Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 1 23850

 

 

Ingenieur_2 Creative Commons License 2 napja 0 0 23849

Pár hónapja már megjelentek. Legalábbis én Veszprém környékén már egy hónapja láttam új táblákkal kocsikat. 

Előzmény: FHÉV (23848)
FHÉV Creative Commons License 3 napja 0 0 23848

Érdemes megnézni az új ÉNYKK-s táblákat. Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy mikor lesz az OBU-ra rákötve a kijelző.

Előzmény: Irisbus (23845)
Ingenieur_2 Creative Commons License 3 napja 0 0 23847

KZX003 topiktárs honlapján megtalálhatod. http://www.gyoribuszok.hu/

Előzmény: Irisbus (23846)
Irisbus Creative Commons License 3 napja 0 0 23846

Van állománylistátok arról, hogy mik helyi járatoznak Győrben? 

Le vagyok maradva...

Előzmény: KZX003 (23821)
Irisbus Creative Commons License 3 napja 0 2 23845

És pontosan ugyanott parkol, ahol a '672 parkolt.

Előzmény: FHÉV (23829)
Ingenieur_2 Creative Commons License 3 napja 0 0 23844
Előzmény: keke- (23834)
FHÉV Creative Commons License 4 napja 0 0 23843

Ez mondjuk ad egy kis gondolkodnivalót. Azt beszélték bent, hogy lehet, hogy mégsem fogjuk megkapni a másik Inovellt, ami ezt váltotta volna, tehát a DUD megy újra műszakira... Ezek után kíváncsi vagyok mi lesz.

Előzmény: lobbanórotor (23842)
lobbanórotor Creative Commons License 4 napja 0 0 23842

Na, akkor az szerintem aznap volt utoljára kint. 

Előzmény: FHÉV (23840)
cherry_picker Creative Commons License 5 napja 0 0 23841

A soproni Mercedesek utastájékoztatási rendszere továbbra is méltatlan hozzájuk. Értem én: nem tudják összepasszítani az okosrendszerrel – de közel fél éve nincs rá se szoftveres, se hardveres megoldás??? Vagy anyagi oka van? Vagy eltűnt a cég, ami ezzel foglalkozik?

 

Az egyik Mercedes belső kijelzőjén pl. "12 Révai utca" olvasható (Sopronban!). Akkor már inkább egy mozdulattal húzzák szét a kijelzők csatlokozóit, amíg meg nem csinálják jól, mint sem ilyen marhaságokat írjanak ki!

 

Oké, kényszerűségből műanyagtábláznak a kijelzők helyett (a CDA-262 is), de még a táblák is úgy vannak összegányolva: hol piros szigszalaggal van átjavítva a 10-es 10Y-ra, hol egy papírlap van a tábla közepén a szám fölé helyezve még egy olyan frekventált vonalon is, mint az 1-es... Ennyire nincs már műanyagtábla? Hová tűnt az a sok tábla, amit még a "digitális" korszak előtt használtak? Mindet kidobták?

 

Tudna valaki valamilyen infót adni, hogy mi várható ez ügyben?

FHÉV Creative Commons License 5 napja 0 0 23840

Szerintem a DUD-648

Előzmény: AFF-534 (23839)
AFF-534 Creative Commons License 5 napja 0 0 23839
Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.08.21 0 1 23838

Hát itt van. Az ÉNYKK feliratot kicseréltem a logóra és nagyítottam kicsit a szövegen. Az Econell-en megfelelő a szöveg mérete, de az Inovellnek jobban áll a nagyobb felirat, hisz több a hely is neki. Mellesleg nem is értem miért nem azt a logót használja buszain is a cég, mely a menetrendeken vagy a különféle tájékoztatókon megjelenik. Az összes KK közül talán az ÉNYKK-nak lett a legszebb logója és ez a logó egy markánsabb megjelenést biztosítana a busznak. Persze ez mind szubjektív.

KZX003 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 23837

Igen, ez az. Egyelőre csak az új kocsik kapják meg.

 

Előzmény: keke- (23834)
FHÉV Creative Commons License 2016.08.20 0 1 23836

Persze, csak nyugodtan.

Előzmény: Ingenieur_2 (23835)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.08.20 0 0 23835

Ha nem lenne gond, az engedélyeddel alakítanék a képen. A matricázáson változtatnék.

Előzmény: FHÉV (23827)
keke- Creative Commons License 2016.08.20 0 0 23834

Most akkor ez az új ÉNYKK minta? Nem értem akkor miért kaptak eddig Kisalföldes ÉNYKK matricákat. Azt nem tudod, a régiek is megkapják ezt a mintát?

Előzmény: KZX003 (23831)
Balee15 Creative Commons License 2016.08.19 0 0 23833

Értem, köszi a segítséget mindenkinek! :) 

Előzmény: KZX003 (23826)
FHÉV Creative Commons License 2016.08.19 0 0 23832

Az még nem érkezett meg, de majd a DUD-648-at fogja váltani.

Előzmény: lobbanórotor (23830)
KZX003 Creative Commons License 2016.08.19 0 2 23831

lobbanórotor Creative Commons License 2016.08.19 0 0 23830

Kell lennie még egynek, az a szakonyira ment. 

Előzmény: FHÉV (23829)
FHÉV Creative Commons License 2016.08.19 0 0 23829

7230/18 Iván-Sopron (a HSW-672 helyére került Sopronba)

Előzmény: lobbanórotor (23828)
lobbanórotor Creative Commons License 2016.08.19 0 0 23828

Milyen járat? 

Előzmény: FHÉV (23827)
FHÉV Creative Commons License 2016.08.19 0 1 23827

MYR-723 (dokumentum jelleggel)

KZX003 Creative Commons License 2016.08.19 0 0 23826

Már azok a kocsik is mennek, amik amúgy nyáron jellemzően nem szoktak, hiszen mindjárt kezdődik a tanév. 

Előzmény: Balee15 (23825)
Balee15 Creative Commons License 2016.08.19 0 0 23825

Köszi szépen az oldalakat, szétnézek. :) 

Tehát itt is gyakorlatilag minden megtalálható mindenütt, nincs igazán csak Credos, csak Ikarusos járat.

Az időpontot azért kérdeztem, mert sokak szerint nyáron jóval kevesebb kocsi van kint, és általában a modernebb járműveket adják ki, én pedig elsősorban a régiek miatt mennék. De ezek szerint nyáron is járnak Ikarusok, Rábák vegyesen, nincs nagyobb leállítás. 

Előzmény: KEX-595 (23824)
KEX-595 Creative Commons License 2016.08.18 0 1 23824

"Érdeklődnék, mikor érdemes?"

 

Attól függ, mire vagy kíváncsi :) Nyáron szólók közül az összes típus, csuklósból többnyire Ikarus 280 és Credo BN 18 van kinn, de az utóbbi napokban már látni mindent. Szombaton és vasárnap lényegesen kevesebb csuklós forda van. Az állományról pedig KZX003 topiktárs honlapján találsz információt. A kocsik egyik viszonylatról a másikra szerelnek, így fixet nem tudsz kérni. Győrben jelenleg egy Credo Econell City3 tesztbusz is közlekedik, melynek menetrendjét itt megtalálod.

Előzmény: Balee15 (23823)
Balee15 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 23823

Sziasztok, remélem jó helyre írok. :)

Tervezek egy túrát Miskolcról Győrbe. Érdeklődnék, mikor érdemes? Nyáron is akár, vagy inkább iskolai időszakban? Nyáron a nyári menetrend miatt sok Ikarus nincs kiadva? 

Valamint, valaki tudna nagyjából egy összefoglaló járműállományt, miből mennyi van, mit merre, hol érdemes keresni stb.?

Köszönöm szépen előre is! 

Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.08.16 0 1 23822

2011 decemberében elindult Győrben az 563 millió Ft-ból megvalósult utastájékoztató rendszer. A projekt az alábbiakat tartalmazta: 

 

- 20 db totemoszlop telepítése

- 24 db jegykiadó automata telepítése

- 115 db autóbusz audiovizuális utastájékoztató rendszerrel való felszerelése (OBU, belső-külső kijelzők, hangszórók)

- 5 db közlekedési csomópontban zöldútkérés késés esetén 

 

2014-ben ez a rendszer még 2 db totemoszloppal egészült ki, melyek napelemmel, illetve dinamóval működnek és e-ink technológiát vonultatnak fel.

 

Véleményem szerint az elmúlt 5 év elegendő volt ahhoz, hogy megtapasztaljuk mit is tud ez a rendszer. 

 

Totemoszlopok:

 

- A hangos utastájékoztatás szerintem felesleges, tudva azt is, hogy a vakok és gyengénlátok kaptak olyan eszközöket, melyek megnyomásával megszólal az oszlop. 

- Nagyon gyakran lefagy, újraindítása elég sok ideig tart. Előfordul olyan, hogy elcsúszik a szöveg. 

 

Jegykiadó automata:

 

- Egyszerűen kezelhető, több nyelvű, a város főbb pontjain megtalálható. Bankkártyás fizetés.

- Napsütésben gyakorlatilag nem látni a kijelzőt. 

- Bosszantó, mikor 5000 Ft-tal fizetsz és kapsz egy halom 200-ast a markodba. 

 

A zöldjelzés kérés nem tudom, hogy működik-e egyáltalán a valós életben. 

 

Pár év alatt elég rendesen lepusztult a rendszer. Igazából ez a hozzászólás már két évvel ezelőtt is megszülethetett volna. Igazak lettek volna rá ezek a gondolatok. Az utastájékoztatás a buszok többségén nem úgy működik, ahogy kellene. Van amelyiken csak hangos utastájékoztatás van, a kijelző halott. Van amelyiken csak képi szöveg van, hang nincs. De van olyan is melyen, olyan halk a hang, hogy az egyéb zaj mellett egyáltalán nem hallani mi a következő megálló. Ha valami forgalmi zavar adódik a totemoszlopokon nem jelenik meg. Csakis előre tervezett terelésekről tájékoztat a rendszer. Pedig lenne rá lehetőség. Csak lehet ember nincs rá, vagy idő, vagy pénz, de lehet leginkább akarat. A totemoszlopok alig kapnak információt a buszoktól, gyakran csak a felkiáltójel van. Tudom, míg nem jelentkezik be a busz csak az lehet, de szerintem a kommunikációval is bajok vannak. A legpraktikusabb része talán az, hogy interneten is lehet nézni, hol jár a buszunk. Már ha éppen működik rajt a GPS... Találkoztam már olyannal, hogy interneten néztem jön-e a busz. Nem volt sehol. Szerencsére lementem a megállóba. A busz időben jött. Csak a gép nem jelezte. Hivatalos mobil applikáció persze nem készült belőle. Kár, hogy nem is reklámozzák, hogy neten is lehet követni. 

 

Tudom, hogy Győr helyi közlekedésében 2016-ban nem a modern utastájékoztatás a legégetőbb probléma, tudom, hogy anno csak erre lehetett pályázni, azt is tudom, hogy valószínüleg már a rendszer telepítésekor elavult eszközöket telepítettek. De kérem, ha valamit egyszer sokszáz millió forintból megvalósítunk, nem lehetne azt pár év után is megfelelően használni, karban tartani? 

 

Van erre egyáltalán ember, aki a buszokon lévő utastájékoztató eszközöket ellenőrzi, javítja? Sok az érintkezésből adódó kijelzőhibás kocsi (leginkább NABI és Rába), halk hangszórók. Talán a sofőröket is idegesíti, hogy minden megállóban hallgathatják a hangosbeszélőt... Ezért sem javítják meg?

 

Tudom, sokat szeretnék, hisz 30 éves buszok róják Győr útjait. 

 

Ezek a gondolatok utasszemmel születtek. A forgalomirányításra és a diszpécserközpontra nincs rálátásom. Ők és a sofőrök talán többet tudnának mesélni eme nyögvemenős rendszerről. Örömmel meghallgatnám olyanok véleményét is, akik a rendszer működését, gyenge pontjait közelebbről ismerik. Persze, csak ha publikusak.

KZX003 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 23821

Forgalomba állt Győrben az ANY-537 is. Fotógaléria.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!