Keresés

Részletes keresés

daruguru Creative Commons License 2018.08.15 0 0 10414

Köszi a képeket, ha jól látom, egy Liebherr 112 EC-H, 256HC oszlopon. Ha esetleg gyakran jársz arrafelé, szemmel tarthatnád az építkezést, ki tudja, mi minden jön majd oda. :)

Előzmény: Nores (10413)
Nores Creative Commons License 2018.08.15 0 0 10413

Építés alatt:

 

Előzmény: daruguru (10412)
daruguru Creative Commons License 2018.08.14 0 0 10412

Hallottam róla én is. :) Esetleg (ha arra jársz) lősz pár képet? :)

Előzmény: Nores (10411)
Nores Creative Commons License 2018.08.13 0 0 10411

Az Etele téren az Etele Plaza építkezésénél elkezdték ma összerakni az első toronydarut.

GmS_2011 Creative Commons License 2018.07.15 0 1 10410

A 450esünk rakta össze , 85m telszkógém és 7m rács volt szerelve .

Előzmény: daruguru (10408)
díplómáss Creative Commons License 2018.07.13 0 0 10409

pár hete a moszkva tér közelében mentem, este, és az ottani nagy építkezésen (ahol a hatalmas föld kupac van) a toronydaruknál valami drón repülhetett. vagyis én csak egy piros fényt láttam, és teljesen függőlegesen emelkedett kb a toronydaruk magasságába és ott állt kb 5 percig. aztán totál függőlegesen leereszkedett.

 

mi lehetett ez? sötét volt, szóval csak a kis piros fényt láttam. talán nem is drón volt, mert tök függőlegesen mozgott csak. valami a toronydarun mozgott? de úgy láttam két toronydaruk között ment!

daruguru Creative Commons License 2018.07.13 0 0 10408

CTT-331, 90 méteres horog alatti magasság. :)

Előzmény: hcpetrov (10407)
hcpetrov Creative Commons License 2018.07.12 0 0 10407

A kép

hcpetrov Creative Commons License 2018.07.12 0 0 10406

Az előzőhöz a kép

hcpetrov Creative Commons License 2018.07.12 0 0 10405

Most szerelték össze a toronydarut az Agora építéséhez a Váci úton, az Árpádhíd M-hez közel.

daruguru Creative Commons License 2018.06.25 0 0 10404

Szerintem inkább más oka lehet, nem valami "kínai daru". Visszanézve akár csak ezen az oldalon a hozzászólókat, a túlnyomó részüknek (jómagamat is beleértve) foglalkozás szempontjából semmi köze a toronydarukhoz, legtöbbünknek még az építőiparhoz sem. Számunkra ez hobbi/szenvedély. A bérleti díjakról szerintem olyasvalaki tud érdemben nyilatkozni, aki tud is róluk valamit. Én például gyakorlatilag semmit, mert a daruk szerkezete, története stb. érdekel, de az anyagi vonatkozásról a fogalmam közel nulla. Gyanítom, hogy a többieké is - kivéve azt a néhány kezelőt és/vagy szakmabelit (nem sok van), aki néha ír ide.

 

Előzmény: hms362 (10402)
hms362 Creative Commons License 2018.06.23 0 0 10403

Egy lehetséges információforrás: http://www.acsgep.hu/

Előzmény: bananbab (10401)
hms362 Creative Commons License 2018.06.23 0 0 10402

Kedves Anna!
Ne várjon sokat! Ez a belterjes társaság nem áll szóba "jöttmentekkel". Meg se látja kérését, ha nincs mellette egy bazinagy kínai daru. Üdvözlettel,  

Előzmény: bananbab (10401)
bananbab Creative Commons License 2018.05.23 0 0 10401

Sziasztok!

 

Nem tudom, jó helyen járok-e, de gondoltam, bedobom a kérdést: újságíróként dolgozom, és arról szeretnék egy rövid összeállítást írni, hogy mennyibe kerül saccperkábé egy toronydaru bérlése-telepítése-bontása. Tudom, hogy sok függ a helyszíntől és a körülményektől, a daru állapotától stb, úgyhogy elsősorban tól-ig számok érdekelnének.

 

Tudtok esetleg tippeket adni, hogy merrefelé érdemes kérdezősködni?

 

Köszönöm!

 

Üdv,

 

Anna

Márk Szalai Creative Commons License 2018.05.15 0 0 10400

Sziasztok!

Szeretnék doronydaru kezelő vizsgát tenni és ezzel elhelyezkedni külföldön. Jelenleg 3312, 3314, 3324 típusú emelőgép kezelői engedélyem van, ezekben tapasztalattal rendelkezem. Angolul jó beszélek, érettségim és logisztikai ügyintéző végzettségem van. Érdekelne: Iskola, gyakorlat, külföldi munka vagy hogy a munkanélküli indít-e ilyen képzést, de minden hasznos infórmációnak örülök! Trollok ha vannak jöhetnek.

Előre is köszi :D 

andrás6769213 Creative Commons License 2018.05.04 0 0 10399

Van egy billenőgémes Wolff a Vérmező út mellett:

 

Bendzsur Creative Commons License 2018.05.01 0 0 10398

Éljen május 1.!

 

 

Tatai Gergely Creative Commons License 2018.04.03 0 0 10397

Lassan véget ér a tavaszi szünet, de a modell szempontjából nagyon eredményes időszakot zártam. 

Kezdésképp befejeztem a gémtövet, felragasztottam a fülke korlátjait, és lefestettem az egészet.

  

Mikor ezzel végeztem, elkezdtem a toronycsúcs építését 2x2 mm-es fenyő lécből.

Jöhetett a kötélkorong papírból és drótból. Én is meglepődtem rajta, nagyon szépen forog.

 

Majd balzából vágott csíkokkal merevítettem a szerkezetet. A tetejét 0,5 mm-es sztirol sapkával láttam el, amit Tupolev tanácsa nyomán kifúrtam, és drótdarabokat ragasztottam bele csapolásnak.

A gém súlyának tartását nem akartam holmi sztirollapokra bízni, úgyhogy hajlítottam egy kis drótot, majd befúrtam és beleragasztottam a tetejébe. A sztirol gyakorlatilag csak dísz.

Következhetett a gém tartásáért felelős vezeték (nézzétek el nekem, nem tudom, hogy mi a rendes neve). Valami perverz ötlettől vezérelve balza csíkokból csináltam meg sztirol végekkel, meg csapolással. Én voltam a legjobban meglepve, amikor kiderült, hogy milyen erős.

És a végeredmény: a vezeték megfogja a gémet, a toronycsúcs köszöni jól van, én pedig befejezem, mielőtt az agyatokra megyek.

Következik majd az ellengém és a fülke.

Tegnap megnéztem a Lajkó: cigány az űrben c. filmet. Ajánlom nektek is, mert mindamellett, hogy nekem nagyon tetszett, sokatoknak szakmailag is érdekes lehet. A 40. perc körül (Brezsnyev beszéde alatt) ugyanis jobb oldalt a háttérben egy szép, citromsárga, billenőgémes daru látható. Én KB-160 nak azonosítottam, de ne vegyétek biztosra, nem nagyon ismerem ezeket a típusokat.

További szép napot/hetet mindenkinek!

tupolev Creative Commons License 2018.03.27 0 0 10396

Hogy legyen igazi daru is, pár kép az épülő Puskásról. Igaz nem toronydaru, de összeszerelték a hatalmas lánctalpas darut, Demag CC6800 a típusa, 1250t maximális teherbírású típus, itt 54 m főgémmel és 60 m-es billenőgémmel van szerelve, valamint superlifttel. Lenyűgöző méretű. Javítsatok ki, de szerintem ilyen nagy teherbírású daru Magyarországon még nem dolgozott eddig.

 

tupolev Creative Commons License 2018.03.27 0 0 10395

Szépen alakul, várjuk majd a folytatást :-)

 

Én pedig adós vagyok még a kész FT-60.1 modell képeivel:

 

Előzmény: Tatai Gergely (10393)
Tatai Gergely Creative Commons License 2018.03.11 0 0 10394

Ja, lemaradtak a fülke tartószerkezetéről készült fotók. Íme:

 

Előzmény: Tatai Gergely (10393)
Tatai Gergely Creative Commons License 2018.03.11 0 0 10393

Sziasztok!

Köszönöm daruveteran topiktársnak a biztatást, igyekszem,igyekszem. Habár tupolev képeit elnézve van még hová fejlődnöm:D

De tényleg, nagyon profi munka, szerintem én is átállok 1:50-re. Addig is néhány fotó, a hétvégén eszkábáltam tovább a 90 EC-t. Forgatómotor szerű izé

 A motor és a kapaszkodók felragasztva

 A Forrás (nagybetűs)

 Az ólomtömb azért kell, hogy ne bukjon fel... Van esetleg fotója valakinek ilyen kialakítású fülke belsejéről?

 

daruveteran Creative Commons License 2018.03.11 0 1 10392

Kedves Gergely!

 

Nagyon sok sikert kívánok a makett elkészítéséhez,egy kiválóan szerelhető és  telepíthető típust választottál.

Tupoljev darui erőt és kitartást adhat ebben a nem mindennapi makettezésben.

 

További sikereket ,és várjuk a képeket a készülődő LH91 EC-ről.

Előzmény: Tatai Gergely (10378)
tupolev Creative Commons License 2018.03.10 0 0 10391

Bizony, rengeteg munka. Majd talán ha nyugdíjas leszek :-)

 

Folytatom a sort a következő modellel.

Szintén az ÉPGÉP gyártmánya, az FT-60.1 alulforgó, futómacskás daru. Különleges formai kialakítású és működésű (bicskázható gém). Ez újabb kihívást jelentett a modellezés terén, valamint újabb fejleszteni valókat a kidolgozásban, alapanyagokban.

A póklábak és az alváz a KB-160-asnál már bevált plasztiklapokból, szekrényes szerkezettel készült, a szokásos futóművekkel.

A csapágyazás új, egy kiszuperált merevlemez lemezpörgető motorját használtam fel, ami nagyon masszív és hihetetlenül finoman csapágyazott. Az eredmény: szó szerint a kis szellő is elforgatja a darut, mint az igazinál.

A oszlop rézprofilokból, sablonban készült, kétkomponensű epoxi ragasztóval. A pódium és a létra menet közben elhelyezésre került. A létra üvegszövet hálóból lett kivágva. A pódiumok szúnyoghálóból, vékony drótból.

Az oszlopcsúcs és környéke volt a legnagyobb kihívás ennél a darunál, igen bonyolult rácsozat van ott, ráadásul az oszlopcsúcs csuklós szerkezetű, a középen lévő vízszintes tengely körül tud elfordulni:

Festés után, kész hátsó bakkal. Újítás, hogy itt már nem alátétekből összeragasztott kötélkorongokat használtam, hanem valódi, rézből esztergált modell csigákat (RB Model). A fekete húzó szalagok átlátszó fóliából lettek felcsíkozva (irat előlap). Hihetetlenül erős és szívós anyag.

  

Gém: itt a csuklópont és a billentést végző korongblokk kialakítása volt picit bonyolultabb.

 

Fülke: először átlátszó fóliából megcsináltam a kalitkát és utána a papírból kivágott, festett oldalfalakat ráragasztottam:

Az alvázon a teheremelő és gémbillentő kötéldobok, vékony fém tengelyen fogaskerék áttételen keresztül hajthatók, kézzel. Az ellensúly kartonból van, festve, a belsejébe beledobáltam mindenféle nehéz fémdolgot :-)

Előzmény: daruguru (10390)
daruguru Creative Commons License 2018.03.10 0 0 10390

A hasonló, kézzel készített, egyedi modellek ára általában 2-300 000 forintnál kezdődik, tekintve a rengeteg tervezést, anyagot és munkaórát, amit a készítője beleöl. Én láttam, ahogy készült ez a modell, sok évig tartott, amíg a tervből valóság lett. (Annak idején persze én is feltettem a kérdést egyébként, bár én az FT modelljére vonatkozóan.) :) Tupolevnek sajnos nincs ideje újabbat készíteni, főleg kisgyerek és egyéb tervek mellett - hacsak nem 10 év múlva. :)

Előzmény: Törölt nick (10389)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.09 0 0 10389

Ezt a gyönyörű modellt nagyon csodálom nagyon szép munka..... Mennyiért lehetne 1 ilyen gyönyörű szép QTS - 101 toronydaru modellhez hozzá jutni.  Csodálatra méltó és szép munka. Ilyet a valóságban kezeltem a gyár udvarán.

Előzmény: tupolev (10388)
tupolev Creative Commons License 2018.03.07 0 1 10388

Szépen alakul :-)

Igen, az EC-k egy nagy előnye, hogy a darufejben egyesítettek minden működéssel kapcsolatos dolgot.

 

Folytatom a második modellem bemutatásával, a magyar gyártású QTS-101 felülforgó darura esett anno a választásom.

Ez merőben más technikát igényelt, mint ez előző, alulforgó daru, mások az erőjátékok is. Az alulforgónál a húzóerőket a kötelek veszik fel, a felülforgónál viszont az oszlopban, az oszlopcsúcsban és környékén komoly csavaróerők, nyomaték ébred. Az alapanyag is változott, speciális rézprofilokat szereztem be (1x1 mm-es és 2x2 mm-es négyzet keresztmetszetű).

Sajnos itt elkövettem azt a hibát, hogy bíztam a pillanatragasztó erejében. Később bebizonyosodott, hogy nem jól tettem, a pillanatragasztó ugyan erősnek tűnik, de hirtelen erőhatásnál ridegen viselkedik, nem rugalmas, elenged. Ez különösen fém-fém ragasztásnál jön ki, ott nem elegendő a pillanatragasztó ereje.

Szóval az építés itt is az alvázkereszttel indult, masszív alu szelvényből van a kereszt, a kerékszekrények a szokásos telefonkártyás, alátétes módszerrel készültek. A pontos beállíthatóságot a kerékszekrénybe beépített kiálló csavarok biztosítják, melyeken egy anya van és erre támaszkodik fel az alváz.

 

Az oszlop a már említett 1x1-es és 2x2-es rézprofilokból készült. Mivel a rácsrudak egy része vízszintes, tehát merőleges az övrudakra, azoknak érthető okokból tizedmilliméter pontossággal ugyanolyan hosszúaknak kellett lenniük, máskülönben vagy befeszülnek, vagy nem érnek hozzá az övrudakhoz. A megoldás egy célgép készítése volt, ami a normál barkács vágógépnek szolgál állványul és egyben megvezeti a munkadarabot és egy ütköző segítségével teszi lehetővé az egyenlő hosszú vágásokat.

 

 

A gém is réz, illetve fa profilokból készült:

 

Ellengém fa főtartókkal és szúnyogháló trepnivel.

Oszlopcsúcs a csapággyal:

És a kész modell:

 

Előzmény: Tatai Gergely (10386)
MarciSch Creative Commons License 2018.03.07 0 0 10387

Sziasztok!

 

Önszerelő utánfutóra összecsukható toronydarut keresek, kisebb projektekhez telepíthető típust min 18- 20 m magas kb 30 m-es gémmel.

Érdekelne új és használt is. Ki ért ehhez, hol kezdjem, hogy legyenek reális ajánlataim.

Kösz a válaszokat.

Tatai Gergely Creative Commons License 2018.03.03 0 0 10386

Nagyon szép lett a maketted! Köszönök mindent, a következőnél (ami szerintem egy Liebherr 180 EC-H lesz) hasznosítani is fogom. Addig hadd mutassam meg, mit csináltam idáig a gémtővel:

   

Illetve itt a rajz a gémtőről és az ellengémről (azt is be kéne már fejezni...)

Az a jó a klasszikus Liebherr EC-kben, hogy ahogy elnéztem az ellengém, a torony csúcsa és a gémtő rajta a futómacskával, és a kötélzet végelemével egy egységben szállítható, nem kell befűzni-kifűzni a kötélzetet minden egyes felállításnál-leszerelésnél. Ez modellezéskor több, mint előnyös. A gémtőre a korlátokat még a hétvégén elkészítem és felrakom a helyükre, aztán jöhet a fülke tartószerkezete.

Előzmény: tupolev (10385)
tupolev Creative Commons License 2018.03.03 0 0 10385

Kétféle gémmel készítettem el, egy billenővel és egy futómacskással:

 

 

Festés után:

 

 

És a kész modell:

 

 

Kötélzetnek poliészter cérnát érdemes használni, 0,3 és 0,5 mm átmérőjűt.

Előzmény: tupolev (10384)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!