Keresés

Részletes keresés

Conrail Creative Commons License 2016.05.31 0 0 13624

Nézd meg ezt az oldalt, talán a legfelső kép eredeti: 

 

http://www.american-rails.com/green-diamond.html#gallery[pageGallery]/0/

Előzmény: vrobee (13623)
vrobee Creative Commons License 2016.05.31 0 0 13623

Nem kritika volt, ne érts félre! Csak meglepett az élénk szín abból a korból, azért kerestem utána, és kiegészítésnek raktam be - de persze ezer árnyalat futhat hasonló néven.

 

(mondjuk a kockákat direkt lekicsinyítettem, nem tudom, miért lettek mégis ekkorák.)

Előzmény: Conrail (13621)
Conrail Creative Commons License 2016.05.31 0 0 13622

CNW 6866 (SD40-2),UP 5553 (ex CNW GP50),SP 7513,SP 8543.

Elmhurst, Illinois; 1999.10.31.

Fotó: Eric Royburn 

Conrail Creative Commons License 2016.05.31 0 0 13621

Ennyire nem nyomozok utána. Így rakta fel a készítője, majd a Túloldaliak megbírálják ha akarják.

Én nem tudom, nem láttam a motorvonatot, és a WIKI sem az az Etalon oldal....csak tájékozódásnak jó.

Előzmény: vrobee (13620)
vrobee Creative Commons License 2016.05.30 0 0 13620

Érdekesek ezek az utólagosan rekonstruált színek.

A Wiki azt írja, hogy: The train was painted in a two-tone green livery, "Cypress Green" on the nose and below the window sills with "Cedar Green" above, separated by an aluminum strip. Extensive aluminum trim was applied.

 

Tehát ha hihetünk ennek, akkor kevésbé élénkek a színek, és az elválasztó sárga sem stimmel.

 

Cedar green:

Cypress green:

 

(innen: http://www.thecolorswatch.com)

Előzmény: Conrail (13615)
róbertke Creative Commons License 2016.05.28 0 0 13619

Kompresszorok.

Előzmény: division by zero (13618)
division by zero Creative Commons License 2016.05.28 -1 0 13618

"GN Baldwin S-2 Class"

A gép elején mi az a sok bigyó?

Előzmény: gw (13617)
gw Creative Commons License 2016.05.28 0 0 13617

Pár kép mindenhonnan, csak úgy.

 

Amtrak Cascades Talgo Portlandben:

Portland, Oregon

 

GN Baldwin S-2 Class, Havre, Montana:

Havre, Montana

 

US Army 1881, Anniston, Alabama:

Anniston, Alabama

 

US Steel 9667 RC, Chicago, Illinois:

Chicago, Illinois

gw Creative Commons License 2016.05.28 0 0 13616

Hát manapság arrafelé inkább késés van az építkezések miatt, meg átszállás, mivel alig van átmenő vágány peron mellett, így a Bostonból jövőknek át kell szálljanak.Albany-Rensselaer

Előzmény: paca664 (13614)
Conrail Creative Commons License 2016.05.15 0 0 13615

1936 Illinois Central "Green Diamond"

Fotó: Imbued with Hues 

 Fotó. Imbued with Hues original

 

paca664 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 13614

Az extrém korai érkezés távolsági vonatoknál bevett dolognak tűnik. Velem a Lake Shore Limited Boston felől -70'-nel érkezett Albany-be, ahol eleve volt még további kb. 1 óra összezárni a new yorki vonatrésszel.

Előzmény: gw (13611)
manhattani Creative Commons License 2016.05.09 -1 0 13613
manhattani Creative Commons License 2016.05.09 0 0 13612

Az Amtrak nem zavartatja magát, még a távolsági expresszeket is megállítja az állomás közelében, üzemi okból. 1999-ben láttam, hogy a St. Louis-ból érkezett expressz megállt néhány száz méterrel a chicagói Union Station előtt, leakasztották a gyorsáru kocsikat, aztán az expressz elegánsan begördült az állomásra.

Előzmény: gw (13611)
gw Creative Commons License 2016.05.09 0 0 13611

Amtrak 7 Empire Builder Minotban (Észak Dakota). Potom 40 perccel értünk ide hamarabb, mint kellett volna, a tavaly még szorgoskodó olajszállító vonatokból egy sem volt  a pályán, csak konténerszállító tartott  fel minket egyszer-egyszer. Minotban egyébként fél órát állt volna a vonat (így több mint  1 órát),  személyzetcsere mellett tankolni is kell, de ilyen korán még nem ért ki a tartálykocsi sem. A második tankolás Havreben, Montana, is érdekes volt, az állomás előtt nem sokkal megállt a vonat, ott volt a töltőállomás, aztán pár száz métert előregurultunk, ott lehetett leszállni, illetve ott töltötték fel vízzel a kocsikat.

 

Minot, ND

redben Creative Commons License 2016.04.26 -1 0 13610

sziasztok ujabb kerdesem van. Van eloiras a ket folegvezetek (MRP es MBP) elzaro vegszelepeinek (LH3) a szineivel kapcsolatban? Mi a bevett szokas? MRP feher es BP piros?

 

Koszi elore is!

róbertke Creative Commons License 2016.04.21 -1 0 13609

Ha egyszer valami jól bevált....

Hajózásban évezredek óta használják a kormánylapátot...

Előzmény: segélyvonókészülék (13608)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13608

OFF :)

Persze, szerintem még annál ősibb göncöket is legyártanak, ha kell.

Azért még rengeteg masina üzemel az ötvenes években (vagy még azelőtt) fejlesztett, és aztán nagyon széles körben, és hosszú időn át meghatározó szerepet betöltő fékalkatrészekkel.

 

ON

A féktől elrugaszkodva, épp a GM motorjai kapcsán merült fel, hogy gyakorlatilag a harmincas évek óta készülnek termékcsqládok ugyanazzal a blokkal.

Ahogy az öreg brit alkesz mondta anno: Never change a winning team! :)

Előzmény: manta66 (13607)
manta66 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13607

De hogy még gyártják a Knorr D2-t, hihetetlen!

Előzmény: segélyvonókészülék (13605)
manhattani Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13606

Nemrég szó volt itt a caboose szeményzet ruhájáról. A Classic Trains newsletteréből:

 

Egész otthonos lenne, ha nem rázna az a kurva vonat...

A sapkát persze itt sem tesszük le, mert szolgálatban vagyunk!

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13605

Ezzel szemben azokon az amcsi típusokon egy mezei forgócsap van a szelepen, vagy alatta, se kulcs, se semmi.

 

Ilyen megoldás itthon is volt.

 

És nem mindenhol van kulcsmánia, sokhelyütt a mi kulcsos zárainkat egy egyszerű stifttel helyettesítik.

 

Egy tök OFF lengyel gyártó honlapja, az Örlikon csak pöckös. Bár bizonyosan készítik kulccsal zárhatóra is (lengyelek, jugók pöckösen használják, az osztrák pl. zárja):

http://koban.com.pl/katalog/glowne-krany-maszynisty/

 

Ez igazából vasúti hagyományok, meg kultúra, illetve a beidegződések kérdése.

Nálunk szvsz picit szélsőséges már a rengeteg reteszeléshez, meg zárhoz való ragaszkodás.

Az újaknál meg úgyis már mindent a technika intéz. Úgy az ó-, mint az újvilágban.

Ott az az érdekes, hogy a villamos vezérlésű fékkezelő szervek esetén is megtartották az oldschool morfológiát, azaz ugyanolyan sonkákat kell lökdösni, mint 70 éve is, csak nem tolattyútükröket tekerget az ember vele, hanem mikrokapcsolókat pöcköl.

Előzmény: manta66 (13604)
manta66 Creative Commons License 2016.04.20 -1 0 13604

Nem a fékezőszelep kiiktatása a félelmetes, hanem a módja.

Az általam "ismert" D2, D12, fékezőszelepeken kulccsal történik a nyitás, zárás, vagy a ZBr-nél fékkarral, de azt hiszem, a Knorr hatállásúaknál is van valami biztosítás, ahol kettő van/volt belőle felszerelve.

Ezzel szemben azokon az amcsi típusokon egy mezei forgócsap van a szelepen, vagy alatta, se kulcs, se semmi.

Számomra ez a "félelmetes" :-)

OK, hogy szándékosan nálunk is lehetne partizánkodni a fékekkel, mert fékkulcsom több is volt, és talán még ZBr karom is, de elméletileg feledékenységből nem maradhatna töltő-oldó állásban a hátsó vezetőálláson a fékezőszelep, amikor vezetőállást cserélnek. Odaát a régebbi utasításokban nagyon sok mindent hagytak a mozdonyvezetőre.

De semmiképpen sem kell általánosításnak venni a meglátásomat, eléggé laikus és magánjellegű vélemény. Ezer ellenpéldát lehet minden szavamra találni.

Előzmény: segélyvonókészülék (13603)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13603

Féknél "vonatszakadás" értelemben olvastam eddig ezt a kifejezést.

 

Gondoltam rá, de ha szakad, akkor egyáltalán nem biztos, hogy "csak" kétfelé, ezért elsőre nem az ugrott be.

Köszi!

 

MU üzemben a csatolt mozdonyok (trailing unit) fékezőszelepeit elég félelmetes módon kiiktatják egy elzáró váltóval.

 

Ez egyáltalán nem félelmetes. Van az eltérő típusoknál az a "handle off", vagy hasonló, ami a "suppression"-nak felel meg, magyarul a "zárt", "előfogati", "semleges", vagy hasonló a neve. Nyilván típusonként eltérő, hogy kulccsal, pöcökkel, kar levételével, külön elzáróváltóval, kapcsolóval, vagy csak úgy marad ott a kar, ahová tettük, illetve záródik ki a fékezőszelep.

Gondolj bele!

Ha a vezérelt masinán nem zárnánk el a fékezőszelepet, akkor te elöl csapolsz, azok meg hátul igyekeznének utántáplálni a "veszteséget", ami nem igazán kedvező a fékhatás kialakítása szempontjából. Szóval valójában az lenne félelmetes, ha nem zárnánk el azokat a fékezőszelepeket. Újabb masinákon ez automatikusan szokott megvalósulni, általában van egy mágnesszelep, ami a vezetőállás aktiválásakor a fékezőszelepet is üzembe helyezi, inaktív gépen pedig leválasztja (legyen vezérelt, vagy vontatott, vagy csak előfogatolt).

Bizonyos vasutak utasításai elő is írják, hogy fékpróba (a befékezett állapot vizsgálata) alkalmával a mozdony fékezőszelepét bizonyos ideig semleges állásban tartva meg kell győződni arról, hogy nincs-e a vonatban olyan fékezőszelep (egyéb hiba okán bármi), ami "visszatölt", azaz a csökkentett nyomást "igyekszik" valahol növelni.

 

A posztszovjeteknél bizonyosan használják azt a megoldást, hogy a közbesorozott mozdonyok fékezőszelepét a vonat fővezetéke vezérli elő (tömlőkapcsolat a fővezeték, és a csatolt gép fékezőszelepének vezérlőtere között), azaz hosszú vonat esetén a fővezetéknyomás csökkentése határozottabban tud megvalósulni a vonat "hátsó" felében is.

Hatását tekintve hasonló eredményt mutat az európai kontinentális vasutakon alkalmazott közvetett EP fékvezérlés, de ez már messze van, meg OFF is.

Előzmény: manta66 (13602)
manta66 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13602

Féknél "vonatszakadás" értelemben olvastam eddig ezt a kifejezést.

 

MU üzemben a csatolt mozdonyok (trailing unit) fékezőszelepeit elég félelmetes módon kiiktatják egy elzáró váltóval.

(Vagy kiiktatták, mert én elsősorban a régebbi cuccokat nézegetem)

Vannak jó kis táblázatok, hogy különféle gyártmányú mozdonyokon hogyan kell állítgatni a különféle csapokat, ha 26 vagy 24 típusú fékezőszelep van az elsőn, vagy a kapcsoltakon, és ennek számtalan kombinációja, ráadásul típusonként eltérő módon.

Előzmény: segélyvonókészülék (13601)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.19 0 1 13601

Nekiálltam, aztán meguntam, annyi azonban kiderült, hogy

egyrészt nagyjából az a szitu, amire gondoltunk,

másrészt van pl. egy húsz másodperces késletetés, amennyiben - ha nulla szakmai angolommal jól sikerült dekódolni - az utántáplálást ugyan megszűntetik, de a vezérlőteret továbbra is nyomás alatt tartják, (gondolom azért,) hogy ha vaklárma volt, könnyebb legyen oldani. Ha húsz másodperc múlva sem áll vissza a penalty brake app, akkor megy az atmoszférába minden.

Telefonon néztem, az ábrák azon elég használhatatlanok, a leírásból agyalok csak.

 

Mi a túró az a "Break in two" fícsör?

Ezzel lehet a kapcsolt mozdony fékezőszelepét is bevonni a melóba?

Azt már lusta voltam átbogarászni, ha csípőből megy a megoldás, lődd már meg, légyszi!

Ha nem, majd legfeljebb holnap bogarászom tovább.

Előzmény: manta66 (13599)
manta66 Creative Commons License 2016.04.19 0 0 13600

A linkeken is vannak ábrák, és elég jól lehet találni a neten is fékutasításokat, leírásokat.

De az itthoni megoldás nem jó? Nálunk is van kényszerfékezés, vörös meghaladásakor, vagy ha az éberségi leold.

A biztberes fórumokon el is magyarázzák a működését részletesen.

 

 

Előzmény: redben (13597)
manta66 Creative Commons License 2016.04.19 0 0 13599

Általában a fékezőszelepek gyors állása nem membrános-vezérlőteres, hanem közvetlen, mechanikus.

Jogos! Ott a pont, erre tényleg nem gondoltam. A második linken a 26-os fékezőszelepen is ott van a mechanikusan mozgatott szelep.

Ezek szerint biztosan mást vezérel az a P-2 szelep.

 

Érdemes lenne mégiscsak megnézni azokat a fékábrákat.

Én nem szeretném. Hajrá! :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (13598)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.19 0 2 13598

Érdemes lenne mégiscsak megnézni azokat a fékábrákat.

A penalty break szvsz saját légkibocsátó szelepre hatva működik, a mozdonyvezetői fékbe max. annyira avatkozik bele, hogy az utántáplálást megszüntesse (vonathosszokat, levegőigényt tekintve indokolt, ill. logikus megoldásnqk tűnik). Általában a fékezőszelepek gyors állása nem membrános-vezérlőteres, hanem közvetlen, mechanikus.

Ha mégse, akkor az egy európai vasutas fülének nagyon szokatlan megoldás.

Rákérdezek délszláviából, ők használnak a 661-esen eredeti amerikai fékezőszelepet.

Előzmény: manta66 (13578)
redben Creative Commons License 2016.04.19 0 0 13597

Halas koszonet!

Engem pont a reszletek erdekelnek. Milyen fekabrakrol irtal? Fekkel foglalkozom es ez az elso FRA projektje a cegnek. Az eddigiek nem FRA szerelvenyek amely privat palyan mozognak igy kb azt csinaltunk amit a vevo kert.

Előzmény: manta66 (13578)
róbertke Creative Commons License 2016.04.19 -1 0 13596

Google és a Wikipedia segítségével nézz utána ha annyira érdekel. Engem személy szerint nem izgat, se spanyolul, se portugálul nem tudok.

Előzmény: GOLAZ111 (13594)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.04.18 0 0 13595

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!