egy kicsit nekimennek a mozdonnyal.

 

Az USÁ-ban egyes rendezőkön golfkocsival közlekednek a hosszú tehervonatok mellett.

 

Rádiótávvezérlés: Svédországban láttam ilyet. A paker beállt a kocsi végéhez, magára hívta a mozdonyt és összeakasztotta őket. MÁVosok mondták, hogy nálunk nem lehetne ilyen, mert a mozdonyvezető a kocsmából kezelné a távvezérlőt a rádót hallgatva.

 

A világ legnagyobb teherpályaudvarán, Bailey yardon zónákat jelöltek ki, ahol rádióval lehet a tolatómozdonyokat vezérelni a toronyból. Ezt nem minden túr használja, vannak, akik jobban szeretik a mozdonyból vezetést.

Előzmény: CB&Q kedvelö (13988)
RhB Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13992

Bunk car volt rendes hálókocsiból is, mint pl. az UP 906211, ami egy 4-4-2 sleeper-ből lett, és daruszerelvény hálókocsija volt. Az UP kocsis könyvben van rendes fotó, a neten most hirtelen csak ezt találtam, de a drókerítésen át éppen látni a bunk car feliratot.

 

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=2305316

 

ez meg egy réz modell róla

 

https://brasstrains.com/Classic/Product/Detail/082341/HO-Brass-Model-Wasatch-CRI-P-as-UP-Union-Pacific-MOW-4-4-2-Sleeper-MP-M-Bunk-Car-906211-Pro-Paint-by-Boyd-Reyes

 

 

De volt teherkocsiból is.

 

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1899399

 

 

Előzmény: RhB (13991)
RhB Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13991

Hol kerestek hasonlót? Nekem nem rémlik, hogy bunk car-ról szó lett volna.

 

A bunk car tkp. "hálókocsi", csak kicsit spártaibb kivitel. Ez érdekes, hogy még ablaka sincs. Az OM rotary snow plow másik bunk car-ja a 0495-ös a section men-eké (a 04417-es az engine men kocsija), azon van ablak. A 0466-os kitchen-diner-en szintén. Ja, és persze ez keskenynyomközű.

 

 

 

 

 

Előzmény: CB&Q kedvelö (13990)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13990

Munkavonatoknál használták a Bunk Car-t. 

Lehet, hogy egy hasonlót kerestek? 

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13989

Trains Magazine 2018.07.19. Fészbuk.

Itt már nem álcázzák a FEF3 X-844 mozdony mögött a legújabb EMD mozdonyt ...:-)) 

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13988

- Norvég vasútnál - NSB - az EL 16 -os mozdonynál konkrétan olvastam, hogy rendszeresítve van puska de nem Macilaci miatt, hanem ha elütött egy szarvast a vonat, a mozdonyszemélyzet megadja neki a kegyelemlövést. Nagyon szigorúan veszik a Hatóságok, nem rendezhetnek a vasutasok szarvasvadászatot csak úgy.

- Dél-Afrikai vasútnál az E9 villanymozdony tartozéka viszont egy motorkerékpár, hogy a 2-3 Km hosszú vonatot a személyzet le tudja ellenőrizni. 

Előzmény: tamagaba71 (13980)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!