Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

martinaxe7 Creative Commons License 4 órája 0 0 14151

Frontálisan összeütközött két személyvonat szerda délelőtt az ausztriai Graz közelében, és az egyik mozdonyvezető életét vesztette - közölte az ÖAMTC osztrák autóklub szóvivője.

 

:((

gertam Creative Commons License 4 órája 0 0 14150

PANTOGRÁFOSAT!

 

KÖSZÖNÖM :-DD

 

Fedvény:

 Hálókocsiban, de csak ketten szeretnénk a fülében lenni.

 Hálókocsiban, de csak ketten szeretnénk a fülkében lenni.

 

Természetesen nem hallgatózni akarunk :-DDD

 

ÜDV

 

- gertam -

Előzmény: BahnScorper (14149)
BahnScorper Creative Commons License 6 órája 0 0 14149

Ülőkocsi nincs, legalábbis most nincs, hogy menetrendváltás után mi lesz, azt nem tudni. Fekvő van és lesz, arra 39 €-ért van SparNight, meg háló, amin a kétágyas fülke 64 € egy útra fejenként. De ezt legfeljebb csak 2-3 hónapra előre tudod majd megvenni.

 

Vonat csak egy van, a Metropolon lévő kocsik, nappal menni drágább és át is kell szállni.

 

Krakkó környékén ott van a vasúti múzeum Chabówka-ban a Zakopane felé menő vonalon, de hogy az nyitva van-e olyankor...

Előzmény: gertam (14148)
gertam Creative Commons License 7 órája 0 0 14148

PANTOGRÁFOSAT!

 

2015. ecember 28-i indulás és 2016. január 3- érkezéssel KRAKKÓ uticéllal milyen optimális áru jegyet lehet venni 2 fő részére:

* Ülőkocsiban,

* Hálókocsiban, de csak ketten szeretnénk a fülében lenni.

 

Milyen vonattal célszerű utazni?

 

Krakkóban - vagy a közelben van vonatos látnivaló?

 

Előre is köszi

 

ÜDV

 

- gertam -

Primary92 Creative Commons License 18 órája 0 0 14147

Köszi. Utánanézek ezeknek.

Előzmény: BahnScorper (14146)
BahnScorper Creative Commons License 19 órája 0 0 14146

A Debrecen-Bécs vonaton van poggyászkocsi, Westbahnhof-on át kell szállni a salzburgi IC-re.

 

Udine-ből kora reggel megy Villachba a MICOTRA, azon is lehet biciklit szállítani, Villachból pedig a csatlakozó railjeten (534) most szombaton vezetik be a kerékpárhelyeket. Bécsben van három óra a debreceni IC-ig.

 

Koper könnyebb történet, csak jókor kell ott lenni, mert az Istria visz majd kerékpárszállító kocsit - illetve ha Ljubljana-ig el tudsz jutni (ami a valószínűleg idén nyáron is fennmaradó vonatpótlások miatt nem lesz túl könnyű), akkor ott a Citadella.

Előzmény: Primary92 (14145)
Primary92 Creative Commons License 20 órája 0 0 14145

Van ötletetek arra, hogy hogyan lehetne Magyarországról Salzburgba jutni egy tandem kerékpárral (dedikált kerékpár szállító vagon), illetve Koper-Trieszt-Udine-Bibione környékéről hazajutni?

zjakabfi Creative Commons License 21 órája 0 0 14144

Hátha valakit érdekel, lehet már kapni jegyet az Adriára és a Nesebar/Albenára.

názmin Creative Commons License 1 napja 0 0 14143

A legnagyobb baj az hogy a tisztelt máv illetékesek nincsenek tisztában a nemzetközi EC kocsik állapotával (persze irodában nehéz is lenne),ezért csinálnak 4 napos fordát a kocsiknak és ritka az olyan alkalom hogy amire a Keletibe visszaérnek semmi gond nincs velük!

BahnScorper Creative Commons License 2 napja 0 0 14142

az ember örül minden fejlesztésnek, ami ténylegesen megvalósul

 

Egyrészt nem minden fejlesztés pozitív (ld. railjet), másrészt meg közben csak fogja a fejét, hogy nálunk miért nem lehet az ilyet megcsinálni...

Előzmény: realfan (14141)
realfan Creative Commons License 6 napja 0 0 14141

Eléggé eltávolodtunk a kiindulástól. :) Nyilván még ezerszer bebukhat a dolog, de én remélem, hogy lesz végre egy normális vasútvonal a Balkánon. Nem azért, mert utána mindjárt tömegek indulnának vonattal Görögországba, csak az ember örül minden fejlesztésnek, ami ténylegesen megvalósul.

Előzmény: BahnScorper (14140)
BahnScorper Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14140

Ezért szerintem egy athéni vonatra is lennének vevők, jóval több, mint Szalonikibe. A kínai pénzből történő fejlesztés jelentősen csökkentheti a menetidot a következő tíz évben - maximum már nem Görögország lesz a neve a helynek.

 

Athénra egyszer azt mondta egy családtagom, hogy "olyan, mint a nyolcadik kerület, csak hárommilliós kiadásban". Igaz, ez még két évtizede volt, de lehet, hogy azóta rosszabb lett a helyzet.

 

A kínai fejlesztés... nem kell mindent elhinni, amit a hírekben mondanak, ezerszer bebukhat ez a dolog, még akkor is, ha nem a legrosszabbat feltételezzük. És ha mégis megcsinálják, szerintem nem fognak még Macedóniáig sem eljutni... és hiába csökkented le mondjuk négy órára a menetidőt Belgrádba, azzal együtt Thesszaloniki akkor nem 24 óra lesz, hanem 20...

Előzmény: realfan (14135)
BahnScorper Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14139

Egyrészt azt mondtam, hogy igaz, hogy a németek találták ki a félbevágást, de a cseheket se nagyon kellett győzködni, hogy ez így jobb nekik, és nemcsak azért, hogy ők csinálhatják - tehát közös érdek volt.

 

Másrészt pont a rokonlátogató két gyerekkel az nem ül buszra, ha csak egy kicsit is mondható rá, hogy "jó szülő", az Erasmusosoknak meg csak egy része buszozik, a többi vonattal megy, főleg a csomag miatt.

 

Az utazóközönséget meg köszönöm, elég jól ismerem, oda szoktam rá figyelni, ha kimegyek a Keletibe megnézni a vonatot. A prágai stokkra meg a krakkóira igaz is, amit mondasz, de a berlinire már nem!

Előzmény: DVB (14138)
DVB Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14138

A csehek meg a németek ezt így eltervezték üzletileg (ugyanitt beszélgettünk is róla) és a csehek (CD) ugye örülnek, hogy nem Regiojet, hanem marad nekik a biznisz. Szóval leginkább a németeknél kell kopogtatni, hogy megszűnik a Hungária, Jesenius német oldalon.

Miert utne egymast? A nemetek ugy dontottek, hogy felbevagjak vonalat Pragaban es a partneruk a CD lett miutan a Regiojet nem volt kepes eloallni megfelelo vagonokkal. A CD orul hogy birtokon belul maradt, de az o eredeti tervuk ugye az volt hogy a Railjetekkel mennenek felfele is, nem csak osztrak iranyban, de a nemetek inkabb a lentebb irt utiranyt preferaljak. 

 

Ez nettó hülyeség. Egyrészt a dolgozni-tanulni járók nem alkalmi utasok, másrészt nagyon sok van azokból is a Metropolon, illetve üzleti utassal is találkozni. És a nappali utasok nem fognak buszra átülni, mert a busz éjszaka megy. Vagy mennek a Metropolra, vagy repülő, vagy kocsi. De nem ez fogja csődbevinni a vasutakat, az is biztos...

 

Aki kimegy Erasmusra Drezdaba vagy Lipcsebe fel evre es csinal egy oda-vissza utat az rendszeres utas? Aki meglatogatja par evente a nagymamat a ket mar csak nemetul beszelo kisgyerekkel az rendszeres utas? Pont ezek azok az arerzekeny utasok, akik a leheto legolcsobban akarjak megoldani az utazast es ha 100 eurot kene kifizetni a Metropolra azt mar nem fogja, marad a busz. Ha lenne kocsija eleve azzal ment volna. 

 

A Metropolon en egyszer lattam klasszikus uzleti utast, boronddel, oltonnyel par ev alatt - o is Praga-Pozsony kozott utazott. 90% turista (amerikai, azsiai es mindenfele hatizsakos fiatal) akik azt a vonatot eltartjak. Majd legkozelebb ha azzal megyek csinalok par kepet az utazokozonsegrol.

Előzmény: BahnScorper (14131)
realfan Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14137
Az nem repülőb*zisag ha valaki másfél órát akar utazni 26 helyett. :))

A 100 ezer forintos különbség hatalmas mondjuk. És ugye akkor itt jön képbe a csoportos buszozás vs egyéni szervezesben repülés, ahol nyilván közel sincs ekkora különbség árban.
Előzmény: seraggi (14136)
seraggi Creative Commons License 2015.04.29 -7 0 14136

Egy repülős VS. buszos csomag között megspórolható 2 nap szabi, avagy 2 nappal több nyaralás a repülős csomag javára. 

 

Korfus csomagnál azt magyarázta haver, hogy 65k volt a busz+apartman, a repülős csomag +100k-val több volt. 

 

Nem is tudom milyen esetben vonatoznék le Athénig, főleg azok után, hogy oda is lett low-cost járat Budapestről. :-) de én már megmaradok ilyen repülésb*zinak :)

 

 

Előzmény: realfan (14135)
realfan Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14135
Na meg igen, a szigetekre a kompozas. A repülős és a buszos csomagok között utazási időben óriási a különbség, mégis sokan még a buszt választják.
Ezért szerintem egy athéni vonatra is lennének vevők, jóval több, mint Szalonikibe. A kínai pénzből történő fejlesztés jelentősen csökkentheti a menetidot a következő tíz évben - maximum már nem Görögország lesz a neve a helynek. :))
Előzmény: seraggi (14133)
realfan Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14134
Nem korrelacio van a kettő között, hanem közös halmaz.
Buszozás pedig van kizárólag szárazföldre szóló csomagokban, pontosan a közös halmaz miatt.
Előzmény: BahnScorper (14132)
seraggi Creative Commons License 2015.04.29 -5 0 14133

Helytelenül írtam, már a francia oldalon szálltunk meg, de nekünk a reptér miatt az volt a legközelebb. Gyalog 2 km-re aludtunk a reptértől. Ez a 'hotel'. 

 

@BahnScorper, igen, valahogy sejtettem, hogy kevés az olyan, aki teljes árat fizetne ezért az útért. :)

 

Kétszer voltam eddig Görögországban, mindkétszer busszal, cca 20 óra volt. Akkor még Jugoszlávia-Macedónia-Görögország vonalon. 

De ennek már 15 éve. Ma már biztos nem mennék busszal. :)

 

Szigetekre is mennek buszos utak, például ismerősömék most mennek Korfura, busszal. Komppal mennek majd át a szigetre. 

 

De tény, hogy még mindig sokan tartanak a repüléstől, de ezen felül főleg az egyéni szervezéstől. Kevesen utaznak úgy, hogy mindent maguknak szerveznek, ilyen tipikusan nyaralóhelyeken, inkább bemennek az irodába, és csomagban megveszik a nekik megfelelőt. :)

Előzmény: realfan (14130)
BahnScorper Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14132

Az elvakult görögmánia nincs semmiféle korrelációban a repülőre üléssel, hiszen a szigetekre elég nehéz busszal eljutni. Aki pedig buszra ül, az azért teszi, mert kényelmes/igénytelen/szarrágó/nincs kocsija (nem kívánt törlendő), és ezért egy utazási iroda csomagját választja, ahol a busz odaviszi egyből a kiválasztott szállodáig. Thesszalonikitől a releváns üdülőhelyek (Paralia meg ilyenek) sokkal messzebb vannak, mint az adriai vasúti végállomásoktól bármi, és akármennyire mániákusok tudnak lenni az általad említett turisták, az még nem jelenti azt, hogy tudnának közlekedni, tájékozódni, még ha időközben meg is tanultak volna legalább elfogadható szinten görögül...

Előzmény: realfan (14130)
BahnScorper Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14131

DVB # 14124

 

Azért enyhe túlzás az Avala késéseit a csak szezonban közlekedő fekvőre fogni. Volt ott bőven szerb vasút, határőrízeti szervek, remek minőségű 150-es vonal is.

 

Valóban, de amikor volt kocsi Bar felől mindig rendszeresen és többet késett.

 

 

Sikerült elég sokszor a vonatoknak (nemcsak a németeknek) ezen a reláción MÁV oldalon is elég szép késést adni a bő órás menetidő alatt, a szokásos vasutas mentalitással, 10 perc késés itt, a forgalmista még behozza a helyi személyt stb. Még talán a váci építkezést hibáztatnám a legkevésbé késésekért.

 

Ez inkább befelé jellemző, hogy félrevágják a vonatokat a parasztjáratok miatt (Kőfelsőn és Keletiben is), kifelé legfeljebb csak Rákospalota-Újpest környéke a problémás. Azért én tapasztaltam, hogy Vác építése előtt és után voltak az igazi durva dolgok, ott ráadásul a befele késő vonatok is rávertek egyet, hiszen mindig ott találkoztak.

 

 

A csehek meg a németek ezt így eltervezték üzletileg (ugyanitt beszélgettünk is róla) és a csehek (CD) ugye örülnek, hogy nem Regiojet, hanem marad nekik a biznisz. Szóval leginkább a németeknél kell kopogtatni, hogy megszűnik a Hungária, Jesenius német oldalon.

 

A két mondatod üti egymást - de az első az igaz, a cseheknek legalább annyira bökte a csőrét ez a két vonat...

 

 

Utasok mindig voltak német relációban ha ezekkel közlekedtem, a SPAR jegyeknek mindig lett gazdája.

 

A Spar-jegyekkel legfeljebb csak egy-másfél ülőkocsit tudsz megtölteni (1. osztállyal együtt), de a vonaton 7-8 van... és azt a másfelet sem adták el mindennap mind, legfeljebb csak a legolcsóbb árszintet...

 

 

A Metropol meg inkább turistaforgalmat szolgál és nem olyan alkalmi utasokat, akik így mentek dolgozni, tanulni. Ezek az utasok most inkább busszal fognak menni, ha nincsen vonat - a repülőtől azért elég sokan idegenkednek, akik nincsenek hozzászokva.

 

Ez nettó hülyeség. Egyrészt a dolgozni-tanulni járók nem alkalmi utasok, másrészt nagyon sok van azokból is a Metropolon, illetve üzleti utassal is találkozni. És a nappali utasok nem fognak buszra átülni, mert a busz éjszaka megy. Vagy mennek a Metropolra, vagy repülő, vagy kocsi. De nem ez fogja csődbevinni a vasutakat, az is biztos...

 

 

 

zjakabfi # 14125

 

És az fel sem merült, hogy a németek adjanak rá minőségi kocsikat?

 

Azok a németek, akik látványosan átadták a magyaroknak a kocsikiadást? Pontosabban most is adnak egyet, de az megint a helyzetet minősíti, hogy így lehet csak megoldani azt, hogy olyasmi is felférjen a vonatra, aminek 20 centinél nagyobb a kerékátmérője...

 

 

 

seraggi # 14127

 

Jól látom, Thesszalonikibe ~100€ körül van a vonatjegy? Ennek mennyi a menetideje ?

 

Ennyi - plusz a késés...

 

 

Amíg van heti 4-5 közvetlen repülőjárat oda, amit megfizethető áron lehet megkapni, nem tudom mi vinne rá arra, hogy hosszú órákat vonatozzak, amikor a repülő 1,5 óra alatt kint van.

 

Az átlagembert a csomag kérdése, meg a repüléstől való félelem. A szóban forgó járat várható utazóközönségét viszont az, hogy nekik 15 €-nál többe biztos nem fog kerülni egy út, és ehhez nem kell folyton a BizzArr oldalát lesni... ;-)

 

 

 

realfan Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14130
Bazelben hotel reggelivel 3000 forint? Az meglepően jól hangzik.

Amúgy Szalonikibe nyilván csak Fip-jegyesek fognak utazni - illetve azon elvakult Görögország rajongók, akik sose ulnenek repülőre. Ne felejtsük el, hogy évente hány magyar zotykolodik le a görög tengerpartra busszal, ami a fekvohelyes vasúti kocsinal nyilván még kevésbé komfortos és szintén van egy egész napos út.
Előzmény: seraggi (14129)
seraggi Creative Commons License 2015.04.29 -4 0 14129

Nem. Mindezt 74€-ból. (Repjegy feladott csomaggal: 15k huf, Hotel reggelivel: 3k huf, Zürich-Bázel 3500 huf.)

Egész napos ébrenlét, majd éjjel 8 óra repülés. +6 óra időeltolódás után, a businessen jöttünk volna, ahol jobban lehet aludni, mint a sima első osztályon. 

Előzmény: bárány (14128)
bárány Creative Commons License 2015.04.29 0 0 14128

Első osztályú jegy 59€, Business Class pedig 74€. Végül árban azonos volt, hogy elmentünk vonattal Bázelbe, ott aludtunk éjjel, majd másnap repülővel hazajöttünk. 

 

Mindezt 59 euróból?

Előzmény: seraggi (14127)
seraggi Creative Commons License 2015.04.29 -3 0 14127

Jól látom, Thesszalonikibe ~100€ körül van a vonatjegy? Ennek mennyi a menetideje ?

Amíg van heti 4-5 közvetlen repülőjárat oda, amit megfizethető áron lehet megkapni, nem tudom mi vinne rá arra, hogy hosszú órákat vonatozzak, amikor a repülő 1,5 óra alatt kint van. 

Igen, itt jöhet a szokásos mantra, hogy bezzeg a reptér kint van a városból. Oké, de ha valaki a központi pályaudvartól is messze lakik? Neki is utazni kell a pályaudvarra, hiába van a 'városközpontban'. A célállomáson meg lehet a reptér esik jó helyen a végleges úti célhoz. 

Berlinbe is jár 2 légitársaság, 1-1,5 óra alatt kint van a gép, és nem kell 10 órákat zötykölődni. 

 

 

Saját példa, amiről sokat kérdezgettem akkor, amikor aktuális volt. 

USA-ból Zürichbe érkezett a gépünk, onnan kellett hazajönni. 
Először adta magát a 2 közvetlen vonat, a napközbeni RailJet, és az éjjeli Wiener-Walzer. 
Mivel a gép reggel 8-kor szállt le, az este induló WW-t kilőttük. RailJethez kényelemesen be tudtunk volna menni Hauptbahnhofra. Jegyár 39€, másodosztályon. De tapasztalatból tudom, hogy másodosztály ekkora úton nem lett volna kellemes. Első osztályú jegy 59€, Business Class pedig 74€. Végül árban azonos volt, hogy elmentünk vonattal Bázelbe, ott aludtunk éjjel, majd másnap repülővel hazajöttünk. 

 

Így laikusként azt tudom gondolni, hogy kell egy nagyon szoros kötődés, hogy valaki a vonatot válassza azonos vagy drágább áron, mint a repülőt. /mondjuk nálam ez a kötődés, pont a repülés iránt van meg. :) /

Persze ahova irreálisan drága a repülő, és jó a vonatközlekedés ( Prága, München) ott nem gondolkodnék a repülőn. De Berlin-Szaloniki-Burgasz és társainál nem kérdés, hogy repülő, még ha drágább is mint a vonat. 

Izsó001 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 14126

Ha így lesz, akkor alighanem a SPAR jegyek száma is csökken, nem csak a választék... :(

Előzmény: DVB (14124)
zjakabfi Creative Commons License 2015.04.28 0 0 14125

Gyakorlatilag eldőlt e 2 vonatnak a megszűnése?

Kár értük...

És az fel sem merült, hogy a németek adjanak rá minőségi kocsikat?

Előzmény: DVB (14124)
DVB Creative Commons License 2015.04.28 0 0 14124

Azért enyhe túlzás az Avala késéseit a csak szezonban közlekedő fekvőre fogni. Volt ott bőven szerb vasút, határőrízeti szervek, remek minőségű 150-es vonal is. 

 

Sikerült elég sokszor a vonatoknak (nemcsak a németeknek) ezen a reláción MÁV oldalon is elég szép késést adni a bő órás menetidő alatt, a szokásos vasutas mentalitással, 10 perc késés itt, a forgalmista még behozza a helyi személyt stb. Még talán a váci építkezést hibáztatnám a legkevésbé késésekért. De alapvetően nem ez az oka az egésznek.

 

A csehek meg a németek ezt így eltervezték üzletileg (ugyanitt beszélgettünk is róla) és a csehek (CD) ugye örülnek, hogy nem Regiojet, hanem marad nekik a biznisz. Szóval leginkább a németeknél kell kopogtatni, hogy megszűnik a Hungária, Jesenius német oldalon. Utasok mindig voltak német relációban ha ezekkel közlekedtem, a SPAR jegyeknek mindig lett gazdája. A Metropol meg inkább turistaforgalmat szolgál és nem olyan alkalmi utasokat, akik így mentek dolgozni, tanulni. Ezek az utasok most inkább busszal fognak menni, ha nincsen vonat - a repülőtől azért elég sokan idegenkednek, akik nincsenek hozzászokva.

 

 

 

 

Előzmény: BahnScorper (14115)
BahnScorper Creative Commons License 2015.04.28 0 0 14123

Fővárosközpontú, de az egy örök vitatéma idehaza is, hogy legyenek-e átlós vonatok. Azért biztos nem nulla a Prágán átutazók száma, ahogy mondjuk Miskolc-Győr-Bécs utazási igény sem nulla, bár nem nagy, az biztos.

 

Ami még nem mindegy, hogy hol van a kocsiknak a karbantartóbázisa, tudod-e értelmesen odaforgatni, ha az esetleg az útvonal közepén van, nem a szélén...

 

Viszont ha nincs számottevő hátránya, üzemi többletköltsége, akkor szerintem vállalni kellene, mivel így bizonyos utascsoportok lényegesen jobb szolgáltatást kapnak. Nem igazán látom be, hogy ha eddig működött, akkor miért ne működhetne tovább is.

 

Általában van. Ha saját szerelvény, akkor a fenti dolog. Ha meg bejön más vasút szerelvénye egy országba, akkor vagy ez a vasút fizet, vagy neki fizetnek - de akármelyik is a megoldás, a hosszabb futás többe kerül valakinek, és ha van is lehetőség kiegyenlítésre, sokkal nehezebb úgy, hogy mondjuk a másik nem tud adni olyat vagy annyit cserébe.

 

Bizonyos távolság felett nyilván nagyon kevesen utaznak majd, de a hosszó közvetlenség nem azért jó, hogy a két végpont között legyen közvetlen vonat, hanem jóval több rövidebb ("átlapolt") viszonylat lehetséges, mintha valahol ketté lenne vágva a vonal.

 

Az átlapoláshoz kellenek olyan, egymáshoz közeli csomópontok, mint Budapest vagy Bécs, mert általában mindig egy nagyváros nagy pályaudvarain (illetve néhol még a különálló pályaudvarain) kell átszállni... de Brno meg Drezda például már nem lesz ilyen csomópont soha.

Előzmény: gabor144 (14122)
gabor144 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 14122

Fővárosközpontú, de az egy örök vitatéma idehaza is, hogy legyenek-e átlós vonatok. Azért biztos nem nulla a Prágán átutazók száma, ahogy mondjuk Miskolc-Győr-Bécs utazási igény sem nulla, bár nem nagy, az biztos. Viszont ha nincs számottevő hátránya, üzemi többletköltsége, akkor szerintem vállalni kellene, mivel így bizonyos utascsoportok lényegesen jobb szolgáltatást kapnak. Nem igazán látom be, hogy ha eddig működött, akkor miért ne működhetne tovább is.

 

Nekem régi ötletem, hogy az este érkező, már Bécs felé vissza nem forduló Railjetek hosszú pesti pihenés helyett menjenek tovább valahova kelet felé közvetlen vonatként, létrehozva ezzel egy közvetlen kapcsolatot pont jó fekvésben a keleti országrészből Győrbe és Bécsbe. Az új Railjet ütem majdnem adná a Miskolc felé továbbvezetést, de sajnos rövid lesz ehhez az idő a Keletiben, még 10 perc legalább kellene. Pedig milyen szép lenne egy "railjetesített" Hernád, kedvező időpontú München-Bécs-Miskolc-Kassa eljutást adva, többlet szerelvény nélkül. Tudom, sajnos irreális. 

 

Az utolsó bekezdéshez: Az egységesítéssel és a "vadhajtások" kigyomlálásával csökken a közvetlen eljutási lehetőségek száma. A nagy többségnek bizonyára megmaradnak a közvetlen vonatok, de biztos olyan fontos az egységesség, hogy a kisebb forgalmú közvetlen eljutásokat meg kell szüntetni? (Vagy csökkenteni kell a számukat?)

 

Bizonyos távolság felett nyilván nagyon kevesen utaznak majd, de a hosszó közvetlenség nem azért jó, hogy a két végpont között legyen közvetlen vonat, hanem jóval több rövidebb ("átlapolt") viszonylat lehetséges, mintha valahol ketté lenne vágva a vonal.

Előzmény: BahnScorper (14121)