Miért jó vonulni?

Bántotta a fülemet a dudaszó, ezért kicsit előrébb sétáltam. Ekkor egy másik típusú zaj ütötte meg a fülemet, melyet a fennakadás okozói keltettek. Motorröfögtetés.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalBike címlap TotalBike fórumok
MECSI 2014.04.23 22:15:24 © 3626

azért belepattintani egy kereket előre elvileg nem olyan nagy kunszt, ha meg mégis akkor te kreatív ember vagy, kellenek az ilyen kihívások ;-) erről szól a tuning

Előzmény: Joejoe1974 (3620)
MECSI 2014.04.23 22:09:12 © 3625

ez igencsak jól néz ki! gratula szép munka!

anno azt olvastam, hogy a hónaljszárítós kormánynak előrefelé kell dőlnie mert úgy autentikus.

Előzmény: California 1100i (3623)
Joejoe1974 2014.04.23 17:43:28 © 3624

Nagyon jó lett!

Előzmény: California 1100i (3623)
California 1100i 2014.04.23 14:16:32 © 3623

Nakéremszépen, Sztálin bosszúja nagyvonalakban elkészült:

 

 

 

 

Apróbb beállítások még szükségesek,de leginkább már ki kéne menni az országútra.

Ahhoz meg még 100 féle dolog hiányzik,de elég ha elmondom az első párat:

se rendszáma

se műszakija

se forgalmija

se biztosítása még nincsen.

A többit fel sem sorolom.

:)

Joejoe1974 2014.04.23 14:04:18 © 3622

Mai videó:

 

https://www.youtube.com/watch?v=oPKwuP03m9Y&feature=youtu.be

Joejoe1974 2014.04.23 13:18:54 © 3621

Most jelenleg,gps szerint és digitális óra szerint is 43km/óra.De ezt reszeletlen dugóval.A régi hengerrel,nagyobb gyűrűvel (tehát jobban feszült a hengerben mint kellene),lekönnyített lendkerékkel,reszelt dugóval,gyári kipufogóval 48km/óra volt.Másnap egy robogó hengerfejjel,pedig 49-et ment.

Előzmény: MECSI (3619)
Joejoe1974 2014.04.23 13:15:42 © 3620

Az a baj tudod hogy egyik dolog hozza a másikat.Ennek a "próbának" az volt a lényege hogy egy kivülről (majdnem) gyári kinézetű régi (1980-as évjáratú tehát idén 24éves) Babi mit tud ha megvadul.Most is mentem vele,és elég furcsa érzés hogy a gyorsulása fordulaton tartva egy régebbi robogóéhoz hasonló.Furcsa látni hogy egy hátul közeledő átlagos kocsi,erősebb gázhúzás után a tükörben távolodik :-D

Nem igazán akarom jobban átfaragni,túl sok mindent kellene alakítani.Pl ezen a tipuson a hátsó villa nem a zártszelvény fajta,hanem az U profilos amit kézzel lehet hajtogatni,tudod.

Előzmény: MECSI (3615)
MECSI 2014.04.23 00:18:14 © 3619

tulajdonképpen most hol a vége kmh-ban?

Előzmény: Joejoe1974 (3614)
MECSI 2014.04.21 22:59:27 © 3618

gratula szép munka! 

 

Előzmény: rozsi01 (3617)
rozsi01 2014.04.21 22:02:39 © 3617

A Méray 680 első indítása. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=BIAHvWwBEno&feature=youtu.be

MECSI 2014.04.21 17:46:31 © 3616

ja a hátsó kerékre meg jó lesz a babeszé, egy komolyabb első fékezésnél úgyis a hátulja leblokkol azzal a kis fékkel is.

Előzmény: MECSI (3615)
MECSI 2014.04.21 17:44:31 © 3615

inkább csinálj rá féket, kis szerencsével pár ezer forintért kapsz tárcsafékes kereket, esetleg egész motor elejét mindenestől. (győrben egy hónapja 10e ért hirdettek egy krosszvázat kerekestől)

A váz meg kap egy hosszirányú csövet az üléstől a kormánycsapágyakig és meglátod mindjárt merevebb lesz. legalább dolgozhatsz vele még pár órát, hogy megoldjad a benzin betöltését...

Egyébként én is filóztam ilyen témán mert a babeta féke ahogy van szarok, anno a suliból dolgoztam a motorgyárban pár hétig, ha jól emléxem mondták, hogy csináltak erősebb verziót valamelyik piacra de gond volt a fékekkel, egy esetleges gázfennakadásnál már gond volt megállítani. (spec ez megoldható egy villanykapcsolóval ami bennakadva marad és nem kell egyfolytában nyomni, vagy a 207esen van dekompresszor ami ha minden igaz a 210 es hengerfejére is felmókolható :-))

Szóval Babeta tuning gondolataim idején mint alternatíva én a jawa ideal vagy mustang vonalon indultam el, annak sokkal nagyobbak a dobjai, volt 90es javám is aminek ugyan olyan volt a kerék agya mint a mustangé meg az idealé de pár milivel szélesebb volt a betétje viszont 18 colos volt a kereke nem 16, tegyük fel, hogy ez a két tény kompenzálja egymást így kb ugyanannyit tudhat. Egy Sk pincsituningos oldalon olvastam, hogy a 90es fékkulcsa is más (erre már nem emlékeztem) szóval a pincsié egyszerű téglalap enyhe rádiusszal (lásd kép)a 90esé meg ca. elipszis alakú. ez azért jó mert sokkal adagolhatóbb a fék ill. kisebb erővel nagyobbat szorít. ezek a srácok versenyre használnak ilyen fékeket.

a dobméret külömbségét lásd a képen. 

igaz harcore a 90es fékje lenne de az olyan ritka mint a fehér holló.

kicsit gondolkodtam két nagy tábla mogyorós csokiért odaadom az egész vázat meg a két kereket, (az egyikhez nincs meg a fék a másik meg a képen látható) azt hiszem ennek vastagabbak a telói mint a babeszé.

ha ez neked messze lenne (Dunaszerdahely SK) vagy ilyesmi szvsz simson cuccok ugyanezt tudják...

biztos nem alakítanám vissza !

Előzmény: Joejoe1974 (3614)
Joejoe1974 2014.04.21 12:20:07 © 3614

Sajnos a motortuning miatt egy veszélyes fegyver lett a Babiból,így vissza kell alakítanom.Szombaton egy erőteljes gyorsulás után,egy hirtelen fékező autósba szaladtam kis híján.Erő van,fék alig,meg ugye a váz is gyenge.

Előzmény: Joejoe1974 (3607)
MECSI 2014.04.19 21:53:08 © 3613

mivel garázsom sincs így az udvaron puceváltam, elkezdett esni az eső... :-)

erről az jut eszembe, hogy - olyan szomjas vagyok, hogy az éhségtől azt sem tudom hol fogok aludni :-)

Előzmény: California 1100i (3612)
California 1100i 2014.04.19 15:21:07 © 3612

Hát ez pech.

Előzmény: MECSI (3611)
MECSI 2014.04.19 14:47:19 © 3611

az a legnagyobb baj, hogy gőzborotvám sincs :-) ahelyett, hogy az autómosóban megáltam volna aztán haza a kései időpont meg a hideg gyorsan behajtottak a melegbe, így jártam :-)

marad az ecset meg a motormosó folyadék vagy a gázolaj utána meg benzines öblítés...

Előzmény: California 1100i (3610)
California 1100i 2014.04.19 12:22:58 © 3610

Szétszedve is legőzborotvázhatod.

Mikor még teherautókat javítottunk, (IFA W50,na jó,az már majdnem teherautó) sokszor csináltuk,hogy a szétszedett alkatrészeket úgy tisztítottuk meg.Lerázod róla a vizet,hagyod megszáradni,azt mehet összefele.

Előzmény: MECSI (3609)
MECSI 2014.04.18 21:24:29 © 3609

ha még egyszer komplett motorszétszedés lesz, az biztos hogy le fogom előtte gőzborotvázni, az komplett tartott volna max 15 percet, most meg órák mennek el a darabok mosogatásával. így soká lesz mire összerakom :-(

mindenhol ott a jó kis homok meg néhol beletapadva némi olajba, jó kis csiszolóanyag, így az agyam nem engedi összerakni. majd a következőt :-)

California 1100i 2014.04.18 19:35:52 © 3608

Ízirájder öcsém.

:)

Előzmény: Joejoe1974 (3607)
Joejoe1974 2014.04.18 17:28:35 © 3607

Megy a masina azóta :)

 

 

Előzmény: Joejoe1974 (3598)
rozsi01 2014.04.14 18:45:07 © 3606

Betétedzik (cementálják) mert a felületeknek kopásállóaknak kell lenniük,de az alkatrész belseje szívós kell,hogy maradjon. A nitridált felület bár szintén kopásálló de nem bírja a dinamikus igénybevételt letöredezik a felület.

Előzmény: MECSI (3605)
MECSI 2014.04.13 23:44:23 © 3605

simán edzettétek vagy cementáltátok vagy nitridáltátok esetleg valami mást?

Előzmény: rozsi01 (3603)
rozsi01 2014.04.12 23:34:10 © 3604

Három kép ahogy készül a váltó

 

 

 

Előzmény: MECSI (3601)
rozsi01 2014.04.12 23:21:42 © 3603

Nem akarlak kioktatni csak....ez nem "keményítés". Azt édesanyám az inggallérral csinálta valaha. Azt gondolom ez így elég szakmaiatlan.

A fogaskerekeket és a bordás tengelyeket BC3-as acélból készítjük. A megmunkálás után betét edzi egy erre szakosodott cég. Nem írom le a folyamatot,nézz utána mi ez. :) A hőkezelt alkatrészek illeszkedő felületein 2-4 tized milliméter megmunkálási ráhagyás van. Így ezt egy hengerköszörűs átköszörüli méretre(pl. bordás tengely csúszófelülete, fogaskerekek furatai). Így készülnek a váltóalkatrészek persze nagy vonalakban. A kész alkatrész tökéletes minőségű és alkalmas az eredeti helyettesítésére 

Én védjegyoltalmat jegyeztettem be, ha nincsenek millióid és jó ügyvéded ne foglalkozz szabadalmi bejegyzéssel.

Előzmény: MECSI (3601)
MECSI 2014.04.12 22:36:05 © 3602

van valakinek tapasztalata szabadalom bejegyeztetésével?

MECSI 2014.04.12 22:35:01 © 3601

a fogaskerekeket mivel keményítitek? azt is othon oldjátok meg?

Előzmény: rozsi01 (3600)
rozsi01 2014.04.11 23:18:40 © 3600

Ez egy 1927-es Méray 680. Fellelési állapotú alkatrészekből indult az újjáépítés, amit nem lehetett megmenteni mi gyártjuk le hozzá (például gyártjuk az eredeti Moss váltó másolatát kompletten, de az itt szereplő járműben eredeti a váltóház csak a benne működő fogaskerekek és tengelyek saját készítésűek). Jelenleg 5 Méray és egy Nova (szintén magyar motor 1925-ből) várja a sorsának jobbra fordulását nálunk :)

Előzmény: MECSI (3590)
California 1100i 2014.04.11 13:01:57 © 3599

Made in P. R. C.

Előzmény: Joejoe1974 (3598)
Joejoe1974 2014.04.11 09:12:25 © 3598

Mivel a hét elején sikeresen széthajtottam a Babettát,most az van soron,meg kell javítani.Kedden kint voltam apósnál,aznap raktam fel a rezonátort a Babira.Kifele ment szépen,visszafele meg én hajtottam pedállal 10km-en keresztül.Még aznap ki és szétkaptam a blokkot.A jobb főtengelycsapágy kosara tört el,meg a hajtókar alsó tűgörgős kosara.Vannak jó alkatrészek itthon,két főtengelycsapágy kellett,három szimmering.Gondoltam az agyonvert síma csavarok helyett kap a blokk új 8.8-as fényes imbuszokat.

Képzeljétek már azt is hamisítják!!Nyalódik a belső kulcsnyílás,nincs is középen,és még a csavar feje is ferdén áll új korában.

 

 

Joejoe1974 2014.04.09 15:29:28 © 3597
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.meditgbr.android.tacho&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dandroid+speedometer
Előzmény: Joejoe1974 (3596)