Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 4 napja -1 0 25691

Ami áramszedő pont olyan,mint a másik 2 db,csak más paletta van rajta.

Előzmény: rezgaras (25688)
D F T Creative Commons License 4 napja 0 0 25690

Nem értetted meg a kérdés lényegét. Nem az állomás, hanem a tárolási helyszín volt a kérdés.

Előzmény: rezgaras (25689)
rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 1 25689

"Kezdjük a legtriviálisabbal, hol tároljuk?"

 

Kelenföldön! :-))  (ott jár a legtöbb Schaku és azt hiszem, ott a legnagyobb a kár)

Előzmény: r1232 (25684)
rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 0 25688

Ezt most nem értem. A képen éppen egy olyan Railjet látható, aminek eggyel több áramszedője van: a svájci.

Előzmény: 1047 005-2 (25682)
defcon Creative Commons License 4 napja 0 0 25687
Előzmény: Zsivany3 (25686)
Zsivany3 Creative Commons License 4 napja 0 3 25686

Érdeklődnék, hogy mi a különbség a GTW 2/8 AKL és AJU verziói között?

r1232 Creative Commons License 4 napja 0 1 25685

Amúgy épp készül a 3. olyan dízelmozdony itthon, amivel lehet schakus járművek húzni/tolni segélyvonó használata nélkül.

Előzmény: Domi-V63-138 (25683)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 0 25684

Ez elméletben jó ötletnek tűnik, a gyakorlati kivitelezés viszont felvet sok kérdést. 

Kezdjük a legtriviálisabbal, hol tároljuk?

 

Előzmény: Domi-V63-138 (25683)
Domi-V63-138 Creative Commons License 4 napja 0 0 25683

Pedig igazán lehetne hatóságilag engedélyeztetni, egy olyan segélyvonót, ami belülről ki van herélve, hogy ne kampózódjon össze, ÍGy ki lehetne tolni a feszmentes alól a schakus járműveket. 

Előzmény: rezgaras (25680)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja 0 0 25682
Előzmény: rezgaras (25679)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 0 25681

Szerintem a paletta nyomóerőt lehet állítani, nem űrtechnika. A modern, legruós aramszedőköm elég egyszerű. Létezik már olyan mozdony is, ami ezt a nyomóerőt az áramrendszernek megfelelően tudja állítani és ezért nincs rajta áramszedő erdő sem.

Előzmény: rezgaras (25679)
rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 0 25680

"ha lerohad, akkor majd a segélygép elhúzza"

 

Nemrég volt, hogy Kelenföldön nem lehetett kijárni. A győri vonalon Flirt helyett mozdonyos vonatokat adtak ki. Cifra összeállításokat lehetett látni! (Úgy emlékszem, volt Akiemes Vectron Bhv-kkal :-(( ) Szóval a megoldás mégsem triviális...

Előzmény: Domi-V63-138 (25678)
rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 0 25679

A palettát sem, a svájci keskenyebb. De van valami a nyomóerővel is.

 

OT

A svájci RE460-asok teteje olyan formájú, hogy a leeresztett áramszedő teljesen belesimul a tető nyílásába. De csak svájci palettával! Van egy-két ilyen mozdony, ami átjár Németországba és Ausztriába, ezeken messziről lehet látni, hogy a paletta oldalt kilóg a tetőből.

Előzmény: 1047 005-2 (25674)
Domi-V63-138 Creative Commons License 4 napja -1 1 25678

Azért egy sokadik központi vonókészülék típus eléggé nagy szívás lenne mind karbantartási, mind üzemeltetési szempontból.

 

Mert szép az elmélet, hogy "ha lerohad, akkor majd a segélygép elhúzza", viszont az előtte-mögötte levő járművek 66%-ban Schakuval fognak rendelkezni, mozdonyt meg 50km-ről kell szerezni.

 

( Amikor a BDV-k még jártak Monorra, én átéltem egy fekvemaradást Vecsés-Üllő között, ahol a mögöttes jármű uzsgyi volt. ÍGy az is csapdába esett, eltolni sem tudott minket. 

 

KöKi-ről jött egy mozdony Üllőig, és utána vissza szembe velünk, hogy el tudjon minket húzni. )

 

Ha meg arra gondoltál, hogy majd a Flirtekkel legyen kompatibilis, akkor az már "találtunk egy gombot, amihez fogunk egy kabátot varrni" eset.

 

Előzmény: Velaro407 (25677)
Velaro407 Creative Commons License 4 napja 0 1 25677

Sajnos a műszaki követelnények nincsenek feltöltve az ekr-be, így lehet, hogy nem is kell együttműködnie semmilyen más járművel, kivéve a segélygép, arra a meg ott a szükségkapcsoló. De azt is ki lehet cserélni Schakura. 

 

Egyébként mozdony - szükségkapcsoló kombóval gyorsan meg lehet lépni a rendszerátalakítás problémáját is :) :(

Előzmény: Domi-V63-138 (25673)
kslc Creative Commons License 5 napja 0 2 25676

Lehet, hogy az volt a baj, hogy ezekért most kellett volna fizetni, nem évek múlva.

Előzmény: trebront (25670)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 3 25675

Majd kapnak csavarkapcsot.

Előzmény: Domi-V63-138 (25673)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 1 25674

"Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a svájci áramszedőt sem lehet használni,"

 

 

Mármint a palettát?

Előzmény: rezgaras (25672)
Domi-V63-138 Creative Commons License 5 napja 0 0 25673

A vonókészülékük sem jó nekünk, nem schaku van rajtuk.

Előzmény: rezgaras (25672)
rezgaras Creative Commons License 5 napja 0 0 25672

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a svájci áramszedőt sem lehet használni, mert más a geometriája. A Svájcba átjáró mozdonyoknak van egy svájci áramszedőjük. 

Előzmény: trebront (25668)
Izsó001 Creative Commons License 5 napja 0 0 25671

Pontosabban fogalmazva:

Mivel a villamos egység (kisebb? nagyobb? esetleg teljes? ) cseréje szükséges, helyette egy olyan power packot beépíteni, mint ami eleve létezik a típusnál?

Előzmény: trebront (25670)
trebront Creative Commons License 5 napja 0 0 25670

https://railcolornews.com/2025/08/05/arriva-bought-more-stadler-gtw-units-for-use-in-czechia/

ezek az AI szerint diesel GTW-k. lézerjani fürkészei lemaradtak róla..

Előzmény: Izsó001 (25667)
r1232 Creative Commons License 5 napja 0 0 25669

És mégis hová raknád az akkupakkot egy olyan járművön, ami nem úgy lett tervezve? Mert a hajtó egységben nem férne el.  Ez már olyan szintű átalakítás lenne, ami biztosan nem érné meg.

Előzmény: trebront (25668)
trebront Creative Commons License 5 napja 0 0 25668

vagy diesel helyett aksikkal. mire ezek ideérnek már csak "euro12"-es motort/generátort lehetne beépíteni, ami a máv-os karbantartással csak pár évig élne. viszont ott a kiépített áramszedő

Előzmény: Izsó001 (25667)
Izsó001 Creative Commons License 5 napja 0 0 25667

Az teljességgel elképzelhetetlen, hogy valamennyit belőlük dízel pakkal varázsolnának itthon is használhatóvá? Elvileg van belőlük olyan is, nyílván nem a svájci selejtezettek között.

tumikas Creative Commons License 5 napja 0 1 25666

Ott nem csak TMK van hanem folyamatos upgrade is.

Előzmény: rezgaras (25664)
Domi-V63-138 Creative Commons License 5 napja 0 5 25665

Már van 2-vel újabb is, és azokról is van ilyen. Képzeld el hogy a termékdokumentáció néhány cégnél frissül.

Már a tíz évvel ezelőtt bevezetettre is előre lehetett tudni ezeket a dátumokat.

 

Lehet példálózni az ősi dolgokkal, valóban nem szükséges hozzájuk sok minden, pont ezért SOKKAL könnyebben karbantarthatóak, ellentétben egy mikrovezérlős technikával...

 

Ma 2025-ben mit fogsz találni könnyebben 1000 db 6A-es relét, vagy 100db 286-os processzort?

Előzmény: rezgaras (25664)
rezgaras Creative Commons License 5 napja 0 2 25664

Jó ez az ábra! 2024-ben készítették. Én is ilyet rajzolnék, ha az újabb termékcsaládot szeretném eladni. :-))

 

De van egy érdekes körülmény. Úgy láttam, a svájciak - ellentétben a németekkel - a régi eszközeiket is aktívan használják, nem dobják ki azonnal, amint a javítási költségek emelkednek. A háború előtti mozdonyok még a 2000-es években is jártak! A leírások szerint ők komolyan veszik a TMK ("Tervszerű, Megelőző Karbantartás" - nálunk csak szófordulat formájában létezik) tevékenységet. Emiatt furcsa, hogy már szabadulnának tőlük.

Előzmény: Domi-V63-138 (25662)
Domi-V63-138 Creative Commons License 5 napja 0 0 25663

jav.

(Ha nem ez van benne,...

Előzmény: Domi-V63-138 (25662)
Domi-V63-138 Creative Commons License 5 napja 0 0 25662

Feltételezem, hogy Selectron MAS 72x járművezérlő család a lelke a vonatnak. Tehát, ha megvesszük ezeket a vonatokat, az egy kupac fémhalmaznak lesz jó. Csilliárdnyi pénzt kell beleölni a 25kV miatt, és az új járművezérlő ÉS annak szoftvere végett. (Ha ez van benne, hanem más, a helyzet akkor is NAGYON hasonló.)

Előzmény: Velaro407 (25661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!