Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

hoadam1993 Creative Commons License 16 órája 0 0 14101

Köszi a segítséget! Vett helyjegyet.

názmin Creative Commons License 1 napja 0 0 14100

Termes kocsiban nem igazán lehet szerintem aludni!

Előzmény: canis maior (14099)
canis maior Creative Commons License 1 napja 0 0 14099

Ha fel tudja kelteni a fekvő utasokat, akkor van sansza, hogy legyen ülőhelye.

Előzmény: hoadam1993 (14097)
názmin Creative Commons License 1 napja 0 0 14098

Ajánlott mert egy Szerb másod osztályú kocsi van csak rajt ami általában elég kihasznált!

Előzmény: hoadam1993 (14097)
hoadam1993 Creative Commons License 1 napja 0 0 14097

Sziasztok!

 

Egy ismerősöm Szerbiába készül utazni a Beograd gyorsvonattal. Helyjegy nélkül jegyet váltott első körben.  (Sima 2. osztályú, ülő jegye van most.)

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek érdemes helyjegyet is váltania, vagy lesz ülőhelye?

Mennyien szoktak lenni a Beogradon? (Mindkét irányban érdekelne.)

Előre is köszönöm a segítségeteket!

martinaxe7 Creative Commons License 2 napja 0 0 14096

Kisiklott egy tehervonat az észak-görögországi Gefyra közelében. A balesetben a két mozdonyvezető könnyebben megsebesült. A kisiklott szerelvény összetorlódott vagonjai teljesen elzárták a Szaloniki-Belgrád vasútvonalat.

martinaxe7 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 14095
rexroth Creative Commons License 2015.03.22 0 1 14094

google is megmondja....

Előzmény: gertam (14091)
gertam Creative Commons License 2015.03.12 0 0 14093

PANTOGRÁFOSAT!

 

Köszönöm!

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: Snake-Mojzi (14092)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.03.12 0 0 14092

Úgy nézem, hogy a nyerőszámok:

11, 12, 13, 18

24, 25, 26, 27

51, 52, 53, 58

54, 55, 56, 57

71, 72, 73, 78

74, 75, 76, 77

101, 102, 103, 108

114, 115, 116, 117

Előzmény: gertam (14091)
gertam Creative Commons License 2015.03.12 0 0 14091

PANTOGRÁFOSAT!

 

A railjeten a 2. osztályon hányas sorszámú ülések asztalosok?

 

Köszi

 

Üdv

 

- gertam -

timetable Creative Commons License 2015.03.07 0 0 14090

Nyugodtan vedd meg Szabadkán, ismerősök tapasztalata alapján néhány perc alatt gond nélkül ki tudják adni.

Előzmény: alicoins (14089)
alicoins Creative Commons License 2015.03.05 0 0 14089

Koszovóba tudom, hogy nem érvényes, csak bíztam benne, hogy esetleg már megvehető. Korábban olvastam, hogy nem, de ezek szerint nem változott a helyzet. Köszönöm. 

Előzmény: paca664 (14088)
paca664 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 14088

Nem és Koszovóba nem is érvényes. Legközelebb Szabadkán tudod megvenni.

Előzmény: alicoins (14087)
alicoins Creative Commons License 2015.03.05 0 0 14087

Balkán FlexiPass-t itthon kiadják? Ha igen, hol? nyáron Szkopje és Koszovó lenne az úti cél vonattal. előre is köszönöm a segítséget. 

orangutan Creative Commons License 2015.03.04 0 0 14086

Kedvezményes áron válthatnak ki Bahncardot illetve Vorteilscardot.

Előzmény: gertam (14084)
BahnScorper Creative Commons License 2015.03.04 0 0 14085

Nagyrészt csak az, mint a 60 év alattiakat.

Előzmény: gertam (14084)
gertam Creative Commons License 2015.03.04 0 0 14084

PANTOGRÁFOSAT!

 

Külföldi (német és osztrák) jegyváltásban jártasak segítségét kérném.

 

Ausztriában, és Németországban milyen kedvezmény illeti meg a magyar állampolgárságú 64 illetve 67 éves nyugdíjast?

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv

 

- gertam -

Őzike győr Creative Commons License 2015.02.28 0 0 14083

,, ... Több tucatnyi plusz utasért tízmilliók nem fogják a magyar költségvetést romba dönteni."

 

A 'keresztesi átmenetről beszélünk még mindig, igaz? Több tucatnyi plusz utas? Hát azt megnézném!

 

Utaztál Te itt az utóbbi időben?

Előzmény: Aln 663 1189 (14082)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 14082

Nana! Ne keverjük a kötelességeket! Idáig is az államról beszéltem. Több tucatnyi plusz utasért tízmilliók nem fogják a magyar költségvetést romba dönteni. 

Előzmény: Őzike győr (14079)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 14081

 

Szép és jó amit írsz, csak valljuk be, hogy az. Többit Lovrin megválaszolta, számból vette ki a szót (mondatokat). 

"De azon is ritka a nem magyar vagy román állampolgárságú utas..."

Kissé cinikusan mondanám; ez nem baj, hiszen a kőkeményen nyomott határokon átnyúló "magyarkodásban", igazából a cél teljesült. Ebben semmi kivetni való nincsen.  

Előzmény: BahnScorper (14075)
Lovrin Creative Commons License 2015.02.26 0 0 14080

átjönnek kocsival Biharkeresztesre és magyar igazolványra megvásárolják a 90%-os jegyüket Bp-re. :) Szerinted?

 

Nem ismerem a pontos helyzetet, van-e kiskapu a 4 utazás kijátszásában. De szerintem ez is pont azt jelzi hogy átgondolatlan a nemzetközi - különösen a kishatárforgalmi díjszabás, mivel a határon egyszerűbb-olcsóbb nem vonattal átmenni.

 

A normál nk. díjszabás alapesetben túl drága. Ha senki sem hajlandó megfizetni, kár erőltetni, legyen egy adott állomás, amely mindkét ország belföldi díjszabásával elérhető. (pl. Biharkeresztes román belföldi állomásnak minősül díjszabásilag, vagy Biharpüspöki magyarnak. Hasonlóan az osztrák belföldnek számító Sopronhoz.)

 

A kirándulójegyek sokszor jó ajánlatot tudnak adni, szerencsére van fejlődés ezen a területen, őket megtartanám.

 

A kishatárforgalom sok helyen teljesen életképtelen díjszabással üzemel. Pl. Bcsaba-Kötegyán belföldi TÁ 745 Ft, Bcsaba-Nagyszalonta NK ~1800-2100 Ft az euró árfolyam függvényében. Ezt vagy olcsó kishatárjeggyel (bérlettel), vagy belföldi díjszabással lehetne kiküszöbölni. A kishatárforgalmi utas valójában nem nemzetközi, hanem regionális utas, akinek elé kéne nagyobb akadályt gördíteni, mintha kocsival tenné meg a határon átvezető 20-30-40 kilométeres útját.

Előzmény: Őzike győr (14078)
Őzike győr Creative Commons License 2015.02.26 0 0 14079

,, ... a politikán át a bulvárig és közben a határon átnyúló tömegközlekedés szó szerint a béka segge alatt van, igenis kutya kötelességünk finanszírozni ezeket a vonatokat ha csak 5-10 utas van rajta akkor is."

 

Ehhez annyit fűznék hozzá, ha jól tévedek akkor CFR személyzet hordja a (személyszállító) vonatokat a határon át. Mint tudjuk Romániában minden elintézhető ... (Mindenki fejezze be a mondatot, saját gondolatai alapján ...!)

 

,,Itt ezeket teljes mértékben nekünk kell finanszírozni, ahogy a kishatárforgalmi vonatokat is, mert a társvasutak ahogy eddig, ezek után sem fogják az kisujjukat mozdítani. "

 

Az előző hozzászólásomban leírtam a magyar igazolványt és a 90% kapcsolatát.

Ha kötelességről beszélsz, akkor mond meg a nagyváradiaknak, hogy vegyék meg a nemzetközi jegyüket és szálljanak vonatra 'Váradon ...!

 

Előzmény: Aln 663 1189 (14074)
Őzike győr Creative Commons License 2015.02.26 0 0 14078

,,Szeretnénk ha nem lenne az, de (sajnos - nem sajnos) valamennyire az.

Amíg közszolgáltatás keretében megy a játék, államilag szabott díjszabással, addig ez megy."

 

Ennyi erővel miért nem a Volánbuszt köpköditek? Ő is közszolgáltatást végez ...

 

,,Ha tényleg csak 5-10 utas van ezeken a vonatokon* az meg menetrendi, díjszabási kérdésekre vezethető vissza."

 

Ez nem díjszabási kérdésre vezethető vissza! Hanem arra, hogy átjönnek kocsival Biharkeresztesre és magyar igazolványra megvásárolják a 90%-os jegyüket Bp-re. :) Szerinted?

A nagyváradi utasok ezután is kocsival fognak jönni 'Keresztesre, hogy onnan fillérekből mehessenek a magyar fővárosba ...

Előzmény: Lovrin (14076)
seraggi Creative Commons License 2015.02.26 0 0 14077

 mert az ugyanilyen szar és veszélyes fapados repülőket is megtöltik

 

ha-ha-ha. :D

 

 

Előzmény: BahnScorper (14075)
Lovrin Creative Commons License 2015.02.26 0 0 14076

"A MÁV csoport nem szociális intézmény, még ha egyesek hajlandóak is lennének annak tekinteni."

 

Szeretnénk ha nem lenne az, de (sajnos - nem sajnos) valamennyire az.

Amíg közszolgáltatás keretében megy a játék, államilag szabott díjszabással, addig ez megy.

 

Teljesen abszurd elvárás, hogy amíg a vonatkilométerek 99%-a közszolgáltatási megrendelés alapján megy, kipécézünk néhány vonatot, és azt várjuk el hogy kőkemény piaci alapon nyereséges legyen mert átmegy a határon. Mezőpeterd-Biharkeresztes között nem érdekes ha 5-10 utas utazik mert magyar közszolgáltatás, de a határon élére állítjuk a garast és bevasaljuk az utolsó fillért is. Noha a CFR feltehetően ugyanúgy biztosítana vonatot a román szakaszra a Nagyvárad-Kolozsvár utasoknak, a MÁV is leközlekedtetne valamit hogy meglegyen az ütem Biharkeresztesre, a vonat útjának 90%-át így is-úgy is megtenné közszolgáltatás keretében.

 

Arra a köztes néhány kilométerre akárhány nemzetközi utas beesik, már jók vagyunk. Nem az a cél, hogy lapátoljuk a profitot, hanem hogy összekössük a két ország közlekedési rendszerét. És igenis, a határon túli kapcsolatok megérnek ennyit, még ha a magyar fél egyoldalúan fekteti is be.

 

Ha tényleg csak 5-10 utas van ezeken a vonatokon* az meg menetrendi, díjszabási kérdésekre vezethető vissza. Lehet javítani, fejleszteni, vonzó kishatárforgalmi ajánlatokat kialakítani, mert attól függetlenül hogy a vasút nem akarja látni, ebben a szegmensben sokat lehet fejleszteni. A határok egyre inkább megszűnnek, magyarok átjárnak dolgozni és bevásárolni, a románok házat vesznek nálunk, az igény megvan és egyre erősödik.

 

(*Nem ismerem pontosan az utasszámokat, legalább is amikor arra jártam 20-30 átlépő utas biztosan volt nappali vonaton)

Előzmény: BahnScorper (14075)
BahnScorper Creative Commons License 2015.02.26 0 0 14075

Nekünk finanszírozni? Miért is? A MÁV csoport nem szociális intézmény, még ha egyesek hajlandóak is lennének annak tekinteni. Ha sehogy máshogy nem tudnának idejönni a kolozsváriak, csíkszeredaiak, illetve Magyarországról meg az azon túl lévő országokból sem lehetne eljutni ezekre a helyekre, akkor még lenne is valami ráció a dologban, de attól még, hogy a vasúti forgalmon ez nem látszik, a magyar-román (és viszont) mobilitás igen magas. Persze, fúj, igénytelen parasztok, miért a kényelmetlen, lepusztult kisbusszal mennek, amely bármikor felbukfencezhet egy lovaskocsiban vagy pléhkoporsóra formázhatja egy bekómált kamionos... azért, mert az ugyanilyen szar és veszélyes fapados repülőket is megtöltik: olcsóbb és gyorsabb, mint a vonat.

 

Ja, és sok minden nem kizárólag pénz kérdése. Ha ki is fizetnék ezeket az üres vonatokat, esetleg előrefelé menekülve (pl. nem a fél szilágyságot körbekerülve menni Zsibóra, hanem Nagykárolyról egyből Zilah felé), attól még a határ-tökölést, a tré román pályákat és általában a pályavasút hozzáállását nem nagyon lehetne kiküszöbölni... a többi faktort nem mondtam, hiszen pont a románoknál van ugyan verseny, de attól az még mindig eléggé paraolimpiai szint...

 

Valljuk be: túl lett méretezve a kínálat, és sok mindennel nem lehet jobbá tenni. A legtöbb fontos célpont egy része térben, időben viszont mindegyik túl messze van... ja és kinek fontos egyáltalán?! Temesvár, Nagyszeben, Segesvár, Brassó, Bukarest az nemcsak a magyaroknak mond valamit, azokkal még más országok lakóit is meg lehet szólítani, és nemcsak a Drakula-kultusszal... oda talán még meg lehet ideologizálni az amúgy vállalhatatlanul hosszan menő IC-ket, hogy csatlakoznak a nyugat-európai éjszakai vonatokhoz. De közben mégis azok is kb. ugyanolyan gyengék, mint a kolozsvári vonatok, az emberek inkább az Isterrel mennek... ahogy Nagyvárad felé is egyedül a Corona az, amin elfogadható az utasmennyiség. De azon is ritka a nem magyar vagy román állampolgárságú utas...

 

Attól még, hogy valami állami cég, attól még figyelembe kell (kéne) venni a piac törvényeit. A Volánusz is az, mégsincs neki már egyetlen román viszonylata sem. Ez nem jelent valamit?!

Előzmény: Aln 663 1189 (14074)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 14074

OFF
Viccet meg mosolygós hangulatjeleket félretéve pedig jogos a felvetés! Addig míg itt játsszuk az eszünket, hogy határon túli magyarok, székely testvéreink így-meg úgy egymás nyakába borulva, nagyokat zabálunk, meg minden porta előtt literszám nyeljük a pálinkát, másszuk a Hargitát, bőgünk a tetején, lefelé meg besz*rva rohanunk mert kerget minket a medve és minden nap orrba-szájba ezt nyomják közélettől kezdve, a politikán át a bulvárig és közben a határon átnyúló tömegközlekedés szó szerint a béka segge alatt van, igenis kutya kötelességünk finanszírozni ezeket a vonatokat ha csak 5-10 utas van rajta akkor is. A fölösleges szöveg az megvan, de eredmény nincs, mert a pénzt azt már fukarul mérik. Itt ezeket teljes mértékben nekünk kell finanszírozni, ahogy a kishatárforgalmi vonatokat is, mert a társvasutak ahogy eddig, ezek után sem fogják az kisujjukat mozdítani. 

On

Előzmény: M62-166 (14071)
zjakabfi Creative Commons License 2015.02.25 0 0 14073

Rendben, ezt is elfogadom, akkor szüntessék meg. De ez a legrosszabb...

 

Előzmény: M62-166 (14071)
Maci1986 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 14072

Én utaztam mind2vel vagy 6x:)

Előzmény: M62-166 (14071)