Keresés

Részletes keresés

peti956 Creative Commons License 15 órája 0 0 6383
Pályaőr Creative Commons License 1 napja 0 0 6382


Mindig is azt mondták, hogy fotelből a legkönnyebb nyilatkozni, de innen egyelőre úgy nézném, hogy eddig a szintig szedik szét, ezután vágják. Csak azért mondom, mert sok hegesztett részt látok, de a többit majd a következő terepszemle után. Tény, hogy nem gyorsan megy, ami nem baj, mert több idő van kijárni fényképezni.

Pályaőr Creative Commons License 1 napja 0 0 6381

Hát kutya legyek, ha tudom... a vágó csattog, hogy messze környéken hallani, de itt tényleg azt látni, hogy az elemekből ki vannak szedve a csavarok, ezt mintha szétszerelnék. Lehet, a hengerek végett, hogy kellenek a csapágyak. Se felhalmozott anyagot nem látok, se szállítójármúvel nem találkoztam, akkor többet tudnék mondani... hacsak nem postán küldik. De megyek még arra, majd kiderül...

Előzmény: bodrostomi (6380)
bodrostomi Creative Commons License 4 napja 0 0 6380

Jól látom hogy a szétszedhető elemeket szétszedik, nem pedig vágják?

Előzmény: Pályaőr (6378)
Biborka23 Creative Commons License 4 napja 0 0 6379

Pályaőr Creative Commons License 5 napja 0 0 6378

A SZALAG, AHOGY TOVÁBB FOGY... VÉRTESSZENTKERESZT - XXII #

 

         

 

         

 

         

 

         

 

         

Pályaőr Creative Commons License 5 napja 0 0 6377
m40 117 Creative Commons License 2016.09.21 0 0 6376

C50 Creative Commons License 2016.09.16 0 0 6375

Az én képemen az annavölgyi (dorogi medence) Pálinkástáró van. Szerintem te a perecesiről írtál.

Előzmény: Biborka23 (6365)
kalati Creative Commons License 2016.09.16 0 0 6374

A mostani állapotról nincs kép?
A pontos koordinátákat elkérhetném?
Üdv.kalati

Előzmény: Biborka23 (6365)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.16 0 0 6373

Van még: ezt az oroszok szerezték valahonnan, Otto Lueger Általános Technikai Lexikona.

 

Benne van minden, amit a XX. század elején tudtak. Az első linknél vannak a keresési lehetőségek címszavak szerint, a másik kettő példának a két kötélpályás oldal.

 

http://de.academic.ru/contents.nsf/technik/


http://de.academic.ru/dic.nsf/technik/20197/Seilbahnen

 

http://de.academic.ru/dic.nsf/technik/20198/Seilbahnen2

 

 

                                 

 

 

Előzmény: daruguru (6372)
daruguru Creative Commons License 2016.09.16 0 0 6372

Nagyon jó cuccok!! :)

Előzmény: Pályaőr (6371)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.15 0 0 6371

Bányászat, Wales, video:

-csillefordítás, töltés:
http://www.gettyimages.com/license/mr_00085368

-még egy kis video:
http://www.gettyimages.com/videos/mining-wales?excludenudity=true&page=1&phrase=mining,%20wales&sort=best#license

 

   

Kötélpályák:

 

 

                                            

 

         

 

 

                                      

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.15 0 0 6370

MINTHA NÁLUNK LENNE...

 

                                                       

 

...illetve, már csak lett volna. Ha valakinek nincs tüzelője, felmászik a stenderre, kilöki egy bottal a csilleszekrény rögzítőjét, és már zuhog is le a kép névadója, az Ingyenszén.

A második képen asszonyok szenet válogatnak az osztályozó szalagján. Így kézzel, nekem a nyolcvanas években mesélték, de volt az sokáig. Hideg, huzat, három szak...

 

 

http://flashbak.com/the-story-of-british-coal-in-photos-1930-1950-49158/

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 6369

BÁNYÁSZOK, ADJATOK SZENET!

 

Mink má' nem adunk...

Fogy a szalag, már csak a váza van meg. A Bányarendészet lassan kezdhet pihentetni, ami igazán drága volt, a csapágyak, már nagyrészt le vannak szerelve. Ma már senki nem hinné, az átjáróhidak alatt valamikor farkaskutyák voltak, láncra kötve. Sose próbáltam ki, meddig ér a láncuk.

 

Az utolsó képeken a szalag által felváltott egykori kötélpálya oszlopalapjai, és egy feszítőállomásé (1964-84).

 

         

 

         

 

         

 

          

 

                               

 

                         

Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6368
Előzmény: Biborka23 (6367)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6367

 a perecesi képviselö beszélt rola nekem hogy 1 millio forintért csinálnának  egy    pár méter  a volt alagutbol emlékhelynek  . szerintem ebböl semi nem valosul meg . hol ott én  az egész algutat megnyitnám és  költenék rá   több 10  milliárdott hogy bekapcsoljam az többi falvat is a turizmusba .annak idején ez az alagut 30 millio forintbol épült meg 2 éve alatt.

Előzmény: Biborka23 (6366)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6366

visszont itt három akna is volt az egyik akna a meddöhányo domb mögött van lett pálinkáson .a meddödomb mögött az alagut és a meddö domb közt van a szénrakodo  pálya maradványa is .

Előzmény: Biborka23 (6365)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 1 6365

A régi akna még meg is van a bányának az erdöben pálinkáson .az erdöben a z oszloptol  fel a  domba kell menni  hol  láthato az akna  teljes egészében .azért linkeltem mert igy nézetek több képet is meg . http://www.annavolgy.hu/banyaszat/annavolgy_banyaszata/37a.html  pontosan leirom a kordinátorokat  akit érdekel . ahol betomték az algutat pálinkáson    feljövünk az alagutol  egy szinetet  utána még egyet és  megyünk felfele pereces fele az erdöben az uton   jobb  oldalt van egy  oszlop beton amin nincsen már meg csak a beton rész az oszlop  eltünt  az osszlopnál  ven egy  ut felfele  kb 100 métere  van egy domb szerü meddöhányonak kinézö hely   attol kicsit  jobbra van az akna  ki van dölve ott pár fa  . az a leg egyszerübb ha  a betton oszlopal egyzintben elindulsz felfele a dombnak egyenesen  200 méter kb és meglátod az aknát.

Előzmény: C50 (6360)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6364

Lyuk

óbánya 

Előzmény: bodrostomi (6363)
bodrostomi Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6363

Melyik akna helye?

Előzmény: Biborka23 (6358)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6362

        

 

Környebánya, Hauser Lipót és Társa Hungária Kőszénbányászatának osztályozója 1984-ben. 1925 és 33 között, a bezárásig volt vasútja is, a fentről.hu légifotóján már nincs, mert a II. világháború után felszedték. Hanem az épület még megvolt.

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6361

Tudni, hogy mi volt ez?

Előzmény: C50 (6360)
C50 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6360

Ez erősen hasonlít Pálinkástáróra.

 

Előzmény: Pályaőr (6356)
Bányatörp Creative Commons License 2016.09.08 0 0 6359

Aztakurva... teher, vagy a személyakna helye?

Előzmény: Biborka23 (6358)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.08 0 0 6358

Biborka23 Creative Commons License 2016.09.08 0 0 6357

Ez van most  Lyukóbánya 2016 

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.30 0 0 6356

Odalent ez a látvány fogadott. Hasonlított a Kizmus úr másik képéhez, örvendtem is, hogy megtaláltam az utolsó bunkert is. A mai napig jó állapotban van, ha hidegebb lenne, borospincének megfelelne. Van bent egy kürtő a plafonon, de ki nem lehetett látni rajta, visszamászni meg már nem volt kedvem, hogy megnézzem, van-e fölötte valami a felszínen.

Utóbb kiderült, hogy amit fentről láttam, az pár méterrel odébb van, a bozóttól megközelíthetetlen, és zsaluzott beton. Hogy nem volt teteje, vagy volt, csak beszakadt, az nem volt megállapítható. Ami látszott belőle, azt a 11-12. képen lehet megtekinteni.

 

A következő képeken a dzsungel van, amin keresztül kellet törni, aztán meglepő módon kiértem az egykori kocsijavító csarnok háta mögött.

Visszanéztem a fotót, amit kaptam, és némi megdöbbenéssel kellett megállapítanom, hogy nem tudom, ez van-e rajta, csak közben szétverték a bejáratát, vagy ez még egy másik bunker. Ott van az utolsó előtti képen, annak az alapján kerestem.

 

Már a bányamúzeumnál jártam, mikor kiderült, hogy a lámpa egész végig ott volt a zsákomban, mert ki se vettem. Délután két óra és harmincöt fok körül járhatott... valahogy nagyon nem volt kedvem visszamenni.

 

 

         

 

         

 

         

 

         

 

         

 

 

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.30 0 0 6355

 

A másik képen levőt, egy téglaépítésű bunkert nem találtam meg. Épp ezen mérgelődtem-azért mondanám, hogy ilyen helyen még ekkor is ajánlatos figyelni, mert mindenhol gödrök meg betonaknák vannak, és olyat bele lehet esni, hogy jobb szeizmográfok regisztrálják.

Bosszúságomban felmásztam a hegyre, hátha onnan meglátom. Hát nem láttam meg, de le lehetett látni a valamikori deltavágány helyére, továbbá megtaláltam ezt a betonépítményt, amire másképp nem bukkantam volna rá, és amiről fogalmam nincs, micsoda. Szerepel az állomás légifotóján is, fehér foltok alakjában a bal oldali utolsó épületek fölött.

Szép kilátás volt a Velencei-hegységre is, de sokáig nem értem rá vele foglalkozni, mert közben lejjebb értem a hegyen, kivenni véltem a bozótban egy betonfal derékszögű körvonalait, és már másztam is lefelé.

 

         

 

 

          

 

 

          

 

 

         

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.30 0 0 6354

Még nem ér oda az ember a két megmaradt épülethez, mikor meglátja az első bunkert. Mondjuk, az nem csak úgy megy, hogy meglátjuk, ha a Kizmus úr, mármint Kizmus Szabolcs, az első fotó készítője, nem küld térképet, az életben nem találtam volna meg. Csak egy sötét nyílás látszott a bozótban (ezért kell ilyen helyre késő ősszel / télen / kora tavasszal menni), és a nyílásnak szabályos alakja volt. 

Tulajdonképpen az első kép az utolsó is, mert ezen a kapun kifelé jöttem. Két bejárat van, én a második képen lévőt találtam meg, a kettőt odabent egy félkör alakú vágat köti össze, három üreggel. A lámpámat elfelejtettem betenni a hátizsákba, így aztán maradt a gyufa, a telefon-LED, meg egy bot. A bottal a két szélső üreget körbe ki lehetett tapogatni, ezek nem voltak nagyok, a középsőt nem tudom, mekkora, mert a bot nem érte el a végét, én meg beljebb nem mentem. Egy nagyon kicsi fülkeszerű üreg volt a másik kapunál, amerre kijöttem, ezt be lehetett világítani a telefonnal.

 

Dolgozott itt néhány bontókedvű ember, azt azért látni.

 

         

 

 

         

 

 

         

 

 

         

  

 

           

 

 

         

 

 

         

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!