Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2 napja 0 0 15868

Biztos ami biztos, megnezek egy kiszerelt injektort, hogy van bekotve a vezerles, de en bitztosra megyek, vszek mintat a motorolajbol, megvettem a potlast, ha mondjuk a felet leszivom szivatyyuval, a maradek uj megy ra, problema megoldva.

elvileg minden injektor kap aramot, külön külön, amit nem tudunk ha nincs gyujtas, nincs befecskendezesm kvazi 3 hengerrel megy e az auto, de a motorolaj nem higul fel...

Előzmény: Schnitt (15867)
Schnitt Creative Commons License 3 napja 0 0 15867

Tapasztalat szerencsére nincs, de azt gondolom, ha a 21. században egy japán technikánál nincs leprogramozva ecu-ban az hogy ha gyújtás hiba van, blokkolni kell az injektort, akkor ott van baj az autógyárban...

Előzmény: VoltKatona(Lee) (15866)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 5 napja 0 1 15866

Ilyen kart meg nem lattam, az uj lianaba lehet, gondolom.

Megint eg a check engine, a gyertyaba van 2 ev es 25ezer km, denso iridiumos, gyujtotekercs 100 ezret futott jimnybol van, abban is m16a motor van, hetvegen megnezetem.

Amitol felek, ha nincs szikra tovabb is injektal benzint, de nincs eges, lemegy a benzin az olajba.Van vkinek tapasztalata?Nemreg csereltem az olajat, felek megint kell, ha behigul mert nem jo az eges.

Előzmény: bitisbitis (15863)
Veber77 Creative Commons License 6 napja 0 0 15865

Hi

 

sumosuzuki vagy suzuminn pl.

Előzmény: bitisbitis (15864)
bitisbitis Creative Commons License 2018.10.07 0 0 15864

bitisbitis Creative Commons License 2018.10.07 0 0 15863

Sziasztok !

Eltört a Lianám csomagtartó nyitó karja. Hol lehet ilyet venni?

cicesz98 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 15862

Pár héttel ezelőtt írtam,hogy az első lambdaszonda fűtése tönkrement.Maga a szonda adott jelet csak  check engine  sárga lámpa világított,  ami nagyon zavart . Építettem  egy nagyon egyszerű műterhelést(adott volt) 24 V-os fényszóró izzóból a tompított és távolsági pontot kötöttem párhuzamosan a fűtésre.Ennek az ohmos értéke  kb. az előírtnak, áram alá helyezve persze ennek változik az értéke.Azt nem tudom ,hogy az ECU mit figyel,valószínű áram felvételt.Ellenőriztem az izzót 13,8 V-on 1,1 A vesz  fel és csak parázslik ami nem zavaró a motortérben.Beépítettem ,sárga lámpa alszik,szóval elfogatta az elektronika.Első meglepetés az izzó pulzálva parázslik ami annyit jelent,hogy az Ecu "hullámokban " adja az áramot,gondolom így védi a fűtést vagy ellenőrzi.A túl nagy áram felvételt elvettem ,mert a számolt érték 2,4A  jó fűtésnél

kb. 2,6A körül.Második meglepetés:fűtés folyamatos megy.  Azt hittem csak  a motor üzem meleg állapotáig fűt .Mindegy ,check   lámpa nem világít,néha figyeltem androidos apk-val a jelet a szondák jelei üzem meleg állapotban álltak be az előírt értékekre.500-600 km megtétele után egyik reggel  új hiba: inaktív lambdaszonda és  tényleg 0,1-0,2V fölé nem megy a jel ez teljesen elromlott, nincs más lehetőség ,csere.Eltekertem a közelben vásároltam(baroker) egy Denso univerzális 234-4000 szondát ,elsőre nem sikerült kitekernem ,szereznem kellet egy rövid 22-es kulcsot és cső hosszabbítókat is be kellett vetnem ,de meg adta magát.

Az új szondával már 45-50 celsius víz hőmérsékletnél már beálltak az előírt jelek,kb. 1,5 éves adatokat vissza nézve csak üzem meleg állapotban álltak be  a jelek  ,szóval már akkor döglődött a szonda.Egyik ismerős szintén univerzális szondát cserélt neki fél évig bírta( nem tudja milyen márkájú lett beépítve),remélem  én nem így  járok bírni fogja évekig.Egy két kép a régi és új szondáról és a szerelésről.

cicesz98 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 15861

Átmenő kábelek eltörnek tőben ahol a legjobban van kitéve a mozgásnak..Valamikor nem látható mert a szigetelés még tart ,de belül a réz már el szakadt. Ez más márkáknál előszokott fordulni.Persze  ilyen hibám még nem volt ,nekem sedan typ4-es van gégecső + műanyag  kábelvezető is van védelemnek

Előzmény: AGazdi (15860)
AGazdi Creative Commons License 2018.10.07 0 0 15860

Üdv,

A hátsó ködfény + rendszámtábla világításom nem működik.

Azt kimértem, hogy nem kap testet. Ha a megfelelő kábelt letestelem, világít szóval tuti hogy az a baj.

 

A csomagtartóba futó kábelek csatlakozója a csomagtartóban jobb kézre találhatóak a kárpit alatt. A csatlakozót széthúzni csak hegyes csavarhúzóval, a pöcök benyomásával lehet.

 

Most járok ott hogy átnézzem a huzalozását, ha valaki netán már találkozott ilyennel, és tudja a megoldást jelezze, hogy ne kelljen nekem keresgélni. Ha megvan a megoldás, felteszem.

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.10.02 0 0 15859

Egyebkent ez turbos motorba is, ma neztem mas auto miatt a mol olajkeresojet, turbos motorhoz is ezt adta ki.En maradok telen a 5w40 nel, nyaron a 10w40 nel, olcsobb is meg olyan max 7000km nel ugyis kicserelem.15K  kilometer nem jon ossze szerintem minosegbe egy olajjal sem, mert ott a gond, ha behal a gyujtas, vag yinjektor nem eg el az uezemanyag, mar benzin kerul be az olajba, ami lemosodik a hengerfalrol, be a karterbe.

Előzmény: bitisbitis (15851)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.10.02 0 0 15858

Ja meg szerelo mondta, kis tulontes nem veszelyes mert kering az olaj a rendszerbe, tul sok nem jo mert kimehet a fotengely szimmering, a atul keves sem jo, mert elvileg a min.max vonas kozt van 1 liter, tehat az mar erezheto egy motornak, ha 1 liter olaj hianyzik belole.

Előzmény: Liana 1.6 (15854)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.10.02 0 0 15857

Ez meg itt nem volt kerdesnek, mivel olyan volt mar, hogy vki klima nelkulibe akart tenni sima manualis klimat, anyagilag az se olcso, de annal ha jol tudom, tehat a manualisnal nincs erzekelo az utasterbe.Arba az se volt olcso,de kivitelezheto.

Nem tudom, nem lattam meg szetszerelve ezt a vezerlot sem nekem sima manualis van, azzal elvagyok.

Előzmény: 2007 D4D (15856)
2007 D4D Creative Commons License 2018.09.30 0 0 15856

Sziasztok!
Egy érdekes kérdés foglakoztat.
A manuális klímát át lehet-e alakítani automatáva?
Bontott automata klímavezérlőt (amin a három tekergethető gomb van) be lehet szerezni. Már, ha ebben az egységben van a klmavezérlő vagy lehet, hogy még más is kell hozzá. Ami szerintem még biztos, hogy kell: A műszerfal tetejére egy napfény érzékelő és egy hőmérséklet érzékelő. Ha csak ennyi kell, hozzá, akkor viszonylag könnyen és olcsón megvalósítható. Ha több, akkor felejtős a projekt.
Várom a tőlem okosabbak véleményét!

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.09.30 0 0 15855

Az eredeti kezelesi utasitasba van benne, 4,1 liter,szurovel egyutt, tehat ha szuro is feltoltodik.

Előzmény: Liana 1.6 (15854)
Liana 1.6 Creative Commons License 2018.09.29 0 0 15854

Az 1.6-os Lianába  3.8 liter kell, de én mind a 4 liter beleöntöm, amit venni szoktam.  Már a 4 liter után is picit nívón felül van. Honnan van ez a 4.2-es adat? Az tutira nem lehetséges.

Előzmény: VoltKatona(Lee) (15853)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.09.29 0 0 15853

A teljesitmenyszint sokszor fontosabb, es sn/cf et hasznalok, a trukk olyan 10 w40 esbe , ezert kell nagyon figyelni.A honlapot megneztem, kivancsi voltam, 4,1 liter kell bele, 5w30 ast is felkinalja, en osszehasonlitanam a meglevo kannat, a castrol jeloleseivel es mehet az olajcsere.Egyebkent nekem 1,6 os lianam van, abba kell 4,2 liter, valszeg az olajtekno, szivattyu ugyanaz lehet.

Előzmény: bitisbitis (15851)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.09.29 0 0 15852

Nem rossz olaj, en megkerdeznem suzuki szakszervizbe, mert sokfajta olaj van mar:

en ezt hasznalom

https://applications.castrol.com/oilselector/hu_hu/c/search

Előzmény: bitisbitis (15851)
bitisbitis Creative Commons License 2018.09.28 0 0 15851

Sziasztok !

LIANA 1,3      2005 évjárat.

 

Mennyi olaj kell az olajcseréhez?

Mi a véleményetek a    TOTAL QUARTZ INEO MC3    5W-30 olajról?

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.09.27 0 0 15850

Jo a klima telen nyaron, akinek nem volt-nekem sajnos nem volt elotte, az  eszreveszi a kulonbseget, azonban mindegy hogy klimas vagy nem kivul belul tszta uveg kell a pára miatt.A poolenszurot is havonta kitsztitom, kirazom, ha nincs ott a porszivo, igy egy szuro 1, 1,5 evet kibir max.

Előzmény: Schnitt (15848)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.09.27 0 0 15849

Na vegre megvan a katalogus:

Liqui moly meres:

nulla foknal, azaz 0 fok celsiusnal

amig feler az oaljteknobol a legfelso pontra a hideg olaj, hideg motornal:

5w-xx 8masodperc

10w-XX 29 sec

15W-XX 48 sec

Ha minusz 20 fok van ezek az ertekek egyre rosszabbak lesznek termeszetesen.

en evente ket oaljcseret csinalok sajat kezuleg, nyarra megy bele a 10 w40, oktober elejen mikor jonnek a reggelnegy fokok, akkor 5 w 40.

Liananal meg mas autoknal elfelejtik sokan a valtoolajat, pedig az is kap rendesen.En ketvente, vagy 45 ezer km enkent kidobom, de abbol is van arany aron fullszintetikus, az elvileg kibir 100ezer km et, amig ketlek, olyan 65 ezer a realis.

Harmadik, ami mindig megy ha megy a motor a kormanyszervo, az is kap hoterhelest boven, fordulata mindig van, a szivattyuja nem bonyolult, 1 liter olajka van benne, en veszek bele 2 vagy 3 litert mol automatavalto olajat, cserleheto,van youtube video, en egyszerubben csinalom, leszivom a felet, a trtalybol jaro motornal, es ratoltok, igy elvileg frissul a rendszer, meg lehet bontani is,fennt a tartlynal, amikor megvettem az autot, fekete szurookszeru anyag jott, ami folyt, de a szerviz szerint ez igy rendbe, en nem igy gondoltam.

Előzmény: sasave (15831)
Schnitt Creative Commons License 2018.09.26 0 0 15848

Én azt figyeltem meg, hogy ha az ablakra van irányítva a befúvás, és bekapcsolom a ventillátort, elindul a klímakompresszor is. Elvileg ez a gyors párátlanító funkció, de arra pl elég,

 

hogy rendszeresen meg legyen járatva a klíma, télen is.

Előzmény: VoltKatona(Lee) (15847)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.09.26 0 0 15847

Igen ez igy van, de ha egy honapig nem volt bekapcsolva a klima, az az elso bekapcsolas is tud nagy utest adni a lehet mar reszint beragodott kompresszornak-ami egy kis dugayytus motor, kvazi.En telen mindig beinditom, 2 hetente, nyaron oylkor ket naponta, mert at kell kenni a rendszert.

Előzmény: Schnitt (15845)
sasave Creative Commons License 2018.09.26 0 0 15846

Nem értem hogy azok a mérnökök miért nem tudtak volan egy nagyobb átmérőjű ékszíjtárcsát rárakni arra a kompresszorra.Akkor nem fogná meg az autót sem annyiraÉs nem kapcsolgatna annyit...Hosszabb lenne az élettartama.Nem fájna a fejünk.

Előzmény: Schnitt (15845)
Schnitt Creative Commons License 2018.09.24 0 0 15845

Az első bekapcsolást még tudod szabályozni, hogy alapjáratnál történjen, de ez egy on/off klíma, amit mágneskuplunggal kapcsolgat a hőérzékelő, attól függően, hogy hány fokos az utastér. Namost, ha autópályázol, akkor ezt a ki/be kapcsolgatást 4000-es fordulat környékén végzi, szóval bírnia kell a gyűrődést.

Előzmény: VoltKatona(Lee) (15843)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.09.24 0 0 15844

Van bontott kompresszor boven, az uj draga, ha szet van szedve klimarendszer, lehet a klimahuto is szet van rohadva, azt is erdmes cserelni, nalam 36000 ft volt csak a klimahuto csere, nem javithato.

Előzmény: sasave (15841)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2018.09.24 0 0 15843

Anno volt a totalcaron egy cikk a klima javitasrol, ott azt mondtak, hogy  a klima, csak alapjaratnal erdmes kapcsolni, mert ad egy lokest a kompresszornak a magas ford szam, termeszetesen ha megszorul a kompresszor, van rajta a tengelykapcsolon biztonsagi vedelem, leold, hogy a szij ami hajtja ne szakadjon el, mert sok tipusnal meg pluszba mast is hajt, pl szrvoszivattyut, vagy vizpmpat.

Nalam nagy melegbe cilkliukosan megy a klima ventillator, ki be kapcsolgat, azt lehet jaro motornal kivilrol is hallani

Előzmény: sasave (15841)
Veber77 Creative Commons License 2018.09.24 0 0 15842

Hi nekem csak reggeli első kapcsolásnál csinálta, de valószínű nem volt elég fesszes a szíj.

 

Előzmény: sasave (15841)
sasave Creative Commons License 2018.09.24 0 0 15841

Hát nekem kapcsolgat, hideget nyom, meg minden, de surlódó hangot ad ki a kompresszor,és bekapcsolásnál megnyekken a szíj(és megfogja a motort, néha alapjárat alá!), és aztmondta a klímás hogy ha így megyek vele, letépheti a szíjat, feszítőt stb..megragadhat a kompresszor.Na most ki tudja, én nem kockáztatok.

Előzmény: Veber77 (15839)
Veber77 Creative Commons License 2018.09.24 0 0 15840

neked állandóan csúszott a szíj? a légkondi maga működik csinálja a hdeget

Előzmény: Veber77 (15839)
Veber77 Creative Commons License 2018.09.24 0 0 15839

Szia

 

 

 

Az ékszíj csúszás nem állandó, csak néha de a generátor szíjon is húzni kell.

Előzmény: sasave (15838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!