Keresés

Részletes keresés

szocske_ Creative Commons License 11 órája 0 0 8437

szerintem mindhárom szép kártyáról lehet előleget átutalni az elfogadóhelyeknek.

K&H és OTP biztosan tudom, MKB-vel nincs saját tapasztalat.

 

A kártyatulajdonos belép a netbankba, kiválasztja a listából a szolgáltatót, beírja az összeget és kb. 1 hét múlva a szálláshely számláján van a pénz.

Előzmény: Panaxginzeng (8436)
Panaxginzeng Creative Commons License 2 napja 0 0 8436

Voltunk már nagy itthoni vidéki szállodában, hogy  csak úgy lehetett kártyával fizetni, ha leírjuk nekik a kártyaadatokat... A foglalás miatt mondták különösen, inkább átutaltam nekik.

Előzmény: Aszpirin (8431)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8435

szerintem Magyarországon is van ilyen, nem csak szép kártyánál, hotelek használnak ilyet előszeretettel

Előzmény: Törölt nick (8429)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8434

a csalásnak bizonyuló tranzakciókat jelenteni kell a kártyatársaságoknak, akik, gondolom ha egy bizonyos arány elér az adott terminálon a visszaélések száma, akkor intézkednek az elfogadóhely bankjánál, extrém esetben megvonják a terminál használat jogát

 

a másik kérdésre, röviden,

authorizációnál csak fedezetellenőrzés történik - ez egy automatikus folyamat, pillanatok alatt végbemegy, nem vár arra, hogy a bank intézkedjen - itt derül ki az is, ha a kártya a bank által már tiltva/korlátozva van

beérkezik az engedélykérés, amit a bank vagy elutasít, ha limitbe (napi limit, számlalimit, stb) vagy egyébbe ütközik (pld tiltott kártya), vagy elfogad, ekkor kap egy approval numbert a tranzakció

ilyenkor visszaküldenek egy response code-ot a kereskedőnek (bővebben itt:)

https://chargebacks911.com/knowledge-base/chargebacks-after-receiving-an-approval-code/

 

bár ezek között van egy olyan, hogy call, de én még nem hallottam olyan kereskedőről aki ezt megtette volna, mármint, hogy felveszik a kapcsolatot a bankkal a tranzakció előtt

Előzmény: Aszpirin (8432)
Aszpirin Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8433

Még egy kérdés, ha mar itt tartunk. Tényleg nem értek hozzá, de az a logikus, ha az autorizaciós folyamatban a bank rendszere is részt vesz.  Nem lehet, hogy pont ezt az autorizaciós folyamatba iktatjak be a fraud detection-t, és a bank nem autorizál automatikusan a maga részéről, csak ha a híváskor azt mondod, hogy tényleg Te voltál? Mert így akkor a “fraud”-ot magát tudnák meghiúsítani azonnal... De persze ez csak spekuláció a magam részéről, sajnos nem ismerem a folyamatot...

Előzmény: Törölt nick (8426)
Aszpirin Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8432

És ez a megelőzés hogyan működik a jövőbeli tranzakciókra nézve? A bank közli a kartyatársásaggal, hogy ilyen és ilyen tranzakciót ne fogadjanak el?

Előzmény: Törölt nick (8428)
Aszpirin Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8431

Biztos, hogy ugyanarról a dologról beszélünk? Amit Te említesz, az sejtésem sezrint úgy megy, hogy te ott vagy a szolgáltatónál személyesen, odaadod neki a SZÉp-kártyát, de ő telefonon kéri az autorizációt a banktól, mert nincs POS-terminálja... Amiről pedig én beszélek, az konkrétan telefonos vásárlás, amikor az eladónak telefonon mondod be a kartyád adatait. Én ilyen fizetési móddal még nem talalkoztam idehaza, de elfogadom, hogy létezhet itthon is, mondjatok egy példát kérlek itthoni szolgáltatóra/webshopra, ahol lehet telefonon kártyával vásárolni. (nem mintha akarnék ilyent itthon, mert ehhez én is nagyon meg kellene bízzak az adott szolgáltatóban/eladóban).

Előzmény: FOMA (8427)
Aszpirin Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8430

Oké, ennyire nem értek sajnos a kártyatársaságok működéséhez, de legalább akkor azonnal megindítják a chargeback-et.

Nekem amúgy egyetlen chargeback-es történetem volt (egy szlovéniai tankolás offline rendszerben kartyával fizetve, kétszer terhelték be, ugyanazzal a devizaösszeggel, két egymást követő napon). A dolog annnyira nyilvánvaló volt, hogy napokon belül visszakaptam a jogtalanul beterhelt második összeget. Ez még CIB-es törtenet volt...

Előzmény: Törölt nick (8426)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8429

nem csak az otp-nél van ilyen, gyakorlatilag mindennapos ez, bár Mo-n nem igazán elterjedt, de külföldön magyar kártyákkal azért előfordul

Előzmény: FOMA (8427)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8428

egyébként ez a fajta fraud monitoring elsősorban a bankot védi és nem téged - lévén a banknak teljes kártérítési kötelezettsége van, amennyiben nem tudja bebizonyítani, hogy a te gondatlanságod vagy szerződésszegésed vezetett a csaláshoz - így az ő érdekük, hogy megelőzzék az esetleges további visszaéléseket egy gyanús tranzakció után

Előzmény: Aszpirin (8425)
FOMA Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8427

"a telefonos tranzakció nálunk nem is létezik"

 

Ha nem is széles körben, de azért létezik, pont az OTP-nél van ilyen.:-) Az egyik rendszeres szállásadónk nem rendelkezik terminállal, ezért az OTP SZÉP-kártyás fizetés telefonon megy nála.

Előzmény: Aszpirin (8425)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8426

Velem ez legalább 3-4-szer előfordult, és extra biztonságérzetet adott. Ha ekkor azt mondtam volna, hogy nem én voltam. akkor a tranzakciót eygszerűen letiltják.

na ilyet biztosan nem tudnak, és nem is tudhatnak - ha egy tranzakcióra bejön az authorizáció, akkor azt te utána hiába nem ismered el, a bank nem teheti meg, hogyha a terhelés is beérkezik rá, azt nem teljesíti - ez teljes mértékben ellentmondana a kártyatársasági szabályoknak - utólag vissza tudják szerezni (chargeback), de letiltani nem tudják

Előzmény: Aszpirin (8425)
Aszpirin Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8425

A Citigoldnál alapból nem volt költési limit (a kártyaegyenleg erejéig bármennyi lehetett költeni), de Telebankon lehetett beállíttatni költési limitet.

Amit nagyon szerettem a Citinél, az az intelligens kártyafigyelő rendszerük, ami detektálta, ha valami olyant műveltél (vagy műveltek) a kárytáddal, amit nem szoktál csinálni (technikailag ez valószínűleg neurális hálóval megvalósított ún. anomaly detection algoritmusra épült), es zseniálisan működött: a tranzakció után pár perccel felhívtak, hogy jelzett a rendszerük valami szokatlant, és az adott tranzakciót valóban én hajtottam-e végre. Velem ez legalább 3-4-szer előfordult, és extra biztonságérzetet adott. Ha ekkor azt mondtam volna, hogy nem én voltam. akkor a tranzakciót eygszerűen letiltják. Nálam minden esetben jogos volt, de jól emlékszem két esetre: az egyik amikor egy iPhone-t vettem az Apple Store-ból, a másik, amikor Kanadában tartózkodva életemben először (és azóta is utoljára) telefonon vettem egy last-minute kubai utat, vagyis telefonon adtam meg a fizetési adataimat (a telefonos tranzakció nálunk nem is létezik, de ott bevett szokás. Lényegében azonnal hívtak a Cititől (egy kanadai telefonszamról, de magyar nyelven), hogy én hajtottam-e végre a telefonos vásárlást...

Ezt az intelligens anomália-figyelést eddig csak a Citinél tapasztaltam, esetleg van más banknál is ismereteid szerint? 

Előzmény: nyman (8421)
Aszpirin Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8424

A CIB-nél emlékeim szerint úgy volt, hogy a csoprotos beszedés a konkrét esedékesség előtt pár nappal megjelent valami függő megbízások vagy hasonló menüben (már nem emlékszem pontosan), és volt mellette olyan opció, hogy “Letilt”. Nem küldött róla értesítést, de ha résen voltal, akkor simán le lehetett állítani egy (szerinted) jogtalan beszedést. Ezt én is egyszer megtettem.

 

De a Citinél ez így nem működött. (vagy nem így működött...), ott csak az állandó megbízások menüben láthattad a csoportos megbízásaidat is, de nem láttad, hogy mennyit akar éppen leemelni a szolgáltató... legalábbis így emlékszem, de már elég rég volt...

 

A Citi netbankját én a nagyon letisztult, egyszerű felület és a viszonylag sok funkció miatt szerettem. Meg azt, hogy számlatörténetben akár 3 hónapot is lekérdezhettél egyszerre, 1 évre visszamenőleg, az OTP-nél ezt hiányolom, ott egyszerre csak max egy hónapnyi forgalmat lehet lekérdezni, és azt is csak 120 napra visszamenőleg, ha jól tévedek. Ugyanakkor annyira nem zavar a dolog, mert a számlakivonatokat viszont - ha jól láttam - időkorlát nélkül le lehet kérdezni, csak kicsit kényelmetlenebb így kikeresni egy konkrét utalást. 

Mivel OeAV tag vagyok (osztrák alpesi egyesület, ha valak nem ismernéi), évente egyszer van egy devizautalásom a Ausztriába, az éves egyesületi tagdíjat befizetendő. Mivel a Citinél nem léteztek az utalási sablonok (ez egy nagyon jó feature-je az OTP netbanknak), és egy devizautalásnál ugye kismillió adatot kell megadni, A Citinél ezt a visszakeresést mindig arra használtam, hogy az előző évi utalás adatait átmásoljam az új utalásba. De az OTP ezt a sablonokkal sokkal jobban megoldja, tehat ilyenre nincs ott szükség. Ugyanakkor jól jönne néha kigyűjteni egy adott szolgáltatónak küldött utalásaimat visszamenőleg egy évre (pl. az éves elszámolási számlák ellenőrzéséhez), ezt az OTP-nél kicsit macerásabb, mert előbb a számlakivonatokat kell letölteni, és azokban kikeresni a szolgáltató neve alapján az utalásokat. 

Szóval az OTP-nél is van még fejlesztési lehetőség a netbankon, de ennek ellenére ez az általam ismert legtöbb funkcióval bíró, és legfelhasználóbarátabb netbank.

Előzmény: nyman (8417)
nyman Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8423

Ja, akkor nem ugyanarra gondoltunk.

 

A bb-nel es a granitnal is van arra lehetoseg, hogy atmenetileg inaktiv allapotba tarsd a kartyat. A mobil applikacion bejelentkezes utan egy klick. Ha vasarolsz, akkor megy ugyanez a muvelet, csak aktivra valtasz.

 

Hasznosabb funkcio, mint a limitallitgatas. Szerintem. En hasznalnam. 

Előzmény: FOMA (8422)
FOMA Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8422

Nem a limitre gondoltam, hanem a kártyaletiltás esetén a csoportos beszedések szünetelésére, az működött pont így. Egyszer belefutottam, győztem helyrehozni, mert a Citinél a számlaszám is változott az új kártyánál, és az ügyfélszolgálat által ígért automatikus szolgáltatóértesítés nem igazán működött.

Előzmény: nyman (8421)
nyman Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8421

A citibanknal nem tunt fel, mert nem futottam korlatba. De ott nem is lehetett kartyalimitet allitani.

 

A debit kartyanak 300 ezres volt fixen a napi limite, A telebank sem tudott ezen allitani. Ha nagyobb tobb kp kellett - ilyenre 2x volt pelda - akkor utba kellett ejteni bankfiokot.

 

A hitelkartyanak, legalabbis a citilife-nak meg valami koltesek es szokasok szerint algoritmus allitotta dinamikusan a limitet. Ezt mondta egyszer a telebankos, mikor nem talaltam az internetbankban. Az ev elejen hivtam oket egyszer, amikor 950 ezret akartam vele fizetni, hogy mennyi, de nem mondtak meg, hanem par napra idokorlatosan alitottak rajta.

Előzmény: FOMA (8419)
VénSzaky Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8420

Igazad van az Ersténél tényleg van ilyen!

Előzmény: nyman (8417)
FOMA Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8419

"De akkor (ezt figyeld!) a csoportos beszedesi megbizasok sem teljesulnek."

 

Nem egyedi BB-s hülyeség, ez a Citinél is így volt. 

Előzmény: nyman (8418)
nyman Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8418

A CIB-nel meg x idore visszamenoleg a nem teljesitetteteket is latod es, hogy annak mi volt az oka. Fedezethiany, vagy limit feletti beszedes, stb.

 

Lasd Felhasznaloi kezikonyv 133. oldal https://www.cib.hu/system/fileserver?file=/Internet_Bank/ib_fkk_160615.pdf&type=related

 

• Teljesítésre váró csoportos beszedési megbízások lekérdezése

• Nem teljesült csoportos beszedési megbízások lekérdezése

 

Az Erstenel ha jol emlexem az Informacio -> Fuggo teteleknel volt.

 

 

A BB UPC-t hasznalom, mert ott jar a 2%. De itt olyan hulye logikaval gondolkoznak, hogy a kartyalimitre is figyelni kell. Van egy olyan funkcio, a mobilbankban, hogy a kartyadat fel tudod fuggeszteni, es akkor pl. lopott kartyaadatokkal sem tudnak visszaelni. De akkor (ezt figyeld!) a csoportos beszedesi megbizasok sem teljesulnek.

 

Na most ha ebben a fostalicskaban latnam, hogy melyik napon akar penzt levenni valamelyik szolgaltato, akkor meg lehetne hasznalni. Az osszes csoportos beszedesem jelenleg a BB UPC kartyan van, mert ott adnak 2%-ot. Mashol 1-et vagy semmit. Na mindegy, a havi tizenegynehanyezerert elviselem ezeket a kenyelmetlensegeket.

Előzmény: nyman (8417)
nyman Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8417

pl. OTP, CIB, Erste. Meg szerintem a tobbi.

 

Az OTP-nel mar a beszedeskontrol tobb, mint egy evtizedes, de 12-13 eve a CIBnel is allitottam mar meg csoportos beszedest reklamacio elott.

Előzmény: VénSzaky (8416)
VénSzaky Creative Commons License 2017.11.10 0 0 8416

Melyik banknál van ilyen mert (nem dicsekvésből mondom) de még nem is hallottam róla?

Előzmény: nyman (8415)
nyman Creative Commons License 2017.11.09 0 0 8415

Kezdetektol az uj feluletet hasznalom. :)

 

Nem arra gondoltam, hogy a megbizast fel tudod rogziteni, limiteket tudok beallitani stb, hanem arra, hogy latom napokkal elotte, hogy mit fognak terhelni es adott esetben meg tudom akadalyozni egy villanyszamla beterheleset.

 


Ezt nem tudja.

 

Ebben a pillanatban csak annyi lehetosegem van, hogy a limitet kisebbre allitom, ha reklamalni keszulok.

 

Előzmény: VénSzaky (8412)
VénSzaky Creative Commons License 2017.11.09 0 0 8414

Én a múlt béli tapasztalataim alapján mondom: kerülje mindeni az OTP-t mert előbb vagy utóbb úgy is megbánja hogy betette a lábát a bankba.

(Nem vagyok deviza hiteles)

Előzmény: Aszpirin (8413)
Aszpirin Creative Commons License 2017.11.09 0 0 8413

Hipotetikus jövőbeli problémákról nem tudok beszámolni, mert nem vagyok jóstehetség (ezek szerint Te igen).

Ha valami konkrét tapasztatod van, akkor igazán leírhatnád, mire utalsz, mert így kb anníit írtál, hogy "Majd ha rossz tapasztalatod lesz, akkor írd meg, milyen a tapasztalatod".

Előzmény: VénSzaky (8411)
VénSzaky Creative Commons License 2017.11.09 0 0 8412

Pl. a csoportos beszedesi megbizasok sorbaallitasa, ellenorzese, engedelyezese, tiltasa.

 

Az új felületen mind ez elérhető,lehet hogy a régit használod?

Előzmény: nyman (8410)
VénSzaky Creative Commons License 2017.11.09 0 0 8411

Majd amikor törleszteni kell a hitelt és valamilyen elszámolási problémád lesz, akkor meséld el a tapasztalataidat :)) Akkor lehet hogy már nem leszel ilyen lelkes ...

Előzmény: Aszpirin (8406)
nyman Creative Commons License 2017.11.09 0 0 8410

Ezek valoban igy vannak. Jo esellyel az informatikai oldalon ottletelnek, figyelik a nemzetkozi iranyokat es a vezetok nem donteskeptelen balfekek es mernek is aldozni erre.

 

A Budapest Bank nyaron frissitett netbankja a mai napig nem tud olyat, amit az OTP tizeneve. Pl. a csoportos beszedesi megbizasok sorbaallitasa, ellenorzese, engedelyezese, tiltasa.

 

Nekem volt lehetosegem harom orszagban ot masik bank internetes feluletet is hasznalni. Ebbol ketto meg mindig meg van. Ugyan szuk a mintavetelezes.

 

A sved husz evvel ezelott nem mervado, mert akkor indultak itthon is. Gyakorlatilag egyenleglekerdezesre, szamlatortenetre, utalasra volt alkalmas. Tetszett az, hogy az ATM-nel un. mini szamlatortenet is lekerdezheto volt az egyenleg mellett.

 

De egy evtizeddel ezelott Irorszagban nekem furcsa volt, hogy olyan, szamomra teljesen megszokott dolgok nem mukodnek, mint az SMS kuldes, erteknapos utalas, szamlakivonat letoltes. Az egyik ir banknal IBAN szamlara utalas is 2-3 evvel ezelotti agyonreklamozott feature volt.

 

Az SMS kuldes az egyiknel nincs, a masik banknal annyi, ha nagyobb terheles vagy jovairas volt, akkor jon egy sms, hogy nagyobb mozgas tortent. Se az, hogy mi volt, se az, hogy mennyi, se az, hogy mi az uj egyenleg. Bankkartyas vasarlasokrol sms kuldes a mai napig nincs. PDF letoltheto szamlakivonat is csak egy pareves feature.
Lasd: https://www.permanenttsb.ie/everyday-banking/ways-to-bank/mobile-and-app-banking/text-alerts/ Es kepesek ugy reklamozni, hogy szemmel tarthatod, mi tortenik a szamladon. :D

 

Itthon automataba penzt eloszor a Budapest Banknal fizettem be valamikor 95 korul. Kartya be, boritek ki, penz bele, majd boritek vissza. A kovetkezo munkanapon jovairtak. Hasonloan mukodik a CIB-nel is. Az Erstenel ugyan nem tul regota van olyan, hogy a bankjegyeket eteted meg az automataval, leszamolja, ha helyes az ertek es elfogadot, mar a folyoszamlan elerheto es 1 mp-vel kesobb mar tovabb tudod utalni.

 

Szemben Irorszagban az tortent, hogy kartya be, boritek ki, penz be. Varok, varok, varok. Ket het mulva beneztem a fiokba, hogy mi lesz mar. Orommel fogadtak, mert nem tudtak hova konyvelni, mert nem irtam ra a boritekra a szamlaszamot! :)

 

Azt hittem naivan, hogy az ATM naplozasbol ez kiderul. A kepernyo sem figyelmeztetett. Mint kiderult, ez a feature jellemzoen csekkekre volt kitalalva, tehermentesitve a sorbanallast, es ott szerepelnek azonosito parameterek. Ma mar bankjegy is befizetheto ott is. Lasd: https://www.permanenttsb.ie/everyday-banking/ways-to-bank/branch-and-atm-banking/

Előzmény: Aszpirin (8409)
Aszpirin Creative Commons License 2017.11.08 0 0 8409

Elég sok informatikai fejlesztésben élenjárók voltak (ami elég fura ahhoz képest, hogy a többiekhez képest világszinten milyen kicsi /volt még akkor/ az OTP), és komolyan élenjárók a mai napig.

Az általad említettek mellett pl - ha jól csal az emlékezetem - az OTP vezette be először, hogy a számlás ügyeidet az ország bármelyik OTP-fiókjában intézhetted, nem kellett a számlavezető fiókba menned. Ma már ez mindenhol természetes, de akkor még egyáltalán nem volt az.

Ők vezették be elsőként azt is, hogy a számla azonosításához elegendő volt bármelyik OTP-s bankkártyádat magaddal vinni akármelyik fiókba, nem kellett magadnál tartanod a számlaszámot. Ésszerű és egyszerű, ügyfélbarát megoldás, ami már szintén mindenhol (talán) magától értődik, de akkor még ez is komoly újításnak számított, és ők voltak az elsők.

 

A netbankban a prémium ügyfelek számára egyébként nagyon komoly értékpapírszámla-funkcióik vannak. És egyáltalán, a netbankban minden ott van, hiteligényléstől, biztosításon és elektronikusan letölthető MINDEn szerődésen/dokumentumon át lakástakarékig meg akciós partnerek igénybevehető aktuális akcióinak aktiválásáig meg minden egyéb kutyafiszfaszig, egyszerűen nem ismerek ennél komplettebb netbankot, néha azzal játszok, hogy böngészgetem a netbankjukat, és mindig felfedezek valami újat. A legutóbbi ilyen felfedezésem: még azt is megmondja forintra, hogy a kiválasztott időszakban mennyi akciót hagytál ki a partnereknél való költéseid alapján. Konkrétan tételesen listázva, hogy mikor mit költöttél, és milyen akciót hagytál ki.

Mindez ötvözve a számomra leg-state-of-the-art-abb biztonságtechnikai megoldásokkal.

 

Náluk van sárgacsekk-befizetés a netbankban, érdemes megnézni, konkrétan egy sárga csekket töltesz ki elektronikusan, a végén még egy animáció is van, ami “leszakítja” a “postán maradó” nagyobbik részt, és megmarad a letépett bizonylat... mindez a netbank felületén. Ennél közérthetőbben és egyszerűbben nem is lehetne “sárgacsekket” befizetni neten, még a 76 éves anyukám is megértené, hogy minek postára vinni a sárgacsekket, ha otthon ugyanazt megteheted, ugyanazzal az eredménnyel.

 

A QR kódos fizetést is ők vezették be, ha jól tévedek. 

 

Oké, leállok most már, mert még azt hiszitek, hogy OTP-s partizánreklámot folytatok, pedig nem (erről könnyű megbizonyosodni néhány kattintással, mert az IRL identitásomat nem titkolom ☺ )

Előzmény: nyman (8407)
Aszpirin Creative Commons License 2017.11.08 0 0 8408

A cNeszedés kontroll most is létező funkció az OTP-s netbankban. Nem aktiváltam, ezért nincs tapasztalatom vele.

Előzmény: nyman (8407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!