Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

DVB 1 napja © 13772

Korabban paca664 topiktarsat kerdeztem errol kicsivel lejjebb - nem magyar kocsik lesznek a Porta Bohemica-ban, a Jesenius pedig marad ahogy van szerintem. Az en tippem cseh vagonokra szolnak, mivel ugye a Hamburg-Praga vonatokat is kozosen uzemelteti a DB es CD - a DB pedig inkabb fizet a kocsik futasaaert, minthogy beszalljon. Igy kovetelhet is 'szinvonalat' a penzeert.

Előzmény: zjakabfi (13771)
zjakabfi 1 napja © 13771

Azt tudja valaki esetleg, hogy a decembertől közlekedő 2 hamburgi EC kocsijait melyik társaság adja ki? Gondolom előbb utóbb a kocsikilométer kiegyenlítés alapján megint kell az egyikbe német kocsi.

 

 

Aln 663 1189 1 napja © 13770

"A fiumei stokk is pont a kihasználtsága véget szünt meg,de ugyanez várható most az Istria "újabb" csodálatos végállomására is."

Erről valamit bővebben mondanál? Jövőre még lenne? Most egyszerűen nincs utas vagy tele van vasutasokkal és interrailesekkel az ülőhelyes kocsi? :-)

Előzmény: keszekusza76 (13762)
Aln 663 1189 1 napja © 13769

Köszönöm!

Előzmény: paca664 (13764)
keszekusza76 3 napja © 13768

"Biztos hallottad már, hogy a párizsi CNL-nek annyi decembertől - pedig az mindig tele volt."

 

Sőt, még utaztam is vele,de míg nem" üzleti"utasokkal van tele,jogos a megszüntetése.

Amúgy a németeknél(olaszok,franciák) is a megszüntetjük és meglátjuk mi lesz a visszhangja, féle bohóckodás megy.

A horvát-magyar relációban is ez érvényes,mindenki a másikra mutat.

(évek!!!!!!! óta ez a hozzáállás  mindkét"társvasút" részéről)

 

Amúgy megfizetném,de legalább valaki nyilvánossá tenné(tudom üzleti titok)mekkorra összegen sz....nak:))))))))

Előzmény: BahnScorper (13766)
zjakabfi 3 napja © 13767

Én egyszer egy november végi vasárnapon  utaztam az utolsó Münchenből Bpre induló railjettel. Az osztrák szakaszon álltak az utasok a folyósokon. Tele volt itthon is, de ott durvább látvány volt. Ez egy utazás volt persze csak.

Előzmény: realfan (13763)
BahnScorper 3 napja © 13766

Azért kiváncsi lennék meddig megy,mehet az adófizetők pénzén hogy minden évben más-más újabb,csodálatos "opciókat"találnak ki.

 

Nem feltétlenül kerül ez adóforintokba, sőt... ettől függetlenül persze valóban minősíti a dolgokat.

 

 

A rijekai stokk is pont a kihasználtsága véget szünt meg,de ugyanez várható most az Istria "újabb" csodálatos végállomására is.

 

Rijeka az utolsó közlekedési évében még pont jó volt, mikor már jó volt a menetrendi fekvése. Egyébként nem a kihasználtság a legfőbb érv egy vonat léte vagy nemléte mellett. Biztos hallottad már, hogy a párizsi CNL-nek annyi decembertől - pedig az mindig tele volt.

 

 

Azért hidd el van a horvát"tagvasútnál"is olyan összeg amely megváltoztatja a hozzáállásukat:)

 

Van. És te fogod kifizetni?

 

 

A politikáról nem is beszélve........

 

Ezzel egyben választ is adtál arra, hogy miért is léteznek bizonyos életképtelen vonatok...

Előzmény: keszekusza76 (13762)
paca664 3 napja Creative Commons License 13765

Railjet: nem véletlenül indul ma és Adventkor mentesítővonat, illetve nem véletlen decembertől a napi +3 pár EC sem.

Előzmény: realfan (13763)
paca664 3 napja Creative Commons License 13764

Hajnalban ér le, késő este indul vissza.

Előzmény: Aln 663 1189 (13758)
realfan 4 napja © 13763

"a Start kötelessége lenne hogy haszonmaximalizálás helyett kötelező helyjegyessé teszi a vonatot állatszállítás helyett"

 

A spliti normál oda-vissza jegy érvényessége egy hónap. Tehát a normál jegy még csak nem is vonathoz kötött, nemhogy helyhez. Azt mondjuk nem tudom, hogy a spliti retúrral lehet-e felhasználni horvát belföldi járatot Zágrábig (és akkor ott ugye átszállni egy pestire). Persze ettől még lehetne kötelező helyjegyes a vonat, csak "hangosan" gondolkozom.

 

Számomra még mindig furcsa az is, hogy a railjetek sem kötelező helyjegyesek. Most a szezon miatt az Adria fut a médiában és itt a topikban is, de nyilván az ide írók többsége olvassa és netán tapasztalja is: a railjeten is folyamatos a folyosókon, wc-k előtt állók-ülők hada. Azért valahol az elég rossz képet fest, hogy a Magyarországra nyugatról érkező legmodernebb vonaton nem ritkán állnak vagy csomagjaikon ülnek az emberek.

Előzmény: Siemens113 (13761)
keszekusza76 4 napja © 13762

Szia.

Azért kiváncsi lennék meddig megy,mehet az adófizetők pénzén hogy minden évben más-más újabb,csodálatos "opciókat"találnak ki.

 

A fiumei stokk is pont a kihasználtsága véget szünt meg,de ugyanez várható most az Istria "újabb" csodálatos végállomására is.

 

Amúgy a horvátok is üzleti alapon közlekedtetik az Adriát.(csak plusz költségeket nem akarunk fizetni,fizessék a csehek meg az oroszok.)

A volt horvát utasok autópályán utaznak le,mert megtehetik......

 

Azért hidd el van a horvát"tagvasútnál"is olyan összeg amely megváltoztatja a

hozzáállásukat:)

 

A politikáról nem is beszélve........

Előzmény: mcg (13760)
Siemens113 4 napja © 13761

Ami persze probléma és nyilván érthető hogy kívül áll a Start hatáskörén. (bár azért azt nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy ha nagyon akarták volna ne lehetett volna esetleg a problémát magasabb szintre vinni - mind1). Ha viszont ez a helyzet, akkor a Start kötelessége lenne hogy haszonmaximalizálás helyett kötelező helyjegyessé teszi a vonatot állatszállítás helyett. (persze ez csak az én véleményem)

Előzmény: mcg (13760)
mcg 4 napja © 13760

nem pénz, hanem hozzáállás...

 

ha a horvát vasút képviselője a nemzetközi tárgyalásokon azt mondja a magyaroknak, hogy 7 kocsi nem több, s ezen nem akar változtatni, akkor a start munkatársa bárhogy is könyöröghet neki, nem fogja aláírni a jegyzőkönyvet a hosszabb szerelvényről...

 

ugyanez igaz üzleti vonatnál is, ha nem akarja úgy sem a vonatot, mond majd olyan árat, meg feltételrendszert (lásd olaszok), hogy el fog menni a start kedve a dologtól, pláne, ha nincs erős vezetői akarat a vonat mögött és mindenki egyéb nyavajgása a fontos...:(

Előzmény: keszekusza76 (13755)
zjakabfi 4 napja © 13759

Emlékeim szerint 2008-ban járt utoljára fiuemi vonat a Maestrallal. Akkor 5-re ért oda, és 0:20-kor indult onnan, 4 óra volt az út Zágrábig. Viaszfele több órát állt Zágrábban. Lehet, hogy később is ment még, én erre emlékszem utoljára.

 

Előzmény: Aln 663 1189 (13758)
Aln 663 1189 4 napja © 13758

Fiuméba mikorra ér majd le a vonat? Onnan mikor fog visszaindulni?

Előzmény: realfan (13757)
realfan 4 napja © 13757

Az első részhez biztosat nem tudok mondani.

 

A második: a fiumei kocsik szerintem igenis segítenek, mert ha most valaki az Adriára szeretne menni és a vonat marad, akkor az egyetlen opció Split (és annak környéke). Ha lesz opció az északi rész is, az szerintem megosztja a nagy utasszámot kétfelé. Ogulinig meg mindenképpen mehet akár a mostani vonat kétszerese is, ha lesz rá igény. (Nem elfelejtve, hogy ezekbe a dolgokba biztosan szintén erősen belejátszanak a magyar utasokon kívül a cseh, szlovák, orosz foglalások is.)

Előzmény: keszekusza76 (13755)
Aln 663 1189 5 napja © 13756

Azt nem akarom elhinni, hogy Koperbe az 1-2. o. ülőben nincs utas! :o Hogyhogy? Biztos? :-)

Előzmény: Siemens113 (13753)
keszekusza76 5 napja © 13755

 A topictársad  hülyesége ragályos ,

 

nincs akadálya bövíteni a vonatot.(max pénz,pénz...)

Mivel magyar "társvasút" vonata ,miért erősítené a horvát vasút.(övéi 10 kocsival is

járnak hétvégeken,akár  iskolai foglalások alapján is.

( pld.Duga Resa-Split és vissza 200 fő iskolai csoport foglalása)

 

A fiumei kocsi meg annyit segít hogy Ogulinban lekapcsolják és szevasz -tavasz.

hajnali 2h-kor.(max lesz aki Rijekába érkezik Split helyet)

 

Előzmény: realfan (13754)
realfan 5 napja © 13754

Az első bekezdésben igazad van, biztosan voltak olyanok is, akik alapból fekvőkocsit terveztek. Mindenki magából indul ki, én a fekvőhelyek elfogyta után nem vállaltam volna ezt, még tavasszal sem, amikor ezek a "rémsztorik" még sehol nem voltak. Legalábbis tavalyról nem emlékszem ilyenre.

Egy topiktárs kicsit lejjebb írta, hogy a hét kocsi a maximum a horvát pályákon, amit így az utat megtapasztalva, illetve a kihasználtságot látva el is hiszek. Gondolom, látva a helyzetet, csak besoroznának még kocsit, ha lehetne. (Más kérdés az is, hogy bizonyára a júniusi-július eleji vonatokon nem volt zsúfoltság.)

Jövőre a másfélszer ennyi vonat (heti kettőből három) segíthet. Ahogy a fiumei kocsik is.

Koperbe tényleg ennyire nem járnak? Vagy a háló- és fekvő ott is teli azért?

Előzmény: Siemens113 (13753)
Siemens113 5 napja © 13753

Persze, csak nem biztos hogy azok akik az ülőben voltak alapból is ott terveztek utazni, ha jut fekvőhely. (mivel ugye az pont a nagy érdeklődés miatt hamar betelik). Aki pedig az ülőben utazik jó eséllyel nem ilyen körülmények között szeretné megtenni. :)

 

Egész nyáron nem jutott eszébe egyik vasút illetékesének se, hogy esetleg az 1 ülő kevés 3 kocsinyi utasnak. Persze a koperi 2x annyi ülőkapacitást ráncigál tök üresen, valami rejtélyes okból. Hogy a komfort kocsit miért arra sikerült tenni azt valaki megmagyarázhatná, indulóban 1-3 utas szokott nyomorogni rajta, a Gosa-ban meg sok sesetben 0.

Előzmény: realfan (13751)
keszekusza76 5 napja © 13752

A magyar királyi vasút sem panaszkodhat,megvan a hivatalos magyarázat.

http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/14-oran-at-szenvedtek-a-vonaton-2277817

 

A helyfoglalási rendszerben eltünik a kocsi:(

Még jó hogy 2014. június 21-étől modosították az adott vonat szerelvény összeállításán.......

Előzmény: paca664 (13747)
realfan 5 napja © 13751

Nekem idén volt kedvem és jövőre is lesz. :)

Kevesebb, mint háromezer forintért (9,4 Euro) biztos fekvőhelye van az embernek. Aki ennyin spórol, az sem érdemli meg persze a nyomorgást, de szerintem butaságot követ el.

A hálókocsiban idén eléggé messze éreztem magam az állatszállítás körülményeitől. Balatoni táj, majd kényelmes alvás, majd lenyűgöző dalmát hegyek és tengerpart. Fülkében ketten és az egész kocsiban max 25-en. Mindezt 21 Euro pluszért.

Hogy az ülőkocsiban van kedve hozzá valakinek, az persze nekem is furcsa. De nem a vonattal van a gond.

Előzmény: Siemens113 (13749)
Aln 663 1189 6 napja © 13750

Nem kapkodják el az indulást...

Előzmény: Siemens113 (13749)
Siemens113 6 napja © 13749

A mai Adria indulóban +30 körül indult. Ülőkocsi kapacitás ma is elég szerény... Egy Bmpz (és sok utas) volt az áldozat. Az induláskor az előterekben kb 20-an nyomorogtak és hol van még a többi utas.

 

Komolyan minden elismerésem ha valakinek még marad ezzel a vonattal kedve/ingere utazni. Az állatszállítás tényleg különb.

paca664 6 napja Creative Commons License 13748

Igen.

Előzmény: realfan (13742)
paca664 6 napja Creative Commons License 13747

A HZ általános hozzállását épp az elmúlt pár nap történései illusztrálják...

Előzmény: zjakabfi (13738)
paca664 6 napja Creative Commons License 13746

Eredetileg valóban úgy volt, de a 419-es kocsi végül étkező helyett kusett lett a rengeteg előfoglalás alapján.

Előzmény: DVB (13734)
paca664 6 napja Creative Commons License 13745

Pedzegetnek sokmindent, de a gyakorlat szempontjából ritkán van jelentősége.

Előzmény: Aln 663 1189 (13744)
Aln 663 1189 aug. 14. © 13744

Nem jövőre, de pedzegetnek valami Bécs - Graz - Maribor - Sezana - Trieszt vonatot. Valaki hallott már erről?

keszekusza76 aug. 14. © 13743

Szia.

Nem igaz.

14 kocsis vonattal is utaztunk Zágráb-Split között,igaz 2 dízel húzta a vonatot:)

(annyit késett a néhai Jadran hogy összekapcsolták az Adriával)

Inkább pénz kérdése ez az egész Adriás valóságsó:)

Előzmény: realfan (13742)