Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Az MTA Long Island Rail Road leendő M9-es motorvonatainak egy frissen elkészült kocsija (és annak forgóváza közelebbről) a Kawasaki Heavy Industries kobe-i gyárának udvarán. (Háttérben a Tokyo Metro 16000-es sorozatú EMU-it láthatjuk.)
Planning to visit the Illinois Railway Museum this holiday weekend? Be sure to check before you leave as the museum is closed Thursday for flooding on the grounds.
Tévedésből írtam a múltkor, hogy az az íves vágány a Grand Central Terminalőn a két szintet köti össze, egy szinten marad. Amikor épült a terminal, valaki azt mondta, hogy az álma a két szintet összekötő hurokvágány, aztán vágány lett, én meg elkönyveltem, hogy a két szint közötti.
Elolvastam egy könyvet a GCT-ről, amiből kiderült annak a vágánynak a természete, és ha már ott voltam, írtam is valamit az állomásról :-)
No, ettől tartok én is. A San Franciscoi indulás után mi két órával később, Sacramentoban fogunk fölszálni, addigra gondolom az összes nyugdíjas a kilátókocsiban fog kötni, bóbiskolni - estig :)
Aha, kösz szépen! Gondolom, a kilátókocsiba nem lehet ülőhelyet foglalni. Aztán ha Chicagó felől Denverbe tele érkezik, mert akkor mindenki felköltözik sivatagot nézni, akkor megszívtam :-)
Szerintem a superlinereken mindenhol ugyanakkora az ablakméret, az ülőben is és a hálóban is. A különbség ott van, hogy az ülőben nem csak egyetlen ablakon, egyetlen irányba tudsz kinézni. De a bedroomban ha nyitva hagyod az ajtót, akkor a másik irányba a folyosón át is ki tudsz nézni (igaz csak egyenesen, nincs nagy látószög), ez mondjuk a roomettben nem adott.
Ha nagyon nézelődni akarsz, akkor ott a kilátókocsi, éjszakára általában kiürül, bár vannak akik inkább ott alszanak :)
magam is készülök Amerikába vonatozni, augusztusban, mert akkor lesz ott a napfogyi. De én visszafelé, Denvertől Sacramentóba, aztán később San Franciscóba. Először ezt néztem ki magamnak:
Azt hallottam, hogy kicsi az ablaka, nem lehet jól kilátni, az ülőkocsiból jobb. Mit tudtok erről?
Ha így van, akkor érdemes egy éjszakát az ülőkocsiban tölteni, annyi van Denver és Sacramento között, hogy az ember jobban lássa a sivatagot. Ez a California Zephyr a Salt Lake-en sötétben megy át, de a sivatagon és a Sziklás hegységen át világosban.