Keresés

Részletes keresés

hkv Creative Commons License 2007.12.14 0 0 364
Hát én úggy tudom, hogy még megvan, de lehet, rosszul tom.
Előzmény: f.antal77 (363)
f.antal77 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 363

Ezt az érdekes járművet vajh melyik Kandóból tákolták össze? mi lett vele?

 

Óvári Mihály felvétele 1996-ból

forrás: http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/special/mero/index_hu.html

 

 

Qqberci Creative Commons License 2007.12.07 0 0 362
A V44 gyengéje pont az volt, ami az elõnye lett volna: a folyamatos frekvenciaszabályozás, aminek eredményképp egyszerû kalickás motorokat lehetett használni.

A V55-nél a periódusváltó egy, a fázisváltóval közös tengelyen lévõ szinkron gép volt, és a sebességfokozatok közti átmenetet a hajtómotorok csúszógyûrûire kapcsolódó folyadékellenállás biztosította, így nem volt szinkronizálási probléma. Fázishatáron való áthaladáskor lekapcsolták a terheléseket a fázisváltóról, PTK ki, aztán fázishatár után PTK be, és a csillapító rudazat szépen behúzta szinkronba a gépcsoportot és máris vissza lehetett kapcsolni a terhelést.

A V44 egy korának mûszaki lehetõségeit messze meghaladó konstrukció volt, nagy kérdés, hogy Ratkovszky mit tudott volna még kihozni belõle.
Előzmény: alkotasu (361)
alkotasu Creative Commons License 2007.12.07 0 0 361

Jól következtetek, ha azt mondom, hogy a 44-es érlelés és jó anyagok beépítésével néhány év alatt egy korszerű, jó mozdonyá érett volna? Vagy annyira különbözött a két mozdonytípus mindenféle megoldása? (Igaz, az 55-ös már forgóvázas volt.) Az 55-nél a fázishatár már nem jelentett gondot?

 

Siófok? Őt is telibetalálták? Ne fojtsd magadba! :-)

Ha bármi, a Vasúthistória évkönyvtől több információd van, tedd közkinccsé!

Előzmény: Qqberci (360)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.07 0 0 360
Az alagút igaz, de aztán továbbvitték Siófokig, ott érte utol a végzet.

Ez õ mindkettõ - kísérleti gép volt, sokat lehetett volna még finomítani rajta. A legnagyobb gondot a fázishatáron való áthaladás, vagy a bármi okból bekövetkezõ hálózatkimaradás jelentette. Ilyenkor nem mindig sikerült menet közben újraszinkronizálni a rendszert, hanem mag kellett állítani a mozdonyt és álló helyzetben szinkronizálni, majd újra elindulni.

A V55 nem lett volna rossz gép, ha az eredeti tervek szerint épül meg (CoCo), ha nem teszik alá a Rónai-támokat és ha rendes anyag van benne...
Előzmény: alkotasu (359)
alkotasu Creative Commons License 2007.12.07 0 0 359

Egyszer hallottam olyat, hogy a Délinél, az alagútban próbálták megmenekíteni a háború pusztítása elől. Ez igaz?

A másik kérdésem: ez a típus is olyan gyatra üzembiztonságú lett volna, ha sorozattá ért volna, mint a V-55-ös?

Előzmény: Qqberci (358)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.07 0 0 358
Igen.
Előzmény: drdoktor (357)
drdoktor Creative Commons License 2007.12.07 0 0 357
az itteni #7 hsz szerint az is háborús áldozat lett:((
Előzmény: alkotasu (356)
alkotasu Creative Commons License 2007.12.07 0 0 356
Kicsit régi téma, de most keveredtem ide: mi lett a V44-001-nek a sorsa a háborúban (után)? A 002-es gépről tudom, hogy egy bomba telibetalálta, de a Vasúthistória évkönyv a 001 végnapjairól elég homályosan fogalmaz...
Előzmény: Qqberci (20)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 355
Igen, ez az.
Előzmény: KZsoci (353)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 354
Elõ fogom keresni, most nekem sem ugrik be a pontos címe, Verebély László és Klein Tibor írták 1936-ban és pár éve a Mûszaki Egyetem könyvtárában még megvolt.

A dolog ott szokott megbukni, hogy nem tudatosul: a fázisváltó egy nagyon összetett gépegyüttes: egy szinkron motor (primer kör), egy szinkron generátor ( szekunder kör), egy aszinkron motor (csillapító rudazat), egy transzformátor (Scott-tekercselés) és egy egyenáramú dinamó (gerjesztõgép) egy tengelyen és - a gerjesztõgép kivételével - közös mágneskörökkel.
Előzmény: KZsoci (352)
KZsoci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 353
Előzmény: KZsoci (352)
KZsoci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 352
Hm, megkérdezhetném ennek a könyvnek a címét? Lehet, hogy segítené a fázisváltó jobb megértését. :) Nekem csak a Verebély-Sztrókay Villamos vasutakhoz volt szerencsém, de abban ugye nem sok szó van a fázisváltóról (ilyen szempontból a Hámori volt eddig a leghasznosabb).
Előzmény: Qqberci (351)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 351
A fázisváltó egyik jellegzetes eleme a "mágnessönt", ami a gerjesztõmezõt osztja meg a primer és a szekunder rendszer között. (A Verebély-Klein könyvben nagyon szépen le van írva a méretezése). Az egész Watt-relé-mûködés ezzel van összehangolva. Egy primer áttekercselésnél sokkal nagyobb gondot jelentene az szabályozási és gerjesztési rendszer megváltoztatása, mert ahhoz a vastestet is meg kellene változtatni.
Előzmény: KZsoci (350)
KZsoci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 350
Jogos, valóban nem gondoltam át eléggé a gerjesztés primer áramkörre gyakorolt hatását a fázisváltóban. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy meg lehetne találni egy optimumot, amellyel stabil üzem lenne megvalósítható. A primer tekercselés valószínűleg sajnos mindenképp megváltoztatandó lenne, bár jelenleg nincsenek konkrét adatok birtokomban, de nem hiszem, hogy módja lett volna Kandónak annyi tartalékot hagyni, hogy átütési szilárdságilag és a szigetelési állapotot tekintve 25 kV + 10 %-nak megfelelne.
Előzmény: Qqberci (349)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 349
Ha megengedhető a fázisváltó magasabb feszültséggel való megtáplálása, gyakorlatilag megoldódott a probléma, mivel -a villamosberendezés leírásából kiderül, hogy- a szekunder feszültség a szinkrongenerátori üzemmód gerjesztésének mértékétől függ.

Ez így a probléma leegyszerûsítése. A gerjesztõgép kettõs feladatot lát el: egyrészt a szinkron generátor üzemmódhoz létrehozza a szükséges mágnesen mezõt, másrészt a primer szinkron gép terhelés négyzetgyökével arányos gerjesztésszabályozásával a cos-fi 1-et is biztosítja. Ez nem csak a hálózat jobb kihasználása miatt szükséges, hanem mert az alulgerjesztett fázisváltó terhelési szöge nagymértékben megnõ és a szinkronból való kiesés könnyen elõfordulhat. Amit esetleg meg lehet nézni, az a fázisváltó primer tekercselésének megváltoztatása, 25 kV-os primer tekercs beépítése.
Előzmény: KZsoci (348)
KZsoci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 348

Sziasztok!

 

Az idei évforduló alkalmából megpróbáltam egy kis irományt összehozni a Kandó-mozdonyokról és kialakulásuk hátteréről, mert az interneten nem nagyon találtam részletes leírásokat.

 

75 éves a magyar vasút-villamosítás: A Kandó-mozdonyok

 

Amennyiben a képekkel szerzői jogi probléma, igény van, természetesen elnézést kérve azonnal leveszem a honlapról, sajnos nem állt módomban minden esetben engedélyt kérni.

 

f.antal77 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 347

Vasúttörténeti Park

Előzmény: Teknos-II (346)
Teknos-II Creative Commons License 2007.11.19 0 0 346

Kedves Topiclakók!

 

Igaz, hogy off, de azért megkérdezem: most hol ázik-fázik a V60-as? Látható?

 

Üdv.:

 

Teknős

drdoktor Creative Commons License 2007.11.19 0 0 345
:)))
Előzmény: 7578 (344)
7578 Creative Commons License 2007.11.13 -1 0 344

Doki!

 

Meg kell hogy dícsérjelek... Most gyorsan visszanézem az összes archív felvételt-:)))

Előzmény: drdoktor (343)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.13 0 0 343
1357x1285 jó lesz?
ott van az az indexen, csak eldugják:
http://img.index.hu/imgfrm/3/7/6/9/IMG_0003543769.jpg

:)))

Előzmény: levaija84 (342)
levaija84 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 342
Ezt elkérhetém nagyba? Emilem publikus. Előre is köszi.
Előzmény: Vendégsín (341)
Vendégsín Creative Commons License 2007.11.12 0 0 341
A V40-es áamszedő mozgató szerlezetéről

Mozgatta azt a mozdony... :-)

A szerkezetről rajz van, jó kép nemigen.

Előzmény: M63-004 (340)
M63-004 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 340
A V40-es áamszedő mozgató szerlezetéről kéne nekem egy kép... Valaki rendelkezik ilyemsivel?

Előre is kösz!
Zolcsi67 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 339
Pl. a MÁV Nosztalgia ajándékboltban, a Nyugati pályaudvaron. Nyitvatartásuk elég idétlen, szabit kell hozzájuk kivenni, hétvégén csak Vasúttörténeti Park-belépőket árulnak, mást nem.
Előzmény: varjan01 (337)
f.antal77 Creative Commons License 2007.11.02 0 0 338
Köszönöm!
Előzmény: John Howard (335)
varjan01 Creative Commons License 2007.11.01 0 0 337
Akkor érdemes lenne beszerezni. Esetleg ötleted van, hogy honnan?
Előzmény: Vendégsín (330)
varjan01 Creative Commons License 2007.11.01 0 0 336
Köszönöm mindenkinek!
John Howard Creative Commons License 2007.11.01 0 0 335
Magyar Siemens-Schuckert Művek
Előzmény: f.antal77 (334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!