Keresés

Részletes keresés

trixes Creative Commons License 2017.11.12 0 0 13892

Tiszteletem az URAKNAK!

 

Segítséget szeretnék kérni! Ha nem jó helyen,akkor iránymutatást a megfelelő topikhoz! Az Indóház magazin mely számában foglalkoznak a gázturbinás mozdonyokkal?

 

A segítséget előre is köszönöm szépen! Jöhet privátban is!

Dash 9 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 13891

Üdv!

 

Tudja valaki, hogy a gépeken hogyan van rögzítve, illetve hogyan működik az oldalablak felett található napellenző lemez? Gondolok itt arra, hogy hogyan van rögzítve a lehajtott és a kihajtott helyzetben.

 

A válaszokat előre is köszönöm!

manhattani Creative Commons License 2017.09.28 0 0 13890

Majd szkennelem a TRAINS írását, az nem Indóház :-)

 

icestorm: jégverés.

Előzmény: manta66 (13876)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.09.28 -1 0 13889

"Passz, de az az 5-6 gép, amivel találkoztam, az mind ilyen volt." - Közben rájöttem, hogy ez hazugság.

Előzmény: gereblyepörkölt (13888)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.09.28 -1 0 13888

"A VIA vonatok mind LRC kocsikkal jártak?" - Nem.

 

 

"A P42-esek mind bekékültek, vagy van még a korábbi zöld(es) verzióból is?" - Passz, de az az 5-6 gép, amivel találkoztam, az mind ilyen volt.

Előzmény: RhB (13887)
RhB Creative Commons License 2017.09.28 0 0 13887

Majd csinálunk ilyen GO tárolót. :-) A VIA vonatok mind LRC kocsikkal jártak? A P42-esek mind bekékültek, vagy van még a korábbi zöld(es) verzióból is?

Előzmény: gereblyepörkölt (13882)
redben Creative Commons License 2017.09.26 0 0 13886

Egy Stadler Flirt3 es egy Front Runner Salt Lake Citybol.

redben Creative Commons License 2017.09.26 0 0 13885

redben Creative Commons License 2017.09.26 0 0 13884

En is osztok meg egy erdekes kepet amit a legutobbi utamon löttem.

róbertke Creative Commons License 2017.09.20 0 0 13883

Norfolk Southern D8-40CW #8316

Amtrak P42DC #78 

 

gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.09.19 -1 0 13882

Hoztam én is pár jószágot Toronto és környékéről:

 

1-3.: Go Transit-os Bombardier BiLevel személykocsik és az őket továbbító MotivePower MP32PH-Q típusú mozdonyok. (Exhibiton Station, Mimico Station illetve Union Station közelében.)
4.: ALCO S-2 (CP Rail 7020) a toronto-i Roundhouse Parkban.

5:. Via F40PH-2 a Sarnia - Toronto Union St. viszonylatú vonatával Guelph közelében.

6:. Via P42DC a Toronto Union St. - London vonatával Rockwood közelében.

7:. MLW 4-8-4 (Canadian National 6167) Guelph állomás mellett.

 

bakfitty61 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13881

Nem tudom hogy tovább bővült-e a szerelvény, másnap délelőtt már megkezdtük a vonatozást Chicagoba.

Előzmény: vrobee (13879)
bakfitty61 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13880

Ezt az egyet tudtam lekapni párszor. Itt nincs is több úgy tudom.

Előzmény: róbertke (13878)
vrobee Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13879

erre gondolsz? (ugyanonnan)

Előzmény: róbertke (13878)
róbertke Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13878

1951 -es gyártású SW8 -ról nincs több képed??

Előzmény: bakfitty61 (13877)
bakfitty61 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13877

Sacramentoban, ill. Old Sacramentoban éppen készítették elő őket nosztalgia utazásra.

 

 

 

Nagyon színvonalas ugyanitt California vasúti múzeuma is, sok régi gőzös van, számomra sajnos diesel alig. Pár kép innen is.

 

        

 

manta66 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13876

Nem tudom, de szerintem a szakember viccelt.

Nagyon, de nagyon leépítenének ott valakiket, ha egy áramellátási zavar miatt nem indulnának be a tartalék generátorok pár másodpercen belül.

Nálunk is folyamatosan üzemkészek a dízel aggregátorok még egy kis állomáson is, de olyan szinten, hogy üzemi hőmérsékleten tartják őket, és elég egy áramingadozás, és már indulnak is.

 

A kanadai történet igaz. 1997-ben nagy jeges buli volt (mi az az ice storm???).

Három kisvárosban is voltak mozdonyok, mert a saját vészgenerátoraik valamiért tönkrementek. Tréleren vitték őket a szükséges helyre.

De hogy az egész hálózatot ellátták-e, azt nem tudom.

Szerintem valószínűbb, hogy a kórházak és más fontos intézmények saját generátorait pótolták velük.

Nem tudom, mennyire lehet rögtönözni olyan cuccot, ami 600V egyenáramból csinálna nekik 120V 60hz 3fázisú váltóáramot a hálózatba.

Pár kép:

http://i9.photobucket.com/albums/a51/zzyxzz/Diesel%20rail%20locomovite%20used%20as%20a%20generator%20in%20Boucherville%20Queacutebec%20during%20the%201998%20ice%20storm%20-02_zpsgzqtatwm.jpg

 

http://www.railpictures.ca/main-page/rerailing-3502-after-having-been-lent-to-the-town-during-the-ice-storm-crisis-that-lasted-7-8-days

 

http://www.railpictures.ca/main-page/rerailing-3502-after-having-been-lent-to-the-town-during-the-ice-storm-crisis-that-lasted-7-8-days-3

Előzmény: manhattani (13875)
manhattani Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13875

"Minden járművön van a négy piros HEP csatlás, kettő fixen beépített kábel, kettő pedig mindkét végén csatlakozós."

 

Riporter kérdezte a North Platte-i (Nebraska) Bailey Yard szakemberét: Mit csinálnak, ha megszűnik a yard hálózati tápellátása?

"Beállítunk két 4700 Le-s mozdonyt, az ellátja az egész pályaudvart."

 

Kanadában meg tán árvíz miatt szűnt meg egy kisváros villany ellátása, beállítottak egy mozdonyt, az egy trafóval ellátta az egész települést.

Előzmény: manta66 (13872)
róbertke Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13874

Már világos ... :-))

Előzmény: segélyvonókészülék (13871)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13873

Wow!

Elmés!

Köszi!

Előzmény: manta66 (13872)
manta66 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13872

Nem hozzák össze a mozdonyokat a fűtéssel ők sem.

Az Amtrak HEP rendszere  480V 3 fázisú árammal működik.

Minden járművön van a négy piros HEP csatlás, kettő fixen beépített kábel, kettő pedig mindkét végén csatlakozós.

A négy csatlakozás négy egymással párhuzamos fűtési áramkört jelent.

Ezt meg tudják táplálni mozdonyról, fűtőkocsiról, kocsi alatti generátorról, és állomási telepített berendezésről is.

Egy mozdony kb 1000-1200KW fűtési áramot tud termelni, egy kocsi a 20-130kw, vagy akár 150kw áramot is igényel.

Ha nem elég egy generátor teljesítménye, egyszerűen rákapcsolnak még egyet, vagy többet.

És pont erre való a négy fűtési vezeték.

Hogy ne kegyen rövidzárlat, az egyes generátorok más-más kábelt táplálnak, így az egyes kocsicsoportokat egymástól függetlenül látják el árammal.

Minden kocsi alatt van egy elosztó, amibe befut mind a négy vezeték, és ott kapcsolják rá a kocsira a megfelelő fűtési vezetéket.

Előzmény: segélyvonókészülék (13870)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13871

Nem is a vonóerőkifejtésre vonatkozott a kérdésem, inkább arra, hogy egy csomó dolgot a masinán tesztelni csak úgy lehet, ha az van legelöl.

Előzmény: róbertke (13868)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13870

Köszi!

A pneumatikus kieg.fék távvezérlés elég régimódi, viszont a HEP csatlás érdekes!

Mer' hogy a két dízelt hogy hozzák össze fűtésileg, az nagy móka!

(Két Siemens ER20 pl. nem tud szinkronban fűteni.)

Előzmény: manta66 (13867)
róbertke Creative Commons License 2017.09.16 0 0 13869

Kívű-belül nézhető a Siemens ....

https://www.youtube.com/watch?v=Ipu4cTNdqLo

Előzmény: segélyvonókészülék (13866)
róbertke Creative Commons License 2017.09.16 0 0 13868

Tavalyi videó és itt is hátul van a kérdezett gép, de nekem úgytűnik mintha tolná a szerelvényt ezerrel...

https://www.youtube.com/watch?v=j-e_v9GEKGE

Előzmény: segélyvonókészülék (13866)
manta66 Creative Commons License 2017.09.16 0 0 13867

Nem nagyon van ott több kapcsolat, mint általában.

A közelebbi oldalon  pirosak a HEP ("fűtés") csatlakozói, csak össze van kapcsolva mindkettő.

Alul a szokásos légféktömlők, középen a fővezeték, két oldalt a főlégtartály/kiegyenlítő légtartály/kiegészítő fék - (ezek mindkét oldalon).

A kék COM és fekete MU pedig a túloldalon van összekapcsolva.

És amennyire én látom, a HEP kábelek a túloldalon is össze vannak kapcsolva.

 

Van alul, középen egy vékony tömlő a fővezeték fölött, azt nem tudom, micsoda.

Előzmény: segélyvonókészülék (13864)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.16 0 0 13866

Ja, csak ebből kiindulva a "nehogybajlegyen" masina lenne a második, hisz vezérelt gépként egy csomó fícsört nem lehet tesztelni.

Előzmény: róbertke (13865)
róbertke Creative Commons License 2017.09.16 0 1 13865

Az csak nálunk szokás magyar honban, hogy tesztüzemben szólóban küldjük a vonatban a gépet ..... azt ha fekve marad a gép, borul az egész vonal menetrendje.

Előzmény: segélyvonókészülék (13864)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.15 0 0 13864

Arról van esetleg infód, hogy mi az a kábel- és csőrengeteg a kapcsolt mozdonyok között?

A képek tanúsága szerint nem megy a vonat elején, csak második mozdonyként. Ez még tesztfázis, vagy tudni az okát?

Előzmény: bakfitty61 (13863)
bakfitty61 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 13863

Az USÁ-ban, Sacramentóban és Chicagóban láttam ezeket a vadiúj Siemens SC-44 Scarger mozdonyokat, már egészen sok fut belőlük.

 

   

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!