Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Mond már meg légyszi, ha tudod, hová szokott néha járni különjáratba ez a gép. Szoktam hétvégén ezzel a táblával látni Jászberényben és volt, mikor Fényszarun is. Bosch?
Nagy kedvencem ez a vas,és amióta elvitték Szolnokról 2009-ben,azóta csak egyszer láttam,2010 nyarán,akkor úgy volt,tartalék lesz és nem számítottam fényes jövőre.
Na lődd le magad most már véglegesen kisgyerek, mert kezdem unni! Hagy ne scanneljem be a levél másolatát...vagy küldjek másolatot a banki tranzakcióról is? ;)
Ha nem hiszed "Okostojás", kérdezd meg a Vezér Urakat! ;)
OFF
A személyeskedést meg be lehet fejezni nagyon sürgősen, emrt ennek itt helye nincs.
A másik meg az, hogy hamarosan kiérdemlitek a kis pártfogócskáddal, hogy fel lesztek jelentve rágalmazásokért, ne menjünk már el idáig jó ;) Gondotok van lehet jönni találkozni személyesen 4 vagy 6 szemközt és lerendezzük!;) De annyi vér nincs a pucátokban, szóval el lehet innentől felejteni egymást véglegesen, nem szeretnék rólatok még egyszer hallani!
A mai nappal végre pont került az egész mizéria végére!
A minap kaptam egy telefonhívást a Mátra Volán vezetőségéből. Elmondta az Úriember, hogy hivatalosan kivizsgálták az ügyet és egyértelműen kikerültek a bizonyítékok, hogy korán elment a busz.
A gépkocsivezető is kénytelen volt elismerni a mulasztását. Ráadásul én is megfeleően bizonyítottam a taxisszámla másolatának és a MÁV igazolásának csatolásával, hogy valós károm keletkezett.
Ebből kifolyólag elismeri a cég a felelősségét és megtéríti a teljes káromat.
Pénteken megkaptam a hivatalos közleményt is ajánlott levélben, melyben leírnak mindent.
Ma pedig meg is érkezett a teljes összeg a folyószámlámra!
Szóval teljesen hivatalosan a busznak Vámosgyörk vá. megállóhelyről 21:20 perckor van indulása és ezen felül 5 perc várakozási idő van előírva. Tehát 21:25 percnél egy kanyival sem mehet el hamarabb, ha késik a vonat.
Azóta - pontosan most vasárnap is - jöttem az ominózus járattal ugyanazzal a sofőr Úrral.
Kísérteties volt, mert megint késett a vonat több, mint 10 percet. 21:25-re értünk be pont a vá.-ra! DE ott volt a busz! Korrektül megvárta! Remélem még egyszer nem merik eljátszani a korai indulásokat, mivel meg lett a következménye és egyérteműen bebizonyosodott az igazam.
Összességében véve nagyon korrektül járt el velem a Volán, egy szavam nem lehet!
OFF
Üzenem a hatalmas nagypofájú és minden fórumozónál kiműveltebb kis Barátomnak, hogy qvára kib*xottul húzzátok össze magatokat ezek után meg főleg!
"Balesetmentesen levezetett kilométerek 2012. július 1. 16:40 Szomszéd Eszter hivatás
| Forgó Gyula, buszsofőr különleges kapcsolatot ápol az utasokkal.
Aki autóbusszal jár az Eger és Mátraballa közötti útvonalon, az bizonyára már találkozott Forgóékkal. A családban az apa, Forgó Gyula és fia, Balázs is buszsofőrként dolgozik az Agria Volánnál, egymást váltva.
Nagyjából hat éve találkoztam először Gyula bácsival, és már akkor láttam, hogy különleges kapcsolatot ápol utasaival, hiszen mindenki mosolygósan köszöntötte, ami elég ritka a mai világban. Meg is jegyeztem őt magamnak, és a busz elején sorakozó emlékplaketteket a milliónyi balesetmentesen levezetett kilométerért. Az aranyszínűt – amely 2 millió kilométer után jár – 2009 végén kapta meg, és rajta kívül ilyen még nincs másnak a társaságnál.
– Huszonhét éve dolgozom itt. Balesetnek, soha, még részese sem voltam. – teszi hozzá büszkén. Közös utazásaink során már megtapasztaltam, hogy nincs olyan alkalom, amikor valaki ne intene nekik mosolyogva egy-egy kapuból. Sok buszsofőr megirigyelhetné azt a szeretetet, amit kapnak. Váltig állítja, hogy nincs különösebb titkuk:
– Az utasokat, az embereket szeretni és tisztelni kell. A problémásabbakkal pedig tudni kell bánni, el kell kerülni a konfliktusokat. Már több generációt fuvaroztam, így sokan ismernek. Sok törzsutasom van, akikkel már név szerint ismerjük egymást. A Mátraballa-Pétervására-Eger-Budapest helyközi vonalon közlekednek, ami négyszáz kilométert jelent naponta. Nehéz lehet a családnak, hogy állandóan úton vannak.
– A munkánk a hobbink, akkor vagyunk elemünkben, ha vezethetünk. A feleségem pedig egy drága asszony, sok mindent magára vállal. Ezt mindenképpen írja bele! – szólít fel nevetve. – Mindennap kivasalja és kikészíti a ruhámat másnapra. Otthon egyébként van egy nagy kertünk, háziállataink, és azokkal szoktam foglalkozni. Szeretek kertészkedni is, de a szabadidőmet legszívesebben a kisunokámmal, Brigivel töltöm. A nyugdíjig pedig még kicsit több mint két évem van. Már gyerekkoromban eldőlt, hogy buszsofőr akarok lenni, amikor kint játszottam az utcánkban.
Egy vasárnapi napon jöttek a régi „farosok” kirándulókkal, a kolléga középre igazította a nyakkendőjét, és ez nekem nagyon-nagyon megtetszett. Akkor dőlt el a sorsom. Rajongtam a „farosok” igazi recsegő motorhangjáért.
Ennyi levezetett kilométer után Forgó Gyula már tényleg jogosan adhat tanácsokat a fiatalabb kollégáinak. – Ezt a hivatást csak szívvel-lélekkel lehet csinálni – mondja visszafogottan. – A legfontosabb, hogy szeressék az utasokat, és szeressék az autóbuszt. Legyenek óvatosak, és akkor nem lesz gond. Nem szabad idegesen eljönni otthonról, és nagyon fontos a megfelelő családi háttér is, ami nekem szerencsére megadatott.
Az egyik legemlékezetesebb utazás története
– Ami azóta is sokszor eszembe jut, az egy újévi, téli út volt Gyöngyös környékén, amikor Budapest irányába vittem az utasokat. Rettenetesen szakadt a hó, és még nem volt kijárt nyom az úttesten, a busz persze tele volt utasokkal. Ilyenkor aztán megnő a felelősségünk. Amikor gond nélkül sikerült kiérni a veszélyes részről, megtapsoltak az emberek. Szerencsére, a kezdetek óta sokat javult az autóbuszok minősége is. A régieket járatni kellett ám éjszaka, hogy beinduljon egy hideg, téli reggelen is, és az igen fárasztó volt. Ezt a jól felszerelt, modern buszt három éve kaptuk, nagyon vigyázunk rá."
Érdekes olvasgatni az előző napokban lezajlott vitát. Kíváncsi lennék, ki mit szólt volna, ha úgy jár, mint anno mi, fényszaruiak, mikor zsinórban egy csomószor történt meg, h a HV nem küldött buszt a 13:45-ös járatra, és ott maradt 60ban kb. 20-30 ember emiatt, mert a 14:30-as járatra nem fért fel mindenki. Ráadásul olyankor nem volt Fényszaruról 60-ba 15:05-ös, és 60-ból Féynszarura 15:40-es járat sem. Volt, aki elment Boldogra, és ha nem tudta hazavitetni vagy stoppoltatni magát, hazagyalogolt! Ráadásul épp a múlt 7en eett meg vmelyik nap, ha jól értesültem, h ismét nem jött semmi 13:45-kor! Érdekes módon, akkoriban is hőbörögtünk, a HV pont sz*rt rá, h mit szólunk hozzá, és milyen kellemes a júniusi kánikulában várni még egy órát péntekente, aztán meg lemaradni, v Boldogról hazagyalogolni Cserébe számtalanszor cseszegettek minket az ellenőreik is, mialatt akadt olyan hevesi falu, ahonnan járt egy gyerek 60ba gimibe, aki még csak hírből sem ismerte a bérletet. Ennyit ezekről a dolgokról...Csak gondoltam, megosztom, hadd tudja meg mindenki, h a késéstől akad sokkal rosszabb dolog is.
Erre a hsz-re kapsz tőlem egy 'like'-ot :) Nagyon szépen összefoglaltad. Annyit még hozzá, hogy persze, hogy nem lehet elvárni nagyobb késésben lévő vonat bevárását. Csak annyit, hogy az előírt várakozást tartsa meg és ne menjen el az indulási idejénél korábban. Mondom, ha ezek a minimális elvárások mindig teljesülnének (legalább szombat-vasárnap, mert munkanapokon van még egy 22:30-kor induló busz bár az csak Jászárokig megy már) akkor 10 perces vonat késés még bele is férne. Sőt maximum 20 perces vonat késéssel is el lehetne csípni a buszt az Adácsi elágazónál.
Tehát nincsenek itt azért olyan hatalmas elvárások azt hiszem.
ui.:
Azóta korrektül jön a busz mindig, remélem így is marad!
A kedves utas amíg volt ez az utolsó Vámosgyörkről 21.23 kor Jászapátiba induló vonat ami érintette Jászárokszállást addig a vonat vonat kombinációt használta.
Egészen 2012.04.14-ig tehette.
2012.04.15 től kényszerűségből már csak vonatról buszra történő átszállással tudott utazni, amely átszállásra jól rá is fázott.
Tény, hogy késett a vonat és ez volt a kiinduló alap probléma, de annak valószínűsíthető oka, hogy Keszthelytől Sátoraljaújhelyig közlekedő vonat ami a Dunántúli egyvágányú és éppen átépítés alatt álló ( vágányzár Érd-Tárnok-Székesfehérvár között) pályán simán összeszedhet 10-20 perc közti késést.
Lehet okolni a MÁV ot, de ez szombaton egy balatoni vonat sajnos a több 100 kilométeren lehet 10-20 perc csúszással közlekedő, beleértve a pályaállapontokat is.
A következő probléma, hogy a VOLÁN a nagy nagy nagy összehangolás csatlakozás jegyében ígérte, hogy bevárja csatlakozásként a vonatot.
Mivel eltérően értelmezik a felek azt, hogya busz mennyit kellett volna várjon, és a probléma tovább lett göngyölítve, a 11 órás vezetési idő esetleges túllépésével, a minőségi prémiummal stb, így a konklúzió az, hogy mivel nem egy cég a MÁV és a Mátra Volán, nincs annyira szoros kapcsolat, a 2 cég között, más a cégek utaspolitikája, üzletpolitikája.
Amíg a vonat utolsó vonatként akár 30 percet is simán vár, addig a busz nem tud ennyit várni, ezért a valóságban el se lehet várni a "gyakorlatban" a csatlakozásra várást a busztól.
Alapból Gyöngyösről indul a buszjárat, de már Gyöngyösön is elvileg csatlakozik más buszjáratokhoz.
Hivatásforgalmi igényeket elégít ki, Gyöngyöshalász, Atkár, Vámosgyörk, Adács, Jászárokszállás, Visznek, Tarnaörs, Erk, Zaránk, Tarnaméra településre lehet vele eljutni , főleg Gyöngyösről utaznak a járattal, a vasúthoz kapcsolódás kiegészítő jellegű kevés utassal.
A történethez még érdekességképpen hozzátartozik, hogy a korábban 1986-ig 6330 mezőszámú, majd 1987 től 3670 es vonalon régen voltak csak Vámosgyörkig és Vámosgyörktől közlekedő vasútra ráhordó autóbuszjáratok.
Nem csak Gyöngyösről indult járat, hanem önmagában a vasúthoz Vámosgyörkön csatlakozó járatok is önmagukban megéltek.
Most az eltérő igények miatt a "csatlakozás" egyfajta nyűg, és 11 perc telik el a vonat menetrendszerinti érkezése és a busz indulása között, ezért ez a vasút késése esetén magában hordozza annak lehetőségét, hogy az utas hoppon marad, mehet gyalog vagy taxival vagy amivel akar, de ezzel az utolsó járattal nem.
A vonat busz átszállások nem csak itt, máshol sem az országban nem működnek tökéletesen, az autóbuszok egyik nagy előnye a bérletes fix bejáróknak, hogy általában pontosak, 10 percnél kevesebbet késnek, és nem csatlakoznak más eszközhöz, ami esetleg 20-30-40 perc késést okozhatna.
Ha tényleg össze lenne hangolva a busz busz és a vonat busz átszállások menetrendi rendszere, akkor csatlakozásra várások miatt igencsak sok lenne a késés. Van egy kissé cinikus mondás: "buszt váró van, de váró busz nincs."
Ezért a mostani rendszer íróasztalon, papíron működik, a valóságban már a busz hátulját se látja a vonatról leszálló busszal továbbutazni kívánó kedves utas......