Dehogy biztatok, csak tapasztalatokról írtam, főleg, hogy nagy pálya ellenes vagyok. Ha lehet mindig Bosznián át megyek. 2009-ben jártam utoljára horvát pályán...
Ha jársz német autópályákon, akkor biztos tudod, hogy a kamionok simán kijönnek eléd 120-al. És olyankor nagyon kell kapaszkodni. Ott (Németo) is én is szoktam gyorsan menni, ahol lehet, de így is lefáradok rendesen, annyira kell figyelni 180-nál. (igaz az is, hogy a 2,5 tonnát nem olyan megfogni, lelassítani). A kamionokat baromira nem érdekli (ott), hogy a te autód milyen ügyes és gyors. Gondolják, van neked egy olyan fékpedálod.
Tegnap M7-en egy 30 éves merci, kivilágítatlan utánfutóval ócskavassal megpakolva kb. 70-el. Időben észrevettem.
Szlavóniában baromi sok a szarvas és a vadháló a régi autópálya mentén is minimum foghílyas. De még az új szakaszokon is gyakran van baleset vadak miatt. Valamelyik fórumra is belinkeltem, hogy tavaly egy medve mászott be egy kartárs ablakán az A1-en. Ha jól emlékszem jól meghaltak. Nem csak a medve.
Ebben soha senki sem lesz okos. Mert a példánál maradva (persze sántítva :) ), akkor ha 130-nál elém jönne ki, akkor 180-nál mire kijönne, én már 10-20 perce elmentem...De a Salzburg-München szakaszon vannak korlátozás nélküli kétsávos szakaszok, sajnos.
a német pályák azon részén, ahol nincs korlátozás, legalább 3 sáv van, és mindenki tudja, hogy a belső sáv mire való.
amúgy meg ha bármi gubanc van, mondjuk egy keresztbefordult teherautó, akkor ha 130-ról pont meg tudtál volna állni előtte (homloktörlés), 180-ról majdnem pontosan 130-cal csattansz bele (bádogtepsi).
biztos van valami érterlme a száguldozásnak, csak még én nem jöttem rá, hogy mi.
Önmaga a közlekedés majdnem egy orosz rulett...de ebben az esetben akkor a német pályák végig ahol nincsen korlátozás, orosz rulettet játszók tere, mivel a normális és szinte mindenki által felvett sebesség a 160-170, de igen sokan 200 felett mennek (éjjel is)...én is. Mondjuk egy róka sokat nem tudna tenni (2 tonna, 5 m), de mondjuk egy medve (Rijeka felé sanszos), vagy szarvas (ez talán Horvátországban nem jellemző). Itthon is elismert módon (a néhány napja elfogadott szigorítás alapján) 150-ig nincsen objektív felelőség, a mérés pontatlansága miatt pedig még erre is ráhagynak 3 km/h-t. Szóval itthon, kvázi büntetlenül lehet 145-150-nel menni 130 helyett... :)
"Ha éjszaka megyek és pályát használok, akkor stabil 180-nal szoktam menni. Szerencsére még soha semmi büntetésem nem volt"
Akkor számodra nem ismeretlen az "Orosz Rulett" :-) Pár éve éjjel az M3-on néhány tíz méterrel előttem büntettek meg egy autóst. A büntető egy jókora róka volt. Azóta hősünk már felgyógyult. Rokkantnyugdíjas.
Ha éjszaka megyek és pályát használok, akkor stabil 180-nal szoktam menni. Szerencsére még soha semmi büntetésem nem volt. Így jött össze mondjuk Porec-Siklós 4 óra 20 perc pl...
itthol is lehet 150-el menni (GPS szerint 140 km/h) simán belefér. A Magyarországi fotósok 153-155 km/h-ra állítják limitett. Presze ettől még kevesebbért is büntethetnek de az ritka.
Nagyon kellemetlen érzés lenne legközelebbi belépésnél ha félreállitanának és jönne a macera.Horvátoknál nagyon jó az adminisztráció és nem könnyen felejtenek. Akkor már nemlennének olyan barátságosak.
Messze? Omis közelebb van Zadar-nál, mert oda érdemes már Bosznián keresztül menni. Egyébként a Cetina völgye, Split, Makarska, Biokovo, csak egy pár...
Sajnos pontosan nem emlékszem, pedig tavaly arra mentünk... De valahol biztos meg lehet nézni, egy biztos nem komoly tétel, ha gyorsan biztonságosan akarsz haladni, vállalható opció!