Az üdülőjog eladással és továbbértékesítéssel kapcsolatban oly rengeteg problémát -állampolgári szinten megoldhatatlannak tűnő panaszos esetet látok (a magamét is beleértve) azt javaslom mindenkinek próbáljunk egyénileg a területünk szerinti parlamenti képviselőkhöz fordulni figyelemfelhívással az egyéni esetek leírásával annak érdekében hogy a magyarországi törvényhozás elé kerüljön a mostani joghézagok megoldása.
2014.jan.havi Hvg-ben ez jogász által felvetett probléma ...
A dolog már-már eléri a devizahitelesek átverésének szintjét...
sok sikert mindenkinek ...
Még egyszer hangsúlyozom nem az egyes esetekben kell pert indítani, az egész rendszer jogi hátterét kell szabályozni....
remélve hogy egyszer rendbe jönnek a dolgok mindenkinek üdvözlettel....B.B.
-megveszik a jogomat,annyiért amennyit kérek érte,természetesen csak az Ö általuk kínált,jelképes pénzben. De a 30%-t fizzesem ki,forintban nekik. Majd az általuk kínált árukból.az általuk közölt árakon vásárolhatok Tőlük. De miden üzlet után forintban az ÁFA engem terhel,s még Ők is kérnek 10% jutalékot. Ezt is forintban.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR a jogszabály végén a mellékletekben vannak az elállási minták. Amúgy nekem ebből az új rendeletből az jön le, hogy a szerződés mellé eleve adni kellene ilyen kitöltetlen elállási nyilatkozatot.
Vasárnap Debrecenben voltak a Holiday Consulting International Kft emberei.
Azzal hívtak el minket, hogy jogsegélyt ajánlottak: vigyünk magunkkal minden papírt. Ők nem adnak el semmit, semmiért nem kérnek pénzt - csak tájékoztatnak a lehetőségeinkről...
Összeszedtem minden üdülési joggal kapcsolatos papírunkat és elvittük.
A helyszínen kiderült - hogy a síszezonbeli kreishbergi hetünket akarják kétszemélyesről négyszemélyesre cseréltetni. Hévízi hetünket ehhez nem tudják beszámítani. Természetesen a különbözetet ki kell fizetnünk. Az általuk kínált hetet 200 ezer forintért visszabérelnék.
Nos annyira még tudok számolni - hogy ez csak további ráfizetés lenne: a fenntartási költség, amit fizetünk már most is több, mint 200 euró áfával együtt. A csere áráról nem volt szó - de a kétszemélyes apartman 2 700000 forintba került. Nyilván több mint egymilliót kérnének a cseréért - vagyis, ha tényleg bérelik minden hetünket - akkor sem jutnánk hozzá a még fizetendő pénzünkhöz. Nem beszélve arról - hogy már tudjuk, mennyit ér az, ha egy ilyen cég ígér valamit.
Egyébként maguk a kreiscbergiek is furcsán bérelik vissza a hetet: a bevételt fele-fele arányban osztják el a hét jogosultja és maguk között - ha egyáltalán kiadják, mert előbb a saját tulajdonúakat adják
Azt, hogy milyen alapon feleznek - ha én már milliókat fizettem ki a lakosztályért - sehogyan sem értem.
Kiszámoltam, hogy az utcáról betérő vendégnek olcsóbban adnak lakosztályt naponta - mint nekem, aki 30 évre előre fizettem.
Számomra érthetetlen, hogy ekkora különbséget lehet tenni ügyfél és ügyfél között.
Érdeklődnék,hogy van-e olyan,aki találkozott már a Dinasztia Wellness Kft.-vel mostanában. Múlt hét szerdán jártam náluk, egy meglévő Abbázia Club-os üdülési jogommal. Arra jutottunk a megbeszélés végére,hogy (természetesen...) el tudják adni a jelenlegi üdülési jogomat úgy,hogy átváltják egy saját üdülési jogukra,és mivel az drágább (természetesen..), ezért csak beleszámítani tudják az én jogomat,és mellé perkáljak le nekik egy millió forintot. Nagy volt a nyomás,és az eddigi évek negatív tapasztalatából származó stressz,és így (sajnos) abban maradtunk,hogy aláírtam egy lemondó nyilatkozatot,amiben annyi szerepel,hogy a saját jogomról lemondok,helyette átveszem egy náluk már tulajdonos személy jelenlegi jogát, amit majd eladnak egy harmadik személynek (kicsit piramisjátéknak tűnik). Nem fizettem,hanem egy Cofidis hiteligénylést indítottunk el velük közösen. Időközben meggondoltam magam,és ebből remélhetőleg nem lett semmi,mert nem küldtem el a Cofidisnek a munkáltatói igazolást,és a mai napon beszéltem is velük,hogy mi a hivatalos elállás módja. Segítőkészek voltak,írtam nekik elálló levelet,remélem ezzel ez a része befejezve. Viszont!! A Dinasztia Wellness Kft.-vel nem tudok kapcsolatot teremteni,pedig hívtam őket a héten már legalább négyszer.
Azért írtam le ilyen részletesen mindent, hogy hátha ezzel segítek másnak, hátha ismerős ez a helyzet.
A kérdésem hozzátok pedig az lenne,hogy szerintetek mit lehet kihozni ebből az állapotból? Én most úgy döntöttem,hogy elállok az egész eladási dologtól a Dinasztiánál,remélem sikerül is.
Esetleg valakinek valami pozitív tapasztalata van üdülési jog eladásával kapcsolatban? Bármilyen módon is?
Kihasználtság hiánya miatt eladó egy üdülési jog. SCH Üdülőszövetkezet, Mátraszentimre Silver Club Hotel. 1,5 szobás, teljesen felújított, felszerelt apartman, 4 fő+ 2 pótágy elhelyezhető. Érdeklődni első körben itt :-)
"23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is."
A Timeshare Market INC Kft.-ről egy kis pozitívum: az előadáson átvett 40.000 Ft-ot, mivel a barátnőm másnap visszavonta a megbízást három hét után visszautalták.
Kedves Holiday Club Hévíz Klubtagunk!Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Holiday Club Hévíz egyetlen hivatalos értékesítője és ügyfélszolgálata a Proholiday Kft új címre költözött:1075 Budapest, Károly Krt. 11. 4.-5. emelet Telefon: +36-14591100, +36-14591133 Email: info@proholiday.hu Web: http://www.proholiday.hu Ügyfélfogadás: Kedd és Csütörtök 10-16 hKérük Önt, hogy hévízi üdülési jogát érintő valamennyi kérdésben fenti címen és telefonszámon keressen bennünket. Külön felhívjuk figyelmét, hogy a Holiday Club Hévíz üdülési joggal kapcsolatban kizárólag a Proholiday Kft az illetékes és Budapesten kizárólag a fenti címen. A szálloda üzemeltetője, a HCH IMMO Kft – amellyel Önnek is szerződése van - más céggel nem működik együtt, különösen azokkal nem, amelyek Budapesten a Liszt Ferenc térre, a Jókai térre illetve a Kerepesí útra invitálják Önt csalárd módon azzal, hogy a Proholiday Kft illetve a hévízi szálloda csődbe ment. Amennyiben ezekkel a cégekkel Ön már kapcsolatba került, netán a HCH IMMO Kft-vel kötött szerződését érintő megállapodásra jutott, felhívjuk szíves figyelmét, hogy hévízi üdülési jogát ez semmilyen módon nem érinti, az továbbra is él és hatályos, hiszen azt megváltoztatni kizárólag a Proholiday Kft jogosult. A gondos üzemeltetés mellett ügyfeleink legnagyobb megelégedésére a szálloda üzemel és felújított apartmanokkal, gondozott kerttel, uszodával és szaunával várja Önt.Mint arról már talán értesült, a Proholiday Kft és a Holiday Club Hévíz szálloda tulajdonosi struktúrája és ezzel együtt szemlélete is megváltozott. Ez a változás sokévi sikeres együttműködés után több munkatársunk távozását is magával hozta, így Szauter Szabina, Draskovich Dániel, Bekény István, Üveges András, Balogh Ádám már nem illetékesek a hévízi üdülési szerződésekkel kapcsolatban semmilyen ügyintézésre, továbbá sem a Proholiday Kft, sem a Holiday Club Hévíz képviseletére.Ezek a változások elsősorban a szolgáltatások megújítását és javítását jelentik jelenlegi és leendő klubtagjaink számára, amelyekről Önt folyamatosan értesíteni fogjuk.Budapest, 2014. augusztus 27.Farkas Judit irodavezető Proholiday Kft.Mohácsi Józsefné szállodaigazgató HCH IMMO Kft.Kedves Waterman Holiday Club Klubtagunk!Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Waterman Holiday Club kizárólagos magyarországi képviselője és hivatalos ügyfélszolgálata, a Proholiday Kft. az alábbi új címre költözött:1075 Budapest, Károly Krt. 11. 4.-5. emelet Telefon: +36-14591100, +36-14591133 Email: info@proholiday.hu Web: http://www.proholiday.hu Ügyfélfogadás: Kedd és Csütörtök 10-16 hKérjük Önt, hogy az üdülési jogát érintő valamennyi kérdésben ezentúl a fenti címen ill. telefonszámon keressen bennünket. Felhívjuk figyelmét, hogy a Waterman Holiday Club-ot illetően kizárólag a Proholiday Kft. az illetékes, az üdülőklub más magyarországi céggel nem működik együtt, horvát cég tulajdonosai nem vesznek részt magyarországi előadásokon, konzultációkon, ezért az üdülőt érintő hiteles információ is csak irodánkban érhető el. Mint arról talán már értesült, a Proholiday Kft. tulajdonosi struktúrája megváltozott. Ez a változás sok évi sikeres együttműködés után több munkatársunk távozását is magával hozta, így Szauter Szabina, Draskovics Dániel ésBekény István már nem illetékesek az üdülési szerződésekkel kapcsolatosan semmilyen ügyintézésre, továbbá sem a Proholiday Kft., sem a Waterman Holiday Club képviseletére.Ezek a változások elsősorban a szolgáltatások megújítását és javítását jelentik jelenlegi és leendő klubtagjaink számára, amelyekről Önt folyamatosan értesíteni fogjuk.Budapest, 2014. augusztus 27.Üdvözlettel: PROHOLIDAY Kft.
Idén nyáron új fogyasztóvédelmi szabályozás lépett életbe. A változások értelmében a fogyasztó sokkal könnyebben tehet panaszt, ha vásárlása során átverik, és könnyebben érvényesítheti a jogait, ha szorult helyzetbe kerül - tájékoztatta a Nemzetgazdasági Minisztérium a Pénzcentrumot.
Így kiemelt védelmet kaptak többek között azok a vásárlók, akik a vállalkozások székhelyén, telephelyén kívül kötnek szerződést.
Tipikusan ilyenek a házaló kereskedés egyes fajtái, a(z utazással egybekötött) termékbemutatók, melyek számtalan problémát és komoly anyagi nehézségeket okozhatnak hazánkban elsősorban az idősebb korosztály számára.
Az újítás részeként ezen vásárlásokra vonatkozóan is
meghosszabbították a korábbi 8 munkanapos elállási határidőt 14 napra.
Azaz ha valaki mégsem tart igényt az adott termékre, visszakérheti annak árát a vásárlástól számított 14 naptári napon belül. Ha valakit nem tájékoztatnak erről a vásárlás során, akkor ez a határidő tizenkét hónappal hosszabbodik meg.
Azonban hiába a védelem, így is van olyan szervező, aki ki tudja játszani a rendszert, és el tudja érni, hogy ne kelljen visszafizetnie a termék árát, ha a vásárló meggondolja magát. Egy olvasónk mesélte el, őt hogyan verték át. Meghívót kapott egy termékbemutatóra egy étterembe. Itt 30 ezer forintos ajándékcsomaggal és ebéddel várták, no meg a termékismertetővel.
Később kiderült, hiába az elállástól való jog, ebben az esetben nem érvényes. Ugyanis az adott cég elintézte, hogy az étterem legyen telephelyként megjelenítve a hivatalos iratokban annak ellenére, hogy ez nem kézenfekvő a cég tevékenységi köre alapján. Így már nem él a kiemelt védelem, hiszen a vásárlás nem tartozik a telephelyen kívüli szerződéskötés kategóriájába.
A termékbemutatót lebonyolító cég a vásárlástól való elállás jogával trükközött ebben az esetben, amikor azt az adott éttermet, amit az esemény színhelyéül választott, jogilag a telephelyévé tette.