Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Veteran070 Creative Commons License 3 napja 0 0 15769

Köszi Nektek az információkat !

Azt nézem, hogy az "LPG1"-es drágább, mint a gyári "IFR6J11"-es. 

Persze, egyenlőre "teli"-árakat látok, kedvezmények itt-ott okozhatnak meglepetést...

Előzmény: sasave (15767)
osze Creative Commons License 3 napja 0 0 15768

A gyári gyertya az NGK IFR6J11 , az a legjobb választás, bár az ára kicsit húzós.

Előzmény: Veteran070 (15766)
sasave Creative Commons License 3 napja 0 0 15767

Szia, nekem ngk lpg1 gyertyám van , olcsón vettem 3500Ft/db.

Gyakorlatilag ugyanaz  a gyertya.Írridium elektróda meg platina nemtudommi van benne.

Előzmény: Veteran070 (15766)
Veteran070 Creative Commons License 4 napja 0 0 15766

Nekem 120E km-t van a jelenlegi gyertyagarnitúrában - ill. kicsit felette...és nem vagyok rá büszke, csak így alakult, minden mással foglalkoztam, feleségem meg csak kanalazta bele a kilométereket, a műszakin meg néztem nagy szemekkel... - szóval NGK és vélhetően eredeti. Most cserélem és kíváncsi vagyok az állapotára. 

 

Egyébként kulcsmozdulatra indul, soha nem rágatott és 6-7 között fogyaszt (M16A - 242 E km)

 

Az egyik trafóm is még gyári - a másik cserélt, bontott gyári - így asszem megérdemelné a vas, hogy ezeket is kukázzam.

 

Van köztetek, aki komolyabb rálátással bír:

 

NGK IFR6J11 kompatibilis lehet az NGK N1-LPG1 típussal?

 

Valamely szakirodalom az M16A kódos Lianához mintha javasolta volna emlékeim szerint...és már széttúrtam a netet, és nem találom, hogy egy 2006-os 2.0-ás Grand Vitarába párosíthatom-e a kifejezetten gázüzemre optimalizált "LPG1"-est. 

 

thx, Gary

 

 

 

Előzmény: sasave (15763)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 5 napja 0 0 15765

Iridium van benne, 22ezer km el 2 eve csereltem oket, csak az egyik nem volt jol meghuzva, amiatt is ki tud villani a check engine...

Előzmény: sasave (15763)
Schnitt Creative Commons License 5 napja 0 0 15764

Nekem most sima van benne, a szerelő 45000-et mondott rá csereperiódusnak.

30-nál ránézek.

A gyári iridiumos 95000-nél jött ki belőle, tökéletes alakú elektródákkal.

Előzmény: sasave (15763)
sasave Creative Commons License 5 napja 0 0 15763

Uff, tessék gyertyát cserélni rendszeresen!Sima gyertya max 30E km, az irridiumos meg max 60EKm -bír.Lehet többet is bír , de megeszi az elektródát a szikra, és jönnek a gondok.Az irridiumos t is cserélni kell (kb 60Ekm bír ), 100Ekm nagyon sok, én nem fogom megvárni tuti, mert kiszedtük és az egyik gyertya elektródja látványosan lerövidült 100Ekm alatt.

Előzmény: VoltKatona(Lee) (15762)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.07.14 0 0 15762

Egy henger nem ment a gyertya miatt, kivillant a check engine, ilyenkor nem ismerem mit csinal a motorvezerlo, leaallitja a benzininjektort, annal az 1 hengernel, ahol nincs gyujtas?

Szerintem fecskendez be tovvabbra is, de mivel nem eg a benzin megy az olajba le, ezert cserelnem le, de csk szurocsere nelkul. 

Előzmény: Schnitt (15761)
Schnitt Creative Commons License 2018.07.10 0 0 15761

Mi számít magas hőmérsékletnek?

A termosztát és a ventillátor fix hőfokon kapcsolnak, nekik mindegy, 20 fok van vagy 35 a környezetben, akkor is 92-95 fok körül tartják a motorhőfokot. 

Ha nem forrt fel a víz, az azt jelenti, hogy a hűtőrendszer végezte a dolgát, és üzemi hőfok fölé nem melegedett semmi.

Ha más okból akarsz cserélni, tedd, de szerintem ez nem indokolja.

 

A tízehres csereperiódus tökéletesen megteszi szerintem, amit korábban írtál.

Előzmény: VoltKatona(Lee) (15759)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.07.09 0 0 15760
Előzmény: Margit Tóthné Tóth (15757)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.07.09 0 0 15759

Errre nem tudok tippelni, a vizszivattyut meg nem hallottam hogy szetment a liananal.Lehet a valto, differencialmu, olajcsere segithet, szerelok sokszor tudnak tipushibakat.

En 4000 km et tettem meg, most gondolkodom, hogy mivel sok volt magas homersekleten hasznalatnal, kicserlem a motorolajat, de csak leengedem, szuro marad, ratoltom az uj olajat  es kesz.vki csinalt mar ilyet, elvileg a szuro megfogja a szennyezodesket, ami meg lebeg az olajba-foleg kisebb szennyezesek, az igy kimegy.

Előzmény: Geronimo975 (15758)
Geronimo975 Creative Commons License 2018.07.02 0 0 15758

Nem gumi, nem futómű, inkább velntilátor, vagy ventilátor csapágy/ékszíjra gondolok. esetleg vízpumpa...

Turbina szerű hang, ami gázadásra emelkedő fordulatszámon pörög és ahogy visszaesik a fordulat, úgy az is elhalkul.

 

Mint a kamionok túrbója...

Előzmény: VoltKatona(Lee) (15754)
Margit Tóthné Tóth Creative Commons License 2018.07.01 0 0 15757

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! 

2005-ös 1.4 DDiS Lianához keresek intercoolert. 

Tud valaki segíteni, hogy hol lehet kapni akár újonnan, akár bontottat, és kb. mennyi az ára?

Köszönöm szépen!

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.07.01 0 0 15756

Ha nem jon feher fust kipufogon nem kap vizet.

Nyaron ha meleg van sok parolog is sajnos, mert lecsukott terbe melege van a motornak is.En mertem  az akku 50 fokra melegszik fel, a valto 70 fokra, a motor olyan 110 fokra, tehat ha kinnt meleg van, bennti si az van...

Előzmény: Liana 1.6 (15749)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.07.01 0 0 15755

Nalam is mondtak ilyet hogy hengerfejes, stb.Elsore nem szabad bedolni, en ugy oldottam meg, eloszor teljesen leengedtem a vizet, kiegyenlitotartalyt is levettem, kimostam.Utana, ahol volt folyas, letortem szarazra, nekem a valtora engedte a vizet.Vettem zoldes, sargas fagyallot, bekevertem desztillat vizzel, minusz 35 fokig beallitottam, ujbol feltoltottem, az elonye, led es lapmpval bevolaggitva ez a szin a sotet motorterbe konnyen keresheto.Nalam plusz bilincs megoldotta a tomlore a fogyast, at kell nezni a rendszert, sok helyen cspeghet sajnos.Csereperiodius nincsen, ugy tudom, de ha csere van erdmes a termosztatot is ellenorizni cserelni, meg komplett atmosni, elvileg ket evente kene uj hutoviz, mint ahogy kene fekolaj is ketevente.

Előzmény: Liana 1.6 (15751)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.07.01 0 0 15754

Gumik ki vannak egyensulyozva, nem raz a kormany, egyenesbe marad az auto, magatol?

Ha momogas van es no a hangja ahogy a sebesseg is az lehet kerekcsapagy is.ehhez meg kell emelni az autot es meg lehet nezni mozgatassal nem log e a kerek....

Előzmény: Geronimo975 (15752)
Geronimo975 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 15753

Kösz szépen az infókat!

 

Béke!

Előzmény: cicesz98 (15748)
Geronimo975 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 15752

Sziasztok!

 

Ma az autóban ülve valami turbina szerű halk surrogás/süvítést tapasztaltam.

Fordulatszámfüggően emelkedik a hangja...

Nem zavaró, nem beteges, de hallható volt.

kb 100 km után megszűnt...

 

Tipp, ötlet?!

 

Üdv:

András

Liana 1.6 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 15751

Fene se tudja... Levettem a tartályt, kiöntöttem a fagyállót és a tartály alján volt kb fél centi szmötyi lerakódás. De ez lehet az elmúlt 15 év "termése" is. Alapból nem olajos a víz. Most beszéltem egy szakival, szerinte a vízpumpánál szivároghat, mert a 250 ezer megtett km alatt már nagyon csereérett lehet. Amúgy cserélt már valaki vízpumpát Lianában? Mennyi az élettartama, vagy a km-es csereperiódusa a vízpumpának?

Előzmény: bolisz57 (15750)
bolisz57 Creative Commons License 2018.06.29 0 0 15750

Szia!  A kiegyenlítőtartályban olajos a víz?-- A párom F. Fiestája produkált ilyet,ott is a szerviz rögtön hengerfejtöm. akart cserélni,nem engedtem,és mint kiderült jól tettem! A kiegyenlítő tartályon volt egy hajszálrepedés,ami a hűtővíz felmelegedése után keletkező nyomás hatására kitágult és elengedte a vizet!!  Nagyon sok helyen pl. csatlakozások a tömlőknél,a tömlők,a vízpumpa  engedheti a vizet,amit nagyon nehéz észlelni,mert a lyuk ,repedés menet közben nyomás alá kerül ,és kitágul,a kiszivárgó víz nagy része elpárolog,lecsöpög,de álló helyzetben nem látható!!  Alaposan át kell vizsgálni az egész rendszert!!

Előzmény: Liana 1.6 (15749)
Liana 1.6 Creative Commons License 2018.06.29 0 0 15749

Üdv!

 

Hengerfej tömítés ment már ki valakinek?  Erősen erre hajlok az enyémnél... Csökken a kiegyenlítőben a vízszint. Havi szinten kb 0.5 litert kell utánatölteni. Reggeli első indításkor "bedadog" 1-2 másodpercre, aztán már megy minden henger. 250 ezret futott az autó, 14 éves. Folyásnyomot nem látok sehol, de vízgőzt sem pufog ki. Szerintetek? 

cicesz98 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 15748

A kárpit alányúlsz és óvatosan egymásután kipattintod a patentokat.Kárpitot felfelé leemeled ,ajtó nyitót át buktatod a kárpiton,elektromos konzolt le csatlakoztatod .

 

 

cicesz98 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 15747

cicesz98 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 15746

egy kép

cicesz98 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 15745

Kapaszkodónak felső részét  lepattintod műanyag leszedővel majd a két csavart kicsavarod majd kiveszed  ,ajtó nyitónál lévő csavart kicsavarod de nem bántod mert ezt rudazat is fogja .Majd a kárpit leszedésénél átemeled de ez majd csak a végén.

Geronimo975 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 15744

Hello!

 

Nálam detto...

Kaptam egy 10.000-es ajánlatot a zár javítására, de a kiszerelésben nem tudnak segíteni. Remek, b.sszam össze én a kárpitot...?!

 

Nehéz művelet volt?

Csavar is fogja az ajtó kárpitot, vagy csak bolhák?

 

Üdv:

A

Előzmény: cicesz98 (15742)
Kormi76 Creative Commons License 2018.06.24 0 0 15743

...az már a te döntésed ha 2018-ban nincs Fb profilod :-)

..a tényleg zárt csoportba 1-2 órán belül felvesznek,ill visszajeleznek.

...az ide írogatók egy része annak az Fb csoportnak is tagja.

 

Amúgy csak jót akartam eladónak-vevőnek.....a megóvott 2005-ös,151.000 km-t futott 1.3 glx-et egy hét alatt elvitték,mondjuk alku után 650 ezerért inkább ajándékot kapott az új tulaj.

 

 

Előzmény: bbfeco (15741)
cicesz98 Creative Commons License 2018.06.24 0 0 15742

Bal ajtónál "akadozik"  nyitás zárás.Wd40 először segített majd később az sem.Kénytelem voltam kiszerelni és a zárbetétet újra lamelláztatni.Most már minden szupi ,tökéletesen működik.

bbfeco Creative Commons License 2018.06.23 0 0 15741

Ugyan figyelem a Liana hirdetéseket, de amit közzé tettél az egy  "0".

Nincs fb-om (nem is lesz). Miért is kén e egy zárt csoporthoz belépnem? , hogy meglássm az "ismerösöd" mit is hirdet.

Előzmény: Kormi76 (15734)
Thomas Webberg Creative Commons License 2018.06.20 0 0 15740

Hogy mennyire megszivatott a Liana! 1.6 benzin, 2003.

 

Story time tanulságokkal:

 

1. egyik nap nem indult be: nem is tekert a motor, csak hallani ahogy a behúzó tekercs kattan 1-2x. Műszerfal kialszik, majd visszatér...

2. először is: akkumulátor ellenőrzése: 12,4 Volt, rendben. Csatlakozók: a negatív sarun a csatlakozó lötyög!! Ó, hát csak ez a baj.. meghúzom. De nem indul... csak kattog. Újra ránézek: ó, hát nincs rendesen rászorítva, hiába húztam tökig a csavart, ha csak az akku saru tetejére kapatod.. (sötét garázs....) ok.

3. indul! nyugodtság van

4. pár nap múlva: be akarok állni vele, nem indul, csak kattog... ok, kezdek ideges lenni. Akku ismételt ellenőrzése, minden OK... csatik is, nincs korrózió szemmel láthatólag, testpontok is szépek... kicsit löködöm sebességben, próba: elindul!! Hurrá, lehet, hogy szarakodik az önindítóm...

5. Hétvége, nem tudok szerelőhöz menni. Megkockáztatok egy utat, nem kellett volna... az egyik megállás után egy Lidl parkolóban már be kellett tolni... Multiméterrel ekkor mértem rá indítózás közben: alig esett pár tizedet: mondom magamban akkor csak a behúzó tekercs működik, tehát az önindítóm szar lehet...

6. OK, akkor hétfőn szervíz felhívása... szinte biztos az önindító hiba. Minden vezetéket megint megnéztem, jónak találtam.

7. Persze, meggondoltam magam, van a faluban aki ért az ilyesmihez ... :) Mire megjött, megint indult a kocsi, nem tudtam bemutatni a hibát. :)

8. De már néztem is a bontott önindítókat neten, másnap rendelni is akartam egyet 12000 Forintért. 

9. OK! Önindító leszedése... Aki nem tudná, nagyon rossz helyen van... Fentről csak a csavarokat lehet kivenni, alulról jött ki az önindító. Még eredeti Denso, japánban gyártva. Teszt egy akkuval kiszedett állapotban: néha indul, néha nem. Szétszedtük, megpucoltuk, a bronzkeféknél elég sok dzsuva volt. Összeraktuk... Teszt akkuval kiszerelt állapotban: 10/10 indulás, tekerés!!

10. Beszereljük, NEM INDUL, CSAK KATTOG!!!!  Anyád!

11. és akkor eszébe jut szakavatott ismerősömnek: tegyünk csak rá egy bika kábelt az akku negtív sarujára, és kössük már össze a motorblokkal extra test gyanánt... INDUL! Levesszük, NEM INDUL.. Visszatesszük az extra testkábelt, INDUL!

 

Hát ennyi. Nem volt rendes test... 

 

Tanulság: hiába szép tiszta minden csatlakozás, és tűnik minden testpont, kábel... stb jónak. Ha nagy áramot kell felvenni, akkor bizony kell a test. Érdemes betenni egy extra testkábelt, mielőtt szétkapjuk a motort :)

 

Ma beszeretlem az új akku csatlakozókat, lecseréltem a + és - vezetékeken is. Megtisztítottam a testpontok csatlakozóit is (egyik a váltóra megy, másik a karosszériára rögtön az akku mellett.) bár nem voltak korrodáltak... Indult a kocsi. Valszeg a - csatim volt szar... 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!