Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Őzike győr Creative Commons License 3 napja 0 0 14083

,, ... Több tucatnyi plusz utasért tízmilliók nem fogják a magyar költségvetést romba dönteni."

 

A 'keresztesi átmenetről beszélünk még mindig, igaz? Több tucatnyi plusz utas? Hát azt megnézném!

 

Utaztál Te itt az utóbbi időben?

Előzmény: Aln 663 1189 (14082)
Aln 663 1189 Creative Commons License 4 napja 0 0 14082

Nana! Ne keverjük a kötelességeket! Idáig is az államról beszéltem. Több tucatnyi plusz utasért tízmilliók nem fogják a magyar költségvetést romba dönteni. 

Előzmény: Őzike győr (14079)
Aln 663 1189 Creative Commons License 4 napja 0 0 14081

 

Szép és jó amit írsz, csak valljuk be, hogy az. Többit Lovrin megválaszolta, számból vette ki a szót (mondatokat). 

"De azon is ritka a nem magyar vagy román állampolgárságú utas..."

Kissé cinikusan mondanám; ez nem baj, hiszen a kőkeményen nyomott határokon átnyúló "magyarkodásban", igazából a cél teljesült. Ebben semmi kivetni való nincsen.  

Előzmény: BahnScorper (14075)
Lovrin Creative Commons License 5 napja 0 0 14080

átjönnek kocsival Biharkeresztesre és magyar igazolványra megvásárolják a 90%-os jegyüket Bp-re. :) Szerinted?

 

Nem ismerem a pontos helyzetet, van-e kiskapu a 4 utazás kijátszásában. De szerintem ez is pont azt jelzi hogy átgondolatlan a nemzetközi - különösen a kishatárforgalmi díjszabás, mivel a határon egyszerűbb-olcsóbb nem vonattal átmenni.

 

A normál nk. díjszabás alapesetben túl drága. Ha senki sem hajlandó megfizetni, kár erőltetni, legyen egy adott állomás, amely mindkét ország belföldi díjszabásával elérhető. (pl. Biharkeresztes román belföldi állomásnak minősül díjszabásilag, vagy Biharpüspöki magyarnak. Hasonlóan az osztrák belföldnek számító Sopronhoz.)

 

A kirándulójegyek sokszor jó ajánlatot tudnak adni, szerencsére van fejlődés ezen a területen, őket megtartanám.

 

A kishatárforgalom sok helyen teljesen életképtelen díjszabással üzemel. Pl. Bcsaba-Kötegyán belföldi TÁ 745 Ft, Bcsaba-Nagyszalonta NK ~1800-2100 Ft az euró árfolyam függvényében. Ezt vagy olcsó kishatárjeggyel (bérlettel), vagy belföldi díjszabással lehetne kiküszöbölni. A kishatárforgalmi utas valójában nem nemzetközi, hanem regionális utas, akinek elé kéne nagyobb akadályt gördíteni, mintha kocsival tenné meg a határon átvezető 20-30-40 kilométeres útját.

Előzmény: Őzike győr (14078)
Őzike győr Creative Commons License 5 napja 0 0 14079

,, ... a politikán át a bulvárig és közben a határon átnyúló tömegközlekedés szó szerint a béka segge alatt van, igenis kutya kötelességünk finanszírozni ezeket a vonatokat ha csak 5-10 utas van rajta akkor is."

 

Ehhez annyit fűznék hozzá, ha jól tévedek akkor CFR személyzet hordja a (személyszállító) vonatokat a határon át. Mint tudjuk Romániában minden elintézhető ... (Mindenki fejezze be a mondatot, saját gondolatai alapján ...!)

 

,,Itt ezeket teljes mértékben nekünk kell finanszírozni, ahogy a kishatárforgalmi vonatokat is, mert a társvasutak ahogy eddig, ezek után sem fogják az kisujjukat mozdítani. "

 

Az előző hozzászólásomban leírtam a magyar igazolványt és a 90% kapcsolatát.

Ha kötelességről beszélsz, akkor mond meg a nagyváradiaknak, hogy vegyék meg a nemzetközi jegyüket és szálljanak vonatra 'Váradon ...!

 

Előzmény: Aln 663 1189 (14074)
Őzike győr Creative Commons License 5 napja 0 0 14078

,,Szeretnénk ha nem lenne az, de (sajnos - nem sajnos) valamennyire az.

Amíg közszolgáltatás keretében megy a játék, államilag szabott díjszabással, addig ez megy."

 

Ennyi erővel miért nem a Volánbuszt köpköditek? Ő is közszolgáltatást végez ...

 

,,Ha tényleg csak 5-10 utas van ezeken a vonatokon* az meg menetrendi, díjszabási kérdésekre vezethető vissza."

 

Ez nem díjszabási kérdésre vezethető vissza! Hanem arra, hogy átjönnek kocsival Biharkeresztesre és magyar igazolványra megvásárolják a 90%-os jegyüket Bp-re. :) Szerinted?

A nagyváradi utasok ezután is kocsival fognak jönni 'Keresztesre, hogy onnan fillérekből mehessenek a magyar fővárosba ...

Előzmény: Lovrin (14076)
seraggi Creative Commons License 5 napja 0 0 14077

 mert az ugyanilyen szar és veszélyes fapados repülőket is megtöltik

 

ha-ha-ha. :D

 

 

Előzmény: BahnScorper (14075)
Lovrin Creative Commons License 5 napja 0 0 14076

"A MÁV csoport nem szociális intézmény, még ha egyesek hajlandóak is lennének annak tekinteni."

 

Szeretnénk ha nem lenne az, de (sajnos - nem sajnos) valamennyire az.

Amíg közszolgáltatás keretében megy a játék, államilag szabott díjszabással, addig ez megy.

 

Teljesen abszurd elvárás, hogy amíg a vonatkilométerek 99%-a közszolgáltatási megrendelés alapján megy, kipécézünk néhány vonatot, és azt várjuk el hogy kőkemény piaci alapon nyereséges legyen mert átmegy a határon. Mezőpeterd-Biharkeresztes között nem érdekes ha 5-10 utas utazik mert magyar közszolgáltatás, de a határon élére állítjuk a garast és bevasaljuk az utolsó fillért is. Noha a CFR feltehetően ugyanúgy biztosítana vonatot a román szakaszra a Nagyvárad-Kolozsvár utasoknak, a MÁV is leközlekedtetne valamit hogy meglegyen az ütem Biharkeresztesre, a vonat útjának 90%-át így is-úgy is megtenné közszolgáltatás keretében.

 

Arra a köztes néhány kilométerre akárhány nemzetközi utas beesik, már jók vagyunk. Nem az a cél, hogy lapátoljuk a profitot, hanem hogy összekössük a két ország közlekedési rendszerét. És igenis, a határon túli kapcsolatok megérnek ennyit, még ha a magyar fél egyoldalúan fekteti is be.

 

Ha tényleg csak 5-10 utas van ezeken a vonatokon* az meg menetrendi, díjszabási kérdésekre vezethető vissza. Lehet javítani, fejleszteni, vonzó kishatárforgalmi ajánlatokat kialakítani, mert attól függetlenül hogy a vasút nem akarja látni, ebben a szegmensben sokat lehet fejleszteni. A határok egyre inkább megszűnnek, magyarok átjárnak dolgozni és bevásárolni, a románok házat vesznek nálunk, az igény megvan és egyre erősödik.

 

(*Nem ismerem pontosan az utasszámokat, legalább is amikor arra jártam 20-30 átlépő utas biztosan volt nappali vonaton)

Előzmény: BahnScorper (14075)
BahnScorper Creative Commons License 5 napja 0 0 14075

Nekünk finanszírozni? Miért is? A MÁV csoport nem szociális intézmény, még ha egyesek hajlandóak is lennének annak tekinteni. Ha sehogy máshogy nem tudnának idejönni a kolozsváriak, csíkszeredaiak, illetve Magyarországról meg az azon túl lévő országokból sem lehetne eljutni ezekre a helyekre, akkor még lenne is valami ráció a dologban, de attól még, hogy a vasúti forgalmon ez nem látszik, a magyar-román (és viszont) mobilitás igen magas. Persze, fúj, igénytelen parasztok, miért a kényelmetlen, lepusztult kisbusszal mennek, amely bármikor felbukfencezhet egy lovaskocsiban vagy pléhkoporsóra formázhatja egy bekómált kamionos... azért, mert az ugyanilyen szar és veszélyes fapados repülőket is megtöltik: olcsóbb és gyorsabb, mint a vonat.

 

Ja, és sok minden nem kizárólag pénz kérdése. Ha ki is fizetnék ezeket az üres vonatokat, esetleg előrefelé menekülve (pl. nem a fél szilágyságot körbekerülve menni Zsibóra, hanem Nagykárolyról egyből Zilah felé), attól még a határ-tökölést, a tré román pályákat és általában a pályavasút hozzáállását nem nagyon lehetne kiküszöbölni... a többi faktort nem mondtam, hiszen pont a románoknál van ugyan verseny, de attól az még mindig eléggé paraolimpiai szint...

 

Valljuk be: túl lett méretezve a kínálat, és sok mindennel nem lehet jobbá tenni. A legtöbb fontos célpont egy része térben, időben viszont mindegyik túl messze van... ja és kinek fontos egyáltalán?! Temesvár, Nagyszeben, Segesvár, Brassó, Bukarest az nemcsak a magyaroknak mond valamit, azokkal még más országok lakóit is meg lehet szólítani, és nemcsak a Drakula-kultusszal... oda talán még meg lehet ideologizálni az amúgy vállalhatatlanul hosszan menő IC-ket, hogy csatlakoznak a nyugat-európai éjszakai vonatokhoz. De közben mégis azok is kb. ugyanolyan gyengék, mint a kolozsvári vonatok, az emberek inkább az Isterrel mennek... ahogy Nagyvárad felé is egyedül a Corona az, amin elfogadható az utasmennyiség. De azon is ritka a nem magyar vagy román állampolgárságú utas...

 

Attól még, hogy valami állami cég, attól még figyelembe kell (kéne) venni a piac törvényeit. A Volánusz is az, mégsincs neki már egyetlen román viszonylata sem. Ez nem jelent valamit?!

Előzmény: Aln 663 1189 (14074)
Aln 663 1189 Creative Commons License 6 napja 0 0 14074

OFF
Viccet meg mosolygós hangulatjeleket félretéve pedig jogos a felvetés! Addig míg itt játsszuk az eszünket, hogy határon túli magyarok, székely testvéreink így-meg úgy egymás nyakába borulva, nagyokat zabálunk, meg minden porta előtt literszám nyeljük a pálinkát, másszuk a Hargitát, bőgünk a tetején, lefelé meg besz*rva rohanunk mert kerget minket a medve és minden nap orrba-szájba ezt nyomják közélettől kezdve, a politikán át a bulvárig és közben a határon átnyúló tömegközlekedés szó szerint a béka segge alatt van, igenis kutya kötelességünk finanszírozni ezeket a vonatokat ha csak 5-10 utas van rajta akkor is. A fölösleges szöveg az megvan, de eredmény nincs, mert a pénzt azt már fukarul mérik. Itt ezeket teljes mértékben nekünk kell finanszírozni, ahogy a kishatárforgalmi vonatokat is, mert a társvasutak ahogy eddig, ezek után sem fogják az kisujjukat mozdítani. 

On

Előzmény: M62-166 (14071)
zjakabfi Creative Commons License 6 napja 0 0 14073

Rendben, ezt is elfogadom, akkor szüntessék meg. De ez a legrosszabb...

 

Előzmény: M62-166 (14071)
Maci1986 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 14072

Én utaztam mind2vel vagy 6x:)

Előzmény: M62-166 (14071)
M62-166 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 14071

Hát valóban szégyenteljes, hogy nem közlekedik annak a napi 5-10 embernek különvonat :) 

 

Valljuk be, cseppet sincsenek/voltak kihasználva... 

Előzmény: zjakabfi (14069)
canis maior Creative Commons License 2015.02.24 0 0 14070

Nézd pozitívan. A Hargita IC közlekedik :)

Előzmény: Hargita IC (14066)
zjakabfi Creative Commons License 2015.02.23 0 0 14069

Nem tudom, de kissé szégyenteljesnek érzem a lemondásukat.

 

Előzmény: Hargita IC (14066)
paca664 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 14068

http://www.regionalbahn.hu/2015/02/moszkva-nizza.html

 

Alapvetően jó cikk, kis tárgyi tévedéssel. A vonat Monacót is érinti, így az érintett országok és az átlépett határok számát újra kell gondolni.

Fargo71 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 14067
Hargita IC Creative Commons License 2015.02.22 0 0 14066

Sziasztok!

Arról lehet tudni valamit hogy az Ady Endre és a Bihar IC-k mikor fognak újra közlekedni?

zjakabfi Creative Commons License 2015.02.18 0 0 14065

Én egyszer kétszer láttam a Keletiben. Érdekes... Sok nőt búcsúztat férfi induláskor...

Nem egy üres vonat. De ez 1-2 alkalom, ebből következtetés levonni...

Előzmény: Aln 663 1189 (14064)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 14064

Mi a tapasztalat mennyire van tele utóbbi időben Kálmán/Walzer ülőhelyes kocsijai?

JCSABA Creative Commons License 2015.02.02 0 0 14063

Magyarországon lehet-e kapni Zágráb-Split és Bar-Belgrád/Szabadka autósvonatra jegyet ? 

FOMA Creative Commons License 2015.02.02 0 0 14062

Hogy ne legyen egyhangú az élet, a 425. további intézkedésig mától nem közlekedik  .:-)

Előzmény: FOMA (14059)
BahnScorper Creative Commons License 2015.01.31 0 0 14061

Ja, régi Hellas...

Előzmény: CC6500 (14060)
CC6500 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 14060

Az első kettő szerintem magyar kocsi.

http://trainspo.com/photo/61427/?list=all

FOMA Creative Commons License 2015.01.23 0 0 14059

A szerb vasúttól kapott tájékoztatás szerint véget ért a sztrájk, ismét közlekedik a 424. és 425. sz. fekvő- ill. hálókocsi.

BahnScorper Creative Commons License 2015.01.21 0 0 14058

Általában fülkéről fülkére töltik fel a helyeket, ha többen kérnének kifejezetten alsó ágyat, akkor biztos jobban szétoszlana a tömeg.

Előzmény: picort (14057)
picort Creative Commons License 2015.01.21 0 0 14057

A fekvőhelyes kocsiról beszélek, a hálókocsi egy másik vagon volt, oda be sem tettem a lábam.

Előzmény: paca664 (14056)
paca664 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 14056

Mondjuk később láttam, hogy volt olyan kocsi, ahol csak 2 fő, és volt, ahol csak egy férfi aludt. Nem értem miért így osztják el a fekvőhelyeket.

 

Az a kocsi gondolom a hálókocsi volt. Téged is oda osztottak volna ha arra kérsz jegyet, elmondod, hogy ketőttöknek saját fülkét kértek. És ott még ágyazni sem kell.

Előzmény: picort (14055)
picort Creative Commons License 2015.01.21 0 0 14055

Gondoltam leírom az éjszakai vonatozással kapcsolatos élményeimet. Immár 4 éves utazom Németországba (Baden-Baden) évente 3-4-szer. Csak átszállásokkal megoldható, hol repülővel,(Baselbe easyjet) hol vonattal, mikor melyikre tudok olcsóbb jegyet szerezni. A railjet 2. osztály ilyen hosszú útra már számomra kibírhatatlan, sajnos ülve még csak bóbiskolni sem tudok.  Karácsonyi utazásunk során oda tudtunk olcsó repülőjegyet, de vissza már nem (100 euro fölött lett volna 1 jegy), ezért Münchenből a Kálmán Imre éjszakai vonattal jöttünk. 4 ágyas fekvő kocsiba foglaltunk, reménykedtünk a párommal, hogy nem lesz tele. Az alsó ágy volt a mienk ez megfelelő volt, a két felsőre két ázsiai fiú mászott fel. Mondjuk később láttam, hogy volt olyan kocsi, ahol csak 2 fő, és volt, ahol csak egy férfi aludt. Nem értem miért így osztják el a fekvőhelyeket. A magyar utaskísérő mogorva volt, hajnalban fáztam, kimentem megkérdezni mi van a fűtéssel. Akkor magyarázta el, hol lehet feljebb venni. Ezt már beszálláskor is elmondhatta volna. Az ágyazás a mi feladatunk volt, de így láthatóvá vált a "gyanús" pecsétes ülés és a pléd. A pléd olyan gusztustalan volt, hogy nem használtam. Mindig van a poggyászomban egy vékony takaró, most ennek nagy hasznát vettem. Végeredményben az alvással nem volt baj, a két ázsia fiú csendben volt. Az üléseket és a plédeket azért tisztíthatnák.

B.K.Csaba Creative Commons License 2015.01.19 0 0 14054

Köszönöm a választ,Természetesen én is  a FIP-re gondoltam,csak a Google maps-on néztem és ott az állomásokon mint

a metrónál beléptető kapuk vannak, ott  hogy lehet át jutni?Párizsban a  FIP jegyhez lehetett kérni ingyenes vonaljegyet

esetleg itt is hasonlóan működik?Továbbá az is zavar,hogy zöld jelzésű S vonatok menetrendjét  a  menetrend nem

adja ki .Ha ebben tudnál felvilágosítással szolgálni megköszönném.

Üdvözlettel:B.Csaba