Itt jön be az a kérdés, hogy mit csináljunk a diktatórikus és fanatikus országokkal. Ha beavatkozunk, az a baj, ha nem az a baj. Ha nem avatkozunk be, akkor az elnyomó diktatúra elől menekülnek, ha meg beavatkozunk, akkor meg a zavargások ellen. Ha meg a forradalomból ellenforradalom lesz (ld. Irán a 80-as évek elején : korrupt kapitalistából iszlám fanatizmus), akkor meg azért mennek el otthonról. Ha meg egy nem elnyomó, de kellően korrupt a kormány, akkor meg az nem jó nekik. Na szóval mindenképpen jönnek.
De ha legálisan jönnek, az sem sokkal jobb. Ld. Londonban az iszlám terjedésének az árnyoldalát.
Akkor az olasz hatóságok is tutyimutyik, hogy idáig simán eljuthattak. Mert ha már ennyi az illegális, akkor már Velencében le kellett volna passzolniuk a felét. Vagy azt már megtették, és ez a másik felük?
Mások meg éppen az olasz relációk leépítésén gondolkodnak. Az Olaszországból érkező nemzetközi vonatok problémásak, szeptemberben egy találomra kiválasztott Velence-München vonaton az utasok egyharmada illegális bevándorló volt.
A teherforgalmat nem ismerem, de a Brenner EC-i már jópár éve osztrák szerelvényekből állnak, mint "DB-ÖBB-EC". Olyan tervek is voltak, hogy a CNL-okat is átveszi az osztrák, de ezt egyelőre elnapolták - de a müncheni éjszakai kocsik már most szinte mindenhol együtt járnak a bécsiekkel.
Nemrég voltam Velencében és csak lestem mennyite erösen jelen van az ÖBB Olaszországban. Két vonatpár volt Münchenböl egy Bécsböl. Veronában újabb EC ket láttam, meg volt pár teher is 1216-al.
Én egyszer már linkeltem, ha nem itt, hát más topicban. Ami itt nem mindegy, hogy ezekben már eleve lesz bicikliszállítás és a 2. osztályú ülések sem lesznek merevek.
Velencébe meg már idén is járt nappali vonat, csak rendes szerelvénnyel - jövőre étkezőt is tesznek bele.
peti, elnézve az saját magaddal folytatott beszélgetést (mert hiába válaszolt a kolléga, megint write only üzemmódba tetted magad) újra felhívom a figyelmed eme hasznos kütyüre:
Azért szűnt meg, mert tarifaközösségen kívülre kevesen utaznak napi ingázás céljából (Pl Salzburgland és Tirol között gyakorlatilag csak pár vasutas, mondjuk napi 10 fő, aki ráadásul ingyen utazik)..... Ezért marhaság ilyen bérletekkel foglalkozni. Az Österreichcard meg jó annak a pár embernek, akik mégis heti rendszerességgel messzebb utaznak. És ők örülnek neki, hogy egy évben egyszer kell csak a kártyával foglalkozni...
Tudom nem fogod megérteni, de nem baj. Mint mindig, most is olyan dogon rugózol, ami csak és kizárólag neked fontos...
Miért mennének el, ha ott az internet. Na meg ha eddig volt, akkor miért egy olyan fajta szűnne meg, aminek nincs alternatívája. Az ÖBB-card lehet, hogy olcsóbb, de akkor évente egyben kell azt kifizetned!
Minek neked a km táblázat, ha nem kilométer alapján vannak kiszámolva a jegyárak? (Na meg a párhuzamosan futó pályák miatt nem mindig egységes a távolság)...
Lehet hogy van, de intelligensebbek nálad, ha valamit akarnak elmennek egy jegypénztárba és megkérdezik mik a lehetőségek.
Mivel igyekeznek egyszerűsíteni a sok jegyfajtából adódó dzsungelt, lehet, hogy nincs olyan bérlet mint amit te megálmodtál, hogy lennie kellene. Az is lehet hogy van és ott tudnak róla ahol venni is lehet. De hosszú távon az Österreichcard tűnik a jó választásnak...Tarifaszövetségen belül meg a heti-, havi-, éves jegy.