Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
1-3.: Go Transit-os Bombardier BiLevel személykocsik és az őket továbbító MotivePower MP32PH-Q típusú mozdonyok. (Exhibiton Station, Mimico Station illetve Union Station közelében.) 4.: ALCO S-2 (CP Rail 7020) a toronto-i Roundhouse Parkban.
5:. Via F40PH-2 a Sarnia - Toronto Union St. viszonylatú vonatával Guelph közelében.
6:. Via P42DC a Toronto Union St. - London vonatával Rockwood közelében.
7:. MLW 4-8-4 (Canadian National 6167) Guelph állomás mellett.
Nagyon, de nagyon leépítenének ott valakiket, ha egy áramellátási zavar miatt nem indulnának be a tartalék generátorok pár másodpercen belül.
Nálunk is folyamatosan üzemkészek a dízel aggregátorok még egy kis állomáson is, de olyan szinten, hogy üzemi hőmérsékleten tartják őket, és elég egy áramingadozás, és már indulnak is.
A kanadai történet igaz. 1997-ben nagy jeges buli volt (mi az az ice storm???).
Három kisvárosban is voltak mozdonyok, mert a saját vészgenerátoraik valamiért tönkrementek. Tréleren vitték őket a szükséges helyre.
De hogy az egész hálózatot ellátták-e, azt nem tudom.
Szerintem valószínűbb, hogy a kórházak és más fontos intézmények saját generátorait pótolták velük.
Nem tudom, mennyire lehet rögtönözni olyan cuccot, ami 600V egyenáramból csinálna nekik 120V 60hz 3fázisú váltóáramot a hálózatba.
Az csak nálunk szokás magyar honban, hogy tesztüzemben szólóban küldjük a vonatban a gépet ..... azt ha fekve marad a gép, borul az egész vonal menetrendje.
Az MTA Long Island Rail Road leendő M9-es motorvonatainak egy frissen elkészült kocsija (és annak forgóváza közelebbről) a Kawasaki Heavy Industries kobe-i gyárának udvarán. (Háttérben a Tokyo Metro 16000-es sorozatú EMU-it láthatjuk.)