Keresés

Részletes keresés

ovarnet Creative Commons License 2018.01.01 -1 0 22518

A pálya sebessége és a menetrend határozza meg, így lehet, hogy az 1-esen Hegyeshalom Győr között csak 140-es a menetrend, mert a Talent csak ennyit tud, így hiába a Flirt nagyobb sebessége az is csak 140-et mehet, hogy a menetrend tartható legyen.

Míg Győr és Komárom valamint Almásfűzítő és Tata között mehetnek 160 km-val.

Itt egy összehasonlítás Móvár Győr között:

https://youtu.be/svcEybGQ6jU

Előzmény: Jegkoko (22516)
sörösgigant Creative Commons License 2017.12.21 0 2 22517

Az összes....

Előzmény: Jegkoko (22516)
Jegkoko Creative Commons License 2017.12.21 0 0 22516
Jelenleg hány flirt alkalmas a tényleges 160 km/h sebességre?Mármint amelyik mehet annyival üzem közben.
rm40 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 22515
ovarnet Creative Commons License 2017.12.05 0 0 22514

Flirt - Talent egy állomásköz Móvár Kimle között: https://youtu.be/5s3zgsJPoFM

ovarnet Creative Commons License 2017.12.03 0 2 22513

Flirt és Talent közötti különbség a gyorsításban:  https://youtu.be/yFQv7x4F8_0

Atoqki Creative Commons License 2017.11.30 0 5 22512

Előzmény: rm40 (22511)
rm40 Creative Commons License 2017.11.30 0 1 22511
Előzmény: segélyvonókészülék (22510)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.30 0 0 22510

Szombathelyen megterítettek fehér abrosszal az állomás pénztárcsarnokában. Flirt3 átadás, szólnak a harsonák, peregnek a dobok.

Dunai Z Creative Commons License 2017.11.28 0 2 22509

Ezek még léteznek a palettán, csak az új szabványok miatt irdatlanul drágák...

Előzmény: SZALAROAA (22493)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22508

Off

A semmeringi vasúton tilos kinyitni a (nyitható, azaz pedálos, vagy hogy fogalmazzak) tükröt, mert a vágánytengely-távolság helyenként annyira határeset, hogy összeakadna két visszapillantó.

Előzmény: alkotasu (22507)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22507

Fedvény:

 

(Azért is kérdeztem, mert pl. a Clark Á. téri villamos alagútnál a felújítás során sem lehetett tartani  a szükséges ívpótlékokkal bővített villamos űrszelvényt, de azért a Tatra villamos mégis elmegy - igaz, nincs sok hely a tükör mellett [ha nem tévedek, 10 cm körül van]. Magyarul van olyan helyzet, amikor szükség törvényt szabványt bont.)

Előzmény: alkotasu (22506)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22506

OK, ez érthető (bár az alagút építésekor még a 109-es mozdony sem létezett), de ezek szerint nem kellett lemenni az említett 5050 mm alá itt sem.

(Azért is kérdeztem, mert pl. a Clark Á. téri villamos alagútnál a felújítás során sem lehetett tartani a villamos a szükséges ívpótlékokkal bővített űrszelvényt , de azért a Tatra villamos mégis elmegy - igaz, nincs sok hely a tükör mellett [ha nem tévedek, 10 cm körül van]. Magyarul van olyan helyzet, amikor szükség törvényt szabványt bont.)

Előzmény: Vendégsín (22504)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22505

Sőt. Az alépítményt kb 50cm mel le is süllyesztették...

Előzmény: Vendégsín (22504)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.26 0 4 22504

Az alagút felső boltozatán, ahol a közelebbi vágányon közlekedő villamos vontatójárművek áramszedő csúszólapjainak külső vége a falazathoz közel kerül, szigetelő anyagú lemezburkolat készült. A munkavezetéknek értelemszerűen a szerkesztési szelvényünkön kívül kell lennie, különben a saját járműveink közlekedtetése sem lenne lehetséges. Nyilván nem lehet rakszelvényen túlérő küldeményeket itt szállítani, de ennek ma már (gyakorlatilag amióta a Ganz Villamossági Művek Tápiószelére költözött) nincs jelentősége.

Az pedig, hogy emeletes személyszállító járművek kapcsán néha van hiszti, egy másik történet (egy évtizede a Bombardier bemutató járművei is csak 4640 mm magasak voltak, a Stadler KISS 4595 mm magas, a 109 sorozatú gőzmozdony 4650 mm magas és régen is befért a Délibe, stb.).

Előzmény: alkotasu (22502)
A3f5-Hf3kD Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22503

Köszönöm :)

Előzmény: Vendégsín (22500)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22502

Az alagút építésekor még messze nem számoltak villamos űrszelvénnyel (sőt azt sem tudom, hogy mennyire felelt meg az akkori DV előírás a mai űrszelvénynek), és a villamosításkor is csak kiskanállal fért be a drót. Valami védelmet is kellett készíteni, aminek a pontos fizikáját nem tudom, csak azt látom, hogy az alagút felső ötödében egy fémlemez borítás van. (Édesapám mesélte annakidején, hogy főtt a fejük a tervezőknek, hogyan tuszkolhatják be oda még a drótot is.)

Úgyhogy ezért merült fel bennem a kérdés.

Előzmény: Vendégsín (22501)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22501

Szerinted ott mi van másként?

Előzmény: alkotasu (22499)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.26 0 1 22500

Az áramszedő leeresztett állapotában a járműszerkesztési szelvényből nem nyúlhat ki. Ennek a magassága nálunk (és még jó néhány országban) 4650 mm. A felemelt áramszedők magassági működési tartománya nagyvasúton 1200 - 1500 mm körüli, viszont legalsó működési pozíciójuk szerkezeti okok miatt 200 - 300 mm-rel magasabb a nyugalmi helyzetüknél.

Előzmény: A3f5-Hf3kD (22498)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22499

Ez a Déli pályaudvari alagútra is igaz?

Előzmény: Vendégsín (22497)
A3f5-Hf3kD Creative Commons License 2017.11.25 0 0 22498

Nagyon köszönöm a választ, nagyon jó kis összefoglalás :) :)

Viszont én nem ilyen szempontból lettem volna kíváncsi a dologra. Hanem pl. külföldön, mondjuk Olaszországban és Lengyelországban jóval kisebb (és egyen) feszültségről üzemelnek FLIRT-ök. Ilyen helyen a tápvezetéktől való távolság biztos más. Vagy pl. járműtelepeken, ahol nem kell RK-s vagy emeletes vonatokra számítani, csak FLIRT-ökre. Inkább járműszerkezet szempontjából érdekelt volna engem, hogy milyen alacsonyan lehet a munkavezeték :)

Előzmény: Vendégsín (22497)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.25 0 2 22497

A gyakorlatban ezt az elvi minimumot a biztonság és az üzemvitel ésszerűsége okán a hálózaton nem alkalmazzák. A munkavezeték névleges magassága a sínkorona felett két vágányú pályán állomáson és nyílt vonalon 6000 mm,  az egy vágányú pálya nyílt vonali szakaszain a vonali tápvezetéktől az előírt biztonsági távolság betarthatósága végett 5700 mm. Az útátjárókban a közúti közlekedés biztonsága miatt 6000 m munkavezeték magasságot kell tartani. Ezektől a méretektől - kivételes esetekben felfelé legfeljebb 6150 mm-ig, lefelé pedig 5050 mm-ig szabad eltérni. A legalsó határértéket a felsővezeték műtárgyak alatti átvezetése esetében szabad csak alkalmazni, mert az alacsony munkavezeték magasság szállítási korlátozásokat okozhat.

Előzmény: Vendégsín (22496)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.25 0 2 22496

Tökéletesen mindegy, hogy milyen villamos vontatójármű, elvileg 4900 mm lehet a feszültség alatti munkavezeték legkisebb magassága nálunk.

Előzmény: A3f5-Hf3kD (22495)
A3f5-Hf3kD Creative Commons License 2017.11.25 0 0 22495

Sziasztok!

 

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy egy FLIRT milyen legkisebb munkavezeték magasság alatt képes közlekedni, akár csökkentett (mondjuk maximum 80 km/h) sebességgel? 

benbe Creative Commons License 2017.11.25 0 2 22494

A megoldás, amit lassan a pályás fejlesztések lehetővé fognak tenni, az ütem sűrítése, félórás zónázó, negyedórás személyvonati ütem reggel és késő délután. Árban összevethető a járműnagyobbítással, de utasok szempontjából jobb, utasvonzó.

Előzmény: romtemplom (22458)
SZALAROAA Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22493

Az ennél kisebb kapacitású kétrészes GTW és a RegioShuttle még benne van a kínálatban, vagy most mit ajánl a Stadler igazán kis forgalmú mellékvonalakra?

Előzmény: Dunai Z (22485)
Silentblock Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22492

Én inkább a Langfristiger Innovativer Ergonomischer Bequemes Expresszug-ot javasolnám. De hát, rossz az aki rosszra gondol... :D
Mellesleg ahogy néztem, méretben a WINK kisebb mint a flirt, innen jöhetett a logika.

Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22491

Super EXpress még eléggé vasutas is nem?

Előzmény: segélyvonókészülék (22490)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.23 0 6 22490

Vagy te a Fantastisch, Unangetastet, Competitiv, Komplementiv-re gondoltál? :) :) :) 

Előzmény: segélyvonókészülék (22489)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22489

A "making love"-ot marha nehéz lett volna kihozni mozaikból... :) :) :) 

Előzmény: Domi-V63-138 (22488)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!