Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
"A pure set of four BN lettered SD70MACs roll a coal load southward just beyond West Plains, MO from August 4, 1997. Even though it was the BNSF by then, so this was a decent catch for sure. BN 9603, 9641, 9599 and 9638 were helped out by BN SD40-2s 7240 and 7806 on the rear as they head toward a crew change at Thayer, MO."
Dark Of The Sun (Rod Taylor,1968.) A történet az egykori Belga-Kongóban játszódik, a szimba-lázadás idején, ha ismerős.
A filmet azonban Jamaicában forgatták. A mozdonyt tudná-e valaki azonosítani, és, hogy a katonák zubbonyán mit rövidít az F.D.E.C. felirat? A C., gondolom, Congo, de a többire nincs ötletem.
Nem lehet, hogy az a kérdés, hogy létezik-e pont 31,5 metrikus tonnának megfelelő, szabványosított - tehát AAR szabványként, vagy legalább ajánlásként létező - tengelyterhelés érték? Mert ha igen, akkor például teherkocsikból kiindulva a válasz "nincs". Legalábbis AAR-szabványosított változatban a 286.000 és a 315.000 fontos ("100 ton service" illetve "125 ton service"), 4 tengelyes kocsi van (F és K, illetve G és M típusú tengelyekkel). Az metrikus tonnában és tengelyterhelésben annyi mint rendre 32,4 és 35,7 tonna. 31,5 tonna nem létezik. :) Mondjuk ugyanezt még el kellene játszani a mozdonyokkal, hátha ott is akad AAR-szintű (nem vasúttársasági szintű) szabvány a tengelyterhelésekre. A személykocsikat gondolom nem érdemes belevenni a keresésbe, ott azért mérsékeltebbek a tengelyterhelések.