KCSV 1340 fényezőbe, 492 FVV pedig erős szétszerelt állapotban, az alul írt KCSV-t teljesen lefóliázták, lehet hogy valami nem várt dolog miatt nem tudják befejezni, hiányzó alkatrész stb. Tátrákat szép számmal hozzák vissza betét hiba miatt, egy külön műhelybe pedig készül valami kéttengelyes villamos, nem tudom pontosan melyik, talán a 2806.
Az új KCSV-k pedig elvileg jobb memet tulajdonságokkal rendelkezik, de ezt nem tudom megerősíteni, hisz ezt csak egy villamos vezetőtől halottam
Nem célom bármit is sugallni. Csak úgy látom, ez az új divat, hogy kívülről legyen szép, új hatású, és egyébként guruljon (kivételt képeznek a Tatrák). (Az OFF buszoknál is hasonló a helyzet: a használtakat többnyire csak átfényezik égkékre, és mehet is.) És pont a "senki nem tud semmit" miatt fura az egész. Miért titkos* egy ilyen projekt?
Az újra modernizált KCsV7-esek műszakilag változtak valamilyen téren felújítást követően? Komolyan kérdem.
(*: ha az egyáltalán, én eddig nem láttam sehol semmilyen leírást/elképzelést/akármi mást, és az első szerelvény már állítólag begurult a műhelybe, tehát valami terveknek/dokumentációknak kell lennie már. Ezért is írtam korábban, hogy utasként miket hiányolok nagyon, _hátha_ olvassák illetékesek, s még nem késő...)
Amit írsz, az bármilyen szintű ciklikus esztétikai "felújításra" igaz, amin eddig az összes ICS átesett már legalább egyszer*. A matricázás olyan mellékes, hogy meg sem említeném. Miért sugallsz olyat, amiről senki nem tudja, hogy hogyan / mi fog történni? Ez majdnem olyan, mint hogy a "régi ruszki metrószerelvényeket lemázolják fehérre".
Hát, ha tényleg nem hadititok, akkor én tudok mesélni, most pl a legnagyobb baj az hogy sok sok nemrég átadott Tátra forgóvázat hoznak vissza, mert folyton megperdül az abroncsokban lévő gumibetét, hibás az egész alkatrész.
Egy KCSV pedig már kb 4 hete ott ál a végszerelde végén , miközben csak kb. bekábelezve van. Pedig a 492 is bent van, azt most lakatolják, a 7040 és 7122 Muki is bent van.
Olyan titok-projektnek tűnik az egész felújítás (a megmaradó 38 db ICS kapcsán ) mintha valami hadifejlesztés lenne és nem szabadna róla tudni mi lesz a végeredmény...
Egykor a KCSV7 megszületése előtt nem volt titok, talán a TV is mutogatta mi lesz az eredmény...
Ha most ezzel a 38-cal csak annyit csinálnak, hogy átfestik + új üléshuzatok és persze a megrendelő matricájának felnyalása, akkor inkább bele se kezdjenek. Bőőőven lehet (és illene) fejleszteni még az utaskomforton + egyéb műszaki tartalmakon. Én még mindig bízom benne, hogy valami jobbat hoznak majd ki belőlük...
"...Nemrég halottam, hogy pár TW6000-et át akarnak alakítani azért, hogy a 47-49-es vonalra kilehessen adni őket ICS helyett. Remélem valami nagy álhír azzal együtt hogy Budai vonalakra is ki akarják adbi..."
Én se szeretném a "rezgőlépcsős" hegymászós padlómagasságú "izét" a 47-esen.
Hiába korszerűbb az ICS-nél a típus ha budapesti használata egy rakat "az", igen a Tátrákra is könnyebb a "felpattanni" a széles ajtók és lépcsők által, de még az ICS is kényelmesebb magaspadlós létére
"Remélem valami nagy álhír" <-- "Ott van az iskolai gyakorlatom"
Minél közelebb van valaki a "tűzhöz", annál több és durvább álhírt hall sajnos. Ezek leggyakrabban a "biztos források" vágyálmai, ötletelései vagy félelmei. :)
"1301,1441-es iparit hamarosan betolják az udvarrol a VJSZ csarnokába"
Még hozzá sem kezdtek az első két darabhoz...? Mondjuk tele vannak munkával, folyamatos a Tátra- és KCSV-felújítás.
Nemrég halottam, hogy pár TW6000-et át akarnak alakítani azért, hogy a 47-49-es vonalra kilehessen adni őket ICS helyett. Remélem valami nagy álhír azzal együtt hogy Budai vonalakra is ki akarják adbi. Nagyon nem szeretem a Hannowerit, sok dolog miatt, nagyon jó lenne ha miattuk nem váltanának ki még több ICS-t
Szerintem azért kamu, mert akkor minek tartanának meg 38-at, másrészt a Hannoweri 2400mm széles, míg az Ipari 2300mm, szerintem nem lehet csak úgy lenyisszantani 10 centitborbálkodnianyagilag hol érné meg borbálkodni.
Egyébként remélem a 1301,1441-es iparit hamarosan betolják az udvarrol a VJSZ csarnokába, szétszerelés előtt jól hagyják megérni kint, most Tátrával van tele , meg bent van a Muki is stb. Ott van az iskolai gyakorlatom, szóval látom az ilyeneket hála istennek.
Mert olyan dolog is lehet a képen, ami nem tetszik a tulajnak, és balhézik érte. Lógós munkások, embertelen körülmények, szabálytalan berendezések, stb... ha minden rendben lenne, senki sem foglalkozna ezzel.
Úgy mellesleg, hol lehet a legutóbb felújított villamosokról képet találni? Mert itt már ritka, néztem HB galériáját....hát ott is fogyóban a lelkesedés...
Tényleg kiváncsi lennék, hogy az a sok járműfotós hová tölti fel a képeit?
Az ablak üvegek tavaly tavasz végétől lettek sötétítve, de volt ami már úgy jött ki a Vjszből, ez asszem egységes és az összesen felújított kocsin megtörtént . A 1343 volt az első amin nincs eresz. Szintén a 1343-as volt amin az új BP logók kerültek fel. Illetve a 1335-el együtt ez a két kocsi lett oktató jármű, annyiban lényeges, hogy ezért van levehető oktatói tükör ezen a két kocsin. Szintén érdekesség, hogy az első három felújított kocsi még analóg sebesség mérővel és volt mérővel került forgalomba. Ezek azóta digitálisra lettek cserélve.
Jajj, nem szálltam el ennyire. :) De persze, király lenne az is...
ChGeri: nem hiszek a tündérmesékben, meg azzal is képben vagyok, hogy az első példány már bent van a munkálatokon, de hátha...mert ezek nélkül (=amiket írtam) bármit csinálnak, haszontalan pénzpazarlás.
Nagyon jó ötletek, pár éve még én is komolyan elhittem, hogy van az életnek olyan területe, ahol "közönséges" userként javaslatot tehetek, és azt el is fogadják. :S
Az a baj, hogy ezek a dolgok már rrrrrééégen eldőltek.
Más: van-e valakinek nyilvántartása arról, hogy melyik KCSV-k szépültek már meg? Nem akarok túlzásokba esni, de szerintem a legújabbak eszeveszett jól néznek ki (kívülről).
Szuper hír, hogy ha már mindenképpen szükséges maradnia 38 darab ICS-nek, akkor egy kicsit jobban rendbeszedik őket. Viszont, mint rendszeres user-ként, nagyon szépen kérem, pár apróság, amit vegyenek bele a felújításukba:
hang- és zajszigetelés - nem hiszem, hogy magyarázni kell, miért;
hőszigetelés - itt elsősorban az ajtók és környezetükre gondolok, ahol a játékradiátorok által eregetett kevés hő is megszökik menetközben;
fűtés - ez a 6 (?) "mini hősugárzó" elégtelen, nem csak az elmúlt hetek -10°C-os időjárásában, hanem 0°C körül is.
Aztán ha még esetleg a futásjóságon is tudnak javítani, netán klímát is kapnak (meddig terveznek velük ezután a beavatkozás után?), akkor tényleg egy szavam sem lesz.