Keresés

Részletes keresés

Qqberci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 354
Elõ fogom keresni, most nekem sem ugrik be a pontos címe, Verebély László és Klein Tibor írták 1936-ban és pár éve a Mûszaki Egyetem könyvtárában még megvolt.

A dolog ott szokott megbukni, hogy nem tudatosul: a fázisváltó egy nagyon összetett gépegyüttes: egy szinkron motor (primer kör), egy szinkron generátor ( szekunder kör), egy aszinkron motor (csillapító rudazat), egy transzformátor (Scott-tekercselés) és egy egyenáramú dinamó (gerjesztõgép) egy tengelyen és - a gerjesztõgép kivételével - közös mágneskörökkel.
Előzmény: KZsoci (352)
KZsoci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 353
Előzmény: KZsoci (352)
KZsoci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 352
Hm, megkérdezhetném ennek a könyvnek a címét? Lehet, hogy segítené a fázisváltó jobb megértését. :) Nekem csak a Verebély-Sztrókay Villamos vasutakhoz volt szerencsém, de abban ugye nem sok szó van a fázisváltóról (ilyen szempontból a Hámori volt eddig a leghasznosabb).
Előzmény: Qqberci (351)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 351
A fázisváltó egyik jellegzetes eleme a "mágnessönt", ami a gerjesztõmezõt osztja meg a primer és a szekunder rendszer között. (A Verebély-Klein könyvben nagyon szépen le van írva a méretezése). Az egész Watt-relé-mûködés ezzel van összehangolva. Egy primer áttekercselésnél sokkal nagyobb gondot jelentene az szabályozási és gerjesztési rendszer megváltoztatása, mert ahhoz a vastestet is meg kellene változtatni.
Előzmény: KZsoci (350)
KZsoci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 350
Jogos, valóban nem gondoltam át eléggé a gerjesztés primer áramkörre gyakorolt hatását a fázisváltóban. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy meg lehetne találni egy optimumot, amellyel stabil üzem lenne megvalósítható. A primer tekercselés valószínűleg sajnos mindenképp megváltoztatandó lenne, bár jelenleg nincsenek konkrét adatok birtokomban, de nem hiszem, hogy módja lett volna Kandónak annyi tartalékot hagyni, hogy átütési szilárdságilag és a szigetelési állapotot tekintve 25 kV + 10 %-nak megfelelne.
Előzmény: Qqberci (349)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 349
Ha megengedhető a fázisváltó magasabb feszültséggel való megtáplálása, gyakorlatilag megoldódott a probléma, mivel -a villamosberendezés leírásából kiderül, hogy- a szekunder feszültség a szinkrongenerátori üzemmód gerjesztésének mértékétől függ.

Ez így a probléma leegyszerûsítése. A gerjesztõgép kettõs feladatot lát el: egyrészt a szinkron generátor üzemmódhoz létrehozza a szükséges mágnesen mezõt, másrészt a primer szinkron gép terhelés négyzetgyökével arányos gerjesztésszabályozásával a cos-fi 1-et is biztosítja. Ez nem csak a hálózat jobb kihasználása miatt szükséges, hanem mert az alulgerjesztett fázisváltó terhelési szöge nagymértékben megnõ és a szinkronból való kiesés könnyen elõfordulhat. Amit esetleg meg lehet nézni, az a fázisváltó primer tekercselésének megváltoztatása, 25 kV-os primer tekercs beépítése.
Előzmény: KZsoci (348)
KZsoci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 348

Sziasztok!

 

Az idei évforduló alkalmából megpróbáltam egy kis irományt összehozni a Kandó-mozdonyokról és kialakulásuk hátteréről, mert az interneten nem nagyon találtam részletes leírásokat.

 

75 éves a magyar vasút-villamosítás: A Kandó-mozdonyok

 

Amennyiben a képekkel szerzői jogi probléma, igény van, természetesen elnézést kérve azonnal leveszem a honlapról, sajnos nem állt módomban minden esetben engedélyt kérni.

 

f.antal77 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 347

Vasúttörténeti Park

Előzmény: Teknos-II (346)
Teknos-II Creative Commons License 2007.11.19 0 0 346

Kedves Topiclakók!

 

Igaz, hogy off, de azért megkérdezem: most hol ázik-fázik a V60-as? Látható?

 

Üdv.:

 

Teknős

drdoktor Creative Commons License 2007.11.19 0 0 345
:)))
Előzmény: 7578 (344)
7578 Creative Commons License 2007.11.13 -1 0 344

Doki!

 

Meg kell hogy dícsérjelek... Most gyorsan visszanézem az összes archív felvételt-:)))

Előzmény: drdoktor (343)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.13 0 0 343
1357x1285 jó lesz?
ott van az az indexen, csak eldugják:
http://img.index.hu/imgfrm/3/7/6/9/IMG_0003543769.jpg

:)))

Előzmény: levaija84 (342)
levaija84 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 342
Ezt elkérhetém nagyba? Emilem publikus. Előre is köszi.
Előzmény: Vendégsín (341)
Vendégsín Creative Commons License 2007.11.12 0 0 341
A V40-es áamszedő mozgató szerlezetéről

Mozgatta azt a mozdony... :-)

A szerkezetről rajz van, jó kép nemigen.

Előzmény: M63-004 (340)
M63-004 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 340
A V40-es áamszedő mozgató szerlezetéről kéne nekem egy kép... Valaki rendelkezik ilyemsivel?

Előre is kösz!
Zolcsi67 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 339
Pl. a MÁV Nosztalgia ajándékboltban, a Nyugati pályaudvaron. Nyitvatartásuk elég idétlen, szabit kell hozzájuk kivenni, hétvégén csak Vasúttörténeti Park-belépőket árulnak, mást nem.
Előzmény: varjan01 (337)
f.antal77 Creative Commons License 2007.11.02 0 0 338
Köszönöm!
Előzmény: John Howard (335)
varjan01 Creative Commons License 2007.11.01 0 0 337
Akkor érdemes lenne beszerezni. Esetleg ötleted van, hogy honnan?
Előzmény: Vendégsín (330)
varjan01 Creative Commons License 2007.11.01 0 0 336
Köszönöm mindenkinek!
John Howard Creative Commons License 2007.11.01 0 0 335
Magyar Siemens-Schuckert Művek
Előzmény: f.antal77 (334)
f.antal77 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 334
RS+MSSch

***

a RS gondolom Ringhoffer-Smichow

az MSSch mi is pontosan?
Előzmény: vasutTOM (333)
vasutTOM Creative Commons License 2007.10.31 0 0 333
51,001 RS+MSSch  77373 1911 1911.07.19 Á 1931… Normál Átszámozva V51,001 psz 
51,002 RS+MSSch  77373 1911 1911.07.19 Á 1931… Normál Átszámozva V51,002 psz 
51,003 RS+MSSch  77373 1911 1911.08.22 Á 1931… Normál Átszámozva V51,003 psz 
51,004 RS+MSSch  77373 1911 1911.09.18 Á 1931… Normál Átszámozva V51,004 psz 
         
V51,001 Átszámozva 51,001 psz-ból    1931… S 1951.04.30. Normál Selejtezve 78/D-10/2/1951
V51,002 Átszámozva 51,002 psz-ból    1931… E 1945.08… Normál Elhurcolva CFR 
V51,002 Vissza CFR-től    1948.06.10 S 1951.04.30. Normál Selejtezve 78/D-10/2/1951
V51,003 Átszámozva 51,003 psz-ból    1931… S 1951.04.30. Normál Selejtezve 78/D-10/2/1951
V51,004 Átszámozva 51,004 psz-ból    1931… S 1951.04.30. Normál Selejtezve 78/D-10/2/1951
Előzmény: varjan01 (327)
f.antal77 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 332
fene... Télleg elirtam!!

Bocs'!!

Helyesen:

V51,001 1911.VII.19.
V51,002 1911.VII.19.
V51,003 1911.VII.22.
V51,004 1911.IX.18.
Előzmény: Vendégsín (331)
Vendégsín Creative Commons License 2007.10.31 0 0 331
Elírás, nem. 77373-77376 gyári számon előbb EM1-EM4, majd 51 001-004, majd V 51 001-004 pályaszámon léteztek.
Előzmény: Törölt nick (329)
Vendégsín Creative Commons License 2007.10.31 0 0 330
Az 1988. évi Vasúthistória évkönyv viszonylag sok adatot közöl a vasútról és a járművekről.
Előzmény: varjan01 (327)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.31 0 0 329

Két kettes készült?

Előzmény: f.antal77 (328)
f.antal77 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 328
V51,001 1911.VII.19.
V51,002 1911.VII.19.
V51,002 1911.VIII.22.
V51,003 1911.IX.18.

Beszerzési ár: 120.000 korona

Gyártó: Ringhoffer F. és Tsai , Smichov

Egyfázisú váltakozóáramú B + B tengelyelrendezésű villamos mozdonyok.

Mind elpusztult a 2. vh miatt.
Előzmény: varjan01 (327)
varjan01 Creative Commons License 2007.10.25 0 0 327
Sziasztok! A V51-esekről mit lehet tudni még azon kívül, hogy 4db készült és 1911ben álltak forgalomba?
Cheew Creative Commons License 2007.10.21 0 0 326

 

Sziasztok!

 

Nem akarok hülyeséget mondani, de nem lehet, hogy átkerült a Közlekedési múzeumba az a 424-es? Rég jártam ott, csak úgy felmerült bennem.

 

Üdv.

Bárdos Imre Creative Commons License 2007.10.20 0 0 325
Ketten voltak felváltva ott, egyikükkel ismerkedtem össze anno, Őt Meleg Pista bácsinak hívták. Valamikor - talán '49-ben - vizsgázott mozdonyvezetőnek gőzösre Fradiban, pár hónapig járt 322 és 601 sor. mozdonyokkal, majd átvezényelték villany tanfolyamra a Keletibe és onnan is ment nyugdíjba. Régi Keletisek emlékeznek még rá, de nem tudták megmondani él e még. Jó párszor körbe vitt a Kandón.
Előzmény: tom sawyer (320)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!