Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

keke- 2014.07.25 13:39:10 © 22733

Köszi, így azért már érthetőbb.

"hanem a Győrújbarát felé menő buszok megállóját is"  Erről meg nem tudtam.

Előzmény: Freehill (22732)
Freehill 2014.07.24 22:01:25 © 22732

Azt ne felejtsük el, hogy ez a megállócsoport nem csak a 2 db 83-as úti megállót foglalja magába, hanem a Győrújbarát felé menő buszok megállóját is a 83129 sz. (névtelen) alsóbb rendű úton, utóbbi esetben a "83-as út" kezdetű név félrevezető lenne. Tény, hogy a vámházas név kicsit a "történelmi, hagyományőrző kategóriába" tartozik, igaz régebben simán "Pápai úti vám" volt (ami tényleg nem volt helytálló), hasonlóan az egykori "Bécsi vám", "Veszprémi vám" nevekhez, tehát azért az elmúlt években történt egy kis pontosítás. (Bár, az érdekesség kedvéért, Ausztriában is van a mai napig hasonló név, pl. Graz, Maut Puntigam.) Másrészt a "Pápai úti vámház" nem csak magára az épületre utal (amelynek valóban nincs már meg az eredeti jelentősége), hanem egyfajta közterület-névvé is vált, a Google-ban keresve több cég, üzlet hivatalos címeként szerepel (példa). Ettől függetlenül elképzelhető, hogy az utasok többsége számára ma már többet mondana pl. a "Family Center" név.

Előzmény: keke- (22729)
t04cdb 2014.07.24 21:06:12 © 22731

Én a Baumax-hoz mentem, mikor ott szálltam le. :P :D

Előzmény: adamn82 (22730)
adamn82 2014.07.24 20:56:43 © 22730

Nem, ott a leglogikusabb a 83-as út Family Center lenne, végülis az ami ott van és jelentőséggel bír, amiért az emberek ott leszállnak.

Előzmény: keke- (22729)
keke- 2014.07.24 00:29:01 © 22729

Én a Pápai úti vámház megállónevet nem értem. Ott én logikusabbnak találnám mondjuk a 83-as út, Pápai út nevet.

Előzmény: Freehill (22727)
Ratbus 2014.07.23 20:39:03 © 22728
Freehill 2014.07.23 14:05:19 © 22727

Győrben emlékeim szerint sosem volt "kimondva" (és ebből adódóan megjelölve), hogy az egyes megállóhelyek "M" vagy "MM" típusúak, hanem mindig rugalmasan kezelték őket, attól függően, hogy hány autóbusz tud biztonságosan megállni. Pl. elképzelhető, hogy szólóból 2 is meg tud állni biztonságosan egymás mögött, viszont egy csuklós után más már nem férne be. Ettől függetlenül bennem is felmerült már, hogy nem ártana valamikor ezt precízen leszabályozni, mert sok félreértés, utaspanasz kiküszöbölhető lenne olyan esetekben, amikor a busz vezetője és az utas másképp ítéli meg a helyzetet. Pl. a jobbik eset, amikor az utas hátramegy a második buszhoz, de az nem nyit ajtót, így vissza kell sétálnia az oszlophoz és ott fel tud szállni. A rosszabbik eset, amikor az utas azt gondolja, hogy a buszvezető ugyan leengedte a leszállókat a megálló végén, de majd az oszlopnál is megáll a felszállóknak, a buszvezető viszont nem így gondolja, és az utas lemarad. Úgyhogy én egyáltalán nem vetném el az egyértelmű szabályozás jövőbeli győri bevezetését.

 

A megálló neve nyugodtan lehetne Cuha utca is, és hasonlóképpen a gyógyszertári megálló Ikva utca. Szakmailag szerintem egyformán korrekt lenne, mint a jelenlegi nevek. Mind a keresztutcák, mind az intézmények azonosíthatók a térképen. Mivel viszont régóta üzemelő megállóhelyekről van szó, a megszokott elnevezés megváltoztatása önmagában is zavart okozna, ezért most már nem tartanám szerencsésnek. Különben 2007 körül volt egy nagy átnevezési hullám, amikor az elavult, nem egyértelmű illetve nehezen azonosítható megállók kaptak új nevet, de akkor is az volt a vezérelv, hogy csak az változzon, aminek feltétlenül szükséges, hogy az utasok a lehető legkevésbé keveredjenek meg. (Így is volt helyenként félreértés, pl. amikor a keveset mondó, térképen nehezen azonosítható Győrszentiván, Homoksori út + házszám helyett a keresztutca alapján Győrszentiván, Napos út lett az új név, nagyon sokan azt hitték, a busz bemegy a Napos útra és ott áll meg!) Másrészt a Lajta út nevének szerepeltetése azért is indokolt, mert nagyon sok utasérdeklődésre számot tartó intézmény található ott, sőt, konkrétan a Lajta úti posta szolgál számos városrész át nem vett küldeményeinek utólagos átvételére.

Előzmény: Trinitatis (22722)
t04cdb 2014.07.22 22:24:14 © 22726

de a Honvéd ligetnél pl. 3.

 

Úgy tudom, hogy hivatalosan a harmadikként beálló busz nem kezdheti meg az utascserét a Honvéd ligetnél. Csak az első, és a második egyszerre.

Előzmény: Trinitatis (22724)
t04cdb 2014.07.22 22:22:40 © 22725

Az említett Lajta út, posta nevet viselő megálló pedig miért nem a Cuha utca nevét viseli? Elvégre az a keresztutca.

 

Mert a posta jobb támpont az utasnak szerintem, mint egy sima utcanév (főleg aki idegen), az pedig a Lajta úton van, nem a Cuha utcában (Lajta út 13.).

Előzmény: Trinitatis (22722)
Trinitatis 2014.07.22 21:39:07 © 22724

A megálló hosszúságától függetlenül? A legtöbb győri megállóban 1 busz fér el, néhányban 2, de a Honvéd ligetnél pl. 3. Hol van abban a logika, hogy mindegyik megálló MM-es?

Előzmény: keke- (22723)
keke- 2014.07.22 20:52:22 © 22723

Győrben elvileg minden megálló "MM-es", tehát fölösleges kiírni.

Előzmény: Trinitatis (22722)
Trinitatis 2014.07.22 19:59:56 © 22722

A Lajta út, posta nevet viselő megálló (a belváros irányába) M-es, vagy MM-es megálló? Az öböl hossza alapján egyértelműen M-esnek tűnik, de mégis rendszeres, hogy egyszerre 2 busz folytat utascserét. A hátsó busz ilyenkor természetesen kilóg az öbölből.

 

Győrben miért nem írják ki a megállókban, hogy M-es, MM-es, vagy MM+M-es az adott megálló?

Az említett Lajta út, posta nevet viselő megálló pedig miért nem a Cuha utca nevét viseli? Elvégre az a keresztutca.

Wiener Walzer EuroNight 2014.07.20 20:58:30 Creative Commons License 22721

Nagyon szívesen! A lehető legjobban próbáltam a kérdésedre válaszolni amennyire csak lehetett! 

Előzmény: HUU-146 (22719)
nowhere_man 2014.07.20 19:19:18 © 22720

Iskolapéldája annak, hogy hogyan pazaroljuk el eszetlenül a legjobb kocsikat

Előzmény: Wiener Walzer EuroNight (22718)
HUU-146 2014.07.19 10:19:04 © 22719

Köszönöm ezt az információdús hozzászólást, aminek sok tartalma nem volt, igazából ezt kb én is tudtam :)

Előzmény: Wiener Walzer EuroNight (22718)
Wiener Walzer EuroNight 2014.07.19 07:09:49 Creative Commons License 22718

A MAN-ek azt csinálják mint előtte is, mennek arra amerre jól esik nekik. (Ahova vezénylik őket) A Kisalföld helyébe elgondolkodnék azon, hogy a Szeged-Sopron járat párját be kellene indítani.

Előzmény: HUU-146 (22717)
HUU-146 2014.07.19 00:15:07 © 22717

Olyan kérdés, hogy megszűntek most július eleje óta az Audi szerződéses járatai Pozsonyba illetve Dunaszerdahelyre, mert a három MAN, illetve az LH-12-esek nem járnak már ki! A MAN-ok közül melyik milyen fordára és járatra került illetve a Credok milyen feladatokat kaptak?

KZX003 2014.07.18 23:27:16 © 22716

Már felkerült a hétvégi menetrend is.

Előzmény: KZX003 (22710)
simsonfighter1 2014.07.14 18:52:49 © 22715

Maradjon csak benne a zöld kárpit úgy szép csak sokáig menjen még ez a busz 

 

Előzmény: nowhere_man (22714)
nowhere_man 2014.07.14 10:48:58 © 22714

Tavaly megkapta az FGG üléseit, most ugyanolyan festést kapott, már csak a barna függönyök meg a barna kárpit hiányzik

Előzmény: norbee601 (22712)
simsonfighter1 2014.07.13 20:34:40 © 22713

Hogy lenne szegény FGG mikor 2011 február óta selejt?  GWX felújítást kapott és átfújták,  és továbbra is Pécsre jár!  

Előzmény: norbee601 (22712)
norbee601 2014.07.13 19:21:27 © 22712

Így ránézésre, nem lehet hogy ez valójában inkább az FGG?

Előzmény: nowhere_man (22709)
Trinitatis 2014.07.13 18:59:40 © 22711

A teszt(ek) után mi lesz a további sorsa? Ő is megy Pécsre?

Előzmény: KZX003 (22710)
KZX003 2014.07.13 18:56:23 © 22710

Az Euro 6-os Credo Econell City továbbra is Győrben tesztel.
Menetrend a szokott helyen.

nowhere_man 2014.07.12 15:52:07 © 22709

Pár hónap kihagyás után kissé átalakulva visszatért a GWX-081. A fotó minőségéért elnézést, csak a telefonom volt nálam:

 

:

 

 

HBweb hu 2014.07.12 11:45:26 © 22708

Tán 2005-ben vázcserés...?

 

Az eredetije, amely a forgalmiban szerepel, a BX 53-88 / AFF-646, valóban 1985-ös évjáratú (volt 2005-ig). 

http://hbweb.hu/fg/fg03021/html/kep77.htm

Előzmény: lobbanórotor (22704)
lobbanórotor 2014.07.11 12:47:57 © 22707

Van bőven tartalék így is. 

Előzmény: RIKA424 (22706)
RIKA424 2014.07.11 07:21:41 Creative Commons License 22706

Ha nem volt váztörött, vagy fődarab hibás, akkor én megtartatottam volna amolyan Jolly-Jokernek tartalékban.

Előzmény: lobbanórotor (22704)
norbee601 2014.07.10 22:56:55 © 22705

Kis érdekesség: A CDA-262 is selejtből lett visszahozva.

Előzmény: RIKA424 (22703)
lobbanórotor 2014.07.10 20:51:48 © 22704

29

Előzmény: RIKA424 (22703)