Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

FKU-911 most Creative Commons License 15225

Erről a péntek délután jut eszembe: "A dél-budai villamosvonalaon megnövekedett a menetidő, mert hullanak a falevelek".

 

És tényleg, a 19-esnek 26 perces menetideje lett. :)

Előzmény: Dante001 (15217)
BPI-383 másfél órája Creative Commons License 15224

Hát nyilván nem egyszerű eset irányítás alatt tartani ilyenkor egy Iparit, de nem lehetetlen.

Előzmény: hajdubus (15223)
hajdubus másfél órája Creative Commons License 15223

Így már érthető.

 

Perdülés védelem egyáltalán nincs, csúcsásvédelmet a homokoló látja el egyedül + a sínfék.

 

Akkor így elég lehet lehúzni ezt az évszakot a j.vezetőknek.

Előzmény: BPI-383 (15221)
BPI-383 két órája Creative Commons License 15222

Igazad van, csak már késő volt...

Nem a forgóváz pörög ki hanem a kerék, és a kerék is csúszik meg.
Ha kipörög akkor van az hogy lehet hallani hogy erőlködik a motor, úgy pörög mintha 40-nel menne, közben a 10-et se érte még el, ha meg hirtelen megszűnik a hangja (ezutóbbi van fékezésnél) akkor megcsúszik.

 

 

Bár azért azt is megfigyeltem hogy akik jól vezetnek azoknak sokkal ritkábban pörög ki/csúszik meg az Ipari, tehát ez vezetéstechnikai kérdés is, ha rendszeresen előfordul.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (15219)
BPI-383 két órája Creative Commons License 15221

Írta azt is hogy felpörög a kerék, és ezáltal a motor is, erre írtam ezt.

 

ezekben a járművekben nincsen csúszás- és perdülésvédelem? 

 

Perdülés védelem egyáltalán nincs, csúcsásvédelmet a homokoló látja el egyedül + a sínfék.

 

 

Előzmény: hajdubus (15220)
hajdubus két órája Creative Commons License 15220

Ezt a hozzászólást ötször olvastam el, de nem értem mit akarsz írni.

Eleve nem értem, hogy mivel fékezés esetéről kérdezett a tt., miként tudna mégis felpörögni egy vasúti kerékpár?

 

Csak mellékesen kérdezem egyébként, hogy ezekben a járművekben nincsen csúszás- és perdülésvédelem?

Előzmény: BPI-383 (15218)
Szakadáskapcsoló 3 órája Creative Commons License 15219

Az első jelenségnek nincs közvetlen köze a sínfékhez, csak annyi, hogy ha túlfékezettség miatt megcsúszik a kerék, akkor tanácsos a sínfékhez nyúlni.

 

A másodikhoz magyarázd már el, miként tud kipörögni a forgóváz :-)

Előzmény: BPI-383 (15218)
BPI-383 12 órája Creative Commons License 15218

 némelyik kocsi fékezéskor mintha fonalat vesztene, megszűnik a villamoshajtás hangja

 

Sínfék

 

felpörög

 

Kipörög a forgóváz, mert:
1. nem tud megtapadni
2. túl nagy lendülettel akart indulni a jvez

3. az előbbi kettő együttesen

 

pár megállóig ez ment, utána meg megjavult 

 

Nem megjavult, hanem nem volt szükség a sínfék használatára ill. nem pörgött ki a forgóváz, mert volt tapadása a szerelvénynek és megfelelő lendülettel indult/állt meg.

Előzmény: Dante001 (15217)
Dante001 13 órája Creative Commons License 15217

Na, ha ebből kitaláljátok mire gondolok...

 

Az mitől van, hogy némelyik kocsi fékezéskor mintha fonalat vesztene, megszűnik a villamoshajtás hangja (meg gondolom ténylegesen a hajtás is, mert nagyobbat ránt ahogy elkezd fékezni) , aztán megállásig vagy kapcsol vagy nem és vissza "felpörög"? Most jöttem eggyel a 47-esen, pár megállóig ez ment, utána meg megjavult. 

BPI-383 2 napja Creative Commons License 15216

Legutolsó infóm az hogy a forgalomból kivonták, és kijelölték megörzésre.
Több infóm nincs, de szerintem az lesz, hogy "majd".

 

A közeljövőben amúgy sem lesz nyílt nap Budafokon, meg máshol se nagyon, mivel készülni kell a CAF-ok fogadására, így ráérnek vele, és nyílván ezért nem is kapkodnak az üggyel, de majd megerősít/megcáfol valaki engem is.

Előzmény: Ep128 (15214)
LoviGabi 3 napja Creative Commons License 15215
Ep128 3 napja Creative Commons License 15214

Akkor még egy kérdés... :-P

Az egyes ugye mai napig is megy, fog is még egy darabig... A kettes (ami konstans borzasztó volt már akkor is, amikor üzemelt még, ráadásul egy "kifli" van a vázban, plusz az egyik orra "lóg", stb. :-D ) a MAVITE dolga lesz. (El lesznek vele a szerencsétlenek, míg abból jármű lesz... :-P ) De az ötössel mi a helyzet jelenleg? Ő asszem nem fut. Félre van dobva és "majd"...? Vagy csinálnak vele valamit (néha)?

Előzmény: BPI-383 (15213)
BPI-383 4 napja Creative Commons License 15213

Igazán nincs mit. :)

Előzmény: Ep128 (15212)
Ep128 4 napja Creative Commons License 15212

Köszi! :-)

Előzmény: BPI-383 (15211)
BPI-383 5 napja Creative Commons License 15211

Én úgy tudom, hogy a 1301 mostani állapotában lesz megőrizve, a 1305 lesz a gyári állapotú BKV-s, a 1302 pedig a MAVITE nosztalgia kocsija lesz.

Előzmény: Ep128 (15210)
Ep128 5 napja Creative Commons License 15210

Az 1301 nem lesz később "visszaalakítva"? Vagy Ő lesz megőrizve ilyen eredeti formájában?

Előzmény: BPI-383 (15208)
SanyiM41 2187 5 napja Creative Commons License 15209

Köszönöm szépen! :-)

Előzmény: FKU-911 (15207)
BPI-383 5 napja Creative Commons License 15208

1468 :)

Előzmény: netinvestor1221 (15205)
FKU-911 5 napja Creative Commons License 15207

24-esen

Előzmény: SanyiM41 2187 (15206)
SanyiM41 2187 5 napja Creative Commons License 15206

Sziasztok!

Az 1447-est melyik vonalon lehet leginkább megtalálni?

netinvestor1221 5 napja Creative Commons License 15205

Van még vonatablakos,izzósoros ICS?

CKD Kombinát okt. 14. Creative Commons License 15204
Közbe vmi elkezdődött.
Ma a 1454 és a 1470 is átköltözött Kelenföldre.
Előzmény: FKU-911 (15203)
FKU-911 szept. 19. Creative Commons License 15203

Addigra megáll helyette egy másik :)

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15202)
ICS MÁNIÁS szept. 18. Creative Commons License 15202

Ha minden jól megy hetek kérdése a 1356 :)))

Előzmény: Viko88 (15201)
Viko88 szept. 17. Creative Commons License 15201

Az 1356-os kocsinak van még valami esélye arra, hogy egyszer újra közlekedhessen majd? Vagy mostanra már annyira elfogyott, hogy drága lenne az élesztése?

Az tudom, hogy itt off-nak számít (elnézés is érte), de tudja valaki, mi a helyzet a 2028-as Combino villamossal? Törötten áll még mindig, már folyamatban van a javítása, vagy már jár esetleg?

 

Üdv!

Dante001 szept. 15. Creative Commons License 15200

Köszi.

Előzmény: paca664 (15199)
paca664 szept. 9. Creative Commons License 15199
Előzmény: Dante001 (15197)
Arriva 1668 szept. 8. Creative Commons License 15198

Azokon nincs fűtés általában amelyiknek a szélvédőjén fölül van egy sárga csík.

De nem mindre igaz, mert van olyan amiben meg van, azokba később még is bekerült, de már nem jutott újabb fajta.

 

A 18-ason OFF Tatra jár, tehát azokban mind van fűtés.

 

Egyébként a budafoki kocsiszínnel ellentétes oldalon, ami bemegy sín bal oldalra, ott régen mi volt

 

Összeköttetés az áramátalakító teleppel, de kijavítanak ha rosszul tudom.

Előzmény: Dante001 (15197)
Dante001 szept. 8. Creative Commons License 15197

Namost mint laikusnak, melyik típuson nincs fűtés? Budafok felé járok ezekkel, 41,47,18, estébé. Egyébként a budafoki kocsiszínnel ellentétes oldalon, ami bemegy sín bal oldalra, ott régen mi volt?

ICS MÁNIÁS szept. 3. Creative Commons License 15196

És újrafényezve néhány Budafoki szerkezet:

 

1301 A vég

1315 A-B vég

1421 A-B vég (nagyon tetszik a B, tiszta 1469 style) .)

1476 B vég

 

Ezek voltak a leggányabbak, nagy előrelépés! .)   1412-t is kenegették, de az rosszabb lett, mint volt

 

A legutóbb Kelenföldön kent kocsik pályaszámaira /1427,1434/, meg nem mondanék a jóizlés határain belül semmit, ennél még a 1325 is szebb.  

 

1316-ot üdvözlöm Budafokon, most szépen sorban vannak (1315->1320) Még a 1314 hiányzik, és teljes a sor 1313->1320 :)

 

1342-t nem csodálom, hogy visszapasszolták, amúgy ájulok, mennyire gyönyörűen csillog-villog, életemben nem láttam ilyen tisztának, le a kalappal Kelenföld elött. Jó volt látni a Budafoki kocsikat is pár hónapig Kelenföldön, legalább rendesen néztek ki. Előre sajnálom, milyen lesz ismét a 1342. A 1402-ről meg ne is beszéljük, már ma 100 helyen folyt le a vastag fekete retek, többek között az A végen...   (ami még pár napja szép volt Kelenföldiként) szégyen.. (mert valószínűleg sokáig így marad) :/