Keresés

Részletes keresés

gingergirl Creative Commons License 15 órája -1 0 59639

Végül is.. 50% esélyed volt :)

Előzmény: ásítósmacska (59638)
ásítósmacska Creative Commons License 16 órája 0 0 59638

nekem nincs kristálygömböm.... És gondolatolvasó sem vagyok. Ahogy senki más se... :-D

 

 

Előzmény: gingergirl (59637)
gingergirl Creative Commons License 16 órája -1 0 59637

Ezt tényleg kétféleképp lehetett érteni, jogos volt egy kis trollkodás. :)

De azért azt választottad, amelyikre nem értettem mondatom :D

Előzmény: ásítósmacska (59636)
ásítósmacska Creative Commons License 16 órája 0 0 59636

akkor miért írtad le...??? :-D Ha tudtad, hogy rá fogok csapni....

 

A sakkban is min. két lépést előre kell gondolkodni.... :)))) 

Előzmény: gingergirl (59631)
Párizs73 Creative Commons License 16 órája 0 0 59635

Persze van aki saját magát másolja, mármint némelyek általában az MLM-ben.

Előzmény: Replay (59634)
Replay Creative Commons License 17 órája 0 0 59634

Az 5. pontot az utóbbi időkben többször is olvashattuk itt. Ezeknek még saját véleménye sincs, azt is egymásról másolják.

Előzmény: Párizs73 (59628)
Párizs73 Creative Commons License 17 órája 0 0 59633

Mármint amióta itt vagy a fórumon.

Előzmény: Párizs73 (59632)
Párizs73 Creative Commons License 17 órája 0 0 59632

Sok " szépet" írtál.

Előzmény: gingergirl (59631)
gingergirl Creative Commons License 17 órája -1 0 59631

Már vártam, hogy nem hagyod ki. :)

Előzmény: ásítósmacska (59627)
Párizs73 Creative Commons License 18 órája 0 0 59630

"12. Hivatkozások nagynevű cégekre, személyekre
Csak annyit ér, hogy több kedve legyen belenézni a vállalkozásba/termékekbe/szolgáltatásba, a végső döntésében semmit se számít (ha mégis, akkor a jelölt felelőssége, nem az üzleté és nem a "nagynevű" embereké, cégeké)."

Előzmény: Párizs73 (59628)
Párizs73 Creative Commons License 19 órája 0 0 59629

"16. Szektás jelleg
A szekta lényege hogy mindenki azt csinálja, amit a vezető mond.
De sajnos nem azt csinálják. Az emberek azt teszik, amit jónak gondolnak (vagy elég hisznek), így a szekta jelleg SOKKAL messzebb van, mint akár a politikai pártokban. Bár tényleg szekta lennénk :)'" Sáránszki Mihály írása

Előzmény: Párizs73 (59628)
Párizs73 Creative Commons License 19 órája 0 0 59628

    Mihály Sáránszki 

1. Kezdjük ott, hogy minden kereskedelem lényege és ereje: a vásárlói elégedettség. EZ a valódi marketing. Ha a vásárló elégedett, akkor ajánlani fogja másoknak az adott terméket, terményt, termelőt, céget, értékesítőt. Ez minden vállalkozás ALAPJA. Ha ez nincs meg, a vállalkozás hosszú távon halálra van ítélve (már középtávon is).

1.1. A néptömeg által "mlm"-nek hívott üzlet lényegében semmiben nem különbözik bármelyik másik üzlettől. Valaki megoldást keres valamire, valaki pedig nyújtja neki azt, amiért megkapja a pénzét, amit a vevő örömmel fizet meg, mert tisztában van vele hogy olyan értékes dolgot kap, amiért jó érzés megbecsülnie az értékesítőt, a céget, stb..
1.1.1. Egyetlen fő különbség van "mlm" és a hagyományos vállalkozás között (és ez is csak cég-vásárló viszonylatában áll fenn, vállalkozás-vállalkozás kapcsolat esetén már ez sem), ez pedig az hogy az "mlm"-es piacot maga a vállalkozó építi, hagyományos vállalkozás esetén a vevők építik (ha a megfelelő marketing munka el van végezve), pl. beesnek az autókereskedőhöz vásárolni.

1.2 Ha a szabályszerűen használt termék/szolgáltatás hatása nem éri meg a vevőnek, becsapva érzi magát és a rossz tapasztalatát elterjeszti, mivel másokat meg akar védeni a kártól és magának egy kis egó simogatást akar, nem beszélve a hála elvárásától, mert hát segített másokat megvédeni magukat a kártól.

1.3 Minden valamirevaló üzletnek van szabályzata az első vevőmegszólítástól a vásárláson át, a vevőtől való végleges elbúcsúzásig(mikortól kihúzható a vevőnyilvántartásból). Aki ezt nem követi, pl. erőszakosan akar értékesíteni, az NEM az adott üzlet alapvető problémája, hanem magáé az eladóé.
1.3.1 Vannak tisztességtelen cégek és értékesítők, ami nem jelenti azt hogy a teljes iparág/szakma tisztességtelen.

És most lássuk a felvetett pontokat:

I. Mi a PROBLÉMA az MLM-mel?
Az, hogy dolgozni kell benne :) Méghozzá a megfelelő módszereket megtanulva és használva (szerencsére a probléma nem megoldhatatlan). Az embek nem ostobák. Bármilyen trükközés, taktika, csőbehúzás, erőszak KIZÁRJA az újravásárlást, ami így egyenlő az üzleti öngyilkossággal. Ilyet csak a legképzetlenebbek csinálnak, mert fogalmuk sincs a fenti 1-es ponttal, a kereskedelem lényegével.
Mellesleg már maga a kérdésfeltétel módja: mi a "probléma" eleve kizárja, hogy megértsd a lényegét a JÓL működő "mlm" üzletnek. Teljesen máshova fogsz jutni a "hogyan lehet elérni, hogy a vásárlóim elégedettek legyenek?" kérdéssel.

1. Miért lépnek be az emberek?
Rejtély. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy aki végső soron nem a maga kedvéért csinálja, nem lesz sokáig benne.

2. Elégedett vevő, vagy jutalékra éhes forgalmazó?
Csak az elégedett vevő a "vevő". Aki folyamatosan újra és újra vásárolja a terméket. A többi "eseti vásárló", semmi több. Ha CSAK a jutalékra éhes a forgalmazó, nagyon kicsi eséllyel teljesítheti az elégedettséghez vezető lépéseket tehát NEM ÉRTI, mi a teendője, és nem is csinálja - ergo semmi köze a lényegi kereskedelemhez (sem "mlm" szinten, sem hagyományos vállalkozó szinten, sem alkalmazott eladóként egy boltban(!))

3. A termék értéke
Ez a legegyszerűbb. A termék értéke az újravásárlási szándék ereje. Ennyi. Hogy a vásárlónak mi az érték, nem tőlem függ, hanem tőle. Ebbe nincs jogom beleszólni. Akkor sem, ha egy hosszában átfúrt hajszál, akkor sem, ha egy atomerőmű neki az értékes.

4. Van-e valódi piaci igény az MLM-es termékekre?
Lásd fentebb. Erre az újravásárlási szándék erőssége a válasz. És mindegy hogy az "mlm" vagy hagyományos bolti termék/szolgáltatásról van szó.

5. Az MLM a jövő üzleti modellje?
Az "mlm" nem "üzleti modell". MLM=szóbeszéd.
A termék útját hívjuk üzleti modellnek, ami a következő lehet: termelő-vásárló. Ez a "direct selling" modell, magyarul: a sima zöldségpiac is ez. A másik modell a viszonteladói lánc: termelő-exportőr-importőr-disztribútor-területi kereskedő/kiskereskedő-vásárló. Ez a "multi level selling". A vásárló szempontjából mindkettő direct selling. Csak a termék útjának lépései szempontjából van csak különbség (és természetesen az egymásra rakódó árrések szempontjából).

6. Beszervező estek
A "beszervező estek" lényege az, hogy "mi így élünk és így érezzük magunkat. ha esetleg te nem úgy élsz ahogy szeretnél, és úgy gondolod, hogy arrafelé szeretnél haladni, mint mi és esetleg erre eszköz lehet neked az, amit mi is csinálunk, hát nézd meg, mit csinálunk és akkor döntesz, mikor akarsz"
Ha egy toborzás nem ezt közvetíti, akkor nem érdekli őket az üzlettárs és/vagy vásárló jeltölt, ami megint nem az üzletág, hanem a konkrét üzletépítői csoport vagy anyacég problémája.
Ehhez tartozik még, hogy minél több mindenre való csodaszert akarnak az emberre sózni, annál nagyobb lesz a vevő elvárása (és utána csalódása), tehát kereskedelmi szempontból is maguk alatt vágják a fát.

7. Lelkes, de sikertelen tagok
Az évek alatt azt láttam hogy mindegy ki mennyire lelkes, HA NEM A MEGADOTT MÓDSZER SZERINT DOLGOZIK és nem az általam megadott, fenti 1-es pont a célja. A lelkesség nem abból kell hogy következzen, hogy "kőgazdagra keresem magam, csak vásárolj", hanem, hogy "hasznos dolgot teszek és ezek után bárhogy dönt valaki, elégedetten fekszem le, mert tudom hogy mindent megtettem". Azt hiszem, van némi különbség a kettő között, hogy mekkora döntse el mindenki maga.

8. Boldogabb, minőségibb, gazdagabb élet?
Itt is sok tévedés szokott lenni. A "boldogság" nem a csupasz pénz, autó, aranyóra, hanem az, ha a napi, heti, havi, évi visszatekintéskor azt látod hogy inkább mentél arrafelé, ami-aki szeretnél lenni, mint attól távolodtál.

9. Az MLM tagok vállalkozók?
Minden céget nem ismerek, amiről tudok az az, hogy jogilag mindenki önálló vállalkozó, aki szerződést kötött egy partnercéggel (persze itt a nagy múltú cégekre gondolok, nem holmi piramis-pilóta-offshore akármikre).

10. Jutalékrendszerek
Legjobban egy bizonyos cégét ismerem, aki jelenleg harmadik az egy millió dollárt összesen keresettek "létrehozásában". Az első a Microsoft, második a Google, ez a cég a harmadik. Az első kettő részvényben, emez készpénzben. És ez az egyetlen direct selling cég, ami publikálja is ezek számát (vajon miért meri megtenni és a többi miért nem teszi?).

11. Sikerkönyvek, sikerkonferenciák
Utóbbi a 6-os ponttal egyenértékű. Az első pedig kimossa a "vállalkozóknak(és alkalmazottaknak) lehetetlen fentebb jutni"-média szemetet az agyból. Emellett szakmai megértést ad - nyilván olyan szerzőket kell olvasni, akik értek is el valamit.

12. Hivatkozások nagynevű cégekre, személyekre
Csak annyit ér, hogy több kedve legyen belenézni a vállalkozásba/termékekbe/szolgáltatásba, a végső döntésében semmit se számít (ha mégis, akkor a jelölt felelőssége, nem az üzleté és nem a "nagynevű" embereké, cégeké).

13. Magyarországnak ez jó, vagy rossz?
Az egy dolog, hogy az anyacég itteni lerakata kifelé viszi a pénzt (amit azért leadózik itt). Az pedig egy másik, hogy a Magyarországon bejegyzett vállalkozások az összes többi országban keresett pénzt is ITT adózzák le. Az pedig egy harmadik, hogy a keresett pénzük legnagyobb részét is ITTHON költik el, minőségi termékeket/szolgáltatásokat véve, tehát az arra érdemes vállalkozásokat fizetik meg és támogatják ezzel (és nem a szok-occó-"boltokat").

14. Az MLM piac telítődése
Én a wellness ágazatot ismerem, szerintem nézz utána a piac igényének és utána a konkrét számok alapján vitassuk meg a "telítődést". Kezdve mondjuk a 80 milliárd forintos kávé és 15 milliárdos energiaital piac számaival. Merthogy ez is a wellness része.
Addig legyen elég annyi, hogy azzal a vállalkozással, ami közel áll hozzám, még csak EGY ember keresett meg.
Bár telítődnénk már :)

15. Emberi kapcsolatok
Lásd fentebb. Ha a megfelelő dolgokat teszed, ahogyan kell, a kapcsolatok javulnak, sűrűsödnek, erősebbé válnak. A családiak is. Még egyszer: HA a MEGFELELŐ dolgokat teszed.

16. Szektás jelleg
A szekta lényege hogy mindenki azt csinálja, amit a vezető mond.
De sajnos nem azt csinálják. Az emberek azt teszik, amit jónak gondolnak (vagy elég hisznek), így a szekta jelleg SOKKAL messzebb van, mint akár a politikai pártokban. Bár tényleg szekta lennénk :)'" Sáránszki Mihály írása

 

ásítósmacska Creative Commons License 20 órája 0 0 59627

ööööö..... szerinted ez az MLM klasszikus esete...? :-D

 

 

Előzmény: gingergirl (59626)
gingergirl Creative Commons License 20 órája -1 0 59626

klasszikus eset

Előzmény: ásítósmacska (59625)
ásítósmacska Creative Commons License 21 órája 0 0 59625
ásítósmacska Creative Commons License 28 órája 0 1 59624

egybitesekre szabott üzemmód. I/N

 

 

Előzmény: .Mityu (59622)
Párizs73 Creative Commons License 1 napja 0 0 59623

Ugyan mit írtál alá? Mi a megállapodás lényege, ha már annyiszor hivatkozol rá.

Előzmény: gingergirl (59620)
.Mityu Creative Commons License 1 napja 0 0 59622

Van beleszólása. Igen, nem, oszt alászolgája! (Aláírja vagy nem!) :D :D

Kb. senkit nem érdekel egyik vagy másik döntése sem! :D

Előzmény: ásítósmacska (59619)
ásítósmacska Creative Commons License 1 napja 0 0 59621

Megint nem a kérdésre válaszoltál.... Business as usual. :-D

 

 

Előzmény: gingergirl (59620)
gingergirl Creative Commons License 1 napja -1 0 59620

Természetesen aláírtam.

Előzmény: pinkycica (59618)
ásítósmacska Creative Commons License 1 napja 0 0 59619

Kizártnak tartom, hogy normál szerződés módjára, neki is beleszólása lett volna, hogy mi kerül abba a szerződésbe...

 

 

Előzmény: pinkycica (59618)
pinkycica Creative Commons License 1 napja 0 1 59618

Mégis miben állapodtál meg a cégeddel? Szerintem csak simán aláírtad a szerződést.

Előzmény: gingergirl (59610)
ásítósmacska Creative Commons License 1 napja 0 2 59617

Szerintem nála MINDENKI jóval magasabb sziinten álll... :)))

 

 

Előzmény: Replay (59615)
ásítósmacska Creative Commons License 1 napja 0 0 59616

Püffneki! :-D

 

 

Előzmény: Replay (59605)
Replay Creative Commons License 1 napja 0 1 59615

"Nem kötelező a véleményemmel egyetérteni. Aki viszont nem ért egyet vele, lehet hogy érdemes lenne elgondolkoznia az értelmi képességein."

 

Én elgondolkoztam az értelmi képességeimmel azzal kapsolatban, hogy nem értek veled egyet és arra jöttem rá, hogy jóval magasabb szinten állok.

Előzmény: gingergirl (59610)
Párizs73 Creative Commons License 1 napja 0 0 59614

Akkor nem hablatyoljál már a cég és a képzési rendszer egymástól való függetlenségéről.

Előzmény: gingergirl (59613)
gingergirl Creative Commons License 1 napja -1 0 59613

Igen, ott van.

Előzmény: Párizs73 (59612)
Párizs73 Creative Commons License 1 napja 0 0 59612

 Replay kommentjére nem reagáltál:"Az viszont érdekes, hogy az otg honlapon ez van: "Mi vagyunk a Nuskin"

 

http://otg.global/hungary/

 

Előzmény: gingergirl (59611)
gingergirl Creative Commons License 1 napja -1 0 59611

A függetlenség nem azt jelenti, hogy azt csinálok amit akarok.

A függetlenség azt jelenti, hogy azt, amiben megállapodtunk a céggel, akkor csinálom amikor akarom, ott csinálom ahol akarom és azzal csinálom akivel akarom.

Erről is beszéltünk már sokszor. Úgy látszik, ennyire emlékszel (továbbra is).

 

Előzmény: Párizs73 (59609)
gingergirl Creative Commons License 1 napja -2 0 59610

Mindenki (aki akar) ítélkezzen saját maga fölött.

Az én véleményem az, hogy azok számára, akik megkülönböztetés nélkül, egy "azonosító fogalom" alá vonva, fikázzák az "egészet", azok számára tényleg mindegy.

Nem kötelező a véleményemmel egyetérteni. Aki viszont nem ért egyet vele, lehet hogy érdemes lenne elgondolkoznia az értelmi képességein.

Már ha számít neki egyáltalán.

Előzmény: Párizs73 (59608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!