Keresés

Részletes keresés

Biborka23 Creative Commons License 15 órája 0 0 6228

Valaki tud valamit a berentei höerömüröl valamit ? Tervezik ujra inditani vagy nem ?esetleg lebontják?

Biborka23 Creative Commons License 23 órája 0 0 6227

Borsod Megye Haricabánya 30:00 percnél látható ! 

Pályaőr Creative Commons License 4 napja 0 0 6226

 

                   
Mikor még volt valami belőle,      Pedig lehetett volna valami ehhez hasonlót csinálni... a Flying Dutchman, Cape Point,

ilyesféle volt a pálya...                 Dél-Afrika.


                    

  Zum Waldfriedhof, Stuttgart.  Jó, ezek személyszállításra készültek eleve, de egy teherpályából ki lehet hozni hasonlót...

  Na, húzzuk ki a kezünket a biliből...

 

 

Pályaőr Creative Commons License 4 napja 0 0 6225

                                                       

       Az egykori csillepálya, fel a hányóra (és vissza). Itt valamikor egy híd volt, hogy az úton lehessen közlekedni, később vagy a          bánya, vagy az erdészet betömette a hídnyílást, nem tudni, miért nem tetszett nekik. Vagy harminc éven át nem volt                átjáró. Csak gyalog lehetett átmenni, de figyelni kellett, mikor emelkedik fel a drótkötél a sínek közül, jelezve a csillék                  közeledését, ha szünet volt éppen, akkor pedig az indítást jelző csengőt.

 

               

      A pálya helye a hídtól a Központi Szögállomásig... a valamikori hídfő még megvan, sőt a betömés maradéka is, mert előtte itt       függőleges betonfal volt.

 

                

A meddőhányóra felvezető szakasz. Itt már nincs meg a hídfő. A csillék, kettesével kapcsolva felgördültek, körbehaladtak a hányón, ott kibillentették őket, azután visszajöttek. A kilátás gyönyörű volt, de a kezelők nem biztos, hogy mindig élvezték.
Nyáron negyven fok, télen mínusz húsz+szél (idefent ezek mind durvábbak), eső, hó, három műszak. Óránként tíz percet állt a vonókötél, aztán mehet tovább. Az ösvény cross-motorok nyoma...

 

Pályaőr Creative Commons License 5 napja 0 0 6224

Látom, mert egy csomó olyan dolog van a képeken, amik már rég nincsenek meg. Akkor ezek értek olyan  tizenhat évet, mint a jó bor a pincében.

 

Előzmény: C50 (6223)
C50 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 6223

Nem csoda, frissen raktam fel.

Nincs mit.

A termelés leállítása után jártunk ott.

Előzmény: Pályaőr (6220)
Pályaőr Creative Commons License 2016.04.23 0 0 6222

                                                            

  Valamikor a gépház mellett volt egy betonbunker, ahova csak hétrét görnyedve lehetett lemenni.

  Innen lehetett volna tűz alatt tartani a lent elhaladó földutat, de se elég magas nem volt, hogy oda le lehessen belőle látni, se     olyan tágas, hogy hosszabb csövű fegyvert ki lehetett volna dugni a lőrésen, maximum egy pisztollyal bent kuksolni, amíg a         szocializmust építő hazánkat lerohanó  amerikai ejtőernyősök ki nem húznak...      

 

 

                   

                 

 

                      A polgári védelem (vagy a munkásőrök) bunkerei a patakparton, a hányó másik végénél.
                                                               Valamikor ilyen ládák voltak idelent.


                                                          

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.04.23 0 0 6221

                                              


Annyi, hogy a Kisvasút.hu-n a Bányamúzeum van, az a Majki XX-as volt, ez meg ebből kifolyólag az "Öreg XX-as"

 

A majki XX-as 1974-ben épült kötélpályája az öreg XX-as és a meddőhányó mellett ment be a Központi Szögállomásra, ahogy a térképen látni. Az öreg olyan 1994-95-ben szűnt meg, a majki 2000 márciusában, a kötélpályáját akkor bontották le.

Ma, némi rekultiváció után zöldebb lett a meddőhányó, itt van róla egy album. A rengeteg kék virág vadlen, ki tudja miért, szeret bányameddőn nőni. A képek hol világosabbak, hol sötétebbek, mert a vonuló felhők miatt úgy változtak a fényviszonyok, hogy egy impresszionista festő itt töltötte volna a napját reggeltől estig.

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1714600

Pályaőr Creative Commons License 2016.04.23 0 0 6220

A hétszázát, ezt még nem láttam, köszönöm!

Előzmény: C50 (6219)
C50 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 6219
Előzmény: Pályaőr (6218)
Pályaőr Creative Commons License 2016.04.22 0 0 6218

             

     Meddőhányó, Oroszlány, XX-as akna.  A régi MTI-képen még egyesével érkeznek a Bleichert-csillék a Központi Szögállomásról,      később párosával kapcsolt billenőcsillék haladtak körbe a meddőhányó alsókötél-vontatású drótkötélpályáján. Ehhez hasonló,        odalentről vezérelt gépháza volt egy dombtetőn, csak annak be lehetett nézni az ablakán, és egy ilyesféle gép dolgozott                bent, innen ment fel a drótkötél meghajtása (4. kép: Babér Zoltán, 5.kép: Moór Attila).

                                       

Biborka23 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 6217

2016 -TONNA FEKETESZÉN

Biborka23 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 6216

Biborka23 Creative Commons License 2016.04.15 0 0 6215

Valakinek van információja  hogy, valahol az országban, nyitna szénbányát ,vagy nem ???????

Pályaőr Creative Commons License 2016.04.14 0 0 6214

                                                            

 

 

Környebánya, Hungária Kőszénbányászat. A nagyon kevés kép egyike, de...csak előfizetőknek...

bodrostomi Creative Commons License 2016.04.12 0 0 6213
Előzmény: bodrostomi (6212)
bodrostomi Creative Commons License 2016.04.12 0 0 6212

Előzmény: C50 (6210)
bodrostomi Creative Commons License 2016.04.12 0 0 6211

Hát Lyukón nagyjából annyi emlékeztet a táblán felírtakra mint Királdon, vagyis annyi sem: ott legalább van egy emlékmű.

 

Csak bízni lehet benne, hogy a 12 éve elhangzottak egyszer megvalósulnak és a perecesi épületegyüttes nem fog hasonló sorsra jutni.

 

Bocs az OFF-ért.

Előzmény: Woodyka (6208)
C50 Creative Commons License 2016.04.12 0 0 6210

Kinek fájtak azok az alagutak hogy még Lyukón is betemették? Azt a korabeli képet ahol megy a bácsi az alagút előtt még én készítettem.

Előzmény: Biborka23 (6206)
Biborka23 Creative Commons License 2016.04.12 0 0 6209

Én sajnálom hogy örökség . De ha megnézük az egész magyar ipar örökség lett .

Előzmény: bodrostomi (6207)
Woodyka Creative Commons License 2016.04.11 0 0 6208

Ez még érhető. De a Herman Ottó Emlékház az miért is az ipari örökség része?

Előzmény: bodrostomi (6207)
bodrostomi Creative Commons License 2016.04.11 0 0 6207

Már értem miért van kitáblázva, hogy "Ipari örökség / Lyukóbánya".

Előzmény: Biborka23 (6206)
Biborka23 Creative Commons License 2016.04.11 0 0 6206

daruguru Creative Commons License 2016.03.28 0 0 6205

visszakerültek a tengelyek, ma pedig épült egy kis "próbapálya" is, egyelőre csak betonkockákkal. :-) az ütközőlemezek, a csatlók és a belső elegyengetése még hátravan, de nyárra - remélem - minden elkészül majd.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: daruguru (6203)
C50 Creative Commons License 2016.03.11 0 0 6204
daruguru Creative Commons License 2016.03.10 0 0 6203

Sárisápon sikerült még találni. :) Tavaly nyáron hoztuk el. Vízgyűjtőnek használták, így a bödönön sajnos voltak lyukak és meggyengült részek. Kapott drótkorongot, rozsdamarót, majd egy alkidgyantás alapozót, amivel (üvegszálszövet segítségével) a lyukakat is sikerült befoltozni. Kívülről már meg is kapta a végleges színt, hajófestékkel. Belül még lesz vele mit csinálni (megerősíteni, elegyengetni a felületet), aztán jöhet az összeállítás. Utána pedig építünk majd neki egy kis pályát, 7 métere lesz gurulni. :)

Előzmény: Bányatörp (6202)
Bányatörp Creative Commons License 2016.03.09 0 0 6202

Tök jól néz ki! Honnan van?

Előzmény: daruguru (6200)
Bányatörp Creative Commons License 2016.03.09 0 0 6201

Kár, hogy pilisi témában nincsenek újak :-(

Előzmény: daruguru (6195)
daruguru Creative Commons License 2016.03.06 0 0 6200

Néhány friss kép a kertemből. Remélem, most már hamarosan elkészül... :-)

 

 

 

 

m40 117 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 6199

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!