Keresés

Részletes keresés

Bohócapu Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14824

Hmmm....

Köszönöm szépen!

Előzmény: kevin89 (14823)
kevin89 Creative Commons License 2017.02.13 -1 0 14823

Berlinbe szerintem sokkal jobb a repülő. Reggel megy. Olcsóbb sokkal, mint a vonat. Nem beszélve a gyorsaságról is. 1 óra alatt kiér a gép, és jelenleg nagyon sok dátumra 3999 Forint a jegy. Dátumok.  :)

 

Előzmény: Bohócapu (14822)
Bohócapu Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14822

Igazából még az sem biztos, hogy München lenne az úticél. Szóba kerül Drezda, vagy Berlin is. Az utóbbi két esetben a Metropollal utaznék. A jegyár egyforma, a biztonság és a kipiheten érkezés miatt az egyszemélyes hálót fogom választani. Hazafelé már autóval jövök, és azért jó lenne kipihenten nekivágni a hazaútnak.

Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget!

Előzmény: BahnScorper (14821)
BahnScorper Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14821

Annyira már nem olyan kihasznált, mint régebben, most inkább annyi utas van rajta, mint Berlin felé. Az szezonfüggő, hogy mennyire van tele, májustól már kezdenek jönni az utasok, addig jobban előfordulhat, hogy sikerül fülketárs nélkül megúszni.

 

Ha a kétágyas drága, van háromágyas is, meg ott a négyágyas fekvő, azt kevesebben is keresik, mint a hatost. A lényeg az, hogy nem szabad sajnálni erre a pénzt, nemcsak a biztonság miatt, hanem ha másnap használható állapotban akar lenni az ember (már amennyire ezt a hajnali kelés engedi), akkor is.

Előzmény: zjakabfi (14819)
Bohócapu Creative Commons License 2017.02.12 0 0 14820

Rendben.

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: zjakabfi (14819)
zjakabfi Creative Commons License 2017.02.12 0 0 14819

Nem tudom, de tudtommal ez egy elég kihasznált járat, a Start fizet érte a DB-nek, mert az közszolgálatban nem vállalná.Szóval jó eséllyel igen. De hátha valakinek van konkrét tapasztalata.

 

Előzmény: Bohócapu (14818)
Bohócapu Creative Commons License 2017.02.12 0 0 14818

Köszönöm!

 

Egyedül megyek. A 139 eurós ár viszont elég borsos. Ha kétágyas lesz a fülke, mindenképp betesznek mellém valakit?

Előzmény: zjakabfi (14817)
zjakabfi Creative Commons License 2017.02.12 0 0 14817

Nekem ez elég egyértelmű:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/munchen

 

Én a Sparnight jegyet azonnal megvenném, amint ismert az utazás napja.

 

Én hálókocsiban mennék vagy kettesben vagy egyedül.

 

 

Előzmény: Bohócapu (14816)
Bohócapu Creative Commons License 2017.02.12 0 0 14816

Sziasztok!

 

A tavasz folyamán Münchenbe szeretnék utazni. A pontos időpont még nincs meg, de reggelre kellene odaérnem, lehetőleg kipihenve. Olvasgattam a fórumot, meg nézegettem a MÁV hpnlapját is, valószínűleg az EN 462-vel mennék. Milyen jegyet érdemes választani, mert meg sem alvó, sem hálókocsiban nem utaztam? A Sparnight jegyeket mennyivel előre kell megvenni, mert nem igazodok el a rendszerben. Az Elvira nem ad tájékoztatást a jegyárakról. Vagy én voltam ügyetlen. Csak odaútról lenne szó.

Köszönöm!

zjakabfi Creative Commons License 2017.02.11 0 0 14815

Adhatna valami árat Fiume-ba is,no meg a vonatnevet mindenhol lehetne javítani.

 

gabor144 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 14814

Nagyon jó, köszi szépen!

Előzmény: JCSABA (14813)
JCSABA Creative Commons License 2017.01.23 0 1 14813
Beavis Butt-Head Creative Commons License 2017.01.12 0 1 14812

A könyvben sincsenek benne egy ideje, azokat azóta is magánszorgalomból tehette fel egy lelkiismeretesebb dolgozó. Valószínűleg az, aki a bécsi csatlakozó EuroNight-ok menetrendjét és összeállítását is felrakta, meg a railjet étlapját, a cseh hálókocsi árlapját, sőt még azt is, hogy a lengyel hálón milyen reggelit adnak... és ezeket folyamatosan frissítette is.

 

Miután az utóbbiak is hiányoznak, és a mostani vonatonkénti menetrenden is látszik, hogy más formátum, így valószínűleg más kezébe került az adatok kezelése, aki vagy nem ért ezekhez, vagy nem tartja olyan fontosnak, esetleg ideje nincs rá, hogy ilyen mélységben csinálja...

gabor144 Creative Commons License 2017.01.10 0 1 14811

Akkor még inkább köszönet!

Nekem a honlapról is nagyon hiányzik a "nemzetközi vonatok menetrendjei" mellett korábban megvolt "nemzetközi viszonylatok menetrendjei" menüpont.

Előzmény: JCSABA (14810)
JCSABA Creative Commons License 2017.01.10 0 1 14810

Csak úgy... kíváncsi voltam, hogy csak nekem hiányoznak-e ezek a fehér oldalak vagy másnak is. Azért ilyen "esetlen" a táblázat, mert egy pdf szerkesztőben készült a meglévő , 1 vonatpárt tartalmazó mezőkből. (De már jövőre már nem lesz miből hiányozzanak a fehér oldalak.)

Előzmény: gabor144 (14809)
gabor144 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 14809

Köszi szépen, de ezt most minek apropóján? Megvan a többi is? 

 

Nekem nagyon hiányzanak ezek a "fehér" mezők, sokkal jobban látszik rajta egyben a lényeg, mint az egy-egy vonatot tartalmazó zöld oldalaké. Miért szűntek meg a fehér nemzetközi mezők? A honlapon a korábbinál jóval eldugottabb helyen és igénytelenebb kivitelben az "ajánlatok országonként" rovatban fellelhető valami hasonló, de az nem az igazi. A Railjetek vonatszám szerint - utas szemmel gyakorlatilag véletlenszerűen - összepárosított ábrázolása a zöld oldalakon meg egyszerűen nevetséges, ki fogja úgy keresgélni. Erre tán a Startnál is rájöttek, azért a Bp-Bécs mező megmaradt, de csak az.

Előzmény: JCSABA (14808)
JCSABA Creative Commons License 2017.01.08 0 0 14808
zjakabfi Creative Commons License 2017.01.08 0 1 14807

A szobi nemzetközi vonatok állítólag 17 óráig Rákosrendező felé kerülnek.

 

A Berlinből Budapestre tartó Metropol Euronight és a Budapestről Varsóba közlekedő Varsovia Eurocity menetideje  megnövekszik, mert Kőbánya felső és Rákosszentmihály között felsővezeték szakadás miatt áll a forgalom. A Metropol nemzetközi vonat egyik áramszedője is letört. A szakemberek dolgoznak a hiba elhárításán, amelyet várhatóan 17 órára fejeznek be. Addig az érintett, szobi vonalon közlekedő nemzetközi vonatok Rákosrendező felé kerülnek, akár egy órás késés is előfordulhat.

rutthin Creative Commons License 2016.12.20 0 0 14806

Azt nem tudom, a "nyári" tarifák még nincsenek meg!

Előzmény: FOMA (14803)
BahnScorper Creative Commons License 2016.12.17 0 0 14805

Brassóba és a szezonjáratokon FIP-hez nem jár a 30%-os kedvezmény a fekvő/hálókocsijegy árából, tehát akkor 33 € Split felé a Double fejenként.

 

A nyugat-európai viszonylatokon az InterRail és a FIP mellé ugyanaz az árszínvonal van, mint az ÖBB vonatain...

Előzmény: FOMA (14803)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 14804

Ma RJ 165 tömve indult el bő 50 perces késéssel a bécsi főpályaudvarról Magyarország felé. Rajta utazó ismerősök szerint eléggé balkáni hangulat van...

FOMA Creative Commons License 2016.12.17 0 0 14803

Kösz, hogy jelezted. Mennyi lesz egy spliti double háló FIP-szabadjegyhez? 

Előzmény: rutthin (14802)
rutthin Creative Commons License 2016.12.17 0 0 14802

Üdv. mindenkinek!

 

Nem tudom, tudjátok-e, de sokakat érinthet, hogy dec. 11.-től módosult a MÁV-Start Éjszakai vonatok díjszabása.

Ebben lényeges, hogy új tarifák kerültek meghatározásra háló-, és fekvőhely igénybevételénél a bérletes utasok (Inter Rail, Eurailpass, FIP-szabadjegy, stb.) számára. Lényegesen nőttek a díjak, sok esetben a dupláját kell fizetni a korábbi áraknak.

DVB Creative Commons License 2016.12.17 0 0 14801

Az In Karta miatt ajánlottak rá további kedvezményt, de akkor valószínűleg nem a RAILPLUS része miatt.

Előzmény: BahnScorper (14799)
gw Creative Commons License 2016.12.14 0 0 14800

Egyébként a menetrendváltással a cseheknél is megszűnt nyugati irányba a menettérti City Star, csak keletre maradt.

Előzmény: DVB (14798)
BahnScorper Creative Commons License 2016.12.14 0 0 14799

A railplus kedvezményt a normál árakra adják, nem a százalékos kedvezményekre (meg a fix áras jegyekre), tehát azzal biztosan nem olcsóbb, mert előbbi 25, utóbbi 40%-ot ad az oda-vissza jegyekre.

 

A CityStar akkor lehet olcsóbb, ha többen utaznak, meg bizonyos távolságok felett (pl. Karlovy Vary-ba) még egy személyre is.

 

Az osztrák-német CS viszont már nem így működik. Egyrészt csoportosan nem kedvezőbb árú, másrészt a gyerekkedvezmények is átalakultak. Amint mondtam, ez egy olyan korlátozott számban kapható jegy (ez megint eltérés a cseh változathoz képest), ami már nincs olyan szigorúan kötve a közvetlen vonatok viszonylataihoz.

Előzmény: DVB (14798)
DVB Creative Commons License 2016.12.14 0 0 14798

Cseh iranyban: igazabol akkor eri meg, ha nincsenek mar 'spar' jegyek es tobben utaznak. Sok esetben a relacios kedvezmeny meg mindig olcsobb mint a City Star.  Pl Praga-Bp 2 fore retur 173 EUR City Star verzioban, a rendes relacios kedvezmeny - 91 EUR, viszont ha valakinek van RAILPLUS kedvezmenye, akkor mar csak 80 EUR, szoval nem olcsobb a City Star. Bar anno Montenegrora kerdezve, abbol is lejohet a RAILPLUS meg.

 

Feltetelezem, hogy nemet-osztrak iranyban is hasonlo esetekben erheti meg.  

Előzmény: JCSABA (14796)
BahnScorper Creative Commons License 2016.12.14 0 0 14797

Ez a német Europa-Spezial és az osztrák SparSchiene fapados változata... amúgy mi nem világos?!

Előzmény: JCSABA (14796)
JCSABA Creative Commons License 2016.12.13 0 0 14796

Az új osztrák és német célállomásra váltható CityStar értelmét megtalálta már valaki?

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/article/document/public/city_star_2017v2.pdf

nidsz Creative Commons License 2016.12.05 0 0 14795

valóban jobbak lettek a lehetőségek, én egy zágrábi villámlátogatást tervezek, de nem tudom, hogy ki tudják-e adni a nemzetközi jegyet Pincehely-Zágráb viszonylatban, pedig én úgy szeretném.

Nyilván nem ott venném meg a nemzetközi jegyet, hanem pl. Siófokon.

Előzmény: zjakabfi (14787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!