Keresés

Részletes keresés

Amphenol Creative Commons License 1 napja 0 0 24466

Kicsit csatlakoznék Schlumberger fórumtárshoz .

 

A Baross híd lábánál illetve az Aradi vértanúk útjánál ( Ciklámen tourist ) lámpák , úgy veszem észre buszokra nem vonatkoznak ....

 

Kora reggel nemegyszer látom , hogy a Bécs felől a városba beözönlő buszok falka szellemben jönnek

egymás seggében , piros lámpával , követési távolsággal   nem nagyon törődve ... persze nem is mernek fékezni mert a másik megtolná őket ... 

 

A Baross hidat délutánonként látom ... hát amúgy is veszélyes a megosztott gyalogos zöld miatt , de

sokszor nem a város , hanem  a híd felől is zöld van a gyalogosoknak , de a kocsik és a "hivatásos" buszsofőrök  csak jönnek , nem a fékbe , hanem a gázba lépve ...

 

A múltkor volt itt egy hozzászólás , hogy a Blagussnál 5 melegítős emberből áll a cég .. ezt kicsit tovább gondoltam :

 

Ha a ÉNYKK-nál többen vannak , akkor talán van olyan is aki tanfolyamokat tart a sofőröknek ...

 

Téma javaslatok : Emlékeztessék a járművezetőket , hogy jó pár éve ilyen piroslámpánál  ( nem szoktak ilyenkor oldalról jönni felkiáltással ) már történt halálos baleset busszal ( Szt István út ) .

 

Vagy pl 2 hete történt : hajnalban a vidéki bejáratánál leszálltunk a buszról , és egy álló, de járó motorú busz mögött elindultunk  a legközelebbi járda ( dohánybolt ) felé . Ebben a pillanatban az álló busz hátramenetet kapcsolt és nagy gáz .... mi meg ugráltunk szanaszét ... szóval ennek a sofőrnek is tudnia kellene , hogy hátramenet kapcsolás után kicsit várjon , hogy legyen időnk elfutni ....  talán azt is tudnia kellene , hogy ( ha jól emlékszem ) sok évvel ezelőtt pont ezen a helyen halt meg egy gyerek , aki busz elé lépett ... ( vagy ezt állították ) , mert az engedélyezett sebességgel baja nem lehetett volna .... ( ha jól emlékszem tényői sofőr volt )

 

 Ezúton csókoltatom azt az illetékest is aki nem veszi észre , hogy a sebességkorlátozást és ésszerűséget emberekkel tömött hajnali állapotban sem veszik páran figyelembe a vidéki területén ...

 

 Tudom , hogy lasszóval kell fogni az új sofőröket , de ha már meg van , és tanítják őket , akkor arra is meg kellene tanítani , hogy már nem a TSZ-ben szállítja a ganét , hanem embereket visz ...

Egy példa : Nyáron nem volt gond ... jött az ősz ... sötétek a reggelek ..állunk a megállóban , jön a busz erős lámpákkal , elvakulunk , beszállás a járatba ... 100-as lámpa arcba ( bérlet ellenőrzés ), még elvakulás  ....

 

.... a busz belsejében 3 darab 1 wattos lila lámpa ... ( egy abból is villog ) .... szó szerint lófaszt se látni ...

aztán tapogasson magának helyet az ember

 

2 régebbi történetem : egyszer én ültem rá valakire .... egyszer meg egy Tényői nő akart mindenáron mellém ülni mert nem látta , hogy valaki mellettem ül ....  gondolom utastársaimnak is van története ...

 

  Aztán jön az utasok morgása pár nap után ( szólni nem merünk mert a Volán nem szolgáltató , az utasok  még mindig félnek a sofőröktől ,  élet-halál uraitól ) ... egy szabadabb szájú idősebb nő megjegyzi , világítás nem jár a bérletért ?  A király megsértődik mindent felkapcsol Tényőig , majd ott mindent ... le  ...

 

   Aztán hónapok után megérti , amit a régiek már tudnak : megálló , lámpa fel , utas leül , jöhet az éjszakai

lila lámpa , amit lassan megszokik a szemünk és így tovább , tovább ...

 

   Szóval miért nekünk kell ezt minden új sofőrnek megtanítanunk ???

 

 Még egy probléma amit nem tudok feldolgozni ... jó lenne ha erre is lenne ember aki megértené :

 

    Idén még csak párszor volt , de 3-4 éve szinte minden héten :

 

 Este leállítják a buszt , minden jó , reggel nem indul , nincs levegő , nincs fék , nincs hűtés  .... mi a jó fene tud elromolni az álló buszon éjjel ???

 Rontó manók ???  Nincs olyan ok , ami nem emberi okra vezethető vissza  ....

 

  Erről még egy történet , azt abbahagyom : kb 3 éve , egyik busz nem jött , a másikra már Tényőn elöl nem fértek fel , szóltunk  a sofőrnek : nyissa ki hátul ott még páran felférnének ...  le se szarta se amit , mondtunk , de azokat is akik a hátsó ajtónál összegyűltek .... ezt sofőrt hál a jó égnek pár éve nem látom ...

Tudom , hogy akkoriban hátul tilos volt utast felvenni , de két működő agysejt birtokában a sofőr ilyenkor eltekinthetett volna ettől a szabálytól ...

 

  Nem tudom van-e olyan ember az ÉNYKK-nál aki az utasokat számolja , nem tudom feltűnt-e neki , hogy fogynak ... nem azért mert mindenki olyan jól él , hogy kocsival járjon , hanem mert tele a töke ...drágább , de nyugodtabb közlekedésre tért át  , inkább kocsival jár ... miért ?? .... több falubelivel beszéltem erről akik elhagyták a buszt , mindegyiknek , megvan a története , hogy miért ....

 

  Nem kellenek az utasok ???  Ezeknek a dolgoknak a nagy része nem pénzbe kerül hanem ész kellene

hozzá....  empátiára tanítani a dolgozókat ... persze megfizetni sem ártana őket , hogy megbecsüljék a helyüket ....

 

 

  Meg rájönni arra mit jelent a szolgáltatás szó ....   

 

 

 

 

 

 

Előzmény: schlumberger (24462)
schlumberger Creative Commons License 4 napja 0 0 24465

Ó, nem kell ahhoz ilyen esemény, hogy kimaradjon, vagy negyedórát késsen egy kismegyeri járat, mindennapos dolog... Gondolom, a temetői útépítés miatt ez csak fokozódik.

Előzmény: matteo14 (24464)
matteo14 Creative Commons License 4 napja 0 0 24464

Általában (de nem kizárólag) úgy jön ki a kismegyeri járatok fordulója, hogy a Révaiból 5-ösként mennek kifelé, Kismegyerről 6-osként át Sárásra, majd vissza Kismegyerre és onnan 5-ösként vissza a Révaiba. Tehát a 6-os buszt érintő zavar kihat(hat) más vonalakra is és fordítva.

Tegnap délután a város közlekedésébe bezavart egy ilyen, ez pedig borította az előzetes papírformát. Nyakam rá, hogy az említett késés összefüggésben van a lezárással (is).

Előzmény: schlumberger (24463)
schlumberger Creative Commons License 4 napja 0 0 24463

Egyáltalán a kismegyeri buszok menetrendjéről tetszenének valamit mondani?

Előzmény: schlumberger (24462)
schlumberger Creative Commons License 4 napja 0 0 24462

Ma délben fél egykor ültem fel az 5-ös buszra a városházánál. A Baross-hídnál piros lett a lámpa, de sebaj! Később a sofőr rágyújtott, majd mikor elfogyott, lazán kidobta a csikket az ablakon.

Később, visszafelé a 6-os busszal, ami 15:22-kor indult (volna), helyette 15:32-kor jött. Úgy vezetett, mint egy traktoros, dehát mi utasok ültünk a járművén. Ő is abszolvált egy piros lámpát. 

És ez nem az első eset. Hogy is van ez?

7-es troli Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24461

Érdekes színfolt lenne ha 13m-es lenne.

Előzmény: norbee601 (24451)
t04cdb Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24460

Bocsi

Előzmény: Dante001 (24459)
Dante001 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24459

Nehéz lett volna visszagörgetni 10 hozzászólást, mi? :)

Előzmény: t04cdb (24458)
t04cdb Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24458
BENczúr utca Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24457

Tökéletes a szemed. :)

Előzmény: Takszi55 (24456)
Takszi55 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24456

Úgy egy órája láttam is egyet próbázni az ipari parkban, és ha nem csalt a szemem, volt a tetején kék villogó...

Előzmény: BENczúr utca (24455)
BENczúr utca Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24455

Így van, idénre ígérve lettek még nekik buszok.

Előzmény: Ingenieur_2 (24454)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2017.10.10 0 1 24454

Készenléti Rendőrség

Előzmény: BENczúr utca (24452)
norbee601 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24453

Blaguss elég durva lenne :D

Előzmény: BENczúr utca (24452)
BENczúr utca Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24452

Van egy tippem rá...

De az egyik KK-hoz sem tartozna.

Előzmény: norbee601 (24451)
norbee601 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24451

Úgy láttam ezüst színűek amik készülnek.... És nem esküdnék meg rá így ablakon keresztül, de mintha 13 méteresek lennének...

Előzmény: 7-es troli (24450)
7-es troli Creative Commons License 2017.10.10 -1 0 24450

Jo lenne tobb optinellt latni az utakon

Előzmény: norbee601 (24449)
norbee601 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24449

Vasárnap jártam a gyár felé csak 4 szűrőbusz meg a két proto 13 méteres volt a gyárudvaron semmi más. 

 

Bent a csarnokban meg jópár Optinell készülget.

Előzmény: 13-as ház (24448)
13-as ház Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24448

Elég Econell City-gyanús, de vajon van-e ennyi a gyárudvaron? Ugyanis Tatabánya is vesz 23 db-ot elvileg.

Előzmény: 13-as ház (24447)
13-as ház Creative Commons License 2017.10.10 0 0 24447

Győr belevág a korábban emlegetett buszbérlősdibe:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:397759-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"20 db új, városi körülmények között üzemeltetendő, dízel, egyszintes, alacsonypadlós vagy alacsony belépésű, városi (M3/I. osztályú) menetrend szerinti személyszállításra alkalmas, 2 tengelyes szóló autóbuszok beszerzése rendelkezésre tartási szerződés keretében. A rendelkezésre állás mértéke: 96 %. A nyertes ajánlattevő feladata továbbá a járművek a közbeszerzési dokumentumokban meghatározott karbantartása.

 

Alapvető műszaki jellemzők:

Kategória: M3/I. (városi).

Járműéletkor: Az ajánlott járművek gyártási ideje a szolgáltatás megkezdését megelőző 12 hónappal korábbi nem lehet és magyarországi (első) forgalomba helyezésűeknek kell lenniük.

Felépítmény típus: CE /alacsonypadlós egyszintes/I. osztály.

Álló utasszám meghatározás: 4 fő/m2.

Teljes befogadóképesség: min. 62 fő.

Fix ülőhelyek: min. 26 db.

Utasajtó képlet: 2-2-2.

Teljes hosszúság: 11 500 – 12 800 mm.

Járóközi belmagasság (min.): alacsonypadlós részen az állóterület legalább 75 %-ban legalább 2100 mm, a fennmaradó részen minimum 2 000 mm.

Környezetvédelmi besorolás: EURO-VI.

Motorteljesítmény: min. 10,5 kW/t.

Motor max. forgatónyomatéka: min. 1 000 Nm.

Sebességváltó: min. 5+1 fokozatú automata nyomatékváltó.

A részletes műszaki követelményeket a közbeszerzési dokumentumok (így különösen a műszaki leírás) tartalmazzák."

 

 

 

FHÉV Creative Commons License 2017.10.09 0 0 24446

Kis érdekesség Sopronból: a keszthelyiek kaptak egy fertőrákosi kanyart.

EKM-765 Creative Commons License 2017.10.09 0 2 24445

Csinálhatnál egy olyan linket ami csak az újdonságokat mutatja.

Előzmény: KZX003 (24444)
KZX003 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 24444

Új helyközis fotókkal frissült a gyoribuszok.hu!

norbee601 Creative Commons License 2017.10.06 0 0 24443

Hétköznap tele velük a város, hétvégén kevesebb, de akkor is akad.

Előzmény: 133bp (24440)
Takszi55 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 24442

Alapvetően a nagyobb forgalmú törzsvonalakon érdemes őket keresni, mint 2;11;14;22;31, de mivel a fordák folyamatosan átszerelgetnek a járatok között, a 8;37;41;42 vonalakat leszámítva kb mindenhol akad csuklós indulás, és így 280-as is megfordul, másnem tartalékként. Ha kiállsz a Városházánál vagy Marcalvárosban, rövid időn belül jön egy valahonnan/megy egy valahova.

 

Hétvégén néhány darab elő szokott fordulni, de a többség olyankor áll Iparban.

Előzmény: 133bp (24440)
Takszi55 Creative Commons License 2017.10.04 0 1 24441

Csornán van tartalékban, hogy véglegesen, vagy csak "kölcsönben", az más kérdés, korábban is megesett nemegyszer, hogy győri tartalékkal dolgoztak csornai fordákon.

Előzmény: SzElek (24439)
133bp Creative Commons License 2017.10.04 0 0 24440

Sziasztok! 

 

Októberben pár napot Győrben fogok tölteni és az iránt érdeklődnék, hogy a jelenleg még a helyi állományban lévő 280-okat főként melyik vonalakra adják? Illetve az ügyben, hogy 280-t hétvégén is kiadnak forgalomba, vagy csak hétköznap lehet velük találkozni? 

 

A segítségeteket előre is köszönöm. 

SzElek Creative Commons License 2017.10.04 0 1 24439

De a 627 az Csornán, vagy Győrben tartalék, mert én úgy hallottam, hogy Csornára került Győrből.  ? (A GKZ-103 az biztos, hogy Sopronban tartalék, legalábbis, ahogy én tudom.)

Előzmény: Takszi55 (24438)
Takszi55 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 24438

Amennyire én tudom, a MID-572 került ki végül oda, a 627 továbbra is tartalék.

Előzmény: FKU-911 (24437)
FKU-911 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 24437

Ez vajon miért volt jó, hogy fordáról levették a 103-at, elvitték tartaléknak, fordára pedig kaptak egy régóta tartalék kocsit?

Előzmény: SzElek (24428)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!