Gondoltam, miután hosszú idő óta, újra van olyan autóversenyzőnk, sőt idén szerencsére már nem is egy, hanem kettő
- Michelisz Norbert és Wéber Gábor személyében, akikre nem csak a hazai közönség, de most már a világ is odafigyel, ezért jó lenne egy külön fórum, ahol meg lehetne beszélni az aktuális eseményeket. Ráadásul úgy, hogy ne más fórumokat offoljunk. :-)
Megtudnátok mondani, hogy az első hány versenyző kap pluszsúlyt és hány minuszsúlyt (ha van ilyen)? Előre is köszi és az előző kérdésemre a választ is.
Én is olvastam egy pár cikket, melyben versenyzők nyilatkoztak a Seatok meneteléséről. És, hogy a csapatok kivárnak a szabályváltozásig. Állítólag a BMW dízele 1 másodperccel volt gyorsabb a benzinesnél (körönként). Ez a nagy baj az FIA-val. Vagy tudatosan csinálják a hülyeséget, vagy tényleg ennyire nem értenek hozzá. Amelyik szériába belekontárkodtak, folyamatosan csökkent a színvonal.
Nemrégiben olvastam egy cikket, ahol a dízel motor kitiltását sürgették a WTCC-ből. Abban is pont az volt, hogy a sorozat legnagyobb baja a következetlen szabályok behozatala (pontosabban ezt Alain Menu mondta). A hsz.-ed alapján így ez a korlátozás is hasonlóan értelmetlen döntésnek látszik. A Valenciai versenyen is látszódott, hogy nem nagyon hatotta meg őket ez a korlátozás. Bár azért 9 verseny van még, sok változás lehet addig véleményem szerint.
Jelian: ez a fordulatszám szabályzás 4100/perc-en azért is "jó", mert a Seatok 4000-es fordulatszámon adják le a 280 LE-t és 2500-on a 450 Nm-es csúcsnyomatékukat. Tehát a hasznos fordulatszám tartomány pont 4100/perc alatt van. Gratulálok a szabályalkotóknak! Meg van valahol írva, hogy a Seatnak kell ebben az évben nyerni?
- A LADA természetesen elégedett a tesztek eredményeivel, és hangsúlyozták azt is, mennyire az elején járnak még a fejlesztéseknek. Elmondásuk szerint 3 éves WTCC projectet dolgoztak ki. Az első év (az idei) még csak egy teszt év számukra, a második évben szeretnének néhány jó eredményt felmutatni, és ha ez sikerül, akkor lehet szó egy esetleges új modell bevetéséről is a WTCC-ben.
- Thompson is elégedetten nyilatkozott, elmondása szerint egy jó kvali idővel akár a pódium sem elképzelhetetlen. Valencia előtt egy DTC futammal gyakorolt, ahol a harmadik helyről indult, végül a negyedik helyen ét célba. Mellesleg azon a pályán a Dán csapat történetének legjobb eredményét érte el ezzel.
- És végül a testület fordulatszám szabályozást vezetett be a dízel motorok ügyében. A két első futamon folyamatosan figyelték a Léon TDI adatait, és arra jutottak, hogy a motornál mostantól 4100 rpm a megengedett max. érték.