Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

AFF-534 16 órája © 22769
Ikarus 260.03 1 napja © 22768

Kedveljük!  :)

Előzmény: Dtomesz (22766)
KZX003 2 napja © 22767
Dtomesz 3 napja © 22766

Előzmény: Takszi55 (22764)
BPO-105 4 napja © 22765
Szép lehetett.
Az adminisztrációt illetőleg meg gondolom 260.32-ként helyezték forgalomba, HU-ra átütött azonosítóval - ami valljuk be, nem egy szép dolog, maximum hasznos.
Mellesleg - ez már kicsit OFF - érdekes módon sehol se láttam még ilyen piros-fehér 260-ast a FÁK területén, még fényképről se. Az ezekhez legközelebb álló gépek a szintén magyar, ám kicsit későbbi DUD-542 és 543, amik elméletileg szintén 260.51-esek, csak nekik az aljuk is piros.
Előzmény: Takszi55 (22764)
Takszi55 5 napja © 22764

A 120-ról volt ilyen kép fenn egy régi talán freewebes lapon, de a címére már nem emlékszem. Elvileg a 114-121 széria minden tagja ilyen állapotban jött, aztán pár éven belül megkapták a fehér flottaszínt, majd később (úgy 2004-2005 táján) kicserélték az első hidat is, így már nem sokban különböztek a többitől.

 

Egyébként a 145-146 is kilógott a sorból sokáig, mert ők voltak az utolsók, amik még sárgán jöttek (élénkebb volt az árnyalatuk, megkapták a hokibotot meg a bordó függönyöket azonnal, ráadásul újonnan bennük volt a D10-es motor), és az ezredfordulóig meg is tartották ezt.

Előzmény: BPO-105 (22763)
BPO-105 5 napja © 22763

Kis történelem: ezekre emlékszik valaki?

Egyszer láttam életemben fotót a CLY-adag valamelyik tagjáról ilyen állapotban. A fényezése a teljesen fehérre fényezett ajtóktól eltekintve egyezett a szovjet (később FÁK) export 256-osokéval, a fehér Kisalföld Volán felirat végignyúlt a két ajtó között (azaz inkább egy nagy felirat volt középre helyezve), a futómű pedig orosz gyártmányú volt.

KZX003 5 napja © 22762

A Kisalföld Volán helyközi üzletágánál futott tesztköröket az első Euro VI-os motorral szerelt Credo Inovell.

Felkerültek a buszról készített külső-belső fotók a gyoribuszok.hu-ra!

sztyopak 5 napja © 22761

Ha a városi sofőröket is olyan "szankciókkal" sújtanák mint  a helyköziseket vagy a bkv-sokat,őket is jobban érdekelné a dolog....

Előzmény: Erdélyi Gyula (22759)
t04cdb aug. 13. © 22760

Nem tudom, én sosem az ellenőr, meg a sofőr miatt veszek jegyet...

Előzmény: Erdélyi Gyula (22759)
Erdélyi Gyula aug. 13. © 22759

Én nem is gondoltam, hogy Győrben ennyire jól ki lehet játszani az első ajtózást. Általába az van, hogy későn áll be a busz már indulás előtt ezért az összes ajtót kinyitja a sofőr, a második ajtónál már akár egy névjegy felmutatásával fel lehet szálni. És ugyanez van a forgalmasabb megállókban is, több ajtó kinyit hátul blicelő felszáll ingyé utaz, boldog. Aki meg szabályosan megveszi a bérletet, jegyet? Uggyan má! LÚZEREK! Ellenőrök ritka mint a fehér holló, és ha két hónapban egyszer elkapják az embert is olcsóbb kifizetni, mint a havi bérlet. Bliccelőt volt hogy fél évig nem zargatta ellenőr.

BKVnál ehez képest katonai fegyelem van. XDXDXD

KZX003 aug. 12. © 22758

Mercedes Citaro teszt az ÉNYKK-nál: több mint száz fotó került fel a tesztről, a tesztbuszokról a gyoribuszok.hu-ra!

norbee601 aug. 7. © 22757

http://www.3k.gov.hu/remos_downloads/Gyor_varosi_es_elovarosi_kozlekedesenek_fejlesztese.241.pdf  Ebben megtalálod.   (annyi kiegészítéssel hogy csak a motorizált közlekedési eszközök szerepelnek benne, pedig a kerékpáros arány is igen erős, és a gyaloglás se jelentéktelen (belvárosi, révfalui könnyen elér mindent gyalog is)

Előzmény: Trinitatis (22755)
norbee601 aug. 7. © 22756

Ha jól rémlik, valahol az önkormányzat honlapján van erről egy elég bő tanulmány.

Előzmény: Trinitatis (22755)
Trinitatis aug. 7. © 22755

Győrben hogyan áll a modal split?

t04cdb aug. 6. © 22754

Akkor azzal kevertem. Emlékszem, hogy az első beharangozó hírek képeinél, mikor kezdődött a projekt, valamilyen nagy LED-es belső kijelzőket mutogattak még. Az lett volna az ő termékük? És ahelyett lettek az Autocom kijelzők.

Előzmény: Freehill (22753)
Freehill aug. 6. © 22753

A korábbi alvállalkozójuk bukott ki :)

Előzmény: t04cdb (22752)
t04cdb aug. 6. © 22752

Akkor nem kibukott, hanem fővállalkozó volt, és a HC meg alvállalkozó. :)

Előzmény: Freehill (22751)
Freehill aug. 6. © 22751

Valóban mindkét esetben a Synergon volt a fővállalkozó, ez azonban egy rendszerintegrátor cég, tehát alapvetően nem ők maguk fejlesztik ki a rendszereket, hanem összegyűjtik a megfelelő (rész)megoldásokat - akár teljesen eltérő gyártóktól, mint jelen esetben is -, és azokat integrálják egy-egy komplex rendszerbe. A Kisalföld Volánhoz a magyar HC Linear rendszerét hozták, a Futárhoz viszont a német IVU Traffic Technologies AG termékeit, amelyek csak annyira hasonlítanak egymásra, mint a magyar és a német nyelv - bár a céljuk ugyanaz ;)

Előzmény: KEX-595 (22749)
t04cdb aug. 6. © 22750

A győri HC-Linear lett. Úgy tudom, hogy a Synergon kibukott, de javítsatok ki, ha nem így van.

Előzmény: KEX-595 (22749)
KEX-595 aug. 6. Creative Commons License 22749

"(Sajnos az is indifferens, hogy van -e FUTÁR az autóbuszon, mivel annak csak a funkciói hasonlítanak a Volán rendszeréhez, de a két rendszernek semmi köze egymáshoz.)"

 

Nyílván két különböző szoftverről van szó, de tudtommal mind a kettőt a Synergon készítette, így azért nyomokban hasonlóak, szóval kompatibilissá lehetett volna tenni. Az egy másik dolog, hogy 1,5 napért felesleges lett volt ekkora munka, de ez amúgy is csak szőrszálhasogatás :) A többi részével egyetértek teljes mértékben, Trinitatis topitárs mindenhova csak beböfög valamit, mintha minden topikban csak idióták lennének :)

Előzmény: Freehill (22748)
Freehill aug. 6. © 22748

"Az Econellnél tróger módon elmulasztották."

 

Az ilyen mondataidnál nem tudom eldönteni, hogy szándékosan provokálod az olvasótársakat, vagy egyszerűen ennyire nem vagy képben a forgalomirányító és utastájékoztató rendszerek működésével!

 

Ahhoz, hogy egy néhány napig közlekedő tesztbuszon működjön a győri forgalomirányító és utastájékoztató rendszer, többek között a következőkre van szükség.
- új fedélzeti számítógép beszerzése és beszerelése az autóbuszba, illesztés az autóbusz egyéni elektronikai rendszeréhez
- az autóbuszban található utastájékoztató kijelzők feltérképezése (mekkora felbontásúak, milyen módon kell meghajtani őket), a megfelelő táblaképek megszerkesztése, valamint a vezérlőszoftver bővítése a cégnél eddig nem használt táblavezérlésekkel (amennyiben ehhez a gyártó megfelelő információt biztosít!)
- az új szoftver tesztelése és javítása, egészen addig, amíg tökéletesen nem működik
- az autóbusz felvétele az informatikai rendszerbe, SIM-kártya beszerzése és hozzárendelése, az adatok letöltése és érvényesítése, stb.

 

A fent felsorolt dolgok (különös tekintettel a szoftverfejlesztésre) több, különböző cégeknél dolgozó szakember (az autóbusz gyártójánál, az autóbusz utastájékoztató rendszerének készítőjénél, a Volán informatikai rendszereit fejlesztő cégeknél, valamint magánál a Volánnál) több hetes munkáját igényelnék. Természetesen nem lehetetlen, de szerinted mennyire lenne reális egy 2-3 napos teszt kedvéért?

 

(Sajnos az is indifferens, hogy van -e FUTÁR az autóbuszon, mivel annak csak a funkciói hasonlítanak a Volán rendszeréhez, de a két rendszernek semmi köze egymáshoz.)

 

Amit viszonylag kis energiával meg lehetett volna tenni a Citarónál is, az a viszonylatok és a végállomások statikus felprogramozása lett volna, amihez az autóbusz gyártója/állandó üzemeltetője rendelkezik eszközökkel, így ő tudta volna megtenni, ha fontosnak ítéli. A Credo tesztbuszokon is azért szokott működni legalább a statikus kijelzés, mert a Kravtex munkatársa az utastájékoztatást is mindig igényesen előkészíti.

Előzmény: Trinitatis (22742)
KZX003 aug. 6. © 22747

A Kisalföld Volán tesztelhette elsőként az új, Euro VI-os FPT motorral szerelt Credo Econell CiTY-t Győrben.

Felkerültek a tesztelés alatt készült külső-belső fotók a tesztbuszról a gyoribuszok.hu-ra!

HBweb hu aug. 5. © 22746

A 781-esen tegnap még fenn voltak a matricák, a 339-esen viszont valóban nem.

Előzmény: KZX003 (22745)
KZX003 aug. 5. © 22745

Egyébként a "BUDAPEST" és a "BKV" "BKK" matricákat a busz elejéről eltávolították.

Előzmény: KZX003 (22744)
KZX003 aug. 5. © 22744

Nem kapcsolják rá, táblázik.

Egyébként a "BUDAPEST" és a "BKV" matricákat a busz elejéről eltávolították.

A szóló Citaro szerda délig lesz a Kisalföldnél, majd folytatja országos tesztkörútját. Menetrend a szokott helyen.

Előzmény: Trinitatis (22742)
KEX-595 aug. 4. Creative Commons License 22743

Az Econell-ben nincs GPS, így nehezen kapcsolhatnák rá a győri hálózatra, már az is nagy szó, hogy figyelnek arra, hogy lehessen használni a kijelzőt. A Citaro-ban pedig ugyan van FUTÁR - ami elméletileg kompatibilis a győri rendszerrel - két napért rápakolni az adatbázist, hangfájlokat stb időpocsékolás.

Előzmény: Trinitatis (22742)
Trinitatis aug. 4. © 22742

Szinte már látom, ahogy a Credo BN-ekhez szokott győri utazóközönség elámul, hogy emberi szállításra alkalmas buszt látnak Győrben.

 

A Citarót legalább rákapcsolják a GPS-es forgalomiránytásra és utastájékoztatásra? Az Econellnél tróger módon elmulasztották.

Előzmény: KZX003 (22737)
norbee601 aug. 4. © 22741

Ingyenes vagy kell jegy?

Előzmény: KEX-595 (22740)
KEX-595 aug. 4. Creative Commons License 22740

11:50-kor indult el 2-este a Révaiból, ha ez valakinek segít ;)

Előzmény: KZX003 (22737)