kb 20 éve közlekedek a 11-es busszal majdnem minden nap. Ez alatt az idő alatt feltűnt, hogy 15-25 perc várakozás után kb 3 perc alatt jön 3 db busz. Az elsőben tömegnyomor lesz, a másodikban normális a helyzet, az utolsó meg zsinte üres. A kérdésem, miért van ez így? Arra gondoltam, hogy römiznek egyet a Batyin a vezetők, oszt nyomnak egy kört utána. Valaki -egy BKV-s lenne a legjobb- meg tudná mondani, hogy mi a valódi ok?
hát maradt azokból is, igazi 415-ös bemutató vonal lett, vannak a 20 éves első generációsok - köztük a légkondis 378, vagy a felújított(abb) 380 vagy 755 - aztán vannak a táblásak, azok Óbuda, Kelenföld és Cinkotáról, és maradt arculatos is
A 11-es ritkítása csak akkor lenne jó ötlet, ha 15 m-es vagy csuklós buszok kerülnének oda. Mindenesetre jól nézne ki csuklósan a 11-es, csak hát a Nagybányai úti forduló - véleményem szerint - nem elég nagy, ill. a megállókat is meg kéne ahhoz hosszabbítani; nem beszélve arról, hogy az útvonal egy része kicsit szűk lenne a csuklósnak.
megjegyzem a Margit krt szerintem semmi a 11-es ellen elkövetett eddigi idei "támadásokhoz" képest kezdetben volt a körforgalom építése a Pusztaszeri kőröndön, aztán a Bem rakpart felújítása (ekkor átszoktak a 11-esek a Batthyány utcára), aztán a Fő utca túrása, és most is tart a Csalogány utca felújítása, melynek során a 2 sávból az egyik valahogy eltűnőben van... szóval még mindig nincs nyugalmi állapot, hogy csak a Margit krt. okozhassa a gondokat.
Sokat irányítottam a 11-es,. s mikor egyszer autóval végigmentem a vonalon én is láttam, hogy hogyan tolják egymást a járművek. Ekkor megfogadtam nem fogok megszakadni, mert nem érdemlik meg. Ennek ellenére másnap ugyanúgy lelkiismeretsen ha meghibásodott egy busz, akkor az öt perc helyett hat percenként járattam őket.
1. A körúti dugó miatt nem egyszer utolérik egymást, főleg sűrű követés esetén.
Ezen nem könnyű segíteni. Ha nem is előzi meg a járművezető annyit megtehetne, hogy egy kicsit lemarad, vagy kihagy egy lámpát a körúton. Nem mindenki teszi meg....
2. Sokszor egyszerű nem várt tényezők miatt (ajtóhiba, babakocsi) lemarad és már utol is érik, ha egy kocsin sokan vannak és van lehetőség és a kollega lojális, akkor megelőzi, és segít neki.
3. A Nagybányai útról nem időben indulnak, vagy ha látják, hogy az előttüklévő késik, akkor is lejönnek utána, üresen, ne kelljen dolgozni. Sok esetben a Móricz Gimnázium kinyitását akarják megúszni, s ekkor csalnak.
Van ellenőrzés, de a vonalon nincs, és a fenti vá-on ha kint vannak azt észreveszik, és ekkor fegyelmezettek.
Mindig van egy-két kollega aki rakoncátlankodik, a többségük nem szereti ezt a hozzáálllást. Mert mi embreket szállítunk, nem göngyöleget, nem az acél, hogy üresen keringjenek a buszok. Az általad képa társaság megítélést rontja, annak ellenére, hogy nem egy esetben nem a BKV hibájából történik, hanem akár még törvényszerűnek is nevezhető.
Sajnos azt is meg kell említeni, hogy adott esetben a forgalomirányító diszpécser figyelmetlensége, vagy leterheltsége és esetleges nemtörődömsége vezet oda, hogy operatív esetben nem megfelelő az indítás.
a belső menetrend, és napi forgalom lebonyolítása (késik-e) az utast nem izgatja, csak az, hogy menjen valami. Nos ennek a szabályrendszernek az indikáltságát e fórumon nehéz lenen elmagyarázni, de szükség van rá. Gondolj arra, hoyga járművezetők napi munkatevékenyságüket meghatározott rend szerint végzik, és tudni szeretnék mikor mire számíthatnak. Mikor ebédelhetnek? Mikor végeznek? Nos alapvetően ehhez is szükséges a menetrend, és ez jogszabályi kötelesség a mentrend készítése és betartatása. (Pl. látod, hogy nem megy a busz a végállomásról, csak késve, de ott áll egy a végállomáson. vajon miért? Lehet, hogy elromlott, lehet hogy már hat órája ki nem szállt és _köteles_ vagy részére a munkaközi szünetet kiadni, és nem lehet ekkor továbbküldeni, még akkor sem, ha ebből utaspanasz lesz)
A megoldás, mint látható nem egyszerű, főleg egy ennyi gonddal küzködő cégnél. A megoldás nagyrészt az EMBREKBEN rejlik, amit nehéz kikényszeríteni.
Nos igen igazad van valakinek jobban kéne szerveznie, de ahhoz akarás és tudás kéne, ami sokszor nincs meg nekik vagy csak lusták gondolkodni. Ez nem tartozik ide, de taglalnám például a BKV hozzáállását a dolgozóihoz, hogy milyen jogon vizsgálja felül a nem saját hibás eseteket, amikor az idegen fél elismeri a hibáját mégis a BKV okos irodai dolgozói nem találnak valamit kitöltve, v ilyesmi egyből az a koncepció hogy a járművezető a hibás dacára az elismerő betétlapnak. Velem megesett az ilyen és még nekem kellett utánajárni hogy ne engem marasztaljanak el miatta. FELHÁBORÍTÓ!! A hozzáállás a szabályzatban is megmutatkozik. Pl előzés tilos v csak meghatározott helyzetben szabad. Valami hasonló van mint a GPS ezt AVM-nek hívják és csuklós buszokon meg 412-eseken van. Azt ne kérdezd a többiekre miért nem raknak, valószínú azért mert nem olcsó. Csak úgy hozzátenném kibic úr hogy a 260-asokban nincs tachográf azért mentek vele 70-80-at, én is megyek vele annyit ha olyan vonalra kerülök. A 415-ösök is mennének 80-at, én a tanulóbusszal, még régebben vidéken simán mentem 70-75-tel és nem esett szét. Az előzést pedig Dagadt Madár kollégám leírta. Még egy apróság a buszok állagát illetően: Minap történt meg velem az eset amit kollégám is említ, nos épp a második kanyaromat kezdtem a Batthyány térről és a Gimnázium tájékán felforrt a hűtővíz, meg hallottam valami kopogást is a motortértből, de az utasok kedvéért azért még fölevickéltem vele a végállomásig és csak ott áltam félre. Hát miután felértem és belenéztem a motortérbe, majdnem elájultam a látványtól, a hátsó motortartóbak egyik fele el volt törve a másik fele pedig félig el volt repedve úgy hogy nemsok tartotta. A szerelő amikor kijött és megnézte, úgy 1 pecig gyönyörködött benne, aztán azt mondta vontató. A tanulság az hogy a busz úgy 3 hónapja volt felújításon és ennyit ért az egész.
Ha jól emlékszem, Te vezér vagy. De a kérdés minden másik itt lakó vezérnek is szól: a bkv-s szentírás (szabályzat) szerint konvoj (nem ly!) esetén a legelöl levő, vélhetően tömött buszt megelőzheti-e a mögötte jövő (pl. egy megállónál)?
Röviden: lehet-e előzni?
OFF
Anno dazu én ültem tömöttben is, üres előzőben is, amikor még sűrűn járt a 67-es. Azok még vagány mezős vezérek voltak 260-asokkal, akik örültek, hogy a sok szar belvárosi viszonylat után száguldozhatnak kicsit a pusztában. Amikor a megállóban a Voith váltót berakta 1-esbe, majd padlógázt nyomott, manuálisan 2-esbe nyomta át, majd kb. 60-nál 3-asba, hogy 80-ig hajtsa...hát azok voltak a szép idők. 412-esből nyíltszíni kőszénbánya válna nem hogy 80-nál, de 70-nél is.
ON
Apropó, kihagyhatatlan poén: a konvojosodás úgy akadályozható meg a legegyszerűbben és legolcsóbban, hogy duplájára ritkítják a járatot :-)))
Én is GPS-esre gondoltam, de arra biztos nem lesz pénz, így az egyszerű "vizuális észlelés" is megfelelnek kezdetnek. Persze nem a buszvezetők saját szakállukra, hanem a szabályzat író kolléga beleírhatná a papírba, hogy: "Amennyiben szemmel láthatóan konvoj képződése vélelmezhető, annyiban a hátsó tömegközlekedési gépjármű vezető az optimális időintervallum betartása érdekében várakozzék a vizuális észlelés megszűntéig." vagy valami hasonló..
Off: egy érdekes cikk, a buszvezetők munkájának jobb megismerésére: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/10fobun/
Az én hozzászólásomból nem lehet kiolvasni sehogy, hogy az "aki nem bírja a munkakörülményeit" és az általad írt "összes hivatásos" ugyanaz a halmaz lenne. Már csak azért is, mert van, aki bírja (vö. dolgozó hivatásosok). Erről ennyit.
Tudom, hogy távolról és elméletileg közelítem meg a problémát, de ugye a GPS alapú járműkövetés segítené az operatív közbeavatkozást? Nem a legolcsóbb, főleg, ha csavarra sincs pénz a békávénál. Rugalmasságot meg nehéz egy nagy szervezettől várni, mert akkor szétesik.
Na jó, ez így jól hangzik. De... A buszvezetők nem rúghatják fel a rendet (legalább is sokszo), mert ugye az az állásukba kerülne. És ha felrúgják? Akkor minek a menetrend? Abban viszont egyetértek, h ebben az országban vkinek azzal kéne foglalkozni, h milyen a tömegközlekedés. Vagyis: nem kellene alkalmazni annyi irodai dolgozót a BKV-nál. Simán ki lehetne küldeni őket a terepre (a viszonylatokra), h mérjék fel a helyzetet. Ez lenne a legegyszerűbb megoldás. Igaz, azután ezt vkinek érvényre is kell juttatnia. Ez viszont már a vezetőség dolga lenne, vagy ha ők nem is gondolják így, akkor az önkormányzatoké, tehát Demszkyé.