Keresés

Részletes keresés

4014 Creative Commons License 3 napja 0 0 16233

Mintha a 1341 is még egy rövid ideig állományban volt, amikor már nem létezett, de lehet rosszul emlékszem.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (16232)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 3 napja 0 1 16232

Az is érdekes, hogy ugye a 1367 is állományban van még..

Előzmény: 4014 (16231)
4014 Creative Commons License 3 napja 0 0 16231

1445-re történt árajánlat kérés a Vjsz-től utolsó infóim szerint, de ez még nem jelent semmi biztosat a jövőre nézve. Most kikerült az udvarra, a törött végét lefóliázták. 1418-ra is kértek még tavaly, de a gyakorlatban úgy néz ki elengedték. Hivatalosan még mindkettő állományban van pont az árajánlat kérés miatt.

Előzmény: Ep128 (16230)
Ep128 Creative Commons License 3 napja 0 0 16230

Arról van hír, hogy esetleg melyik töröttből lesz még villamos?

Előzmény: 4014 (16229)
4014 Creative Commons License 4 napja 0 1 16229

1313 újra forgalomban a hétvége óta, illetve a 1363 is jár már. Így most a törötteken kívül a 1433 áll csak.

Thermo-blinker Creative Commons License 5 napja 0 0 16228

A 2230 is megtámogatott már néhány kocsit a műanyag alkatrészeivel... de valóban nincs annyira szétszedve, mint a másik... még.

Előzmény: Jim1987 (16227)
Jim1987 Creative Commons License 5 napja 0 0 16227

a 2201-re, ha jól emlékszem

a 2230 csak alkatrészre vár, elvileg nincs annyira szétkapva...

Előzmény: Thermo-blinker (16226)
Thermo-blinker Creative Commons License 5 napja 0 0 16226

A 2201-re, vagy a 2230-ra gondolsz?

Előzmény: Jim1987 (16224)
Ep128 Creative Commons License 5 napja 0 2 16225

Mondjuk eleve veszett nagy marhaság a járműparkot nem EGY KÉZBEN tartani, de ez itt OFF lenne hosszabban...

Előzmény: Thermo-blinker (16223)
Jim1987 Creative Commons License 5 napja 0 1 16224

így van

a Szávában a hátsó vágányon lévő CAF-ból sem mostanában lesz villamos...

Thermo-blinker Creative Commons License 6 napja 0 1 16223

Cafnál jelenleg is zajlik a kannibalizmus, Combinónál nem tudom, ott talán a feszítettebb kiadás miatt nem tehetik meg. Mindazonáltal a Petőfi-hídi baleset után maradt két sérült torzóban meg lehet nézni, mennyi alkatrész van meg...

A Combino BKV tulajdon, a Caf BKK, így nem ugyanazok a kondíciók a két típusnál.

Előzmény: alkotasu (16218)
négyszázas Creative Commons License 6 napja 0 1 16222

Gondolkozz! Nem minden beszállítónak éri meg kis tételben végfelhasználóknak árusítani a termékeit.

Előzmény: Grgabácsi (16221)
Grgabácsi Creative Commons License 6 napja -1 0 16221

Gondolkozz! Ha nem értékesítik, de gyártják, akkor minek gyártják?

Előzmény: négyszázas (16215)
Grgabácsi Creative Commons License 6 napja 0 0 16220

Mi lenne? Obsolescence management.

Van váltótípus.

Előzmény: alkotasu (16218)
Ep128 Creative Commons License 6 napja 0 1 16219

Dehogy... Jó pénzért (és alapos dokumentumok alapján) a kedves vevőnek BÁRMIT legyártanak. Itthon is. (Csak az a kérdés, megéri e... Ilyenkor szokott jönni a számolgatás a gyártó cég részéről és általában az jö ki nekik, hogy ha 1500 db.-ot rendelnek, akkor már tud olyan árat mondani, amiben megéri. :-P :-D )

Előzmény: alkotasu (16218)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.19 0 1 16218

Na, és ilyenkor mi van? A CAF-oknál is kannibalizmus? Meg a Kombinéknál is?

Előzmény: Grgabácsi (16214)
négyszázas Creative Commons License 2024.04.19 0 0 16217

Ez nekem új infó, köszi a felvilágosítást.

Előzmény: TWdoktor (16216)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.19 0 1 16216

A jelenleg készülő CAF-oknak 18 oldalas listája van, hogy milyen MÁS alkatrészek lesznek bennük.

Ami pedig ugyanaz látszólag, ott az abban futó program verziószáma lesz más, ami miatt nem lesz mégse kompatibilis a régivel...

Előzmény: négyszázas (16215)
négyszázas Creative Commons License 2024.04.19 0 0 16215

Akkor a jelenleg készülő CAF-ok miből épülnek? Az, hogy nem értékesítenek egy alkatrészt, az nem jelenti azt, hogy nem is gyártják.

Előzmény: Grgabácsi (16214)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.04.19 0 1 16214

Kb. bármi. Elektronika, padlóelválasztó aluprofil, stb. A Combino esetében pl. pont így volt. Sőt, ott egy fékvezérlő kártya már az üzembe állításkor sem volt többé gyártásban.

Előzmény: négyszázas (16212)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.04.19 0 0 16213

az ICS/KCSV alkatrész ellátása könnyebben és olcsóbban biztosítható a meglévő hazai háttériparnak köszönhetően

Vagy nem. Az alföldi tanyavilágban anno rengeteg gumis cég sütögetett mindenféle alkatrészeket, ezek közül az utóbbi években elég sokan tették le a lantot, vagy nemes egyszerűséggel meghaltak...

És ott van még egy rakat különféle alkatrész, ami a csehektől/szlovákoktól/lengyelektől jön, (pl. az SU kontaktor) az meg érdemben nem olcsóbb, mint a Combino/CAF hasonló alkatrésze.

Előzmény: alkotasu (16209)
négyszázas Creative Commons License 2024.04.19 0 0 16212

Mi az a CAF alkatrész?

Előzmény: TWdoktor (16211)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.19 0 3 16211

"az ICS/KCSV alkatrész ellátása könnyebben és olcsóbban biztosítható a meglévő hazai háttériparnak köszönhetően. A hannoverikhez meg vagy drágán lehet alkatrészt szerezni (újonnan), vagy nem is lehet, illetve a meglévő járműállomás kannibalizálásával. Így van, avagy tévedek?"

 

"A megállapítás tökéletesen helytálló"

 

A megállapítás tökéletesen helytelen.

A TW-hez is megvan a magyar háttéripar, hiszen nem lehetne anélkül 23 éve üzemeltetni, csak ott spórolnak, ahol tudnak. És könnyebb selejtezni egy jó, működő kocsit és kibelezni akármilyen indokok miatt, mint kifizetni az alkatrészek javításának árát.

Arról már ne is beszéljünk, hogy a 23 év alatt elhanyagolt kocsi alkatrészei vajon milyen állapotúak egy javított, felújított, vagy új alkatrészhez képest...

 

Azért érdemes lenne összehasonlítani, hogy a Combino és a Caf üzemeltetése mennyibe kerül a hagyományos típusokhoz képest, szerintem sokan meglepődnének... pl. a Cafhoz, így, 9 év után már van olyan alkatrész, amit már nem gyártanak, se spanyolban, sem itt.

Előzmény: Csmg (16210)
Csmg Creative Commons License 2024.04.19 0 0 16210

"az ICS/KCSV alkatrész ellátása könnyebben és olcsóbban biztosítható a meglévő hazai háttériparnak köszönhetően. A hannoverikhez meg vagy drágán lehet alkatrészt szerezni (újonnan), vagy nem is lehet, illetve a meglévő járműállomás kannibalizálásával. Így van, avagy tévedek?"

 

A megállapítás tökéletesen helytálló, csak a döntéshozók ezt mindig elfelejtik és a műszaki oldal képviselőinek egy része is.

A fókusz csak azon van, hogy jajj 50 éves lesz le kell cserélni.

 

Mellesleg pont a KCSV, ami kb. papíron lesz 50-60 éves, gyakorlatban pedig 30 éves lesz, mert teljesen újjá lett építve a jármű, de ezt végképp elfelejtik.

Előzmény: alkotasu (16209)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.19 0 0 16209

"Ilyen mélységben nem tudom, én csak azt ismerem, hogy a főmérnökségnek milyen elképzelései vannak."

 

Ezek érdekes dolgok. Ugyanis amikor 50 évesek lettek az UV-k, és rövidesen kihajigálták, akkor az volt a mondás, hogy áááá, az ICS-k nem fogják megérni az 50 évet a BKV-nál. Megérték, sőt, többet, mint az UV-k. 

 

A másik, ezt Te fogod tudni biztosan. Én csak feltételezem a következőket: az ICS/KCSV alkatrész ellátása könnyebben és olcsóbban biztosítható a meglévő hazai háttériparnak köszönhetően. A hannoverikhez meg vagy drágán lehet alkatrészt szerezni (újonnan), vagy nem is lehet, illetve a meglévő járműállomás kannibalizálásával. Így van, avagy tévedek?

Előzmény: 4014 (16203)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.19 -2 0 16208

"ilyen célból kaptak ablakrácsot a felújított hannoverik?"

 

ICS-k, KCSV-k hiányában majd ilyenek lesznek a villamosok a Szabadság hídi vonalon, meg a pesti rakparton? :-)

 

https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~personenwagen-altbauwagen~einheitswagen-schnellzugwagen/932239/bahnhof-salzwedel-am-1041994-dr-gefangenen.html

Előzmény: chg591 (16206)
Ep128 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 16207

Ez az "onnantól nem közlekedhet" egy humbug. :-) (Rengeteg logika van benne, hogy 59,5 évesen kutya baja sincs és semmi veszélyt nem jelent a forgalomba állítása, aztán 6 hónap után "életveszélyessé válik" :-D Arról nem beszélve, hogy 120éveen is lehet biztonságos pl. egy nosztalgiajármű. Ok, tudom, más a hétköznapi meló és más a nosztaliga, de a lényeg azért gondolom, érthető volt...)

Előzmény: chg591 (16206)
chg591 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 16206

1438 csak ideiglenesen jött vagy végleg marad Kelenföldön? 

 

Ezek a felsorolt hibák mint kábelégés/motorégés ezek meg gondolom annak az eredménye hogy a megengedett főműhelyi ciklusnak már a duplájánál is túl vannak az ICS-k. 

 

"a KCSV mellett mi járhat a hídon meg nem az elkövetkező 5-10 év problémája. " - egy friss BKV-s dokumentum szerint a jelenlegi villamos járműállomány esetén  2030ig 21 KCSV és 5 ICS töltené be a 60 évet, "ezen életkor elérését követően a járművek forgalomba már nem helyezhetők" Ha most hirtelen elkezdik selejtezni az ICS-ket és a Bajcsy villamos valahogy mégsem valósulna meg  rövid időn belül akkor ha 2028tól a KCSV-k elkezdik betölteni a 60 évet akkor ha jól értem akkor őket is ki kell vonni a forgalomból akkor mi járna a Szabadság hídon? Vagy már előre tudni a mérések eredményét és pl. ilyen célból kaptak ablakrácsot a felújított hannoverik? 

 

 

Előzmény: 4014 (16204)
BU1048 Creative Commons License 2024.04.17 0 1 16205

Olvasva itt a Ganz villamosok feszített kiadását kérdezném, hogy az Angyalföldi kocsiszínben elfekvő szerelvényekből (1320, 1475, 1480...stb.) már nem lehet visszahozni egyet pótlásnak? Vagy azoknak végleg vége? 

4014 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 16204

1363: motorégés még hétfő délután.

1438 pedig tegnap átjött Fradiból Kelenföldre, ma már kint is volt reggel a 41-esen az egyik reggeli beugrós számban.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!