Keresés

Részletes keresés

KZX003 Creative Commons License 3 napja 0 0 24137

Új helyközis fotókkal frissült a gyoribuszok.hu!

norbee601 Creative Commons License 4 napja 0 1 24136

Vettek CNG buszokat, le is szállította az MAN, csak a balfaszoknak az nem jutott egy éven keresztül eszébe, hogy hoppá nem ártana egy CNG kutat is létesíteni.

 

Annak meg az engedélyeztetése is elég hosszú történet, meg most jutott eszükbe hogy akkor most üzemeltessék ők vagy adják a helyi volánhoz?

 

Szóval a zsír új CNG Lions Cityk fél éve egy helyben rohadnak Tiszaújvárosban. (és feltételezem az sincs ingyen)

Előzmény: M63 010 (24133)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 24135
Előzmény: M63 010 (24133)
M63 010 Creative Commons License 4 napja 0 0 24134

Na ja, 8 éves busz az még itthon újnak számít. A Vasi Volán is ca. 8 éve vett új buszokat, azóta meg semmit, így most van 30 éves buszuk is. De az annó flottamegújításnak szánt 2 db 415 és 435 helyi kocsi is már több, mint 20 éves! :(

Előzmény: htibor (24129)
M63 010 Creative Commons License 4 napja 0 0 24133

Mi ennek az oka?

Előzmény: norbee601 (24130)
BPO-105 Creative Commons License 6 napja 0 1 24132

Vagy nagyjából bárkinek, aki épeszű.

Előzmény: trizs77 (24131)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.15 0 0 24131

ilyen ügyekből is, tanulnia kell Győr városának.

Előzmény: norbee601 (24130)
norbee601 Creative Commons License 2017.04.14 0 1 24130

 - Nyíregyháza = 80 busz, új buszok aránya 0 %. Ígéret = 41 új busz = 50%-.

 

 

Fél éve rohadnak Tiszaújvárosban a vadiúj buszaik az önkormányzat saját  balfaszsága miatt. (Még le is tagadták a barmok, hogy az övéik a buszok :D )

Előzmény: trizs77 (24124)
htibor Creative Commons License 2017.04.14 0 1 24129

OFF

Gondolj bele abba, hogy az ITK kidobná a teljes flottát (8 évesek a buszok most) és venne egy zsír 0 km-est helyette.

Így kerültek a genfi csuklósok kis hazánkba és még gurulnak jórészt 2008 óta, a mostanában forgalomba állított és kerülő helyközi ex. cseh ICOM-os Intourok, Bundeswehr-es Irisbusok és társaik, a pécsi "aranykártya" szervizes Volvok, stb...

Máshol így megy, idehaza meg...

ON

 

 

Előzmény: M63 010 (24127)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.14 0 0 24128

8 éve

 

 

Előzmény: M63 010 (24127)
M63 010 Creative Commons License 2017.04.14 0 0 24127

Debrecenben pár éve a Hajdú Volán kiebrudalásakor teljes buszpark csere volt.

Előzmény: trizs77 (24124)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.14 -1 1 24126

Van még pár ilyen Tatabánya típusú város.

Például Salgótarján.

Akik nem felkészülten mentek a miniszterelnökkel a találkozóra ezért kaptak fix ígéretet 1,7 milliárdért új, déli, városi autóbusz pályaudvarra de nem kaptak fix ígéretet, új városi buszokra.

Helyette kaptak egy:

 - az új városi buszokra majd visszatérünk,

 - ha kidolgozottabb terveik lesznek a város buszközlekedésének jövőjéről akkor még beszélünk róla......című valamit.

 

Győrnek ezt kell, ezt kell(ene) elkerülnie.

 

Van előtte 22 példa.

Már 22 megyei jogú városban járt a miniszterelnök, tehát tudhatók a tárgyalási taktikák.

 

100 milliárd Kecskemétnek és 30 milliárd Szekszárdnak között szóródik az ajándék.

 

----------------------

 

Több MJV városvezető elkövette azt a hibát, hogy nem a város hanem a megye ügyeivel foglalkozott, vagy országos ügyekkel foglalkozott a miniszterelnöki találkozón.

 

Önzőbbnek kell lenni.

Ott Ő a városát képviselje,  ne egy szövetséget aminek Ő az országos elnöke, ne az országgyűlési választói kerületét.

A miniszterelnök őt, akkor mint egy MJV polgármesterét keresi fel.

 

Győrnek kell 100 új busz, ami kb. 7 milliárd Ft.-

Kell egy új városi gjmű telephely ami kb. 2-2,5 milliárd forint.

Szumma 9-10 milliárd Ft.-

 

Ha Győr is kap 50-70 milliárd forintot, akkor abból nyugodtan megújíthatja  teljes városi közforgalmú közlekedését.

Saját kezébe veheti.

 

Még mindíg marad 40-60 milliárd forint műugró toronyra, még egy focipályára, még egy uszodára, még egy sportcsarnokra.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: HPéter1978 (24125)
HPéter1978 Creative Commons License 2017.04.14 0 0 24125

Kiegészítvény.

 

Az Off Tatabánya második körben miután benyújtották az üzemeltetés koncepcióját megkapta a 41 db buszt.

Ebből 4 elektromos midi, 2 különleges kialakítású CityMidi (amiből azóta se derült ki milyen fáról szüretelik) valamint 19 szóló és 15 csuklós dízel.

 

De az arányokon ez nem sokat változtat.

Előzmény: trizs77 (24124)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.14 -2 0 24124

Eddig majdnem minden város annyi buszt kapott, amivel a teljes (!) buszparkját le tudta cserélni.

 

-------------------

 

Ezt én máshogy tudom.

 

 

 - Salgótarján = 38 busz, új buszok aránya 0. Ígéret = nincs, illetve talán.

 - Eger = 40 busz, új buszok aránya 0. Ígéret = 0

 - Miskolc = 130 busz, új buszok aránya = 58%, = 75 db.

 - Nyíregyháza = 80 busz, új buszok aránya 0 %. Ígéret = 41 új busz = 50%-.

 - Debrecen = 130 busz, új buszok aránya %. Ők nem is kértek új buszt.

 - Szolnok. = 50 db busz. Új buszok aránya 0%.

 - Békéscsaba = 20 db busz. Új buszok aránya 0%.

 - Kecskemét = 59 db. új buszok aránya 42% = 25 db.

 - Szeged = 130 bzsz. 19 új = 15%.

 - Szekszárd = 18 busz, új buszok száma = 0 = 0%.

 - Pécs = 186 db busz, ebből 45 db új = 25%.

 - Kaposvár = 41 busz, új =41 db = 100%.

 - Székesfehérvár = 61 db. új busz = 0 = 0%.

 - Veszprém = 50 db busz. új busz = 0 = 0%

 - Zalaegerszeg = 35 busz, új busz = 0 = 0%.

 - Szombathely = 42 db busz, új busz = 0 = 0%.

 - Tatabánya = 44 db busz, új busz 0 = 0%.

 - Győr = 100 db busz. új busz = 0 = 0%.

 - Nagykanizsa = 21 busz, 0 új busz = 0%.

 - Sopron =

 - Esztergom = 0 = 0%

 - Balassagyarmat = 0=0%

 - Hódmezővásárhely = 0=0%.

 

Egyszerűsítve.

A 23 megyei jogú városból a Modern városok programja keretében (kormányfői ajándékként) új buszokat kapott Kaposvár és Nyíregyháza.

A 23 város 9%-a.

 

Kapott még valamennyi új városi buszt, de nem a MVP-ból Miskolc, Szeged, Kecskemét, Pécs.

 

az elmúlt 10 évben újult (megújult) a 23 megyei jogú város helyi autóbuszparkja :

 1 = Kaposvár .......................100%

 2= Miskolc .............................58%,

 3 = Nyíregyháza......................50%,

 4 = Kecskemét .......................25%

 5 = Pécs ................................25%

 6 = Szeged.............................15%

 

A másik 17 megyei jogú városban ez az érték 0%.

 

 

ikalavv Creative Commons License 2017.04.14 0 0 24123

Persze, nem önvezető, csak nem feltételeztem, hogy az összes Volán sofőr átmegy a Blagusshoz

Előzmény: Snake-Mojzi (24121)
ikalavv Creative Commons License 2017.04.14 0 1 24122

Próbálok tárgyilagosan reagálni, bár abszolut nem értem, miért kell egy ilyen szakmai fórumon elsőviktorozni meg zsoltizni meg beosztottamozni, meg ilyen agresszivitással észt osztani. Igyekszem ízlésbeli különbségként kezelni.

 

Egy ilyen nagyvárospolgármester - OV találkozón, gondolom, ebben nincs vita közöttünk, hogy nem az üzemeltetési modellvariánsokról szól a diskurzus. Vicces lenne, ha utána a sajtótájékoztatón OV kér dakota közmondás között elmondaná, hogy a "polgármester úrral megvitattuk a helyi közösségi közlekedési modellvariánsok pro- és kontra érveit, majd közösen arra jutottunk, hogy...". Egyetlen ilyen buszos döntés sem múlt eddig az üzemeltetési modellen, nézz utána nyugodtan!

 

Eddig majdnem minden város annyi buszt kapott, amivel a teljes (!) buszparkját le tudta cserélni. A győri kb. 100 busz egy más kávéház az eddigiekhez képest. Nincs rossz pozícióban Győr, sztem, utolsó előtti "modern városként" :-) már látja az eddigi tapasztalatokat, azt is, hogy hogyan sikerül(t) a többi városnak aprópénzre váltani az ígéreteket (vagy nem váltani). Azért a 20 éves átlagéletkor elég jó tárgyalási alap lehet, azt gondolom.

 

Szóval: teljesen marginális lesz, véleményem szerint, a konkrét tárgyaláson és annak szakmai előkészítése során is, hogy a város milyen működési modellben gondolkozik a közeljövőben (pár éve egyébként tatabányán csináltak két egész jó tanulmányt róla, egyetlen hibája az volt, hogy ők már előre eldöntötték, hogy saját céget akarnak, és erre hegyezték ki a szakmai anyagot - most szívják is a fogukat, ahogy tudom, mert lassan élesben is kezdeniük kell majd a szolgáltatást). A lényeg, hogy új buszok kellenek, a kérdés, hogy hány milliárd forint forrás lesz rá.

 

AZért is gondolom, hogy könnyebben rábólint majd OV, merthogy ezt lehet IKOP-ból finanszírozni, nem kell hazai forrást költeni rá.

Előzmény: trizs77 (24119)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.04.14 0 0 24121

Gondolom a Blagussnak sem önvezető buszai vannak.

Előzmény: ikalavv (24120)
ikalavv Creative Commons License 2017.04.14 0 0 24120

Ha így lesz (Blaguss a Volán helyett) az igazából a helyi üzletágat nem érinti, csak a helyközit. Amelyik egyébként is nyereséges.

 

Akár még úgy is nézhetjük, hogy lesz elég sofőr a helyi buszokra.

Előzmény: lobbanórotor (24118)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.14 -1 0 24119

40-60 új busz a felére csökkentené a buszok átlagéletkorát a városban, ami most kb. 20 év. Ha minden második busz új lenne a városban, azért az már egy érzékelhető változás lenne az utazóközönség számára is, nem?

 

Én is úgy látom, hogy ki kell dolgozni 1-2-3 üzemeltetési modellvariánst, ha jól tudom, ezt a polgármester is megígérte valamelyik testületi ülésen.

 

 

---------------

 

Nálam ma április 14-e van.

Remélem Nálad is.

Remélem Borkainál is.

 

I.Viktor a pletykák szerint 28-án megy Győrbe.

Ok.

 

Akkor nem ki kell dolgozni 2-3 üzemeltetési variánst, hanem remélem már legkésőbb április 1-re kidolgozták.

Borkai és stábja pedig - remélem - nem várja meg, a már városi busz üzemeltetési kidolgzott variánsokkal I.Viktor érkezését, hanem pont ezekben a napokban vitatja meg és dönti el, hogy a három kidolgozott városi busz üzemeltetési variánsból, melyiket választja, és melyikkel áll Viktor és annak csapata elé.

 

Amikor Borkai Zsolt még közvetett beosztottam volt 1996-tól, akkor megtanulhatta, hogy ha közvetlen közös főnökük Dr.C.László kért valamit, akkor mi/én nem 3-4 variánssal mentünk eléje, hanem a variánsokat előzőleg belső műhely vitán ki és megtárgyaltuk és az első számú vezető elé már kidolgozott változattal álltunk.

 

Zsolti ne ígérgessen hanem csináltasson.

Csináltassa meg.

A testület vitassa meg.

 

Van erre 8 munkanapja.

Már csak annyi.

Volt rá 3x365 napja.

Már csak 8 munkanapja maradt.

 

Hogy akar I.Viktor elé állni ?

Volt rá három évünk, de elfelejtettük kidolgozni Győr város helyi, városi, busz üzemeltetési modelljét a jövőre vonatkozóan, de kérünk 60-80 db új városi buszt ?

 

 

 

 

 

Előzmény: ikalavv (24114)
lobbanórotor Creative Commons License 2017.04.13 0 0 24118

Ilyen pletyka már az utóbbi években is felmerült. 

Előzmény: Ingenieur_2 (24117)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2017.04.13 0 0 24117

Az Audizásban van a lóvé :)

 

Kérdés, hogy meddig. Úgy hallottam, hogy ősszel lejár talán a szerszámgyár? szerződése a volánnal és helyüket átveszi a Blaguss. Remélem csak pletyka. Viszont ha igaz, akkor lehet selejtezni. 

Előzmény: norbee601 (24115)
ikalavv Creative Commons License 2017.04.13 0 0 24116

A helyközi közlekedést az állam rendeli meg, oda számos új jármű beszerzése is történt az elmúlt években. A helyiben pedig semmi, mert az állam azt mondja, hogy oldják meg a települések - de forrást nem ad hozzá. Csak a pályázati pénzeket, ebből eddig Kaposvárra, Kecskemétre, Nyíregyházára, Miskolcra és Tatabányára jut(ott) érdemi mennyiségű új busz. Nagyon kellene egy ilyen projekt Győrbe is!

 

Nem vagyok KVolános, de átlag (!) 20 éves buszokból, ha meggebed egy szolgáltató, akkor sem tud aranyat csinálni. De azt mindenki tudja, hogy Győrben pl. a sofőrkérdés kicsit más, mint mondjuk Békéscsabán vagy Debrecenben.

 

Szerintem ha szarna rá a Volán, akkor ennél ezerszer rosszabb lenne a szolgáltatási színvonal. És olyan balhék lennének, mint más vidéki városokban.

 

Ettől még abszolut igaz, hogy az Audizásban sokkal nagyobb pénz van, és nagyon gáz, hogy abból tilos átforgatnia az ÉNYKK-nak a helyi üzletágába, holott a megrendelések Győrnek köszönhetők.

Előzmény: norbee601 (24115)
norbee601 Creative Commons License 2017.04.13 0 2 24115

Az érdemi kérdés, ami felmerülhet,szerintem, Győrben, hogy marad a közszolgáltató (Volán) vagy saját céggel akarja folytatni a város, új buszok beszerzése esetén.

 

 

Szerintem az ÉNYKK magasról sz@rik a helyijáratra, csak púp a hátukon.

 

Az Audizásban van a lóvé :)

 

Előzmény: ikalavv (24114)
ikalavv Creative Commons License 2017.04.13 0 0 24114

Miből gondolod, hogy nincs fogalmuk róla, hogy mit csináljanak 40-60 busszal? Ezt nem igazán értem.

 

40-60 új busz a felére csökkentené a buszok átlagéletkorát a városban, ami most kb. 20 év. Ha minden második busz új lenne a városban, azért az már egy érzékelhető változás lenne az utazóközönség számára is, nem?

 

Én is úgy látom, hogy ki kell dolgozni 1-2-3 üzemeltetési modellvariánst, ha jól tudom, ezt a polgármester is megígérte valamelyik testületi ülésen. De mondjuk a "vegyes üzem" nem igazán tűnik érdemben vizsgálandó alternatívának, annak gyakorlatilag semmi értelme, két párhuzamosan működő apparátust feltételez, biztosan drágítva a szolgáltatást.

 

Kecskeméten miért gondolod, hogy nem tudott a Volán mit kezdeni vele? A sofőrök valóban nem tudják használni, nem kapcsolgatják át elektromos üzemre a hibrid buszokat, ez gáz, ezen nyilván változtatniuk kell. De maga a VOlán gond nélkül állományába vette a buszokat.

 

Az érdemi kérdés, ami felmerülhet,szerintem, Győrben, hogy marad a közszolgáltató (Volán) vagy saját céggel akarja folytatni a város, új buszok beszerzése esetén.

Előzmény: trizs77 (24100)
Amphenol Creative Commons License 2017.04.10 0 2 24113

Jó reggelt ! 

 

Azért van fejlődés ....a "garázsmen3" felirat alatti buszon végre olvasható a járatszám ... belülről fényképeztem ....

 

 

Előzmény: KV_utas (24111)
EKM-765 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 24112

Úgy látszik most ez a trendy.

Előzmény: KV_utas (24111)
KV_utas Creative Commons License 2017.04.06 0 0 24111

Itt is egyre jobban jellemző az A/4-es papír.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143132466&t=9124412

Előzmény: EKM-765 (24110)
EKM-765 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 24110

Örülj a táblának. Nálunk (Esztergom vidéke) a nyomtatott A4-es papír a leg elterjedtebb, ha az sincs, akkor a kikiabálás.

Előzmény: kzx526 (24108)
KV_utas Creative Commons License 2017.04.06 0 0 24109

Nem sok értelme volt, hiszen maga a rendszer sem működik, ha véletlenül igen, akkor is úgy, ahogy pont nem illene a 21. században.

Itt már kifejtettem, ugyanez érvényes Sopronra is: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143134621&t=9124412

Előzmény: kzx526 (24108)
kzx526 Creative Commons License 2017.04.06 0 1 24108

50-60 évig (?) jártak táblával.

Gáz nélkül.

 

--------

Igen, rendben van. De ez már a XXI. század. Ha táblával közlekednek a buszok, akkor mi értelme volt kiépíteni az utastájékoztatási rendszert. Így sem a megállóban, se a neten nem lehet követni az adott buszt. 

Sőt, a busz oldalán és hátulján sincs így feltüntetve a járatszám (és a célállomás). 

Előzmény: trizs77 (24106)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!