Keresés

Részletes keresés

Kranfater Creative Commons License 2016.02.24 0 1 10023

Tökéletes válasz. Nálam az ollós működésnek köszönhetően egyébként a gém mozgatásnál a horog magassága nagyon keveset változik a két végállás között. 

Üdv

kran

Előzmény: daruguru (10021)
rockersrac1987 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 10022

A hidegkúti stadion építkezésén 4 daru van(különböző magasságúak) és ebből 1 van amin duplán fűzött a kötél, viszont csak két dobot látok: egy nagyot amivel a terhet emelik, és egy kisebbet, amivel a futómacskát mozgatják. Ez egy Terex Comedil 8T toronydaru, de van Liebherr is, meg még két másik fajta, annak nem jut eszembe most a neve. Köszönöm a részletes leírást! Ha egy daru tőben 8T-t emelhet, akkor a gém végén mekkora lesz a maximálisan emelhető tömeg? :) Honnan értesz ennyire a darukhoz, ha nem titok? :)

Előzmény: daruguru (10021)
daruguru Creative Commons License 2016.02.24 0 0 10021

Számít, igen. :) Bár a kérdés itt kicsit összetettebb. Ha futómacskás toronydaruról van szó (mint amilyeneket Te is láthatsz Budapesten), akkor viszont mindenképp páros számú kötélágon lóg a horogszekrény, mivel csak így oldható meg, hogy a futómacska mozgásakor a teher vízszintesen mozogjon (a horogról visszatérő kötél - miután a futómacskán áthalad - a gém alatt továbbmegy, egészen a gém végéig - vagy lábáig, kötélfűzéstől függően; ez garantálja, hogy a teher a macska mozgatása közben nem süllyed, nem emelkedik). A macskás toronydaruk legtöbbjén a horog két- vagy négy kötélágon függ, ilyenkor általában át is lehet fűzni, ami nagyrészt automatikusan történik. Tehát amikor épp kisebb teherbírásra van szükség, akkor átfűzik két ágra, cserébe a horog sebessége megkétszereződik.

 

Kis kiegészítés:

 

- Nagyobb toronydarukon (ilyen Magyarországon jelenleg nincs) előfordulhat akár 6 vagy több ágon függő horogszekrény is, az átfűzésre azonban többnyire ilyenkor is van mód.

 

- Egy vagy páratlan számú kötélágon is függhet horogszekrény, de csak nem futómacskás toronydaruk esetén (billenő- illetve ollós billentésű gémnél, ez utóbbit a kikötői darukról ismerheted, olyan, mint egy hattyú nyaka, toronydaruknál nagyon ritkán alkalmazzák). Mivel itt a teher vízszintes mozgatása nem megoldott (vagy más, egyéb módokon oldják meg), nincs szükség páros számú kötélágra.

 

- Plusz egy érdekesség: némelyik futómacskás daru gémje felemelhető (ferdén felfelé áll), ilyenkor előfordul (amennyiben a túlemelés mértéke kerek 30 fok) egy olyan megoldás, hogy a gém végén a teherkötél nincs bekötve, hanem egy kötélkorongon átvetve, a gém alatt visszatér a macskához, és oda van bekötve. Ilyenkor is biztosított, hogy a teher a macska mozgatása alatt vízszintesen mozog, épp a speciális fűzés miatt.

 

A fentiekhez annyit tennék még hozzá, hogy a teher mozgása általában macskásoknál sem tökéletesen vízszintes (a gém alapesetben is kicsit felfelé áll, nem csak esztétikai, hanem biztonsági okokból is - de ilyen részletességgel nem biztos, hogy érdekel a dolog). :)

 

Előzmény: rockersrac1987 (10020)
rockersrac1987 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 10020

Köszi a választ! :) A teherbírás szempontjából számít, hogy csak simán át van fűzve az emelőn(nem tudom mi a pontos neve, amire az emelni kívánt terhet akasztják) csak simán át van fűzve a drótkötél, vagy duplán van átfűzve?

Előzmény: daruguru (10019)
daruguru Creative Commons License 2016.02.23 0 0 10019

Egyszerűen csak oldják a fordítómű fékjét, amikor üzemen kívül helyezik. Ha a fordítómotor épp nem kap áramot, szabadon forog (ezért is van szükség a fékre).

Előzmény: rockersrac1987 (10018)
rockersrac1987 Creative Commons License 2016.02.22 0 0 10018

És miképp oldják meg hogy forogni tud a szél hatására? :) Mármint a motornak van egy áttétele, és gondolom azt kapcsolják szét? :) Ma volt szerencsém látni itt a Hidegkúti stadionnál az egyik Darut ,,szenvedni" mivel a felemelt teher az emelés helyénél még meg tudta emelni, de ahova le kellett volna tennie, ott már túlterhelést jelzett a rendszer, mert a futómacska kintebb volt mint a felemelésnél. Szóval kicsit arrébb lett a ,,csomag" letéve. Egyébként Bp-n a Dagály uszoda építésén, meg a Hidegkúti Nándor stadion építésénél is van 4-4 toronydaru. Esetleg ha valakit érdekelnek. Meg a dagályon mikor ott dolgoztam Decemberben akkor volt két 400T teherbírású autódaru is. Most nem tudom ott vannak-e még, de gyanítom nincs kizárva. Valamelyik nap majd arra megyek, úgy is érdekel mit haladtak azóta. :) Egész pontosan két Lliebherr ltm 1400-7.1 volt, eleinte csak normál gémmel, majd később hoztak még rá egy rácsos kiegészítő gémet, amivel az amúgy is impozáns kinézet brutálissá vált. :D

Előzmény: daruguru (10017)
daruguru Creative Commons License 2016.02.22 0 0 10017

teljesen normális. :) sőt, az volna a baj, ha nem tenne így. a toronydaruk szerkezetét olyanra tervezik, hogy amikor a terhet elkezdi emelni, ne hirtelen kapja a szerkezet a teljes terhelést, hanem valamennyire fokozatosan (tehát a gém egy kicsit süllyed, amíg a teher a levegőbe kerül). ezt hívják képlékeny tartaléknak, és ezzel kerülik el a túl nagy dinamikus hatásokat a szerkezetben (ha a gém teljesen merev lenne, akkor a teher talajtól való elemelése rántana egyet a szerkezeten).

 

megelőzve egy esetleges későbbi kérdésedet: az is normális, ha a daru üzemen kívül szabadon forog a szél hatására - ebben az esetben is az lenne épp a baj, ha nem így tenne. :)

Előzmény: rockersrac1987 (10016)
rockersrac1987 Creative Commons License 2016.02.21 0 0 10016

Értem, köszi! És az normális, ha a daru(főleg a végén látszik nagyon) gémje szemmel láthatóan ,,billeg" súly felemelés-lerakás alkalmával?

Előzmény: tupolev (10015)
tupolev Creative Commons License 2016.02.21 0 0 10015

A legtöbb darunál az oszlopcsúcs egyik szelvényén, vagy a gém felső övén van egy nyúlásmérő szerkentyű, amely az acél pár tized milliméteres alakváltozását méri, és ha az elér egy határt, akkor túlterhelést jelez.

Előzmény: rockersrac1987 (10014)
rockersrac1987 Creative Commons License 2016.02.21 0 0 10014

Sziasztok! Én bár nem vagyok toronydaru mániás, csak most itt Bp-n építik a Hidegkúti stadiont újjá, és kérdezném hogy: miből tudja a daru, hogy túlterhelés közeli állapotban van, neadjisten túlterhelt? Bp-n a hidegkúti stadionnál van 4 daru, és múltkor a szél miatt nagyon belengett, és villogott rajta egy lámpa, de nem mindig, csak fel-fel villant, jelezve hogy túlterhelés közeli állapotban van. Előre is köszönöm a válaszokat! :)

BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2016.02.13 0 0 10013

Nagyon bátrak,hogy oda helyezték!Statikailag,hát ne is mondjam.De mindenre van megoldás.Én amikor Barcelónában jártam,a dóm rendbehozatalát,sok daru vette körbe,nem kis területről volt szó,akkor sem tették fel,az emeletre a Potikat.A manó-sem tudja,a mai világban,minden lehetséges.

Előzmény: EC-B (10011)
tupolev Creative Commons License 2016.02.13 0 0 10012

2014-ben fotóztam ezt a darut.

 

Előzmény: EC-B (10011)
EC-B Creative Commons License 2016.02.13 0 0 10011

EC-B Creative Commons License 2016.02.12 0 0 10010

Sziasztok. Erdélyben, kolozsávron készitettem egy képet egy MTA 126 tipusú toronydaru áthelyezéséről. Különös eset, hisz a toronydarut a templom egyik emeletére szerelték fel.

daruguru Creative Commons License 2016.01.07 0 0 10009

Boldog új évet mindenkinek! :)

@Benji: ez valami olyan, aminek mi nem tudjuk kimondani a nevét. ;)

Előzmény: BENJÁMIN(BENJI) (10008)
BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2016.01.06 0 0 10008
BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2016.01.04 0 0 10007

Köszönjük a jó kívánságot Bendzsur barátom!!!BUÉK minden fórumozónak!!!

Előzmény: Bendzsur (10006)
Bendzsur Creative Commons License 2016.01.01 0 0 10006

Tisztelt toronydarufanok!; - Benji papa, Czimbi és a többiek! -

 

 

 

 

 

Ezúton kívánok minden kedves topiktársnak toronydarvakban gazdag, boldog új 2016-ot!

 

 

In the name of Bendzsur!

 

 

 

 

Ámen!

daruguru Creative Commons License 2015.12.28 0 0 10005

Már jónéhány éve létezik ez a modell, a KB-403 alapján készült. A fülke viszont valóban átesett némi ráncfelvarráson.

Előzmény: KB 401 (10004)
KB 401 Creative Commons License 2015.12.27 0 0 10004

Szerintem kisebb újítások gyárilag. Nékem nagyon "bejön" így is,nem estek túlzásba!:-)

 

Előzmény: BENJÁMIN(BENJI) (10003)
BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2015.12.27 0 0 10003

Ez új modell lenne?Vagy a régi van feltuningolva?Mert a kabinja újnak néz ki.

Előzmény: KB 401 (10002)
KB 401 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 10002
Bendzsur Creative Commons License 2015.12.26 0 0 10001

Ne fenyegessél engem !!!

Előzmény: BENJÁMIN(BENJI) (10000)
BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2015.12.19 0 0 10000

Bocs tesó,de ez MDT98.Majd hívlak telón:-)

Előzmény: Bendzsur (9999)
Bendzsur Creative Commons License 2015.12.18 0 0 9999

Üdvözlök Mindenkit!

 

 

Mai fogásom;

 

Potain MDT 128 - Budapest, Lendvai utca-6. kerület.

 

and0626 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 9998

http://www.origo.hu/itthon/20151217-februarban-kezdik-bontani-pecsi-magashaz.html

 

Vajon milyen típus lesz? 

És mekkora királyság lenne már egy webkamera valamelyik panellakás erkélyére, és csinálni egy timelaps-et!

KB 401 Creative Commons License 2015.11.27 0 0 9997

Amikor FT-ről látok képeket,mindig egyedül ácsorognak,mint típus. Számomra ez a kép most újdonság!:-):

 

https://veol.hu/veszprem/a-lakotelep-epitomunkasaira-is-emlekeztek-1699240

Lóri VKM Creative Commons License 2015.11.25 0 0 9996

LIEBHERR MK 63 első bevetése

 

KB 401 Creative Commons License 2015.11.24 0 0 9995

Én is hasonló "problémával" éldegélek:-) És jó.

Előzmény: BilPi (9993)
tupolev Creative Commons License 2015.11.14 0 0 9994

Mondasz valamit :-)

 

Egyébként titkon reménykedtünk, hogy a kép valahol itthon, vagy max a szomszédos országokban készült, de túl szép is lett volna...

Előzmény: BilPi (9993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!