Keresés

Részletes keresés

Joejoe1974 Creative Commons License 2015.08.03 0 0 3976

Megint írok pár sort.A Babetta májusban ment pár kört,aztán letettem.A Simson került előtérbe.A blokkja aránylag tűrhető.Gyűrűket cseréltem,deknitömítést,csapszeget,hézagolókat.A gyújtás még a gyári gyújtótekercses típus volt,de már kókányolták.A két vezeték össze volt kötve,körbe szigetelőszalagozva stb.Mivel külső trafósra akartam alakítani,ezért tekercseltem egy gerjesztőtekercset.Viszont a lendkerékmágnes elég betegnek tűnt,nem adott szikrát,ezért inkább szereztem egy már meglevő Ducati Energia alaplaphoz lendkereket.Azoknak a kúpja azonos a Simson főtengely kúppal,így a felrakás nem okoz gondot.Viszont az alaplaphoz kell közdarab.Egy hetes méregetés és közdarab tervezés után rájöttem hogy kis blokkfaragás utána a gyári Minarelli alaplap is a helyére megy.Mikor ez megvolt,jöhetett a szikra csiholás.Azzal nem volt gond,felrakás után elsőre indult.Csak épp nem pörgött fel!Alapjáraton elpöfögött,de gázra megtorpant.Fordulatonként nem egy hanem több szikrát adott. Az világos volt hogy túl sok jelet kap a cdi.Megmértem műszerrel hogy a szükséges 1-1.5 volt helyett 4.7-5 voltot ad a jeladó!Építettem egy "szűrőt" a jeladó és a cdi közé ami elvileg egy szikrát ad fordulatonként egy kondenzátoros megoldás lévén.De ez sem működött.Végül mérgemben kiszedtem a belső jeladót,és kivülre tettem,a mágnest pedig a lendkerékbe süllyesztettem.Ezzel telibe találtam,indul elsőre és gyönyörűen jár meg pörög.Nem forog annyira mint a Babetta gyujtásos megoldású változatok,de nem baj mert így nagyobb a lendtömeg és nem kell szétforgatni.A világítás is jó lesz mivel alapjáraton a 12voltos 21wattos izzó fehéren világít.A váz alapozva van még csak,az ülés egyszemélyes lesz.Készítettem egy kormánybefogót,amiben egy széles kényelmes endurókormány van.Elöl hátul kicseréltem a gyári dörzscsillapítós rugóstagokat olajosokra,ettől magasabb lett kicsit és nagyon kényelmes :)

plzltn Creative Commons License 2015.08.01 0 0 3975

Ezt én is megkaptam annak idején a dMZ miatt...

Előzmény: zeuszmotoros (3974)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.31 0 0 3974

De  kár  érte :(

 

Trike. Creative Commons License 2015.07.30 0 0 3973

Gratula!

Tecc :)

Előzmény: rozsi01 (3972)
rozsi01 Creative Commons License 2015.07.22 0 0 3972

Sziasztok

 

ma készült el így azt gondoltam megmutatom nektek is

 

MECSI Creative Commons License 2015.07.14 0 0 3971

a szlalom továbbra is megy, bár idén még csak egy verseny volt, pályázás is csak 3x. sajnos szinte nem tudok rá gyakorolni de attól még jó buli :-)

tetszik a cikk! a korábbit olvasva komolyan megfordult a fejemben a siklóernyőzés is...

Előzmény: plzltn (3970)
plzltn Creative Commons License 2015.07.11 0 0 3970
plzltn Creative Commons License 2015.07.08 0 0 3969

És mi lett a felfedezett sportérdeklődéseddel?

Előzmény: MECSI (3968)
MECSI Creative Commons License 2015.07.07 0 0 3968

hát én annyira jutottam hogy beüzemeltem a 350est. tértem vele párat a szomszéd senkiföldjén a kisfiammal, oszt mindjárt lett aki belekössön. úgyhogy ahol eddig lehetett most már nem lehet :-) a többi motor ugyan úgy van a honda rendszámos azzal is keveset megyek, kapott új fékbet=teke előre hátra, szintereset, harapnak rendesen :-)

Előzmény: Joejoe1974 (3967)
Joejoe1974 Creative Commons License 2015.07.03 0 0 3967

Sziasztok!

Bejelentkezem ismét,hogy minden oké.A tuning Babetta működik azóta is,bár a karbi beállítás nem tökéletes még.Vagyis lehet a kipufogó sem az igazi,meg akadt gond a gerjesztőtekerccsel is.Úgy néz ki hogy visszaalakítom és eladom.A Mustang első kerekéhez kaptam egy tárcsafékes Etz első agyat,ezt Etz küllőkkel fűztem a Mustang ráfba.Távtartókat és tárcsa távtartót kell még esztergáltatni hozzá.A Yamaha Rd-hez kaptam egy pár klasszikus mintás gumit,úgyhogy amint a műhelyben lesz hely rakom össze.A Gilera projekt most pihenőre kerül,némely alkatrész átkerül a Yamahára.Közben beesett alkalmi lehetőségként egy 1976-os Simson Schwalbe,a turbóhűtéses blokkos.A blokkját nem bontottam,gyűrűzni kellett,csapszegcsere és két csapszeg tárcsacsere.Kiderült hogy a hengerpersely valami utángyártott,ezért a vezérlést kiigazítottam,a henger tetejét és a hengerfejet síkoltam.A vázat alapoztam.A villák kaptak textilbakelit perselyeket.Két kereket újrafűztem.A gyári helyett került fel egy normális kormányhoz való adapter.Még a gyújtást kell helyreállítani (külső trafósra egyenlőre,később kap egy Ducati Energia gyujtást 60watt világítóteljesítménnyel).Kap alu taposólemezeket meg pár apróságot és mehet az forgalomba :) Hirtelen egy levegőre ennyi jutott eszembe.Jók legyetek és írjatok ti is :)

plzltn Creative Commons License 2015.06.23 0 0 3966

Egyenlőre annyi biztos, hogy ronda lesz. Hogy bárhova odatámaszthassam félelem nélkül.

bár az asszony meglátva a vázat kijelentette: mintha aranyozva lenne...

Előzmény: MECSI (3965)
MECSI Creative Commons License 2015.06.23 0 0 3965

kerékagymotoros lesz ? :-)

Előzmény: plzltn (3964)
plzltn Creative Commons License 2015.06.22 0 0 3964

Előzmény: MECSI (3963)
MECSI Creative Commons License 2015.06.11 0 0 3963

öblítsd le, ők is megteszik vízben ha minden igaz de a galvánhorgyanynak nem kell sok egy kis savacska a vízben oszt má fogy is. a tüzi az nem ilyen kényes, de az is foltos maradhat abban meg a szűk nyílásokban illesztésekben még a sav is bentmarad aztán egy szinte láthatatlan repedésen is képes kijönni és összemocskolni rozsdás lével az egészet.

 

Előzmény: plzltn (3962)
plzltn Creative Commons License 2015.06.11 0 0 3962

á, én ilyet nem akarnék magamnak. Reálisabb célok is kielégítenének. (pl lejussak végre a műhelybe csinálni is valami öncélút (nem családi célút). :-(

 

Nem mértük. de ez érdekes adat lehetett volna. Képzeld, 8-as furatok (csurgatók) tömődtek el. A 6-osok színig teltek, keményen kellett furnom őket. Ma elhoztam a sárga bicóvázat, amin 3-as lukakat furattak velem. Vizelet szerű híg lé csurrant ki azon.

 

 

Előzmény: MECSI (3961)
MECSI Creative Commons License 2015.06.10 0 0 3961

de ha én kifizetem akkor az hogy lesz a te gépedbe beépítve? :-)

 

nem mértétek mennyivel lett nehezebb a tüzihorganytól?

Előzmény: plzltn (3960)
plzltn Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3960

Már csak fizetős munkát vállalok.  :-) :-) :-)

Ha megrendeled (és meg bírom), akkor megcsinálom.

Előzmény: MECSI (3958)
plzltn Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3959

Az egész horganyzás úgy lett, hogy nem tudjuk most még, hosszútávon milyen lesz (hátha még kell változtatni, stb) ezért nem fényezzük még. Legyen valami állagmegóvás, ami utána (akár) házilag is festhető. Lőn horgany.

 

És annyira elégedettek lettünk vele, hogy most van egy 28-as öreg biciklim sárgahorganyzáson "csúnya legyen" igény megjelöléssel. Hogy ne kívánják meg... :-)

Előzmény: MECSI (3957)
MECSI Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3958

kb jó lesz az ahogy leírtad...

Előzmény: plzltn (3954)
MECSI Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3957

azt akartam mondani hogy:

gratulálok nektek szép munka, bevallom a tüzihorganyozott vázzal megleptetek de mostanában nem fog elrohadni az biztos :-)

 

itt van nektek egy érdekes:

http://arrow-copter.com/

Előzmény: MECSI (3956)
MECSI Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3956

gratulálok nektek szép munka, bevallom a tüzihorganyozott vázaláltam nektek egy érdekesetzal megleptetek de mostanában nem fog elrohadni az biztos :-)

 

itt van nektek egy érdekes:

http://arrow-copter.com/

Előzmény: plzltn (3955)
plzltn Creative Commons License 2015.06.05 0 0 3955

Tényleg, bakker, elfelejtettem a korábbi ígéretem. Jelezni ha kész van:

 

http://onroad.hu/2015/05/16/repulo-motor-yamaha-fazer-blokkos-sikloernyos-trike/

 

Ugyanez a saját honlapomon vágatlanul kicsit bővebb, pl az érzelmi alapon tett saját véleményemmel, és Miki írása is szerepel ott:

http://fabrikalo.5mp.eu/web.php?a=fabrikalo&o=7Ig09SLTBK

 

A DaiRalos együtt-haladás olyan jó videó lett, hogy akárhányszor nézem meg (nagy hangerővel sztereóban!), még mindig a hatása alatt állok. Igaz én át is éltem a helyszínen, ahonnan minden résztvevő remegő lábbal ért haza vágyva a következő hasonló esemény megszervezését:

 

 

A repcsi levizsgázott, most vígan szeli a levegőt. Gazdája eladásra hirdeti, mert a cikk szerint is már a következő kihívásra készülődik (anyagilag is).

 

 

plzltn Creative Commons License 2015.06.05 0 0 3954

Emlékeim szerint egy jól hangolt CVT-s motor heves gyorsítás esetében a teljesítmény max környékére ugrik blokk fordulatban, és ott is marad a CVT-nek köszönhetően, míg a legmagasabb sebességfokozatnak megfelelő áttétel arányt el nem éri a masina felgyorsulásával. Onnan tovább már nem dolgozik a variátor, marad e max áttételben (mintha egy hagyományos váltó a legnagyobb fokozatban lenne), de a motorfordulat tovább emelkedésével még tovább gyorsul a motorkerékpár kicsit. Így felfelé kiesik a motor a teljesítmény optimum fordulatszámából. Itt tartósan haladni sebességtartással már gazdaságtalan. Sőt, fogyasztásban még az előbbi teljesítménymax sem az ideális, hanem az alacsonyabb fordulathoz tartozó nyomaték és teljesítménygörbék metszéspontja a legoptimálisabb.

 

Ezért kérdeztem vissza, hogy hol kapcsolna át direkt hajtásra? A motor sebessége és a blokk fordulatszám arányának mely pontján?

Tehát ha egy varios áttétel "végigváltotta" magát, és ezután egy visszaejtett áttétel arányra ejteném a direkt kapcsolatot, kikapcsolva közben a variót, akkor egy alacsonyabb blokkfordulatú utazó jönne létre, ami kicsit feljebb és lejjebb is használni lehetne csökkenő fogyasztást várva.

De ezt önmagában a vario nem tudja, ha visszaengedem kicsit a gázt a már kellően felgyorsult mocin? Nem tudom, CVT-s élményem csak érintőleges.

Előzmény: MECSI (3953)
MECSI Creative Commons License 2015.06.04 0 0 3953

a visszaejtettet értsem úgy hogy az lenne a 2. fokozat és ott újra felpörögne végig a variátor?

Előzmény: plzltn (3952)
plzltn Creative Commons License 2015.05.26 0 0 3952

Az elvvel a gond nekem most pont nem gond. Kívánalom! 1 feladat és eredménye szerint 1 lehetséges következő (de nem kötelező).

Évek óta szeretnék egy kompresszort építeni. Minden fődarabom megvan hozzá, 2 hengeres sűrítő; 2 db tartály cca 100 liter össztérfogattal; 3F villanymotor vagy opcióra dieselblokk (ugyanolyan, mint a dMZ-ben).

Utóbbira igyekszem most a megoldást kidolgozni. 

Dieselblokk - ékszíjas áttétel fordulatigazítással - kuplung - légsűrítő! Vittem is haza elmélkedéshez egy kimco dink 250 kuplungot.

 

Ha ez jól sikerülne, akkor jöhet a nehezítés. Ezt a hajtóművet mobilisra építeni, hogy egy mozdulattal oda-vissza áthelyezhető legyen egy másik funkcióba is: 

https://youtu.be/XvniYfjx0K8

 

Szerintem ez is testhezálló kihívás számomra. :-)

 

Amúgy a te víziódban a leforgás után láncra kapcsolva a leforgott fordulaton maradva, vagy visszaejtett fordulattal?

Előzmény: MECSI (3951)
MECSI Creative Commons License 2015.05.25 0 0 3951

a babi elvűvel az a gond hogy az áttétel fix csak a kuplung röpsúlyos és az csúszik. az újabb 210es babetánál már 1 el több kuplung van ami szintén röpsúloyos, így 2 sebességes, viszont kevés kivételtől eltekintve lassan vált. és a 2 sebesség ilyen hatalmas teljesítménynél elég harmatos gyorsulást hoz.

a variátorosok jobban gyorsulnak mert ott ugye a variátor változtatja az áttételi arányt, viszont rosszabb a hatásfoka. viszont hogy neked legyen kihívás is csinálj egy variátorrosat egy kapcsolható láncos diect drivev-val. szóval variátorral gyorsulsz aztán amikor már leforgott jöhet a kapcsolás a láncra. variátor lenne 125/250es nagyrobogóról...

vélemény?

Előzmény: plzltn (3950)
plzltn Creative Commons License 2015.05.25 0 0 3950

kellene a babi-elvű = kellene egy babi-elvű

Előzmény: plzltn (3949)
plzltn Creative Commons License 2015.05.25 0 0 3949

Melyik az?

Csak hogy nehogy vegyünk olyat...

 

Nekem is van kuplungügyem. Találnom kellene a babi-elvű kuplungot, de a dMZ méretű dieselblokkra. Lesz egy közbeeső (apróbb) projektem a jövőben.

Előzmény: Joejoe1974 (3947)
Joejoe1974 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 3948

Ez az elért fordulat a végső,terhelés alatt 9ezer. Az áttétel miatt nem lehet továbblépni,egy fix áttétellel.Ha mondjuk variátoros lenne akkor igen.Egy kínából rendelt digitális fordulatmérőm van,ami a gyertyakábelre tekert vezetékből veszi a jelet.

Előzmény: MECSI (3946)
Joejoe1974 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 3947

Köszönöm!A festésre nem vagyok büszke,kifogtam egy ritka vacak minőségű festéket,ami alig fedett valamit.Majd ha odajutok átfestem másik fajtával.Maga a motor,főleg a henger nagyon jó lett.Még a kuplungot kell átalakítani,de ezzel a gyárival is igen szépen szalad.Pár apróság még hiányzik,de működőképes.A karbi beállításon még hangolni kell.

Előzmény: plzltn (3945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!