Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

MECSI 8 órája Creative Commons License 3870

ha megvágnád a hátulját, egész szuperbikos kiállása lenne :-)

Előzmény: Joejoe1974 (3869)
Joejoe1974 1 napja Creative Commons License 3869

Egyedi szívócsővel.Sajnos a gyári nem fér fel a váztól.Lehet hogy a karbi és a légszűrő oldalra fog tartani.

Előzmény: MECSI (3868)
MECSI szept. 14. Creative Commons License 3868

karbi hogy lesz feltéve?

Előzmény: Joejoe1974 (3867)
Joejoe1974 szept. 13. Creative Commons License 3867

Lassan,de biztosan alakul a mini.

 

Előzmény: Joejoe1974 (3844)
plzltn szept. 11. Creative Commons License 3866

Volt szó róla, sokat agyaltunk a kérdéskörön. A közti-puffer verzió hamar kihullott, ellenben sokáig tartotta magát, hogy legyen az AC magában a pufferben. De végül a megrendelő még ezt az 5 cm magasságot is meg kívánta nyerni a "minél alacsonyabban legyen a súlypont" oltárán. És nekem se volt ellenemre, így megspórolva a kétszintű ejtőrendszer feladatát. Cserébe kicsit vesztünk az üzag kihasználhatóság határán. 

És ha így mégsem jó a berepülések során, még mindig beiktathatjuk az AC-puffert. (hasmagasság vesztéssel...)

Előzmény: Trike. (3865)
Trike. szept. 11. Creative Commons License 3865

Esetleg egy kis puffer tartály a tank és az AC között, amibe van annyi anyag ami elég arra az időre, ameddig extrém szögben áll a cucc. Pl 6L/h fogyasztás esetén percenként 1dl. Úgy működne mint az infúziócsőbe szerelt kis tartály. Ha nem akarsz benne levegőt, akkor a felső részére kell egy szuszogó cső, ami vissza van kötve a tank felső részére.

Előzmény: plzltn (3863)
plzltn szept. 10. Creative Commons License 3864

belegondolva, elméletnek mennyire nem OFF itt egy ilyen előadás...

 

(hiszen a DaiRalnál is agyaltunk a teknőben lévő olaj kérdéséről a motor megdöntés esetén.)

Előzmény: plzltn (3863)
plzltn szept. 10. Creative Commons License 3863

"...Terelő lemezekkel és rajta apró átvezető furatokkal..."

Igen, valami hasonló megoldás készült, 3-4 cm-t túlnyúló cső, rajta 3 mm-es furattal + ponthegesztések közi rései.

"...és az olgalirányú gyorsulás oldalra tenné az olajat...."

Minap hallgattam Hanula Barna egyetemi előadást, ahol az F1-es autók műszaki környezeti viszonyairól is, benne pont erről is esett szó. PL egy 4G-s olgalirányú gyorsulásnál (az mondjuk egy nem agyonforszírozott fékezés v egy top kanyar...) már 80 fokos szögben "kenődik" a teknő oldalfalára az olaj! 

 

Előzmény: Trike. (3862)
Trike. szept. 10. Creative Commons License 3862

Nem túl nagy szögelfordulás várható gondolom (vitorlázásnál a 30-35 fok is elég nagynak tűnik). Terelő lemezekkel és rajta apró átvezető furatokkal lehetne minimalizálni a kihagyást, mint ahogy a motorok blokkjaiban oldják meg az olajdekniben, ha autóba építik, mert ott nem dől a gép és az olgalirányú gyorsulás oldalra tenné az olajat.

Előzmény: plzltn (3861)
plzltn szept. 9. Creative Commons License 3861

A csőbenyúlás végett nem maradna tartalék, marad azért mert nem pont az aljára helyeztem el. De ebben a környezetben eléggé irreleváns a dolog, mert lengedezve melyik is az legmélyebb pontja? (pl ha gázt ad -amihez benzin is kell-, akkor kicsit égnek néz a gép eleje. Ha lebeg, akkor meg ahogy sikerült az utassúllyal együtt kitalálni az akasztószem pozícióját. Vízszintes eséllyel sosem lesz pont)

 

Érdekesebb kérdés, hogy a lengés mellett hogyan biztosított az utolsó cseppig az AC számára a légmentes benzinellátás...

Előzmény: Trike. (3860)
Trike. szept. 8. Creative Commons License 3860

Hogy tetted be a "csöcsöt"? Minden kifolyik vagy marad egy kis "tartalék"?

Előzmény: plzltn (3859)
plzltn szept. 8. Creative Commons License 3859

Az egyik fixre, abba lesz beépítve az AC pumpa, míg a másik kivehető, elvinni pl kútra tankolni.

Előzmény: Trike. (3858)
Trike. szept. 8. Creative Commons License 3858

Fixre lesz beépítve, vagy üzemszerűen kivehető?

Előzmény: plzltn (3856)
plzltn szept. 4. Creative Commons License 3857

Nekem is így mondtak, így is csináltam az esemény után a már használt kannával az újragyártását a csöcsös üzemanyag tanknak.

Előzmény: MECSI (3854)
plzltn szept. 4. Creative Commons License 3856

Az úgy történt, hogy másfél hete beforrasztottam ezt a csöcsöt az új kannába. Most (az élő környezetes próbák eredményeként) el akartam hajtani melegen. Csak azt felejtettem el, hogy már átesett a vízen túl a benzines folyáspróbán is.

 

Nem tudom, jobb lett volna-e, ha nem öntöm ki már akkor a benyát? Mert egyrészt akkor talán belenézek, másrészt de ha mégse nézek bele, akkor már nem lenne házam... csak telkem.

 

Trike. szept. 4. Creative Commons License 3855

De azért szretjük a szakikat, mert nem mindig sikerül nekik sem elsőre minden, ettől már mi is úgy érezzük magunkat, mintha szakik lennénk. :)

Előzmény: MECSI (3854)
MECSI szept. 4. Creative Commons License 3854

nekem anno azt mondták hogy benzintartályt csak vízzel töltve szabad hegeszteni, csak azon a részen szabadon hagyni ahol a varrat lesz...

Előzmény: Trike. (3853)
Trike. szept. 3. Creative Commons License 3853

Úgy néz ki, mintha az alsó sarkát akarta volna megheftelni :)

Előzmény: MECSI (3852)
MECSI szept. 3. Creative Commons License 3852

ez úgy néz ki mint a Gyuszi jawajának a kipfogója 91ben :-) miután nem volt szikra, aztán jól megszívta magát a sok rugdosástól, aztán meg lett szikra és a pöfi teljes hosszában szétnyílt :-))

mi akkor pár percig szinte csak sípolást hallottunk. kurvanagyot szólt a garázsban :-)

Előzmény: plzltn (3850)
Joejoe1974 szept. 2. Creative Commons License 3851

Itt mi történt? :-o

Előzmény: plzltn (3850)
plzltn szept. 1. Creative Commons License 3850

Szaktárs itt a fórumon azt mondja, a jó szaki bakijait nem teregeti a köz előtt. Elköveti, kijavítja, tanul belőle, a pozitívumot meg megmutatja. Én nem osztom a véleményét (és nem vagyok jó szaki(?)...):

Joejoe1974 aug. 30. Creative Commons License 3849

Veszélyes dolgok ezek.Én a jó multkor alu csövet sorjáztam,a gép kikapta a kezemből,és a bal kezem mutatóujján a köröm befeketedett,majd leesett.Már szépen kinőtt a másik,de arra meg rácsaptam kalapáccsal,és az is fekete picit.A múltkor kaptam egy tippet,és próbáltam megoldani a lehetőségekhez képest. Sikerült egy ütést félrevinni,és a bal hüvelykujjam középen majdnem kettészakadt.Más meggyógyult az is szépen :)

Előzmény: MECSI (3846)
Joejoe1974 aug. 30. Creative Commons License 3848

Egy kicsit muszály belőle levenni,mert túl hosszú lenne. Az első villát is csak annyira hogy maradjon at eredeti villaszög.

Előzmény: Joejoe1974 (3844)
California E.V. aug. 30. Creative Commons License 3847

:(

Hát ez igazán szomoru.

Ezek szerint,a láncot is felvehetjük a veszélyes dolgok közé,ugymind lánc és lánckerék,körfürész és p.na.

Ezeknél elég egy rossz mozdulat,és két ujjad ment a picsába.

Előzmény: MECSI (3846)
MECSI aug. 30. Creative Commons License 3846

láncot forgás közben nem kenünk újjal.

 tegnap egy ipari gépet javítottam délután nem volt ecset így újjal kenegettem a láncot jófajta grafitos vazelinnal. már kész voltam és az utolsó simítással bevarázsoltam az ujjamat a mozgó lánc és a kerék közé. lecsípte a végét. csont nem sérült a köröm egy része ment, nem éppen kellemes...

MECSI aug. 30. Creative Commons License 3845

rövidíteni fogod?

 

Előzmény: Joejoe1974 (3844)
Joejoe1974 aug. 29. Creative Commons License 3844

Folytatom a minimotor projektet,annyiban változik hogy az eddig tervezett (használt) Babetta váz és első villa helyett Mustang váz és villa kerül bele.

 

karesz151 rex aug. 17. Creative Commons License 3843
azt hogy tudom meg állapitani hogy rx blokk van benne mer úgy tudo rx be nem adtak ki csak önindítost,ez nekem gyanus lehet hogy rs?
Előzmény: tiger1342 (3842)
tiger1342 aug. 17. Creative Commons License 3842
Előzmény: karesz151 rex (3841)
karesz151 rex aug. 17. Creative Commons License 3841

helló van egy aprilia rx 125 (rotax)motorm és nem találok hozzá megfelelő méretü hajtókar felső tügörgő-t,hajtókar feső átmérő 19mm,széleség15mm,dugatyú csap 16mm, tudna valaki segíteni?