Jó ötletnek tartom az elnevezéseket. Esztétikusabbak így a kulcsok, valóban. Meg jó gondolat az egész sztori. :)
El is kezdtem gyűjteni a település neveket. Már találtam is furaságot, eddig fel sem tűnt nekem.
A 123-as kulcsán Siedlce szerepel. Mondom, ezt elírták, lemaradt egy i betű. (Ahogy Te is írtad, az Siedlice.)
Hát nem....Mind a 2 település létezik Lengyelországba, csak az egyik város, a másik egy kis falu. A város a Siedlce ( i betű nélkül), tehát jó a kulcson lévő felirat. :)
Alacsonyabb frekire alkalmas trafó jó a magasabbra is, fordítva nem! (Azonos vaskeresztmetszet és lemezvastagság esetén.) Az áttétel a menetszámtól függ!
Az a története, hogy a 060-as Flirt volt az ETCS próba, amivel a leszállítandó kék Flirteknek műszakilag egyenértékűnek kellett lennie.
Annak a kártyájába bele volt karcolva praktikusan, de felettébb igénytelenül egy hatalmas 60-as szám.
Az új kártyáknak szebb élet lett szánva, minthogy random mv karcolja össze. Ezért az ötlet az volt, hogy előzzük meg, és legyen rajta egy akkora szám amit messzebbről is könnyebb felismerni (ugye a másik oldalán rajta van a teljes psz., de csak kb. 3mm-es betűnagysággal).
Viszont a puszta szám, így nagyon puritán lett volna, emiatt -a Gigantok példáját követve- településnév és címer is rákerült a hátlapra.
Első körben a leendő karbantartó személyzet (szerelők-reszortosok) lett meginterjúvolva kedvenc városairól, majd a beszerzési projektben résztvevő műszaki átvevők, a próbafutásokon résztvevő mv-k, és a műszaki felügyelet.
Mivel tudvalevő volt a szándék, hogy a BDV-k (is) leváltva lesznek, ebből adódóan emlékül a 061 mindenképp Vác.
A három nem magyar település a 42 sorozat vége, és a 21 sor. utolsó darabja tiszteleg a gyártó előtt. (Bussnang, Erlen; Siedlice)
Ismereteim szerint a trafó alkalmas mindkét frekvenciára, nem szerezetek be külön típust. Legalábbis az alacsonyfrekis vonatok egészen könnyen, és rövid idő alatt alkalmassá tehetők a 25kV/50Hz-es üzemre (nyilván, ott elég nagy a vastest), csak a megfelelő (létező) megcsapolást kell bekötni és a rendszerátkapcsolót kell beépíteni, illetve a szoftveresen engedélyezni.
A második eresztésű eleve kék Flirt-ek és a Kiss-ek, miért pont ezeket a település neveket kapták? Mi alapján választották ki pont ezeket a településeket?
> A 15kV 16 2/3 Hz és a 25kV 50Hz Flirtek között tényleg/lényegében csak szoftveres különbség van?
A háromszor alacsonyabb AC frekvencia miatt a vontatási trafó tömege sokkal nagyobb a német-skandináv nyelvterületen használatos 16.7 Hz-es rendszerben, mozdonynál ez talán 5 tonna pluszt jelent. Másik lehetőség, hogy a mozdony / motorvonat csak 50Hz-en tudja kifejteni a tervezett max. teljesítményét.
Amcsiknál ami kicsi vasút-villamosítás van, ott is érzik ezt a hatást 25kV/60Hz és 11kV/25Hz vegyes üzem miatt, de náluk 188t-tól kezdődik a mozdony, nincs akkora jelentősége.
Nem, mert az egy baseli egység volt, ahol - akkor még csak tervezték, hogy így lesz - az S-Bahnok egy része átjár a franciákhoz is. Így előkészítve elő volt a 25 KV-ra.
A DC link névleges feszültsége 750 V, emiatt keményebb dió volt a 3 kV-os hálózatra illeszteni. Módosítás nélkül egyébként 15 kV trafóval 25 kV hálózaton 1250 V, fordítva pedig 450 V lenne a DC link feszültsége (+/- feszültségingadozás a hálózatban).
Off: egyéb 15 kV 16⅓ Hz járműveknél elképzelhetőnek tartom, hogy a szigetelése nincsen minősítve/nem alkalmas 25 kV alatti üzemre.
Tudja valaki, hogy tegnap miért csereberélték a Déliben a Flirteket és estére miért jártak helyettük Győr felé az S10-esen mozdonyos posta-fecske Bhv-k?
A MÁV újabban már fanyalodni is csak arra fanyalodhat, amire Lázár megengedi. A Stadler sem a barátunk egyelőre, legalábbis nem úgy ahogy hosszú ideig volt...
Én is így gondoltam. Egyébként az Indóház honlapján olvasható ez a zseniális felfedezés a "Tízévesek a GYSEV Flirtjei" c. cikkben. A Stadler Flirt villamos motorvonatok tulajdonságai, előnyei között elsőként sorolják fel. :-))