Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

keke- két órája Creative Commons License 22832

Mennyi buszt vontak ki a győri közlekedésből a menetrend módosításkor? Nem kellett/lehetett volna több tartalékot hagyni? (Nem tudom az mennyi plusz költség)

Előzmény: KZX003 (22827)
Trinitatis két órája Creative Commons License 22831

Szerintem azzal a vonallal 3 dolgot kéne változtatni:

 

- fizetőssé tenni

- az üzemidőt kiterjeszteni

- viszonylatszámmal ellátni (szerintem az 1-es számot pont a Citybusznak kéne viselni, és nem a mai 1-es járatnak, ha valamilyen logikát szeretnénk a számozás terén)

Előzmény: KápCity (22830)
KápCity két órája Creative Commons License 22830

Azért mert az önkormányzat így akarja, azt nem tudom, hogy a éves folyósításon kívül fizetnek-e külön érte. Gyanítom, hogy nem :(

Előzmény: Trinitatis (22829)
Trinitatis 3 órája Creative Commons License 22829

Amúgy milyen alapon ingyenes a Citybusz? Én fizetek a szolgáltatásért, ugyanis más vonalakat használok. Mások miért ne fizessenek csak azért, mert pont azt az 1 vonalat használják?

 

Áruházi buszoknál elfogadható az ingyenesség, ott ugyanis az áruház fizet az üzemeltetőnek, de a Citybusz közpénből működik.

Előzmény: KápCity (22828)
KápCity 3 órája Creative Commons License 22828

Az egyiknek sem jutna eszébe, hogy ha olyan kurva sürgős valahova eljutnia vegyen egy jegyet 230 forintért és menjen valamelyik másik járattal, főleg úgy hogy a Citynek gyakorlatilag önálló szakasza sincs... o.O Nem, hápognak az ingyenes busz miatt, ami nekik alanyi jogon jár... A volán meg oldja meg 15-25 éves buszokkal a szolgáltatást, ahogy tudja, mert az önkormányzat magasról leszarja a győri közösségi közlekedést és még azt is alig hajlandó kifizetni amit megrendel, persze azért is ki a k*cs*g? Naná hogy a volán... persze megint az lesz megszavazva, aki leszarja magasról a közösségi közlekedést. Yepp, igyák a levét! :D A hibrid buszokkal való pedálozás is csak parlamenti választások miatt libbenteték meg, arra jó volt.

Előzmény: KZX003 (22827)
KZX003 17 órája Creative Commons License 22827
norbee601 3 napja Creative Commons License 22826

Azt se értem miért elvárás a debileknek szóló szintű utastájékoztatás....

 

Legyenek normális kiírt információk a megállóban, pontos infók a honlapokon, a busz írja ki pontosan a megállókat, kb ennyivel azért el lehet boldogulni.

 

 

ymuh 3 napja Creative Commons License 22825
Jujuj, mostmár azért én is hozzászólnék; milyen statisztika alapján állítod azt, hogy a BKK-nál töb letta bérletes? Még mindig irreálisan magas a budapesti közlekedés díja mind a szolgáltatás színvonalához, mind pedig magyar átlagkeresethez képest, pláne Győrhöz képest. Azt meg pláne nem értem, hogy a győri tarifát hova csökkentenéd.. Én még akkor kerültem Győrbe, amikor pl. a diákoknak fizetőssé kezdték tenni a helyi közlekedést, s valami 1000 ft körüli ára volt. Akkor sem tudott nullszaldós lenni a Volán, marha nagy hiányosságai voltak, pláne manapság, inflálódott minden, nőtt a hiány is. De akkoriban nem volt feleennyi tájékoztatás SEM. A olt egy oszlop pl, annak a gerincén rajta 3-4 matrica felnyalva, attól függően, hány járat áll ott meg, a nagyobb helyeken meg volt kocka tábla. (a volán specifikus, hol forgatható, hol fix kivitelű) Viszot értékelni kelene azt a mérvű fejlődést, amit a közel alulfinanszírozott helyzetben mégis el lehetett érni, ki lehetett küzdeni, ehhez pedig nem kevés kitartás, és tenni akarás kellett, ami Freehill topictársunkban messzemenőkig megvan. De m CSAK rajta múlik minden, nagyon nem.
Előzmény: Trinitatis (22821)
normaidő 3 napja Creative Commons License 22824

Az önkormányzatoknak is illene a zsebükbe nyúlni. Az Ő felelősségük, hivatalból, nem állami önkormányzati a helyi közlekedés.

Persze nekik sincs miből.....

A rendszer azért nem omlott még össze, mert a Volánok alapból takarékosabbak, mint egy nagy cég pl BKV stb.

Az állandó kínálatcsökkentés se megoldás mindenre.

Amúgy Győrben a közutak igen zsúfoltak, csúcsidőben a busz nem tud haladni, buszsávnak nincs hely mindenhol, így nem tud hatékony lenni a busz ha a dugóban áll.

Sajnos egy öngerjesztő folyamat, ami zajlik, leszoktatás a tömegközlekedésről, amire lehet mindig gazdasági okot találni.

Alapból, a Kisalföld Volánnak vannak hibái, de Tőlük olcsóbban egy cég se tudná kihozni, ehhez hozzájárul a még üzemelő 200 as család relatíve alacsonyabb üzemeltetési költsége is.

 

Persze így is lehet hozzáállni:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131671571&t=9170641

Arra van az autó, taxi, közösségi jármű, összedobjuk haverokkal négyen öten megoldások. Nem baj, ha az ember költözik vagy olyan helyen vállal állást, ahova el is tud jutni és nem a sült galambtól várja el hogy egy személyes problémáját megoldja.

 

Előzmény: htibor (22822)
t04cdb 3 napja Creative Commons License 22823

A vasárnap esti szórakozás is megvan... :D

http://i.giphy.com/GIwUwmC9axNOE.gif

htibor 3 napja Creative Commons License 22822

"Kell a magasabb finanszírozás is az államtól."

 

Ezt magadtól találtad ki vagy segítettek neked? És mi van akkor ha nem jön? Mi van akkor ha nem lesz magasabb? Akkor becsukják a boltot? Nem lehet a marketing bullshit generátort nyomkodni, hogy fejlesztünk-fejlesztünk-fejlesztünk? Vidéki város nem kicsit jobban megérez bármi finanszírozási hiányt mint egy székes főváros, ahol semmi hátulütője nincs annak, hogy kilóg a lóláb x*10 milliárd forinttal. Majd a Szent Péter elsöpri a szent esernyővel a szent szőnyeg alá és volt nincs, probléma megoldva?

 

A gondolatjeleidre:

Első szolgáltatói kompetencia, fokozottabb ellenőrzés szükséges hozzá.

Minden más a városi közgyűlés kompetenciája. Lehet ötletelni, lehet több száz oldalas anyagot letenni a képviselők asztalára. Ők meg azt mondják, hogy nem, mert... És ha igen és nem jön be az ötlet? Ki adja a többlet pénzt rá? Te? :)

Mi a következő lépésed azon kívül, hogy várod a pénz esőt?

 

Abból kell főzni ami van. Nem másból. Szűk a mozgástér, abból kell a lehetőségek és adottságok mellett kihozni a mondhatni legjobbat.

Előzmény: Trinitatis (22821)
Trinitatis 3 napja Creative Commons License 22821

Egyetértek, hogy fontos a pénz. Kell a magasabb finanszírozás is az államtól. De mi az, amit megtehetne maga a város és a volán a magasabb bevételért?

 

Néhány apró példa:

- Komolyabban kellene venni az elsőajtós felszállást. Győrben nagyon sokszor látok utasokat hátul felszállni. Gyakran a sofőr akkor is kinyitja a 2. ajtót, ha nincs leszálló.

- A bliccelésért járó pótdíj többszörösére emelése, elrettentésképp. Győrben ez csak 6000 forint, Bécsben kb. 32000 forintnak megfelelő euró.

- Nehezebben hamisítható fémszálas papírlapokra nyomtassák a jegyeket és bérleteket!

- A bérleteket csak úgy lehessen megvenni, hogy azokon már alapból rajta van az igazolványszám! Így kevesebben kérnék kölcsön ismerősüktől a bérletet.

- Csökkentsék a bérletek árát 5-10%-kal. Budapesten ez bejött, hiszen kevesebb a bliccelő, sokan átpártoltak a közösségi közlekedésre, és sokan vesznek jegy helyett bérletet. Így árcsökkentésből több bevétel lett.

- A havibérletet teljesen váltsa fel a rugalmasabb, 30 napos bérlet. Diákoknál is, mert ma még mint választási lehetőség sem létezik a 30 napos diákbérlet.

- 24, 48 és 72 órás jegyek bevezetése.

Előzmény: Freehill (22818)
Freehill 3 napja Creative Commons License 22820

Akkor a döntéshozókat tessék megkeresni, és ne a külsőleg meghatározott keretek között dolgozni kénytelen szakembereket gyalázni, ha lehetne kérni...

 

(Visszatérve a Baross hídra, egy közeli példa: a bécsi Hauptbahnhof építése is ideiglenes forgalmi rendet jelentett, de ott sem lett minden menetrend háttere színes, nem lettek extra kiírások a vonatokon - azt meghagyták a rövidebb idejű módosításoknak, amelyek egy ilyen hosszú átépítés alatt is előfordulnak! - hanem egyszerűen az éves menetrendbe építették bele az ideiglenes helyzetet, és ennek megfelelően aktualizálták az utastájékoztatást. Ugyanez történt Győrben a Baross híd kapcsán. Persze kötözködni ettől még lehet.)

Előzmény: Trinitatis (22819)
Trinitatis 3 napja Creative Commons License 22819

Jelenleg a felújítás alatt érvényben lévő ideiglenes menetrend van. Németországban pont ilyen esetekben alkalmaznak sötétebb színű menetrendlapot (hogy felkeltse az utas figyelmét, ha azzal a járattal óhajt utazni), illetve egy kis nyilacskát a buszok és villamosok kijelzőin, hasonló célzattal.

 

Győri vagyok, csak sokszor járok más városban, kül- és belföldön is, így van tapasztalatom jól működő közlekedési rendszerekről.

 

A megvalósíthatósági tanulmány örömteli, de annál több kell. Meg is kéne valósítani a terveket. És minél előbb, gyorsan le kell térni a mostani szakadék felé vezető útról. Az utasok nem elégedettek a győri nyilvános közlekdéssel, és ez kárt okoz Győrnek.

Előzmény: norbee601 (22816)
Freehill 3 napja Creative Commons License 22818

Én csak a kérdésedre válaszoltam. Azt nagyjából mindenki pontosan tudja, hogy szükség lenne közlekedési szövetségre, de ez - mint írtam - nem a helyi üzemeltetőn múlik, hanem az országos politikán. Rettentően kevered az illetékességi köröket!

 

A győri közlekedés olyan, amilyet a körülmények (finanszírozás, jogszabályok) lehetővé tesznek. Van egy mondás, hogy bizonyos alapanyagból nem lehet várat építeni. Senki nem mondja, hogy a győri közlekedés tökéletes, viszont jelen feltételek mellett a legnagyobb hozzáértéssel és lelkesedéssel (megint csak tájékozódnod kellene, mielőtt teljesen téves rágalmakat írsz...) sem lehet sokkal többet kihozni belőle.

 

Mielőtt Budapesttel, vagy egyenesen Németországgal példálózol, azt is nézd meg légy szíves, hogy ott mennyivel több pénzt költenek rá, illetve milyen eszközökkel és hány fős apparátussal végzik el azokat a feladatokat, amelyeket a magyar városok többségében minimális létszámmal, a lehető legkisebb költséggel (mivel a magasabb költségnek nem lenne fedezete).

Előzmény: Trinitatis (22815)
Freehill 3 napja Creative Commons License 22817

"Nem kerülne másba, csak egy kis odafigyelésbe."

 

Tudom, hogy ez a kedvenc mondatod, de áruld el, légy szíves: honnan tudod, hogy a menetrendi lapot készítő, illetve a kijelzőket vezérlő szoftverek milyen funkciókat tudnak egyáltalán, milyen korlátaik vannak, az adatok mennyi idő alatt frissíthetők, mekkora apparátus tud velük foglalkozni stb.! Amíg ezekről halvány fogalmad sincs (a beírásaidból egyértelműen kiderül, hogy nincs), addig milyen alapon teszel ilyen lenéző kijelentéseket?

Előzmény: Trinitatis (22811)
norbee601 3 napja Creative Commons License 22816
"nem rémlik hogy volt ilyen bemondás"

Ha jól sejtem nem is győri vagy, idejössz egy évben 2-3x, akkor tűnsz fel mindig itt is.

Ahogy már írták, ez az alap menetrend most. Aki nem győri az úgyis informálódik, ott meg friss infókat kap.

A közlekedési szövetségről linkeltem anno egy 40 oldalas megvalósíthatósági tanulmányt, elővárosi vasúttal, hasonlókkal, valahol az önkormányzat honlapján.

Egyébként nem tudom miért elvárás a teljesen debil embernek szóló utastájékoztatás...

Trinitatis 3 napja Creative Commons License 22815

Nocsak, egyetértesz velem?

 

Már attól tartottam, hogy te is úgy gondolkodsz, mint a topictársak jelentős része, miszerint a győri nyilvános közlekedés úgy jó, ahogy van, a Kisalföld Volán vérprofi, a nyugati üzemeltetők meg amatőrök...

 

Győrben is azt látom, mint a legtöbb magyar városban: a közlekedést képzelten, hozzánemértő emberek irányítják. A győr közlekedésen ez tetőtől talpig érezhető. Ezért is pártolnak át egyre többen az autóra. :(

Előzmény: Freehill (22814)
Freehill 3 napja Creative Commons License 22814

Amint a nagypolitika úgy dönt!

Előzmény: Trinitatis (22812)
Freehill 3 napja Creative Commons License 22813

Akkor a buszvonalak 70%-a fél éven át piros színű lapon lenne kitéve. Egyformán szép és informatív lenne... Ez most nem egy néhány napos/hetes, néhány vonalat érintő terelés, hanem egy speciális menetrendi ciklus! Mondhatjuk úgy is, hogy most EZ az alapmenetrend. Ha ideiglenes változás van valahol, akkor az is ehhez képest értendő. A rendszeres utazók a hídlezárás elején megtanulták az új közlekedési rendet. A nem rendszeres utazók viszont amúgy is megnézik a menetrendet, mielőtt utaznának, az pedig mindenhol naprakész, a kimaradó megállóhelyeken pedig extra, rikító sárga/narancs alapszínű táblák és értesítőlapok is vannak.

Előzmény: Trinitatis (22811)
Trinitatis 3 napja Creative Commons License 22812

Ha már Németország...

itt egy térkép az Augsburgi Közlekedési Szövetség tarifazónáiról. A németek ugyanis már 30-40 éve áttértek az időalapú, zónás jegyrendszerre, ami Magyarországon még 2014-ben sincs.

Közös, átjárható tarifarendszer a városi közlekedés, a helyközi buszok és a vasút számára; időrányos, igazságos használati díj - ezt jelenti a tarifaközösség.

 

Vajon mikor fog megalakulni végre a Győri Közlekedési Szövetség?

 

Trinitatis 3 napja Creative Commons License 22811

Bocsl, lemaradt a vége.

 

Nem rémlik, hogy lett volna ilyen bemondás a forgalmi változásokról a felújítás elején, illetve a Révai utcai hídnyílás kezárásakor.nlehet, hogy csak azért, mert valami megmagyarázhatatlan ok miatt elképesztően halk az utastájékoztatása győri buszokon.

 

Németországban forgalmi változás esetén hangosan, érthetően tájékozatnak a járműveken, és szórólapokat osztanak. A megálótábláról már távolról is lehet látni, hogy az adott vonal ütvonala megváltozott, hiszen a ilyenkor a menetrendi lap alapszíne sötétebb színű. A kijekzőn oedig egy embléma jelzi, hogy terelt útvonalon közlekedik a jármű.

 

Ilyen egy normál útvonalon közlekedő vonal menetrendje:

 

 

Ilyen egy telet útvonalon közlekedő vonal menetrendje:

 

Nem kerülne másba, csak egy kis odafigyelésbe.

 

Előzmény: Trinitatis (22810)
Trinitatis 3 napja Creative Commons License 22810

Nem rémlik, hogy lett volna ilyen bemondás a forgalmi változásokról a felújítás elején, illetve a Révai utcai hídnyílás kezárásakor.nlehet, hogy csak azért, mert valami megmagyarázhatatlan ok miatt elképesztően halk az utastájékoztatása győri buszokon.

 

Németországban forgalmi változás esetén hangosan, érthetően tájékozatnak a járműveken, és szórólapokat osztanak. A megálótábláról már távolról is lehet látni, hogy az adott vonal ütvonala megváltozott, hiszen a ilyenkor a menetrendi lap alapszíne sötétebb színű. A kijekzőn oedig egy embléma jelzi, hogy terelt útvonalon közlekedik a jármű.

 

Ilyen egy normál útvonalon közlekedő vonak menetrendje:

   

 

Ikyen egy terelt útvonalon közelekdő vonal menetrendje:

 

Előzmény: Freehill (22808)
norbee601 3 napja Creative Commons License 22809
Mikor is zárták le a Baross hidat? Lassan nyílik újra....

Helyieknek a könyökén jön ki, mindenki tudja, aki meg nem helyi az meg ahol információt tud keresni, az az aktuálisat találja (a honlapon is részletesen fent van).

Az utastájékoztatás minőségét nem a mennyisége határozza meg.
Freehill 3 napja Creative Commons License 22808

Amikor ez újdonság volt, akkor be is volt mondva a buszokon, és ki volt írva a totemoszlopokon, több héten keresztül! Fél éven át viszont nincs értelme kiírni, mert az emberek 99%-ának nem mondana újat, csak idegesítené őket a sok beszéd, és elvenné a helyet a valóban új, fontos információk elől. A Baross híd lezárásának idejére új menetrendkönyv készült, frissültek a megállóhelyi, fedélzeti és internetes tájékoztató felületek. A híd lezárásától függetlenül is változik néha a hálózat. Aki már hónapok óta nem ült buszon, bizony nem árt, ha rápillant a menetrendre, hogy arra jár -e még, amerre régen, mert a Baross hídtól függetlenül is érheti meglepetés, és senki nem fogja a fülébe súgni, hogy sok hónappal ezelőtt változott az adott busz útvonala (ilyen szolgáltatásról még máshol sem hallottam).

Előzmény: Trinitatis (22806)
nowhere_man 4 napja Creative Commons License 22807

Nem értem hogy most megint miért okoskodsz meg játszod itt az eszedet... A lezárás előtt (és még utána is) hetekig ezzel voltak tele az újságok, a honlapon és a megállókban a lezárás kezdetétől fogva a terelőútat tartalmazó menetrendek vannak kint, az 1-es járaton a Hold utcai megálló előtt bemondják hogy a busz legközelebb csak a Városházánál áll meg, erre végképp nem lehet azt mondani hogy nem adtak megfelelő tájékoztatást. Aki ezek után sem igazodik el az már tényleg magára vessen...

Előzmény: Trinitatis (22806)
Trinitatis 4 napja Creative Commons License 22806

Valaki elmagyarázná, hogy miért nem mondatják be a buszon az utastájékoztatóval, hogy a Baross híd lezárása miatt több buszjárat is módosított menetrenddel közlekedik?

Én ugyanis nem találok erre racionális, érvekkel alátámasztható magyarázatot.

Freehill 5 napja Creative Commons License 22805

Ugye nehéz kérdés az ilyen, mert ha mondjuk 10 perc alatt megoldódik a probléma, viszont éppen elterelted azt a járatot, amelyik 70 perc múlva jön legközelebb, akkor a kimaradó megállóban maradók sem lesznek túlzottan boldogok. Csak sajnos előre nem lehet tudni, hogy mennyi idő alatt sikerül intézkedni.

Előzmény: ymuh (22803)
Santa Kata szept. 22. Creative Commons License 22804

De igen. Azért ment a többi a Munkácsy utca felé. :)

Előzmény: ymuh (22803)
ymuh szept. 22. Creative Commons License 22803

http://www.kisalfold.hu/tudosito/feljelentettek_a_rossz_helyen_megallo_es_igy_dugot_okozo_auto_vezetojet_-_fotok/2398945/

 

Hamár feltartotta a forgalmat az ott parkoló autó, az ugyan nem került említésre, hogy mennyi idő alatt értek ki a Szervek, de mindenesetre feltorlódott néhány forgalmi busz. Azt vajon nem lehetett volna elterelni, hogy ne essenek ki szombaton este az amúgy is sűrű menetrendi követés idején?