A toronydaruk az élő város különös képződményei. Kinőnek a földből, majd egy ideig uralják a környéket. Felülről figyelik a várost, dolgoznak, forogna, élnek. Aztán egy idő után lebomlanak, eltűnnek, hogy máshol emelkedjenek fel újra. Amit a toronydaru lát, az egy egyszeri, megismételhetetlen várostörténet. Maga a daru is egy különös képződmény: megfigyeltétek már, milyen munka felépíteni vagy lebontani egy toronydarut?
Írjatok meg mindent, amit a toronydarukról tudtok. Hol vannak, éppen hol épülnek, mit építenek, hol bontanak le egyet, mekkorák, miért különlegesek.
Gyűjtsünk toronydarut.
Essen központjában egy Terex-Comediles építkezés. A magyar TDH-s szememnek furcsa a kék törzs :) A fej ugyanúgy piros-fehér. Ezen a hármon új " helikopter " fülke van, áll arrébb még egy T-C, az régi kocka ( Peiner ) fülkés.
Ezek a képek nagyon csodálatos fotók, ezek a daruk 1973 és 75 időszakban lettek legyártva.
Akkor még ott dolgoztam mint darukezelő. Az ÉGV. gépkölcsönző Vállalat vitte el őket a gyárunkból. ÉPGÉP II. gyára , akkor még Pestlőrinc Halmi Dűlő volt a neve. Én valóban is kezeltem
Munkatársakat, toronydaru kezelő munkakörbe keresek, gyakorlattal.kevés,és gyakorlat nélkül ,okj,vizsgával!
munkahelyek az ország területén sokfelé van!
az alábbi elérhetőségen kaphattok bővebb felvilágosítást mind a bérezésről mind a költség térítésről mind a munka területekről!biztos és hosszú távú munka lehetőség!
@Lóri: el lehetne érni téged valahogy privátban? Szeretnék kérdezni az MK63-asról. :) Az én email címemet itt megtalálod, megköszönném, ha tudnál írni!
Lehet,h rizs osztás volt aznap,és ki a menő az egekbe?Persze tudom,h a krán serviz dolgozik a billenőgémen,szerintem minden napos lehet,ez a théma ott is.
Az nem toronydaru megdőlt oszloppal, hanem csak egy mobildaru. :) Amúgy szuper kép, nagyon érdekes lenne végignézni ott a gépeket - már ha egyáltalán volna ilyesmire bármi mód arrafelé. :D
Nyilván azért cserélték le, mert áthelyezett állapotban (mivel kitették épületen kívülre) nagyobb teherbírású gép kellett, hogy benyúlva az épületbe a szükséges nagyságú terheket meg tudja mozgatni.
Ezen kérdésem továbbra is áll, hogy mi az oka a ,,darucserének" áthelyezéskor? a 4 daruból ezt az egyet cserélték áthelyezéskor. a másik 3 csak áthelyezésre került az építkezés kintebbi pontjaira. Erre valaki tud válaszolni? :)
Szép és jó,de ne is beszéljünk a bérekről,már mint gépkezelő szinten,amit nyújtanak,az katasztrófa!!!!!!!Ki nevetik a darusokat,még akik a talicskát tolják az építkezésen is,ez sajna így van:-(((Amúgy köszi a fotókat:-)
Részben idevágó téma. Toronydaru kezelőt keresünk május 10-től. ( Liebherr 20 SE )Esetleg valaki keres munkát? Vagy tudja adni az információt,annak aki érdeklődhet? Nagyon köszönöm!
Ki futott a munka. Utoljára Székesfehérváron építették fel a Bregyó közbe, egy Liebherr 35k társaságában. A 35-el is volt szerencsém dolgozni. Egy hete jártam arra akkor még álltak büszkén!
Á köszi, majd néha hozok friss képeket, hogy mi van.
Még az sem lehetetlen, hogy amikor már csak pár emelet lesz, lebontják teljesen, és valami kisebb daruval vagy darusautóval fejezik be. Akkor előtte lesz csak magányos a kezelő! Most még pár méterrel alatta-előtte ott mozognak a háztetőn a munkások.
Ha kúszás nélkül felszerelték, akkor valószínűleg ugyanígy fogják majd bontani is - ettől függetlenül a kúszató keret utólag is felkerülhet rá, szóval az a forgatókönyv sem kizárt. Mivel nincs kikötve az épülethez, gyanítom, hogy lefelé sem fogják kúszatni, marad végig a teljes magasság. De úgyis kiderül majd. :)
Lőttem párat a pécsi 25 emeletes bontásáról és az óriás Wolffról (magyar viszonylatban óriás: ) valamint a mellette régóta döglődő, de aztán beinduló építkezésről, ahol 2 Liebherr álldogált sokáig tétlenül.
A Wolff klassz! Érdekes, azt hittem, az oszlop rögzítve lesz néhol az épülethez, de nem. És majd arra is kíváncsi leszek, hogy ha eltűnik a ház 2/3-a, akkor lebontják és újraépítik a darut? Vagy hogy? Mert kúszatni nem lehet, nincs rajta olyan keret. Vagy az utólag is felkerülhet?
Szakértők?
Telével is rálőttem, hogy jól lássam azt a forgató mechanizmust, ami az oszlop tetején forgatja a gémet. Éljen a magas ISO-n is zajmentes érzékelő!
90 méteren ülni ezen a tornyon... hát emberek, minden elismerésem, én valszeg szívinfarktust kapnék már attól is, ha csak megparancsolnák nekem!
Kérdés: a Hidegkúti stadion építésénél a 4. daru is áthelyezésre került, de ami érdekes: nem áthelyezték, hanem egy másik típus(talán Wolff?) került a helyére, előtte egy Liebherr EC-B daru volt. Kérdés: mi indokolja, hogy áthelyezés helyett másik daru kerüljön a helyére? Meghibásodás nem valószínű, mert elég rendesen karbantartottnak nézett ki a daru. Előre is köszi a válaszokat! :)