Four-time Le Mans 24 Hours class winner Nicolas Lapierre has retired from the cockpit with immediate effect to concentrate on running his Cool Racing team.
MotoGP legend Valentino Rossi will get his first run in BMWs LMDh prototype in the World Endurance Championship rookie test in Bahrain.
Rossi will get to sample the BMW M Hybrid V8 at the Bahrain International Circuit on 3 November, a day after the 2024 WEC concludes in the Gulf nation.
Hiába van most sok gyártó, meg életet kapott a WEC, de Le Mans annyira kimagasló a naptárban, mint Indycarban Indy500. Ha valamelyiket megnyered, de év végén nem vagy bajnok szerintem nem pocsék egy olyan év.
Ferrari max bosszankodhat azon, hogy cseszték el Imolát mindkét autóval, amikor esőben tátott szájjal mentek abba az erdőbe, vagy esetleg Spa miatt, hogy újraindították a futamot és hozzáadták a piros zászló alatti állás idejét versenytávnak. Ott is 1-2 nézett ki nekik ha 6 óra után leintik piros alatt, mert letelt az idő. Kb. 1 hete lett csak döntés, pont erről, mert megóvta a Ferrari az eredményt, de persze elutasították, maradt az eddig ismert sorrend és Porsche győzelem.
Toyotának persze keserű ez az év, ennél többre számítottak az fix, legyen az Le Mans, vagy a teljes WEC idény
bajnokság meg kb. el is dőlt ma, valószínűleg csak azért nem volt itt bajnokavatás, mert a szezonzáró Bahrein 8 órás lesz és ott több pontot osztanak (mire nem jók ezek a trükközések a versenynaptárban, mert így nem teljesen tét nélkül mennek a Hypercarban. De az LMGT3 így is eldőlt)
35 pontos előnyt kellene leadnia a 6-os Porschének, úgy hogy a 8 óráson 38 pontot adnak a győzelemre, ha jön mellé egy pole akkor 1 pont. Bár a Ferrarinak inkább 36 a hátránya, mert pontegyenlőség után azonos győzelemmel a második helyekkel jobban áll a Porsche.
Kérdés: "szét lesz e BOP-ozva véletlenül" a Porsche vagy nem? De ekkora előnynél nekik tényleg csak végig kell menni nyugiban.
Jövőre vagy akár év végén, ha frissítik a versenyzői besorolásokat meg biztos kényes téma lesz az LMGT3 kategórián belül ezek a licenszek, hogy ki milyen színű. Mert amennyire én figyeltem idén az LT-t a futamok közben, néhány bronzos messze nem az, aminek tűnik és hozzák az arany szintet ha nem jobbat akár.
Bronzos harmadik embereken meg rengeteg múlik, mert egyet kötelezően indítani kell.
Szarból várat nem lehet építeni. Azért az nem lehet véletlen hogy se az Alpine, se a Mercedes nem őt választotta jövőre, pedig testközelből látják hogy mit csinál, mit tudhat.
"Ellenben Norbi mögött szerintem nem áll annyi személyes szponzor hogy azt mondhassa hogy ő lelép a Hyundaitól és nekiáll egy privát csapatban GT-zni"
ami talán sose derül ki, hogy ő akart-e kimozdulni ebből a WTCC/TCR univerzumból valaha is, vagy éppen ellenkezőleg neki ez a langyos víz tökéletes volt mindig is. Itt a gyári csapat, egy döglődő, de valahogy mindig útnak induló széria, rutinból hozza a jó a helyezéseket, annyit ad ki amennyi pont elég (idei éve abszolút példája ennek, látva az idei TCR WT futamokat) messze nincs akkora nyomás alatt, tudja, hogy ebben a közegben az elithez tartozik, fizetést is kap hiszen gyári versenyző akkor minek váltani?
vagy lehetett-e bármi megkeresése GT vonalról valaha, és nem feltétlen gyári szerződéses versenyzőként. De ha valahol elindul és érzi ezt a műfajt is annak híre menne.
ill. mennyire nehezíti meg a dolgát ez a FIA licenszes dolog, hogy ő platina besorolású ami a legmagasabb. Mert platinás versenyzőként, ha GT, akkor másokért fognak kapkodni inkább és nem TCR világból rizikóznak valakivel, hiába platina papíron ha a riválisnál befigyel egy Marciello vagy Bortolotti.
De így hogy 40 éves idén, lényegtelen az egész, már vigye ezt a vonalat amíg érzi a motivációt. Ez a Genesis projekt is új lesz, nem fognak rutintalanokkal kiállni, ha komolyan veszik.
Honi oldalak persze pörgethetik a rollert, és a Tarquini szálat de nem reális
Szvsz némiképp ironikus módon Norbinak gyári pilótaként kevesebb mozgástere van/volt mintha full privát versenyző lenne. Coronel megteheti hogy elmegy GT-zni, neki majdnem mindegy hová fizetik be a szponzorai. Ellenben Norbi mögött szerintem nem áll annyi személyes szponzor hogy azt mondhassa hogy ő lelép a Hyundaitól és nekiáll egy privát csapatban GT-zni - bár elismerem hogy nem állnak rendelkezésemre költségvetések hogy melyik üléshez mennyi pénzt kell letenni. Gyári GT programra váltást meg esélytelennek érzek, ha valahol kell pilóta, találnak olyat házon belül aki kezdetektől fogva GT-zik (vagy Valentino Rossinak hívják és egy legenda), senkinek nem kell egy 30plusszos tapasztalatlan túraautós. Én személy szerint nem annyira látom hogy a WTCR bedőlésével merre mehetne/mehetett volna reálisan tovább, azt érzem csak opciónak ha házon belül vált egy ilyen induló programmal.
ja kimaradt, de ez az én bajom inkább -> Genesis név bassza a csőröm, Phil Collins jut erről eszembe, meg az olyan dalok mint Land of Confusion, Invisible Touch és a többi, nem egy menő autómárka.
TCR World Tour féle 12-13 körös vonatozások (amikből sokszor 4-5 kör SC mögött) elég merész váltás lenne addigra 40+ évesen. Vagy ha nem sajnálnák a pénzt, és építenék fel erre a projektre 2026-ra, de ez nem is LMGT3 lesz.
Az a baj Norbinak ez a langyos víz mindig jó volt, ennyi idősen semmilyen hosszútávús tapasztalattal őrültség lenne bevenni a programba.
"Ich weiß es wirklich nicht, wenn ich es wüsste, würde ich es sagen", antwortet Schumacher auf die Frage nach seinen Plänen für 2025. Dass die WEC für ihn keine Priorität hat, ist kein Geheimnis, und er betont noch einmal ganz deutlich: "Im Moment gibt es nichts da draußen, das mir das gleiche Gefühl gibt wie die Formel 1.
ha már Alpine: hír, hogy Lapierre lehet visszavonul és a csapatvezetésben kap szerepet.
Schumacher pedig lehet lelép, még mindig F1-ben reménykedik, és nem akarja elkötelezni magát addig sehova és az F1 visszatérés az álma, és azt mondta a WEC nem prioritás.
Mondjuk így, hogy szinte az összes létező csapat nem kért belőle, biztos nagy tolongás lenne érte 2025-ben is.
Ránézésre az Alpine F1-es csapata kb annyira működik rendezetten és hatékonyan mint egy csapat megriadt macska azokban a videókban, mikor egy feldőlt partvis miatt lebontják a fél helyiséget - és közben már kint vár a sintér hogy begyűjtse és elszállítsa őket.
Szvsz a Hypercar projekt független az F1-es csapattól, arra maximum a saját sikertelenségük vagy az Alpine teljes motorsport-programjának az újragondolása jelenthet veszélyt.
Az F1 programmal viszont 10 éve nem sikerül eredményeket elérni.
Nem tudom ez forráshiány miatt van, vagy nincs meg hozzá a szellemi kapacitás.
Amúgy érdekes, mert két rövid szünetet/félszünetet** leszámítva a Renault 77 óta jelen van legalább motorszállítóként.
** 87-et teljesen kihagyták, de 88-ben már tesztelték a Williamssel a V10-et.
98/99/2000-ben Mechacrome, majd Supertech néven folytatták a V10-es reszelgetését, 2000-ben már szerintem újra teljes erőbedobással, mert akkor még a második/brazil hétvégén bejelentették a 2001-es hivatalos visszatérést.
Azért ez egy elég komoly F1-es múlt.
Persze a sikertelenség a Fordot sem akadályozta meg, hogy 2004 végén lelépjen.
Én anno úgy olvastam/értettem hogy Viry-Châtillonban egyéb projektekre koncentrálnának az F1-es motorprogram helyett, szóval én nem hinném hogy alapvetően ez sodorná veszélybe a Hypercar programot. Az más kérdés hogy amennyire a hírekből leszűrtem, az ott dolgozók (finoman szólva) nem igazán lelkesednek azért hogy az F1 helyett máson dolgozzanak.
egész NES halva született, autók nélkül egy széria se lehet életképes (kivéve Euroformula Open), a fizető nézőkről nem is beszélve, mindenki NLS mellett volt, a cicaharc közben lehet ráeszméltek mindenki érdeke egy normális szezon botrányok nélkül
jövőre jó lenne kimenni egy Nürburgring 24 órásra, de amilyen pechem lesz kifogok valami olyat, mint ami idén volt, vagy valami viharos órákig állós eseményt.
Spa 24 órás is hivatalos lett, hogy június 28-29 rendezik, így még durvább lesz ez a 24 órás dömping, mint idén:
2025
június 14-15: Le Mans 24
június 21-22: Nürburgring 24
június 28-29: Spa 24
érdekes lesz így, főleg a GT3-asoknak, akik mindhárom helyen mennek