Keresés

Részletes keresés

MIHI Creative Commons License 2019.09.13 0 2 55

A helyzet 10 évvel később is változatlan, egy kis Margit körúti dugó hatása a délutáni csúcsban:

Előzmény: exBPO-700 (33)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.04.19 0 0 54
:S
Előzmény: FKU-911 (53)
FKU-911 Creative Commons License 2009.04.19 0 0 53

Sokkal egyenletlenebb lesz a követés...

Előzmény: **BPO-700** (52)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.04.19 0 0 52

A PK-2009. szerint augusztus 22-től 111-es járat is lesz Batyiról Kolosy térre Csatárka úton át.

Emiatt a 11-es ritkulni fog.

Vajon megszűnik majd a konvojozás, vagy a dugók miatt továbbra is várható lesz?

MIHI Creative Commons License 2009.02.15 0 0 51
Pusztaszeri köröndig közlekedő csúcsidei betétjárat, a TKI dolgozóinak szállítására
Előzmény: **BPO-700** (50)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.02.13 0 0 50
És Ő hol volt? És mikor?
Előzmény: MIHI (49)
MIHI Creative Commons License 2009.02.11 0 0 49
meg a '70-es évekbeli 11A-ról is hallgat
Előzmény: **BPO-700** (48)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.02.11 0 0 48
2005 óta mondjuk volt már 11M is, meg 911-es is! :)
Előzmény: **BPO-700** (47)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.02.11 0 0 47
**BPO-700** Creative Commons License 2008.10.18 0 0 44
És nem...
Előzmény: Törölt nick (41)
**BPO-700** Creative Commons License 2008.10.18 0 0 43

A BKV honlapján a 11-es menetrendjét nézve (Batthyány térről indulókat), majd rákattintottam a térképre...

 

Hmmm...

MIHI Creative Commons License 2007.10.26 0 0 42
hát maradt azokból is, igazi 415-ös bemutató vonal lett, vannak a 20 éves első generációsok - köztük a légkondis 378, vagy a felújított(abb) 380 vagy 755 - aztán vannak a táblásak, azok Óbuda, Kelenföld és Cinkotáról, és maradt arculatos is
Előzmény: BTKmániás (39)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.25 0 0 41
Bár, személyes tapasztalatom azt mutatja, hogy a 11M-et kénne vissza hozni. A meglévő mellé.)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.25 0 0 40
remélem jól megnézted, mert kitudja mikor fogod látni újra. (Legalábbis a 11-esen.) Ugyanis a 11-es kocsijait átrakta a 105-ösre.
Előzmény: **BPO-700** (36)
BTKmániás Creative Commons License 2007.10.25 0 0 39
Mostanra már nem "hazai" buszok vannak erre.
Előzmény: MIHI (38)
MIHI Creative Commons License 2007.06.25 0 0 38
ma reggel a 11-esen szinte csak táblás 415-ösök voltak
Feri BPO-576 Creative Commons License 2007.06.08 0 0 37
A 11-es ritkítása csak akkor lenne jó ötlet, ha 15 m-es vagy csuklós buszok kerülnének oda.
Mindenesetre jól nézne ki csuklósan a 11-es, csak hát a Nagybányai úti forduló - véleményem szerint - nem elég nagy, ill. a megállókat is meg kéne ahhoz hosszabbítani; nem beszélve arról, hogy az útvonal egy része kicsit szűk lenne a csuklósnak.
Előzmény: kibic2005 (25)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.06.08 0 0 36

Tegnap láttam, hosszú idő után BPO-777-et! Nagyon csúnya a baloldali fényezése! Mi történt vele?

**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.23 0 0 35
Most is előfordulnak ezek a "konvoj"-jelenségek ezen a vonalon?
MIHI Creative Commons License 2006.09.05 0 0 34
megjegyzem a Margit krt szerintem semmi a 11-es ellen elkövetett eddigi idei "támadásokhoz" képest
kezdetben volt a körforgalom építése a Pusztaszeri kőröndön, aztán a Bem rakpart felújítása (ekkor átszoktak a 11-esek a Batthyány utcára), aztán a Fő utca túrása, és most is tart a Csalogány utca felújítása, melynek során a 2 sávból az egyik valahogy eltűnőben van...
szóval még mindig nincs nyugalmi állapot, hogy csak a Margit krt. okozhassa a gondokat.
Előzmény: exBPO-700 (33)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.26 0 0 33

A 11-es busz legkritikusabb szakasza a Margit körúti.

Sajnos nem lehet a vonalat úgy megszervezni, hogy a körútat csak keresztezze, mert erre az utcák nem edottak. :(

Combinos Creative Commons License 2006.08.25 0 0 32
Annak az okát, hogy konvojokban járnak a 11-es buszok, így hívják: "forgalmi dugó".
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.27 0 0 30

Lehet ennek a helyzetnek megoldása?

 

Sokat irányítottam a 11-es,. s mikor egyszer autóval végigmentem a vonalon én is láttam, hogy hogyan tolják egymást a járművek. Ekkor megfogadtam nem fogok megszakadni, mert nem érdemlik meg. Ennek ellenére másnap ugyanúgy lelkiismeretsen ha meghibásodott egy busz, akkor az öt perc helyett hat percenként járattam őket.

 

1. A körúti dugó miatt nem egyszer utolérik egymást, főleg sűrű követés esetén.

Ezen nem könnyű segíteni. Ha nem is előzi meg a járművezető annyit megtehetne, hogy egy kicsit lemarad, vagy kihagy egy lámpát a körúton. Nem mindenki teszi meg....

 

2. Sokszor egyszerű nem várt tényezők miatt (ajtóhiba, babakocsi) lemarad és már utol is érik, ha egy kocsin sokan vannak és van lehetőség és a kollega lojális, akkor megelőzi, és segít neki.

 

3. A Nagybányai útról nem időben indulnak, vagy ha látják, hogy az előttüklévő késik, akkor is lejönnek utána, üresen, ne kelljen dolgozni. Sok esetben a Móricz Gimnázium kinyitását akarják megúszni, s ekkor csalnak.

 

Van ellenőrzés, de a vonalon nincs, és a fenti vá-on ha kint vannak azt észreveszik, és ekkor fegyelmezettek.

 

Mindig van egy-két kollega aki rakoncátlankodik, a többségük nem szereti ezt a hozzáálllást. Mert mi embreket szállítunk, nem göngyöleget, nem az acél, hogy üresen keringjenek a buszok. Az általad képa  társaság megítélést rontja, annak ellenére, hogy nem egy esetben nem a  BKV hibájából történik, hanem akár még törvényszerűnek is nevezhető.

Sajnos azt is meg kell említeni, hogy adott esetben a forgalomirányító diszpécser figyelmetlensége, vagy leterheltsége és esetleges nemtörődömsége vezet oda, hogy operatív esetben nem megfelelő az indítás.

a belső menetrend, és napi forgalom lebonyolítása (késik-e) az utast nem izgatja, csak az, hogy menjen valami. Nos ennek a szabályrendszernek az indikáltságát e fórumon nehéz lenen elmagyarázni, de szükség van rá. Gondolj arra, hoyga járművezetők napi munkatevékenyságüket meghatározott rend szerint végzik, és tudni szeretnék mikor mire számíthatnak. Mikor ebédelhetnek? Mikor végeznek? Nos alapvetően ehhez is szükséges a menetrend, és ez jogszabályi kötelesség a mentrend készítése és betartatása. (Pl. látod, hogy nem megy a busz a végállomásról, csak késve, de ott áll egy a végállomáson. vajon miért? Lehet, hogy elromlott, lehet hogy már hat órája ki nem szállt és _köteles_ vagy részére a munkaközi szünetet kiadni, és nem lehet ekkor továbbküldeni, még akkor sem, ha ebből utaspanasz lesz)

A megoldás, mint látható nem egyszerű, főleg egy ennyi gonddal küzködő cégnél. A megoldás nagyrészt az EMBREKBEN rejlik, amit nehéz kikényszeríteni.

toto92 Creative Commons License 2005.08.26 0 0 28

BKV sznívonal...

 

Együttérzésem azoknak, akiknek ilyenekkel kell dolgozni. Nem lehet könnyű.

Előzmény: The Driver (27)
The Driver Creative Commons License 2005.08.26 0 0 27
Nos igen igazad van valakinek jobban kéne szerveznie, de ahhoz akarás és tudás kéne, ami sokszor nincs meg nekik vagy csak lusták gondolkodni. Ez nem tartozik ide, de taglalnám például a BKV hozzáállását a dolgozóihoz, hogy milyen jogon vizsgálja felül a nem saját hibás eseteket, amikor az idegen fél elismeri a hibáját mégis a BKV okos irodai dolgozói nem találnak valamit kitöltve, v ilyesmi egyből az a koncepció hogy a járművezető a hibás dacára az elismerő betétlapnak. Velem megesett az ilyen és még nekem kellett utánajárni hogy ne engem marasztaljanak el miatta. FELHÁBORÍTÓ!! A hozzáállás a szabályzatban is megmutatkozik. Pl előzés tilos v csak meghatározott helyzetben szabad. Valami hasonló van mint a GPS ezt AVM-nek hívják és csuklós buszokon meg 412-eseken van. Azt ne kérdezd a többiekre miért nem raknak, valószínú azért mert nem olcsó. Csak úgy hozzátenném kibic úr hogy a 260-asokban nincs tachográf azért mentek vele 70-80-at, én is megyek vele annyit ha olyan vonalra kerülök. A 415-ösök is mennének 80-at, én a tanulóbusszal, még régebben vidéken simán mentem 70-75-tel és nem esett szét. Az előzést pedig Dagadt Madár kollégám leírta. Még egy apróság a buszok állagát illetően: Minap történt meg velem az eset amit kollégám is említ, nos épp a második kanyaromat kezdtem a Batthyány térről és a Gimnázium tájékán felforrt a hűtővíz, meg hallottam valami kopogást is a motortértből, de az utasok kedvéért azért még fölevickéltem vele a végállomásig és csak ott áltam félre. Hát miután felértem és belenéztem a motortérbe, majdnem elájultam a látványtól, a hátsó motortartóbak egyik fele el volt törve a másik fele pedig félig el volt repedve úgy hogy nemsok tartotta. A szerelő amikor kijött és megnézte, úgy 1 pecig gyönyörködött benne, aztán azt mondta vontató. A tanulság az hogy a busz úgy 3 hónapja volt felújításon és ennyit ért az egész.
Előzmény: Törölt nick (26)
kibic2005 Creative Commons License 2005.08.25 0 0 25

Ha jól emlékszem, Te vezér vagy. De a kérdés minden másik itt lakó vezérnek is szól: a bkv-s szentírás (szabályzat) szerint konvoj (nem ly!) esetén a legelöl levő, vélhetően tömött buszt megelőzheti-e a mögötte jövő (pl. egy megállónál)?

 

Röviden: lehet-e előzni?

 

OFF

Anno dazu én ültem tömöttben is, üres előzőben is, amikor még sűrűn járt a 67-es. Azok még vagány mezős vezérek voltak 260-asokkal, akik örültek, hogy a sok szar belvárosi viszonylat után száguldozhatnak kicsit a pusztában. Amikor a megállóban a Voith váltót berakta 1-esbe, majd padlógázt nyomott, manuálisan 2-esbe nyomta át, majd kb. 60-nál 3-asba, hogy 80-ig hajtsa...hát azok voltak a szép idők. 412-esből nyíltszíni kőszénbánya válna nem hogy 80-nál, de 70-nél is.

ON

 

Apropó, kihagyhatatlan poén: a konvojosodás úgy akadályozható meg a legegyszerűbben és legolcsóbban, hogy duplájára ritkítják a járatot :-)))

 

Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.25 0 0 23
Én is GPS-esre gondoltam, de arra biztos nem lesz pénz, így az egyszerű "vizuális észlelés" is megfelelnek kezdetnek. Persze nem a buszvezetők saját szakállukra, hanem a szabályzat író kolléga beleírhatná a papírba, hogy: "Amennyiben szemmel láthatóan konvoj képződése vélelmezhető, annyiban a hátsó tömegközlekedési gépjármű vezető az optimális időintervallum betartása érdekében várakozzék a vizuális észlelés megszűntéig." vagy valami hasonló..

Off: egy érdekes cikk, a buszvezetők munkájának jobb megismerésére: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/10fobun/
kibic2005 Creative Commons License 2005.08.25 0 0 22

Az én hozzászólásomból nem lehet kiolvasni sehogy, hogy az "aki nem bírja a munkakörülményeit" és az általad írt "összes hivatásos" ugyanaz a halmaz lenne. Már csak azért is, mert van, aki bírja (vö. dolgozó hivatásosok). Erről ennyit.

 

Tudom, hogy távolról és elméletileg közelítem meg a problémát, de ugye a GPS alapú járműkövetés segítené az operatív közbeavatkozást? Nem a legolcsóbb, főleg, ha csavarra sincs pénz a békávénál. Rugalmasságot meg nehéz egy nagy szervezettől várni, mert akkor szétesik.

 

Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.25 0 0 21
" Arra gondoltam, hogy römiznek egyet a Batyin a vezetők, oszt nyomnak egy kört utána."

Ezért meg elnézést..tegnap elfeledtem.

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.24 0 0 20
Na jó, ez így jól hangzik. De... A buszvezetők nem rúghatják fel a rendet (legalább is sokszo), mert ugye az az állásukba kerülne. És ha felrúgják? Akkor minek a menetrend? Abban viszont egyetértek, h ebben az országban vkinek azzal kéne foglalkozni, h milyen a tömegközlekedés. Vagyis: nem kellene alkalmazni annyi irodai dolgozót a BKV-nál. Simán ki lehetne küldeni őket a terepre (a viszonylatokra), h mérjék fel a helyzetet. Ez lenne a legegyszerűbb megoldás. Igaz, azután ezt vkinek érvényre is kell juttatnia. Ez viszont már a vezetőség dolga lenne, vagy ha ők nem is gondolják így, akkor az önkormányzatoké, tehát Demszkyé.
Előzmény: Törölt nick (19)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!