Keresés

Részletes keresés

nedolaci Creative Commons License 3 napja -1 0 35349

Ja ja!Ahhoz képest,hogy nem is bírja olvasni sem ennek az "aljanépnek a hülyeségeit" állandóan ide eszi a penész!Hiába na!!A személyes varázsunk!Vonzódik hozzánk!Nem tud nélkülünk élni!!! ;-(

Előzmény: dészáz (35346)
hantel Creative Commons License 3 napja 0 0 35348

Ahol volt mozgás terük, ott alkalmaztak is olyan megoldásokat amik célszerűek voltak, lásd a versenyfegyvereket, (valahogy azokat nem igazán bírjuk jobbá tenni)! Viszont tervezéskor lényeges (ha nem leglényegesebb szempont) a minél olcsóbb előállíthatóság, és -miután piszkosul fogyasztói társadalom vagyunk- a rövid időre tervezett használhatóság. Persze a Slavkák esetében (is),  van egy egy szint ami jellemző a fegyverre, tehát nem elég egy részét javítani, hanem mind javítandó. Ennek oka részint a tervezési/konstrukciós problémák, másrészről pedig a technológiai fegyelem hiánya (ez az új gyártásúaknál még fokozottabban fordul elő)!

Előzmény: pistidiana48/52 (35347)
pistidiana48/52 Creative Commons License 3 napja 0 0 35347

Olvasgatom a tuningos megoldásokat.Ami tetszik ,rugó alá alátétek vagy talpcsapágy.(Rugó forgása)Fegyvereket tervező mérnökök tanulhatnának 1-két okos megoldást itt a fórumon.

Előzmény: podolak (35345)
dészáz Creative Commons License 3 napja 0 0 35346

no megtalált a haverod....  :-)) mondtam a multkor,ugyi?

Előzmény: nedolaci (35340)
podolak Creative Commons License 3 napja 0 0 35345

Gábor Áron tuning.. :))

Mindenesetre, dugattyú megvezetés készítése esztergályos munka nélkül, egy bárhol beszerezhető, öntapadós árnyékoló rézfólia felhasználásával, szellemesen egyszerű megoldásnak tűnik. Kérdés  a hatás és az élettartam.

Előzmény: pistidiana48/52 (35343)
plumbibandi Creative Commons License 3 napja 0 0 35344

nem mindegyik FÉG dugattyúfej lötyögős!

Se a lámpgyáriaké,sem a Lp-éké és az LG-ké se

..biztosit 15-18fok "lötykölődést"

szval a talpcsapágynak van értelme

a pet palacknak semmi

azon kivül,h betekeredik pl a dugattyú akasztó négyszögeletébe és nem tud akadni a csúzli

a zsírgombócokat meg a rigóra kell kenyni nem a dugattyúfejre,ahol a bőrözés van

a rugóra kell a bőrre nem

de tik tuggyátok

Előzmény: nedolaci (35340)
pistidiana48/52 Creative Commons License 4 napja 0 0 35343

Ha jaaaj,bajok vannak a mostani fegyver tervezőkel ha már minden fajta szalagokat kel ragasztani.:-)

Előzmény: podolak (35342)
podolak Creative Commons License 4 napja 0 0 35342

Azért, jóérzésű műszaki ember csak nem tud elmenni továbbgondolás nélkül az ehhez hasonló ötlemények mellett:

http://www.airgunz.altervista.org/Tecnica/Anellatura_rame.php

 

Vélemények?..:))

Előzmény: podolak (35341)
podolak Creative Commons License 4 napja 0 0 35341

..:))))...

 

A tapasztalataid alapján érthetőek a fenntartásaid. Pusztán divatból, minden indok nélkül, ráadásul szakszerűtlenül tuningolni még egy gumi csúzlit is, fölösleges sőt vétkes könnyelműség. Ezért jó ez a topic, mert mások tapasztalatai remélhetőleg megfontolásra késztetik a hirtelen felindulásból újítókat, és utánajárnak ötletek műszaki hátterének, indokoltságának, a kivitelezés realitásának és alapvető fogásainak, legalább a neten.

Előzmény: nedolaci (35340)
nedolaci Creative Commons License 4 napja 0 1 35340

No no!

Nem Neked szólt!(vagy legalább is nem előre tervezetten.(De ha már így történt,bánja kánya) ;-)

De most picinyet komolyan:Időről időre "divatba jön"légpuskinos körökben valami "eget rengető"fejlesztés.Olyankor aztán(ha kell,ha nem)mindenki lázasan fejleszt! ;-)

Így került be lassan az összes FÉGbe a talpcsapágy(vagy ötven éve megoldotta ezt a rigócsavarodós kérdést a gyár,egyszerűen lötyögősre hagyva a dugó fejecskéjét)Így kerültek be ezek a zsírkupacok is a vasakba,némelyik sok tíz méteres sebességingadozást okozva!

Én nem azt akarom sugallni,hogy ezek a módosítások ördögtől valók.De könyörgöm:Egy jól megtervezett,jól kivitelezett puskint ne bakjunk már el ilyen "világszabadalmakkal"!

Példa:Norica dugattyúban gyárilag egy köszörült fényes cső van(kvázi negatív rigóvezető ként.)

Okos magyar erőnek erejével belegyömöszköl  egy fél colás flakont,mert különben,mi a franctól lenne xar a vasa?Tegye bele a xaros visítós Slavkájába!Oda való!A xar dugattyúba,meg a xarul illesztett rigóvezetőjéhez!(már ha még megvan és nem hullott el a duplarigósítás frontján) ;-DD

Előzmény: podolak (35337)
Garmin111 Creative Commons License 4 napja 0 0 35339

Tanulságos számomra amit írsz. A HW80 - OX rugó esetében a dugattyú belső palást és a rugó között alig van 0,5 mm hézag, vagyis körkörösen (elméletileg) <0,25 mm a hézag. Próbáltam vászonszövettel merevített 0,2 mm teflonlemezt beletenni, de a cakkos visszahajtás ellenére is nagyon hamar összegyűrte. Igaz nem használtam alátétet a rugó és a dugattyúfenék között. Vagyis ez nem jött be.

A rugóvezetővel az a problémám, hogy a maximális hossza csak az összenyomott állapotú rugó hossza lehet, vagyis nyúláskor nem csökkenti a rezonanciát, esetleges surlódást, vagyis szerepe leginkább az összenyomott állapotban van. Ahogy kimértem a HW80 rugóvezetője 4 mm híján kitölti az összenyomott rugó hosszát.

Az elmúlt 18 évben kipróbáltam a Weihrauch, a Titan és az OX rugókat is. Utóbbi kettőt cserélgetve is, és tapasztalatom alapján a legkisebb rezonancia az OX rugó esetében érezhető, pet tuning nélkül.

Előzmény: bando53 (35338)
bando53 Creative Commons License 4 napja 0 0 35338

Teljesen egyetértek a véleményeddel, igencsak egyre jár az agyunk a rúgós légpuska tuningolását illetően. Alapelvem, hogy a rúgó külső átmérője a dugattyú belső átmérőjétől legalább 2 mm-el kisebb legyen, hogy munka közben ne érinthessék egymást. Ha ez jól sikerült, akkor nem kell semmilyen köpeny a rúgóra.

Viszont a legfontosabbnak én is a passzos és megfelelő hosszúságú rúgóvezetőt tartom.  A rúgós puskával nem csak lőni nehéz, hanem egyáltalán olyanná alakítani, hogy kedvedre és megbízhatóan lőhess vele.

Előzmény: podolak (35335)
podolak Creative Commons License 4 napja 0 0 35337

Értek én a szóból,Laci. Ez nekem is szólt..:))))

Öregkori szakmai ártalom ez nálam, hogy igyekszem mindent részletekbe menően és hosszan elmondani. Kevés előnye mellett nagy hátránya ennek a módszernek, hogy a tévedések ugyanolyan hosszúak, mint a jó ötletek... :))))

Előzmény: nedolaci (35336)
nedolaci Creative Commons License 4 napja 0 0 35336

Ahhoz képest,hogy semmit nem mesélsz (mint mondod),sokat írsz!! ;-)

Előzmény: Zoltán Varga (35333)
podolak Creative Commons License 4 napja 0 0 35335

Jó estét Mindenkinek!

 

Véleményem szerint, mindkettőnek van létjogosultsága, jópár szempont figyelembe vétele mellett. A legfontosabb általános szempont, hogy aki rugós légpuska tuningolásába fog, az számoljon vele, hogy az addig két változósból,  pár húzással, tizenkét változós függvényt generál magának, ezért szinte minden változtatás sok sok paraméter figyelembevételével, vagy újraértékelésével jár együtt...:)

 

A passzosra méretezett alsó és felső rugóvezető szükségességét kevesen vitatják. Ennek a két alkatrésznek az együttes hosszát a dugattyú hossza határozza meg. Az alsót szokás hosszabbra készíteni, hogy a dugattyúból kiszabadult rugó minél hosszabban legyen megfogva, ugyanakkor ebben a fázisban a két rugóvezető közötti szakaszon a rugó szabadon vibrálhat minden irányban. Itt tud besegíteni a rezgéscsillapításba a PET tuning, ami a felső rugóvezetőn túlmenően, a dugattyú aljáig megtudja fogni kívülről a rugót.

Hogy ennek van-e egyáltalán értelme, azt a dugattyú belső és a rugó külső átmérőjének a viszonya, továbbá a dugattyú belső felületének a minősége dönti el. Egy finom megmunkált dugattyú belsővel és egy 0,2mm-es hézaggal semmi értelme, de ilyen ritkán fordul elő. A dugattyú belsők többnyire elnagyoltak és hézag is van bőven, hogy a rugógyártás szórását, a menet közben bekövetkező deformációt és az összenyomáskor fellépő természetes nyitást is lazán befogadja. Ebben a jellemző helyzetben érdemes a dugattyú kibélelésén gondolkodni, de mindíg egyedi méretezés alapján. A vastagság megválasztása az adott dugattyú belső, és az adott rugó összenyomott állapotban mért külső átmérője alapján történik. A teríték hosszát úgy kell megállapítani, hogy az alsó rugóvezető, vagy az esetlegesen használt alátétek ne nyomhassák be a műanyag bélés széleit a dugattyú szájánál. A behajtandó, rögzítő farkasfogak kialakításáról többen írtak már, viszont érdemes arra is odafigyelni, hogy a dugattyú szája felőli végen a teríték két sarkát rendesen le kell kerekíteni, hogy az se tudjon a rugóba beleakadni.

Alapanyagként általában a PET palackok anyaga terjedt el, de szerintem a TEFLON sokkal hatékonyabb a rezgéscsillapítás, súrlódás csökkentés, megvezetés és kopásállóság együttes szempontjából, de inkább csak 0,5mm vastagságtól.

Például egy HW 30-ban gyári rugó használata mellett, egy a felső rugóvezetővel rögzített, 1mm-es teflon betét, alsó—felső passzos rugóvezetővel együtt alkalmazva tökéletes megoldás, több éves tapasztalatok szerint.

pistidiana48/52 Creative Commons License 4 napja 0 0 35334

Németek fwb 300s-nél meg oldották osztott rugónál két rugó közt egy műagyag közdarabbal,vagy 50-éve.Végül is pet tuning,vagy hasonló.Engem a műanyag üveg zavart meg amiröl írtatok.

Előzmény: bando53 (35330)
Zoltán Varga Creative Commons License 4 napja 0 0 35333

Nem mesélek én semmit. Le írtam

a tapasztalatom ennyi.előttem

el tudod olvasni.Mindenki saját 

dolga .de ezzel nem ér véget a 

pet tuning .még kell mást is 

tenni.pl ( lehet szorul a dugóban 

a rugó ?  ) én ezt is meg oldottam

és Eszterga nélkül. De Bocsánat és 

én léptem .A Viszontlátásra.

Előzmény: nedolaci (35332)
nedolaci Creative Commons License 4 napja 0 0 35332

Mire?Mesélj!Ne kímélj!;-)

Előzmény: Zoltán Varga (35322)
bando53 Creative Commons License 4 napja 0 1 35331

A pet tuning helyett inkább a passzentos és megfelelő hosszúságú rúgóvezetőt preferálom, mivel a jól megvezetett rúgó nem érintkezik a dugattyú palásttal, ezáltal elmarad a rúgó súrlódó hangja.

Előzmény: bando53 (35330)
bando53 Creative Commons License 4 napja 0 0 35330

Igen, a rúgó forgó mozgása miatt, mert a rúgó vége hamar elmorzsolja a cakkozott véget és azután lehet újra kezdeni a műveletet.

Előzmény: pistidiana48/52 (35326)
Zoltán Varga Creative Commons License 4 napja -1 0 35329

Amúgy hiába pettuning a neve.

a tuninghoz köze sincs.viszont

megszunik az az iszonyat rugó

rezgés lövés kor! hátennyi! 

Zoltán Varga Creative Commons License 4 napja -1 0 35328

Igen , mondjuk én egy alatetet

használok! Ahogy forog a rugó,  

nem a cakkozott műanyagot 

koptatja.A rugó vezető viszont

nálam is egyedi tehát hosszabb.

Az is plirozva van . így könnyen

forog a rugó.

Előzmény: pistidiana48/52 (35326)
pistidiana48/52 Creative Commons License 4 napja 0 0 35327

Ez jó,mert forog a rugoval.Így értem.

Előzmény: Zoltán Varga (35325)
pistidiana48/52 Creative Commons License 4 napja 0 0 35326

Rugó forgása végett?Jól értelmezem?

Előzmény: bando53 (35323)
Zoltán Varga Creative Commons License 4 napja -1 0 35325

Slavia volt a kérdés tárgya! És úgy

ahogy Bando53 írta! 

Előzmény: pistidiana48/52 (35324)
pistidiana48/52 Creative Commons License 4 napja 0 0 35324

Egy jól megtervezett (fwb-Diana,stb)puskába miért kel pet?Vagy milyenbe kell?Legtöbbet hw-k ,rol olvastam hogy rakjátok.

Előzmény: Zoltán Varga (35322)
bando53 Creative Commons License 4 napja -1 0 35323

A pet varázslat legfőbb titka, hogy a cakkozott vég és a rúgó vége közé kettő db polírozott acél lapos alátét szükséges, közöttük jóféle grafitos zsírral!

Én azért továbbra is a sárgaréz un. trombita lemez híve  maradok a pet anyaga helyett. !:-)

Előzmény: nedolaci (35321)
Zoltán Varga Creative Commons License 4 napja -1 0 35322

Pedig a pet Jó,  csak jól kell

be tenni .

nedolaci Creative Commons License 4 napja 0 0 35321

Rendre operálom ki a hozzám került vasakból az össze-vissza gyűrkészett,zsírtól tocsogó undormányokat.Némelyiknél csodálom,hogy két egyforma sebességű lövés sikeredik.Annyi a véletlenszerűség bennük.Eddig kevés jó és szükséges petvarázslattal tanákoztam!! ;-( 

Előzmény: nedolaci (35320)
nedolaci Creative Commons License 4 napja 0 0 35320

Ja!Ha csak azéé nem!! ;-DDD

Előzmény: szimizso1 (35319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!