Keresés

Részletes keresés

Joejoe1974 Creative Commons License 2015.12.25 0 0 3983

Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog(abb) új évet kívánok minden kedves fórumtagnak és családjának.Jövőre remélem nagyobb mozgás lesz itt :)

 

MECSI Creative Commons License 2015.12.23 0 0 3982

én meg most cseréltem le a nyári gumikat az egyik kocsin, program építkezés. a víz meg a lefolyó meg a fűtés szinte megvan már csak kompletizálni kell a villany félig. ünnepek közt ez lesz a program. a motorok akujait töltőn tartom szeptember óta, ha lesz száraz út kerülök is tán egyet.

Joejoe1974 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 3981

A Simson működőképes,indul jár,megy stb, de van pár dolog ami hiányzik. Sajnos az első villa tartó (amit a kormány forgat) eltört valamikor valakinél és ferdén hegesztette meg,emiatt félreáll a kerék.A kormánynyakhoz képest,a villa tengelybefogó rész több centiméterrel (itt már mm-ekről butaság lenne beszélni) eláll.Szereztem hozzá potom áron igazi hozzávaló karbit (16n1-5).Kéne némi bordázott alulemez taposóknak,vezetékek stb.Szereztem egy 18mm-es karbit a Jawa Mustangra is.A Yamaha Rd-hez meg már felgumiztam a két kereket,a tankot gitteltem.Össze kéne állítani.

Joejoe1974 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 3980

Én annyit tudok írni hogy a Babetta nyáron eladósorba került,és kezdtem visszaalakítani gyárihoz közeli állapotra.Gyári kipufogó,Jawa Mustang karbi.Mielőtt elvitte volna a srác,kipróbáltam hogy megy-e rendesen és alattam megragadt a masina. Se a karbi,se a gyári kipufogó adottságai nem voltak megfelelőek a tuninghoz.Mivel megmaradt így visszatettem a Simson karbit és a tuningkipufogót.Még az első próba alatt volt egy olyan hibajelenség hogy kihúzatás után,levéve a gázt majd ráhúzva elkezdett fulladni.Volt hogy haverral 3 órán át fúvókáztuk és benzinszintet állítottunk,gyertyákat próbáltunk de mindig előjött a hiba.Minden ki lett próbálva,de hiába.Aztán egyszer próbaképp levettem a gyári lendkereket a kuplung fölül.És láss csodát,eltünt a fulladás!Arra gondolok hogy a nagy lendtömeg miatt gázt levéve a mozgó dugattyú még túlszívatta a motort és utána gázt adva befulladt.Utána napi szinten jártam a géppel,digitális km óra szerint 62km/óra volt a végsebessége.A gyorsulása robogóval vetekedett,40-ről még símán gyorsult gond nélkül hatvanig.Ősszel picit gyengébb lett akkor átnéztem a blokkot,elkoptak a gyűrűk meg a hajtókarba a felső bronzpersely.Ezeket cserélve újra repesztett a kicsike.Viszont a nagyobb erő miatt a kuplung csúszása gondot okozott,ezért készítettem alumínium öntvény gyári pofákból nyomórugós állítható kuplungot.Ezzel már magasabb fordulaton indult meg de sajnos a pofák csúszása megmaradt.Nemrég szétment az új bronzpersely felül,cseréltem és új dugót kapott,de sajnos első indítás után kiderült hogy a főtengely is oda van.Szétszedés után kiderült hogy cserélni kell az egészet.Átépítés lesz,állítható rotációs kapa kuplungot kap,és mivel a gyári indítás kiesik a szélesebb pofák miatt így berántós lesz.Mivel a pedálok is feleslegesség válnak,így tervbe kerülhet egy másik hátsó kerék,komolyabb fékkel :)

 

Joejoe1974 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 3979

Mostanában alszik a topik,sajnos ez a sorsuk ezeknek.Legtöbben más helyeken cserélnek eszmét.

plzltn Creative Commons License 2015.11.27 0 0 3978

senki se ír...senki se csinál valami idevalót?!

MECSI Creative Commons License 2015.10.09 0 0 3977

én meg házat átépítek, úgyhogy nemhogy motort faragni nincs időm de még menni sem vele. pedig egy ismerős VFR-jéhez hozzájuthattam volna nagyon jó áron, csak építkezés előtt ez nem megy.

Joejoe1974 Creative Commons License 2015.08.03 0 0 3976

Megint írok pár sort.A Babetta májusban ment pár kört,aztán letettem.A Simson került előtérbe.A blokkja aránylag tűrhető.Gyűrűket cseréltem,deknitömítést,csapszeget,hézagolókat.A gyújtás még a gyári gyújtótekercses típus volt,de már kókányolták.A két vezeték össze volt kötve,körbe szigetelőszalagozva stb.Mivel külső trafósra akartam alakítani,ezért tekercseltem egy gerjesztőtekercset.Viszont a lendkerékmágnes elég betegnek tűnt,nem adott szikrát,ezért inkább szereztem egy már meglevő Ducati Energia alaplaphoz lendkereket.Azoknak a kúpja azonos a Simson főtengely kúppal,így a felrakás nem okoz gondot.Viszont az alaplaphoz kell közdarab.Egy hetes méregetés és közdarab tervezés után rájöttem hogy kis blokkfaragás utána a gyári Minarelli alaplap is a helyére megy.Mikor ez megvolt,jöhetett a szikra csiholás.Azzal nem volt gond,felrakás után elsőre indult.Csak épp nem pörgött fel!Alapjáraton elpöfögött,de gázra megtorpant.Fordulatonként nem egy hanem több szikrát adott. Az világos volt hogy túl sok jelet kap a cdi.Megmértem műszerrel hogy a szükséges 1-1.5 volt helyett 4.7-5 voltot ad a jeladó!Építettem egy "szűrőt" a jeladó és a cdi közé ami elvileg egy szikrát ad fordulatonként egy kondenzátoros megoldás lévén.De ez sem működött.Végül mérgemben kiszedtem a belső jeladót,és kivülre tettem,a mágnest pedig a lendkerékbe süllyesztettem.Ezzel telibe találtam,indul elsőre és gyönyörűen jár meg pörög.Nem forog annyira mint a Babetta gyujtásos megoldású változatok,de nem baj mert így nagyobb a lendtömeg és nem kell szétforgatni.A világítás is jó lesz mivel alapjáraton a 12voltos 21wattos izzó fehéren világít.A váz alapozva van még csak,az ülés egyszemélyes lesz.Készítettem egy kormánybefogót,amiben egy széles kényelmes endurókormány van.Elöl hátul kicseréltem a gyári dörzscsillapítós rugóstagokat olajosokra,ettől magasabb lett kicsit és nagyon kényelmes :)

plzltn Creative Commons License 2015.08.01 0 0 3975

Ezt én is megkaptam annak idején a dMZ miatt...

Előzmény: zeuszmotoros (3974)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.31 0 0 3974

De  kár  érte :(

 

Trike. Creative Commons License 2015.07.30 0 0 3973

Gratula!

Tecc :)

Előzmény: rozsi01 (3972)
rozsi01 Creative Commons License 2015.07.22 0 0 3972

Sziasztok

 

ma készült el így azt gondoltam megmutatom nektek is

 

MECSI Creative Commons License 2015.07.14 0 0 3971

a szlalom továbbra is megy, bár idén még csak egy verseny volt, pályázás is csak 3x. sajnos szinte nem tudok rá gyakorolni de attól még jó buli :-)

tetszik a cikk! a korábbit olvasva komolyan megfordult a fejemben a siklóernyőzés is...

Előzmény: plzltn (3970)
plzltn Creative Commons License 2015.07.11 0 0 3970
plzltn Creative Commons License 2015.07.08 0 0 3969

És mi lett a felfedezett sportérdeklődéseddel?

Előzmény: MECSI (3968)
MECSI Creative Commons License 2015.07.07 0 0 3968

hát én annyira jutottam hogy beüzemeltem a 350est. tértem vele párat a szomszéd senkiföldjén a kisfiammal, oszt mindjárt lett aki belekössön. úgyhogy ahol eddig lehetett most már nem lehet :-) a többi motor ugyan úgy van a honda rendszámos azzal is keveset megyek, kapott új fékbet=teke előre hátra, szintereset, harapnak rendesen :-)

Előzmény: Joejoe1974 (3967)
Joejoe1974 Creative Commons License 2015.07.03 0 0 3967

Sziasztok!

Bejelentkezem ismét,hogy minden oké.A tuning Babetta működik azóta is,bár a karbi beállítás nem tökéletes még.Vagyis lehet a kipufogó sem az igazi,meg akadt gond a gerjesztőtekerccsel is.Úgy néz ki hogy visszaalakítom és eladom.A Mustang első kerekéhez kaptam egy tárcsafékes Etz első agyat,ezt Etz küllőkkel fűztem a Mustang ráfba.Távtartókat és tárcsa távtartót kell még esztergáltatni hozzá.A Yamaha Rd-hez kaptam egy pár klasszikus mintás gumit,úgyhogy amint a műhelyben lesz hely rakom össze.A Gilera projekt most pihenőre kerül,némely alkatrész átkerül a Yamahára.Közben beesett alkalmi lehetőségként egy 1976-os Simson Schwalbe,a turbóhűtéses blokkos.A blokkját nem bontottam,gyűrűzni kellett,csapszegcsere és két csapszeg tárcsacsere.Kiderült hogy a hengerpersely valami utángyártott,ezért a vezérlést kiigazítottam,a henger tetejét és a hengerfejet síkoltam.A vázat alapoztam.A villák kaptak textilbakelit perselyeket.Két kereket újrafűztem.A gyári helyett került fel egy normális kormányhoz való adapter.Még a gyújtást kell helyreállítani (külső trafósra egyenlőre,később kap egy Ducati Energia gyujtást 60watt világítóteljesítménnyel).Kap alu taposólemezeket meg pár apróságot és mehet az forgalomba :) Hirtelen egy levegőre ennyi jutott eszembe.Jók legyetek és írjatok ti is :)

plzltn Creative Commons License 2015.06.23 0 0 3966

Egyenlőre annyi biztos, hogy ronda lesz. Hogy bárhova odatámaszthassam félelem nélkül.

bár az asszony meglátva a vázat kijelentette: mintha aranyozva lenne...

Előzmény: MECSI (3965)
MECSI Creative Commons License 2015.06.23 0 0 3965

kerékagymotoros lesz ? :-)

Előzmény: plzltn (3964)
plzltn Creative Commons License 2015.06.22 0 0 3964

Előzmény: MECSI (3963)
MECSI Creative Commons License 2015.06.11 0 0 3963

öblítsd le, ők is megteszik vízben ha minden igaz de a galvánhorgyanynak nem kell sok egy kis savacska a vízben oszt má fogy is. a tüzi az nem ilyen kényes, de az is foltos maradhat abban meg a szűk nyílásokban illesztésekben még a sav is bentmarad aztán egy szinte láthatatlan repedésen is képes kijönni és összemocskolni rozsdás lével az egészet.

 

Előzmény: plzltn (3962)
plzltn Creative Commons License 2015.06.11 0 0 3962

á, én ilyet nem akarnék magamnak. Reálisabb célok is kielégítenének. (pl lejussak végre a műhelybe csinálni is valami öncélút (nem családi célút). :-(

 

Nem mértük. de ez érdekes adat lehetett volna. Képzeld, 8-as furatok (csurgatók) tömődtek el. A 6-osok színig teltek, keményen kellett furnom őket. Ma elhoztam a sárga bicóvázat, amin 3-as lukakat furattak velem. Vizelet szerű híg lé csurrant ki azon.

 

 

Előzmény: MECSI (3961)
MECSI Creative Commons License 2015.06.10 0 0 3961

de ha én kifizetem akkor az hogy lesz a te gépedbe beépítve? :-)

 

nem mértétek mennyivel lett nehezebb a tüzihorganytól?

Előzmény: plzltn (3960)
plzltn Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3960

Már csak fizetős munkát vállalok.  :-) :-) :-)

Ha megrendeled (és meg bírom), akkor megcsinálom.

Előzmény: MECSI (3958)
plzltn Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3959

Az egész horganyzás úgy lett, hogy nem tudjuk most még, hosszútávon milyen lesz (hátha még kell változtatni, stb) ezért nem fényezzük még. Legyen valami állagmegóvás, ami utána (akár) házilag is festhető. Lőn horgany.

 

És annyira elégedettek lettünk vele, hogy most van egy 28-as öreg biciklim sárgahorganyzáson "csúnya legyen" igény megjelöléssel. Hogy ne kívánják meg... :-)

Előzmény: MECSI (3957)
MECSI Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3958

kb jó lesz az ahogy leírtad...

Előzmény: plzltn (3954)
MECSI Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3957

azt akartam mondani hogy:

gratulálok nektek szép munka, bevallom a tüzihorganyozott vázzal megleptetek de mostanában nem fog elrohadni az biztos :-)

 

itt van nektek egy érdekes:

http://arrow-copter.com/

Előzmény: MECSI (3956)
MECSI Creative Commons License 2015.06.06 0 0 3956

gratulálok nektek szép munka, bevallom a tüzihorganyozott vázaláltam nektek egy érdekesetzal megleptetek de mostanában nem fog elrohadni az biztos :-)

 

itt van nektek egy érdekes:

http://arrow-copter.com/

Előzmény: plzltn (3955)
plzltn Creative Commons License 2015.06.05 0 0 3955

Tényleg, bakker, elfelejtettem a korábbi ígéretem. Jelezni ha kész van:

 

http://onroad.hu/2015/05/16/repulo-motor-yamaha-fazer-blokkos-sikloernyos-trike/

 

Ugyanez a saját honlapomon vágatlanul kicsit bővebb, pl az érzelmi alapon tett saját véleményemmel, és Miki írása is szerepel ott:

http://fabrikalo.5mp.eu/web.php?a=fabrikalo&o=7Ig09SLTBK

 

A DaiRalos együtt-haladás olyan jó videó lett, hogy akárhányszor nézem meg (nagy hangerővel sztereóban!), még mindig a hatása alatt állok. Igaz én át is éltem a helyszínen, ahonnan minden résztvevő remegő lábbal ért haza vágyva a következő hasonló esemény megszervezését:

 

 

A repcsi levizsgázott, most vígan szeli a levegőt. Gazdája eladásra hirdeti, mert a cikk szerint is már a következő kihívásra készülődik (anyagilag is).

 

 

plzltn Creative Commons License 2015.06.05 0 0 3954

Emlékeim szerint egy jól hangolt CVT-s motor heves gyorsítás esetében a teljesítmény max környékére ugrik blokk fordulatban, és ott is marad a CVT-nek köszönhetően, míg a legmagasabb sebességfokozatnak megfelelő áttétel arányt el nem éri a masina felgyorsulásával. Onnan tovább már nem dolgozik a variátor, marad e max áttételben (mintha egy hagyományos váltó a legnagyobb fokozatban lenne), de a motorfordulat tovább emelkedésével még tovább gyorsul a motorkerékpár kicsit. Így felfelé kiesik a motor a teljesítmény optimum fordulatszámából. Itt tartósan haladni sebességtartással már gazdaságtalan. Sőt, fogyasztásban még az előbbi teljesítménymax sem az ideális, hanem az alacsonyabb fordulathoz tartozó nyomaték és teljesítménygörbék metszéspontja a legoptimálisabb.

 

Ezért kérdeztem vissza, hogy hol kapcsolna át direkt hajtásra? A motor sebessége és a blokk fordulatszám arányának mely pontján?

Tehát ha egy varios áttétel "végigváltotta" magát, és ezután egy visszaejtett áttétel arányra ejteném a direkt kapcsolatot, kikapcsolva közben a variót, akkor egy alacsonyabb blokkfordulatú utazó jönne létre, ami kicsit feljebb és lejjebb is használni lehetne csökkenő fogyasztást várva.

De ezt önmagában a vario nem tudja, ha visszaengedem kicsit a gázt a már kellően felgyorsult mocin? Nem tudom, CVT-s élményem csak érintőleges.

Előzmény: MECSI (3953)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!