Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Annak a vonatnak az a beceneve, hogy Silver Starvation :) Nincs rajta teljes étkező csak csökkentett személyzet és mikrós kaja. Persze mi már hozzászoktunk de ott az a kevés ember aki távolsági vonaton hálóban utazik többnyire az élményt keresi, így ez a kaja nem annyira vonzó. Ezért is olcsóbb mint egy átlagos háló.
A régi mozdony nem az ALCO World Locomotive, ami a görögöknek és a spanyoloknak is volt? Mert akkor nem is lehet akármilyen magas, hiszen szinte minden pályán el kell férnie.
Köszönöm! A Silver Starra, buszos csatlakozással 330 dollárért van a roomette, a coach meg 120 körül. Tekintve, hogy Manhattanban a kedvenc YMCA-m 90-100 dollár általában 1 éjszakára, nem olyan gyilkos, főleg ha kaja is van. De 500-1000 között már nem ruháznék be rá.
Még csak most kezdtem a tervezgetést, ha összejön beszámolok róla.
Roometteben az egész fülkét fizeted, mást nem raknak melléd. Az étkezés miatt jobban megéri 2 főnek, de néha egynek is egész jó ajánlat.
Coachon meglepően jól kibírható az éjszaka, ha nem ül melletted senki és senki nem hangoskodik. Ilyenkor a felhajtott lábtámaszokkal jó kis ágyat lehet csinálni. Nekem szerencsém volt, sosem volt tele kocsi, így volt elég hely mindig. Szerintem 180 cm alatt el is lehet férni kényelmesebben (én kicsit magasabb vagyok, így hajtogatni kellett magamat). Viszont coachon kell takaró, mert a klíma éjszaka lefagyaszt...
Lenne egy kérdésem. A roomette foglalása, hogyan működik? Ha a foglalásnál 1 személyt adok meg és 1 felárat fizetek berakhatnak mást mellém vagy 2 felárat fizetek és egyedül leszek. Vagy ha 1-et jelölök be, akkor enyém a fülke mindenképpen?
Ha jól néztem az albumok alatt, akkor volt Coach-on töltött éjszaka is? Mennyire lehet kibírni?
Egy Penn Station - Florida jöhetne szóba, esetleg max 3 nap valamerre, de a 4-ik napon már muszáj odaérni.
Nem film, hanem a valóság: a "Rafale" felfegyverzett, páncélozott kocsi amerikai őrökkel Vietnam egyetlen, még a franciák idejében épült fogaskerekű vasútján, hogy legyen mivel visszaverni az esetleges Viet Kong-támadást. A vonal túlélte a háborút, aztán a hanoi kormány felszedette mindenestül.
Robbantástechnikai bemutató vasúti szabotázsokhoz, II. világháború. Így megy a valóságban, és, mint láthatjuk, nem is olyan könnyű, legalábbis négytengelyes kocsikból összeállított szerelvénynél.
Ez a Diesel-hozzákapcsolás filmforgatáson volt. A jelenet arról szólt, hogy gerillák felrobbantják a pályát egy zsoldosok által összeállított vonat előtt, a mozdony kisiklik és az oldalára borul, ehhez egy üzemképtelen, valódi gőzmozdonyt használtak fel a filmesek. A vonatot hátulról tolta egy Diesel, csak úgy vették fel, hogy ez ne látsszon a felvételeken. Itt nem kellett burkolni.
A robbanás, meglehetősen rossz minőségben a You Tube-ról, egyébként az amerikai filmeseknek mániája, hogy szimpla robbanótöltet imitálása helyett napalmot, vagy mi a szentistent használnak, aminek a valóságos akciókhoz köze nincs, viszont roppant látványos.
Az amik gyakran csinálnak ilyet, van turistavasút, ahol a gőzös mögött hajtó kis dízelmozdonyra egy boxcart húznak, a dízel abban vontatja a vonatot, a gőzös meg látványfüstöt ereget.
Ezt egyes vasutasok megoldanák "okosba'", lelövik a szarvast, aztán a vágányra teszik és egy kicsit nekimennek a mozdonnyal.
Az USÁ-ban egyes rendezőkön golfkocsival közlekednek a hosszú tehervonatok mellett.
Rádiótávvezérlés: Svédországban láttam ilyet. A paker beállt a kocsi végéhez, magára hívta a mozdonyt és összeakasztotta őket. MÁVosok mondták, hogy nálunk nem lehetne ilyen, mert a mozdonyvezető a kocsmából kezelné a távvezérlőt a rádót hallgatva.
A világ legnagyobb teherpályaudvarán, Bailey yardon zónákat jelöltek ki, ahol rádióval lehet a tolatómozdonyokat vezérelni a toronyból. Ezt nem minden túr használja, vannak, akik jobban szeretik a mozdonyból vezetést.
Bunk car volt rendes hálókocsiból is, mint pl. az UP 906211, ami egy 4-4-2 sleeper-ből lett, és daruszerelvény hálókocsija volt. Az UP kocsis könyvben van rendes fotó, a neten most hirtelen csak ezt találtam, de a drókerítésen át éppen látni a bunk car feliratot.
Hol kerestek hasonlót? Nekem nem rémlik, hogy bunk car-ról szó lett volna.
A bunk car tkp. "hálókocsi", csak kicsit spártaibb kivitel. Ez érdekes, hogy még ablaka sincs. Az OM rotary snow plow másik bunk car-ja a 0495-ös a section men-eké (a 04417-es az engine men kocsija), azon van ablak. A 0466-os kitchen-diner-en szintén. Ja, és persze ez keskenynyomközű.
- Norvég vasútnál - NSB - az EL 16 -os mozdonynál konkrétan olvastam, hogy rendszeresítve van puska de nem Macilaci miatt, hanem ha elütött egy szarvast a vonat, a mozdonyszemélyzet megadja neki a kegyelemlövést. Nagyon szigorúan veszik a Hatóságok, nem rendezhetnek a vasutasok szarvasvadászatot csak úgy.
- Dél-Afrikai vasútnál az E9 villanymozdony tartozéka viszont egy motorkerékpár, hogy a 2-3 Km hosszú vonatot a személyzet le tudja ellenőrizni.
Németeknél a DB V60/BR 260-as mozdonyt így használják már több mint 30 éve de nem csak rendezőpályaudvaron, hanem tolatós-tehervonatnál is állomási kiszolgálásnál.
Mindjárt több találatot ad ki a Google. Az megvolt, hogy a peninsula bay window mi lehet, csak azt nem tudtam, hogy pontosan hogy hívják. Hanem a caboose/boxcar with motor/Diesel drive-ra nem ad semmit.
Az biztos, hogy az USA-ban amíg a postát vonaton vitték, a postakocsit kísérő alkalmazottaknak volt fegyverük. A sacramentói múzeumban beszélgettem egy nyugalmazott fazonnal, sok érdekes történetet mesélt (kevésre emlékszem belőle sajnos).