Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

BPI-383 Creative Commons License 2015.03.15 0 0 15362

@ hungeri: Tényleg nem ártana az érintett kollégák figyelmét felhívni a jövőben erre a tényre, hogy mostmár azért egész sok ipari rendelkezik fűtéssel, és azért mostanában Fradis színekben is lehet velük találkozni.

A körútra tényleg csak tippeltem, hogy Fradis jvezek vezetik őket.

Bár azért nekem, aki azért jobban ismeri a típust mint egy átlagutas, de nem vagyok jvez, nincs rá típusvizsgám, azért ha találkoznék egy olyan kocsival amit nem ismerek, azért eszembe jutna menézni, hogy most van-e radiátor vagy nincs...

 

Végtére is a kapcsoló keresése nem vesz el 1,5 percnél többet az ember életéből, vagy esetleg hogy szétnéz az utastérben...

@ exvérmező15: Érdekes ott azért viszonylag sokan visszazárják az ajtót, amikor várják a szemből érkezőt, olyanok is, akik a végállomáson nem zárják vissza.

Pedig Kamaránál elég ritkán van hajléktalan, és ahogy említetted a Reptérnél meg ott vannak szinte állandóan.

 

Annyit tennék még hozzá kiegészítésképpen, hogy tavaly illetve tavalyelőtt télen azért volt jónéhány ember, aki egyedizett Kamarában - igaz azóta sokat változott a vonal járművezetőinek az összetétele, nagyon sok rendes jvez elkerült innen, többnyire a 47-esre mentek - mostmár általában jó ha akkor használják ha rájuk szól az ember, de még akkor se biztos.

Erre is akkor van csak érdemi esély, hogyha több mint 2 perccel indulás előtt beül a fülkébe, mert a BKK-s előírásban ez is kitétel (szerintem azért nyugodtan visszazárhatná akkor is, ha kevesebb mint 2 perc van, mert a - -okba azért az is kicsit jobb, mintha addig is tárva nyitott ajtókkal várakozunk), és volt is olyan eset, hogy megkértem a jvezt, hogy betudná-e csukni, és az volt a válasz, de hát mindjárt megyünk (kb. 1-1,5 perc volt indulásig)

 

De persze van olyan jvez is, akinek szóltam már, és ha meglát rögtön visszazárja (mondjuk ő tényleg nagyon rendes, meg szimpatikus egyén)

exvérmezö15 Creative Commons License 2015.03.15 0 0 15361

"Arról nem tudok nyilatkozni, hogy a Batthyányin illetve a 19-esen hogy kezelik az ajtókat, de a 41-esen Kamarában összajtózik szinte mindenki."

Ennek okát egy megállóval korábban keresendő :még pedig hajléktalan szálló a Reptérnél..egy szó BÜDÖS  van a villamoson.

Előzmény: BPI-383 (15359)
hungeri Creative Commons License 2015.03.14 0 0 15360

"elvégre Fradiból voltak kiadva, így Fradis vezéreknek kellett lenni velük"

 

Ez egy elég hülye következtetés volt.

Ugyanúgy körutas kollégák vezetik, hiszen a vonalismeret számít, nem a honos kocsiszín (a hungáriás hannoveriket szávás kollégák terelgetik). Viszont ezek a körutas kollégák azért valóban találkoztak már iparikkal, nyilván 2008 óta Fradiban és mi nincs a fradis iparikban? Na mi? Dobpergés: FŰTÉS. Na nem mintha a KCSV-hez képest máshol kéne felkapcsolni, de ha történetesen a radiátoros iparit a 24-esen teszik a seggem alá, nekem sem jutna eszembe bekapcsolni, hiszen a pulton nincs különbség, nem tűnik fel sehonnan, hogy ez fűteni is tud és az előző 3561 napon fűtés nélküli iparit toltak a seggem alá.

 

Tanulság: papír a mappába, vagy felhívás a munkalapra, hogy "ni, nyújjá oda jobbra le, ha van ott egy olyan kapcsoló, hogy aszongya utastéri fűttés, akkor kapcsódd már bé". Ehelyett a dohányzás tilalmáról kell olvasni esszéket, holott már csak az dohányzik szabálytalanul, aki évekkel ezelőtt is szart az ezzel összefüggő szabályokra...

 

Uff.

Előzmény: BPI-383 (15359)
BPI-383 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 15359

Egyedül a szelektíves kocsin lehet érezni, hogy melegebb van, télen pl. ha a Batyin felszállsz, és csak egy ajtó van nyitva.  

 

Arról nem tudok nyilatkozni, hogy a Batthyányin illetve a 19-esen hogy kezelik az ajtókat, de a 41-esen Kamarában összajtózik szinte mindenki.

A BKK meg még adja alájuk a lovat, arra hivatkozva (idézem) "amennyiben a jármű nincs felszerelve mozgásérzékelővel, abban az esetben nem fog visszacsukódni az ajtó, miután azt az utasok kívülről kinyitották. (Ha minden ajtót kinyitnak, akkor minden ajtó nyitva marad.) Visszacsukni csak a járművezető tudja, ő azonban nem köteles a végállomáson az indulási idő elérkezéséig a jármű vezetőállásában tartózkodni." 

 

 A hagyományos ajtósokon lóf..szt se ér :(   Annak a személynek melengeti a lábát kicsit,aki ott ül mellette, de aki mellett nincs kályha, ugyan olyan mintha izzóson lenne... (sokéves tapasztalat) 

 

Azért amelyiken jól van beállítva, és ha nincs annyira hideg (kb. 5-6 °C-os vagy afeletti külső hőmérséklet esetén) akkor azért már érezhető a különbség egy radiátoros és egy nem radiátoros és főképp a külső környezet között.

 

Egyediseknél ilyen esetben pedig, főleg ha egyedizik is a jvez a végállomáson kifejezetten kellemes idő tud lenni.

 

Kedvencem a Körút. 10-ből 9x jéghideg volt a legnagyobb Januári hidegben is a fűtőtest, minek azt bekapcsolni? Néhány ottani pilóta 6-7 éve nem látott Iparit nem hogy belülről, kívülről sem. 

 

Ezt én is megfigyeltem csak miértjét nem értem, elvégre Fradiból voltak kiadva, így Fradis vezéreknek kellett lenni velük, akik találkoztak már biztosan radiátoros ICS-vel.

 

Azt se tudja, hogy van benne radiátor......  Egyik ismerősöm szólt egyszer Újbudán, nézett nagy szemekkel a jvez., hogy Jéééé........   (Mert a körúton idén télen csak radiátoros kocsi lehet, az nem számít, hogy a 1428 nem az, csak a többi 9) 

 

Én nem szóltam meg őket egyszer sem (pedig nyugodtan megtehettem volna, hisz teljesen jogos lett volna, január-februárban reggel 1/2 8-kor rászólni, hogy legyen szíves bekapcsolni a fűtést, mert az utasok nem eszkimók, hogy szeretnek vacogni), de felettébb érdekes reakció, amit írsz.

 

Ilyenkor merül fel bennem a kérdés, hogyha olyannyira hideg van az utastérben, hogy azt már azért a fülkében is lehet valamennyire érezni, vagy azért ha be/kiszáll, bedöglik a fülkefűtés stb. és azért meg lehet érezni (mondjuk olyan durván 5-6 fok, odakint meg (-2) - (-3) fok, akkor azért kíváncsi lennék, hogy vajon elkezd-e gondolkozni azon, hogy vajon lehet-e valahogy fűteni ezt a járművet mégis.

 

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15358)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2015.03.14 0 0 15358

Számít, csak nem az Iparin...   Egyedül a szelektíves kocsin lehet érezni, hogy melegebb van, télen pl. ha a Batyin felszállsz, és csak egy ajtó van nyitva. A hagyományos ajtósokon lóf..szt se ér :(   Annak a személynek melengeti a lábát kicsit,aki ott ül mellette, de aki mellett nincs kályha, ugyan olyan mintha izzóson lenne... (sokéves tapasztalat) 

 

Kedvencem a Körút. 10-ből 9x jéghideg volt a legnagyobb Januári hidegben is a fűtőtest, minek azt bekapcsolni? Néhány ottani pilóta 6-7 éve nem látott Iparit nem hogy belülről, kívülről sem. Azt se tudja, hogy van benne radiátor......  Egyik ismerősöm szólt egyszer Újbudán, nézett nagy szemekkel a jvez., hogy Jéééé........   (Mert a körúton idén télen csak radiátoros kocsi lehet, az nem számít, hogy a 1428 nem az, csak a többi 9)

Előzmény: FKU-911 (15357)
FKU-911 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 15357

Márpedig a radiátor igen sokat tud számítani télen.... így vágják csak a nem értéknövelteket először.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15356)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2015.03.14 0 0 15356

1475 ma ott állt az udvar végében, nem tudom mi van vele, sokszor kellett cserélni manapság.. 

 

Viszont a 1324-es közlekedik, a rozsdás felső része átmázolva igénytelenül, eléggé viharvert kezd ő is lenni, de hát 9 évvel felújítás után szabad neki. Reméljük még bírja egy darabig.

 

Ott állt ma Kelenföldön az udvaron a 1464. Körülötte csupa Budafoki romhalmaz (1315,1439..) és szomorú, hogy a 1464 volt az udvaron a legjobb állapotú villamos!!! Mégis ezt kell szétvágni, én nem értem.... Ott áll mellette a 1315, aki közelít lassan az 50-hez, szedett-vedett szarrámázolt romhalmaz... 1464 meg majdhogynem csillog-villog a szomszéd vágányon.... vicc, és még fiatalabb is.. nem is értem....  (Tudom, van benne kályha....)

 

Lassan kezd az lenni a véleményem (ugye 2010 óta nem költünk az Iparira, mert minek?) Hogy ma már nem a felújításnak kéne a lényegnek lenne!  SEMMIVEL NEM JOBB A 2005-ös mint a 2003-as. 2015-öt Írunk!!!  Mégis dobáljuk ki a legfiatalabb kocsikat...   (Nyilván még a 2009/2010-eseknek nagy értékük van, csak kár hogy az 12db...)

Előzmény: 1433 (15355)
1433 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 15355

Budafok bezárását is már csak akkor fogom elhinni, ha már valóban megtörtént. Mindenesetre az első CAF 3 nappal ezelőtt megérkezett Budapestre, szóval itt az idő elkezdeni a felújítást. És ezzel nagyon közel kerültünk az ICS-k tömeges selejtezéséhez...

 

Hát nem szeretheti mindenki ugyanazt a kocsit :) De azért a 1433-as még marad egy ideig, mert ugye egyedis.

 

Ha már leállítottak, a 1475-ös is leállított? (vagy csak én kerülöm el mindig)

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15350)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15354

1468,1480 nem tudom miért állnak. 1480-at kifejezetten sajnálom, remélem üzemképes még, a 1468 nem kiadható már.

 

1454,1455 hihetetlen jók voltak, ahogy 1458-59-ért is kár, 1464 valóban nem volt egy világmárka, de a 472 se volt annyira rossz. A leglelakottabb kocsi, amit aláírok azok a 1432,1460, ezeket ebben a formában én se engedném utcára 2015-ben. 

 

 

Előzmény: L.Endre (15352)
BPI-383 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15353

Én pedig a 1402-t személy szerint illetve a 1448-at eredeti kivitelben (vagy 2009-es állapotban esetleg), persze csak a már kijelölteken felül :)

 

 

A kép múlt vasárnapi.
Ma is vele jöttem haza. :)

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15348)
L.Endre Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15352

1468-at meg a 80-at miért állították le? Tök korrekt kocsik. Ahogy mondjuk a 1454, de főleg a szívemcsücske 1455 is nagyon jó volt. Legalább csinálnák meg a maradék kocsikat úgy (főleg budán), hogy ne rázzon szét, ne búgjon, morogjon, csörömpöljön, stb...

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15347)
FKU-911 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15351

Azt a 1464-et vághatnák már :)

 

 

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15347)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15350

(Na ép pont a 1433-at nem bírtam soha elviselni :D  Inkább várok másik kocsit ha az jön) :)

 

Mondtak mindent, jelenleg úgy néz ki még maradnak egy darabig, most Április vége-Május eleje a határidő, de csak lesz annyi eszük, hogy Bf. bezáráskor lesz típuscsere K2-re. 

Előzmény: 1433 (15349)
1433 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15349

Én is örülnék egy bizonyos kocsi megmentésének. Nyilván egyértelmű, hogy melyiknek. De ha egy napon selejt lesz, én már annak is örülni fogok, ha néhány darabját eltehetem majd emlékbe. B végi pályaszám a legautentikusabb ez esetben.

 

Más kérdés: a 41-esen mikor búcsúznak az ICS-k? A Lánchíd alatti alagút lezárásával azonnal jön a csere Tátrára, vagy még nem?

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15348)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15348

1301  -> Utolsó forgalmi állapot (Szentendre ?)

1302 -> MAVITE 1967-es állapot

1303 -> MAVITE KCSV5 Rendberakva

1305 -> BKV Szóló Ganz-csuklós Nosztalgia kocsi

1468-1469 -> BKV Csatolt Ganz-csuklós Nosztalgia

 

Én még nagyon támogatnám 1480-1481 megmentését :)      (De ég van pár jármű kijelölve megőrzésre, de az nem hivatalos)

Előzmény: BPI-383 (15345)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15347

Kezdik őket valószínűleg kibelezni. Fantasztikus hogy a 1460,1464-est műszakilag teljesen felújították a nyáron (mert mégis kellenek), eszébe nem jutott volna senkinek, hogy két másik rosszabbat hajítsanak ki helyettük, vagy legalább a 64' helyett. De látom a 1416 megint marad az utolsó rendes 1996-os Fehér úti felújításával..... Vicc......

 

De ahogy nézem már 1468,1480 is le van állítva.... :(

 

És itt az a szomorúbb, hogy ekkor selejtezési hullám előtt költenek a rommá tört 1357 újjáépítésére (nyilván,villamosbarát szemszögből ÉLJEN!!, úgy örülök neki, csak értelme nincs) , és az a legszomorúbb hogy szvsz. csak azért csinálják meg mert egyedis, és radiátor is van benne. Mert nem lehet a radiátort egy újabb, jobb állapotú kocsiba belerakni: (Pl. 1428,1481..)

Előzmény: Jeep D. (15346)
Jeep D. Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15346

1464-et az imént "segítette át" a 1333 Kelenföldre.

BPI-383 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15345

A 1301 utolsó forgalmi állapotú megőrzésre van kijelölve.

Előzmény: Ep128 (15343)
korpi41 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15344

Az a 1305 lesz.

Előzmény: Ep128 (15343)
Ep128 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 15343

Jogos! :-) (De azért mégis az 1301 -et alakítanám vissza gyári állapotúra. Még a piros műbőr üléseket is visszaraknám bele, stb. :-) )

Előzmény: FKU-911 (15342)
FKU-911 Creative Commons License 2015.03.11 0 0 15342

eredetinek ott lesz a 1468-1469 páros.

Előzmény: alkotasu (15341)
alkotasu Creative Commons License 2015.03.11 0 0 15341

Arról volt szó korábban, hogy a 1301 megőrzésre kerül nosztalicska célra. Van félretéve ehhez elegendő lukacsos plafon+izzó (meg vonatablak, stb.)? Vagy majd később kezdenek kapkodni, mint Bernát a ménkűhöz, akkor most honnan is kellene ilyen előbányászni?

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15340)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2015.03.11 0 0 15340

Így van, még annyit, hogy 1465,1416 is pöttyös plafonos :)

 

+ A 8 újabb selejtjelölt: 1432,1454,1455,1458,1459,1460,1464,1472 is izzós, 8Db. mind Ferencvárosi jelenleg.

Előzmény: L.Endre (15339)
L.Endre Creative Commons License 2015.03.10 0 0 15339

1465,1466,1467,1468,1469,1471,1474,1478,1479,1480 (+1416 és 1481)

 

Ezek közül lukacsos plafonos 1468,1469,1480

1469,1474 Kelenföld

1478,1479 Budafok

többi Fradi

Előzmény: Maxesz (15338)
Maxesz Creative Commons License 2015.03.10 0 0 15338

1474, 1478, 1479 még biztosan izzósak.

Előzmény: alkotasu (15337)
alkotasu Creative Commons License 2015.03.09 0 0 15337

Köszi!

Nézve a bontás képeit, mintha ezek még izzósak lettek volna - már amelyiknél látszik... Mennyi izzós kocsi maradt még kb.?

Előzmény: Grgabácsi (15336)
Grgabácsi Creative Commons License 2015.03.09 0 0 15336

Az, hogy állapotuk miatt azokra kellett volna a leginkább költeni.

Előzmény: alkotasu (15335)
alkotasu Creative Commons License 2015.03.09 0 0 15335

Urak!

 

Mi az oka, hogy a selejtezések jelentős része a magas pályaszámú kocsik közül történt?

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2015.03.05 0 0 15334

Illetve elindult az 1-es új szakaszán a tanulózás ICS-vel és KCSV-vel is.

 

Az egyik kocsi ma a 1423-as volt. Tehát szétszedtek egy körutas csatoltat. Mondjuk a vágányzár alatt gondolom megint nem lesz kint egy csatolt sem. 1422 amúgy a 24-esen rója a kilométereket.

Előzmény: 1433 (15333)
1433 Creative Commons License 2015.03.03 0 0 15333

A legújabb változás:

 

Budafok -> Kelenföld: 1315

 

Illetve elindult az 1-es új szakaszán a tanulózás ICS-vel és KCSV-vel is.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15331)