Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2024.04.12 0 0 17081

vagonweb-en nézd meg... ;-)

Előzmény: Tamás Gerencsér (17077)
bodecsabi Creative Commons License 2024.04.11 0 0 17080

A távolsági vonatokra kell majd. A regionálisak maradnak helyjegymentesek.

Előzmény: exvérmezö15 (17078)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 17079

Szerintem az utasok... osztrákoknál menet közbe takarítanak amit tudnak.

Előzmény: martinaxe7 (17073)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.04.11 -2 0 17078

 

Erről valaki tud bővebbet mondani ez hogy fog  működik. A  helyi vonatokra vagyok kíváncsi( Linz- Passau). MÁV tudakozó bővebb nem tud, a Német vasút oldalán nem találtam semmit erről

Tamás Gerencsér Creative Commons License 2024.04.11 0 0 17077

PANTOGRÁFOSAT!

Egy nyári nagy retro -21 napos - "NDK-s" utazáshoz szeretnék segítséget kérni:

 

A HUNGÁRIA ( "egykoron" nemzetközi gyorsvonat ) EC menetrendjét szeretném megkapni az alábbi évekből:

 

1960, 1964, 1970, 1974, 1980, 1984

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Üdv

gertam

 

E-mail címem publikus!

zjakabfi Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 17076

A Retro Isztriát meghirdették már úgy, mint az Adriát?

juxx Creative Commons License 2024.03.29 0 0 17075

... aki elvégezte a transzkontinentális színvonalesést és össze%€#.

 

Amúgy erről egy vicc jut eszembe:

A matematikus, a fizikus és a biológus utaznak vonaton svájcban, amikor meglátnak egy barna tehenet. 

Biológus: wow, Svájcban barnák a tehenek!

Fizikus: Hopplá, ne olyan hirtelen! Svájcban láttunk egy barna tehenet, ki tudja, milyen a többi.

Matematikus: Nézzük, mit tudunk. Annyit tudunk, hogy Svájcban legalább egy tehénnek legalább az egyik oldala barna.

Előzmény: martinaxe7 (17073)
M41 6212 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 17074

Sziasztok. 

Jövő héten tervezek egy utazást Csíkszeredába a Hargita ic vél. Mennyire szép ez a kerülő utirany? Vagy sokkal unalmasabb, mintha Kolozsvár felé menne? Köszi 

martinaxe7 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 17073

Nemtom, ki a felelős, de a Zürichből jövő RJ WC-inek állapota nem volt európai

juxx Creative Commons License 2024.03.16 0 1 17072

a lényeg: azért nem tudsz a vonaton helyjegyet venni egy fel nem címkézett ülésre, mert ha el tudnád happolni az ülést egy ott ülő elől, akkor nem lenne jelentése annak, hogy nincs oda foglalás. Ez a helyjegymentesek védelme. És nagyon helyes.

 

Az sokkal gázabb, amikor a MÁV kocsijában ugyanez a kijelző Bécs felől csak a határon frissül be, és akkor bizony menet közben derül ki, hogy át kellene ülni. Ez számomra egy kevésbé vállalható eljárás, mint a Railjeten, ahol ha üres a kijelző vagy olyan útszakaszt mutat, ahol nem utazol, akkor nyugodtan ücsöröghetsz.

Előzmény: BahnScorper (17071)
BahnScorper Creative Commons License 2024.03.13 0 0 17071

Vonatról, pénztárból, ugyanoda megy az igény. Régen az volt a szokás, hogy adott idővel indulás előtt teljesen lezárták a helyfoglalást - sőt, nemcsak régen, egyes vonatokon most is így megy - ez a "last minute" egy viszonylag új dolog.

Előzmény: juxx (17070)
juxx Creative Commons License 2024.02.27 0 0 17070

Nem tudom, ott hogy megy, de Railjeten ÖBB-nél elvileg indulás előtt x idővel már csak a Last Minute Reservationnel jelölt helyeket tudod befoglalni. Ahol nincs kijelezve semmi, a vonatról már nem fogod tudni befoglalni.

Előzmény: hory004 (17068)
paca664 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 17069

Az hogy a fülke foglalásilag üres, nem feltétlen jelenti azt hogy foglalható is, lehet a foglalásból kizárva is. A lényeg hogy ti is találtatok helyet, gond nem volt ha jól értem.

Előzmény: hory004 (17068)
hory004 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 17068

A fülke üres volt, de a kijelző is, viszont amikor néztem Kolin és Pardubice közt nem tudtam újra foglalni ugyan azt a helyet. A cseh appban próbáltam csak. 

Annyiból szerencsés helyzet volt, hogy Prága utáni első állomáson szállítunk fel, így esélye se volt másnak oda ülni. (Feltételezve hogy Prágából mindenkinek volt helye.) 

 

A Praga - Brno gyorsokon azért ajánlott a helyjegy, de sokan nélküle is talaltunk helyet. 

Előzmény: paca664 (17050)
juxx Creative Commons License 2024.02.23 0 0 17067

Igen, ebben a sorrendben szokták :) Amikor anyám átszállással utazik, szokásom lett két vonatra is ugyanazt a kocsi/helyet kiválasztani, hogy könnyen megjegyezze :) Nyílván ez csak Rj/Rj átszálláskor műk teljesen, de neki nagyon bejön. 

Előzmény: BahnScorper (17066)
BahnScorper Creative Commons License 2024.02.22 0 0 17066

Nekem az a "kedvencem", aki csak közli, hogy neki oda van helyjegye, ahol ülök, de amikor megkérem, hogy mutassa fel a bizonyítékot, besértődik és megtagadja... pedig ha tényleg oda kapta, akkor átadom, ha meg kiderül, hogy elnézte a helyet, kocsit, vonatot, dátumot, akkor meg úgyis toll a fülébe...

Előzmény: juxx (17065)
juxx Creative Commons License 2024.02.22 0 0 17065

Így van, a gyakorlatban a rendszer sokkal jobban működik, mint amilyen következtetéseket itt levonunk az írott tudományból.

 

Azt viszont megjegyezném, hogy amennyiben az emberek nem eléggé együttműködőek, mert például olyan nárcisztikus egyéniségek, akiknek bizonyos dolgok "járnak", akkor mindegy mi van a szüszben, és a kaller sem valószínű, hogy érvényesíti a jogaidat... vékony az az emberi réteg, aki nem kooperatív az utastársaival, de a jv-re hallgat. De ha van itt jv, aki engem megcáfol, szívesen meghallgatom, örömmel hallom.

Előzmény: BahnScorper (17063)
paca664 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 17064

Köszönöm. Ne haragudj a megjegyzésért, de az utóbbi napok termését olvasva ötlik fel bennem a mondás: "Nem mindegy hogy az okos hülyéskedik, vagy fordítva". Többet nem tudok segíteni.

Előzmény: H_CS (17061)
BahnScorper Creative Commons License 2024.02.22 0 0 17063

A nemzetközi vonatokra nincs "külön SZÜSZ", a nemzetközi jegyekre vannak külön utazási feltételek. Azoknál egyébként a helyjegy nélküli jegyekre van is olyan szabály, hogy ha nem jelöli meg az utas a helyét a távollétében, akkor a helye elvész. De általában úgyis szól az ember a körülötte utazóknak, hogy figyeljenek a csomagjára és tartsák fenn a helyét, ha elmegy kajálni.

Előzmény: H_CS (17062)
H_CS Creative Commons License 2024.02.22 0 0 17062

Ilyen alapon bele lehetne foglalni a nemzetközi vonatokon érvényes SZÜSZ-be azt is, hogy a helyjeggyel rendelkező utas nem hagyhatja el a helyét. Pl. nem mehet WC-re, nem mehet az étkezőkocsiba, stb.

Előzmény: timetable (17054)
H_CS Creative Commons License 2024.02.22 0 0 17061

Ez a nemzetközi SZÜSZ. Én a belföldire hivatkoztam 17053-ban, hogy az nem érvényes nemzetközi forgalomban.

Előzmény: paca664 (17060)
paca664 Creative Commons License 2024.02.20 0 0 17060

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/gcc-civ-prr_1_mod_231210.pdf

 

6.2.6. De érvényes. A jegy vásárlásával ezeket a feltételeket elfogadod.

Előzmény: H_CS (17053)
juxx Creative Commons License 2024.02.16 -1 1 17059

Ui/OFF:

Bocs az elgépelésekért, a kijelzőm pókháló appos :(

ON

Előzmény: juxx (17058)
juxx Creative Commons License 2024.02.16 -2 2 17058

Te sem érted :) én rugalmas jeggyel utazom. Azaz rám nem.hat, ha abbahegyják a jegyek arusítását. Amúgy a MÁV csinált ilyet, ahol csak kocsira mondta meg, hogy a FecskeCityben hovva üljön az ember. Addig amíg nem akarsz négyesben utazni nem kezdőállomásról, addig oké.

 

Senki sem kötelez téged, hogy a kijelölt ülőhelyedre üljél. Az útjaim nagy részén nem veszek helyjegyet, én választom meg, hova ülök. Ha van jegyem, akkor is megtehetem, h máshova ülök, ha van választék és van "inger". A helyemet negyed óra után szabadnak látják, senkit nem érdekel, hogy nem én ülök ott.

 

Budapest Münchent én az ÖBB appjában helyválasztással szoktam végezni, így ott ülök ahol szeretnék, de nem amellet aki mellett szeretnék (már ha nem többesben utazunk). Még olyat is csináltam, hogy MÁV jegy ÖBB helyjegy. Én döntöm el, hova kérem a jegyet, ilyan nomcs hogy roasz helyre vagy nem jó irányba kérem. Ja de van, ha irányt vált a vonat félúton :)

 

A labancok fillérbaszók, nem szoktak helyjegyet venni :nelföldi útjukra. Belföldi RJ-n nem is ügy.

 

A labancok helyére írd be a kurucokat is. Nekünk is van országbérletünk de vagonunk nincs amivel elvigyük a csürhét.

 

Ugyanaz megy itt is, mint DB és ÖBB szinten. Illetve nem, mert 

- a DB-nél a csűrhejegy nem érvényes ICE-re cserébe egyéb okok miatt nagyon megbízhatatlan lett a vasút.

- a hülye labancoknak 560 vonatra van keretszerződése (az okos kurucoknak hányra van?) és most azért van szorulás, mert a Siemens késve szállít (és állítólag a karbantartást is khmm... ) de ahogy jönnek az új vonatok, a nyomorgás csökkenni fog. 

- mi meg akkor állunk neki kútfúróeszközt fejleszteni, amikor már szomjazunk. Először építünk egy gyárat, aztán kifejlesztjük a vonatot, majd megrendeljük...

 

Vissza a helyjegyre: wngem jobban zavar, ha nem látom, hol foglalt a hely, ha nekem nincs helyjegyem. És az is zavar, ha az IC-n nem tudok máshova ülni, mert nem tudom, mely helyet nem adtak el. Mindkettő megugorható lenne, az informatika tudja... mi nem :)

Előzmény: jbaal (17057)
jbaal Creative Commons License 2024.02.16 -2 1 17057

De még mindig nem érted, hogy miről van szó. Ha az eladott jegyek darabszámát akarnák maximálni, azt meg tudnák tenni önkényes helyosztás nékül is. Ha eléri az eladott jegyek száma a vonaton lévő ülőhelyek számát, ne engedjen további jegyeket eladni a rendszer, ennyi. De nem értem, hogy miért kell katonás módon eldönteni az utas helyett, hogy hova üljön úgy, hogy semmiféle befolyásod nincs arra, hova kapod a jegyet. Nekem pl. egy Győr-München utat marhára nem lenne kedvem végigülni valami szerencsétlen, szűkös, menetiránynak háttal szóló helyen. Akkor inkább repülő vagy autó. A Railjeten pl. óriási különbség van aközött, hogy a kettesbe kapod a helyed, ahol a lábad k*rva jól elfér az előtted lévő ülés alatt, míg ha négyesbe kapod, akkor ha ülnek veled szemben (márpedig ülni fognak, az biztos), akkor egy kínszenvedés az egész út.

 

A labancok meg csak szimplán egy idióta népség, egész egyszerűen nincs már elég kapacitásuk arra, hogy elvigyék ezt a rengeteg utast, se szerelvény, se személyzet, de azért propagálják a vasutat, mintha nem lenne holnap. Ezzel az egész marhasággal mind a németek, mind az osztrákok csak korábban nem létező mobilitási igényeket nyitnak meg, 0 darab utazót sikerült átcsábítani az autókból, mert közben ott is nő a forgalom. Ezt a felemás rendszert meg rég fel kellett már volna számolni a Railjeten, hogy bizonyos helyeken kell helyjegy, máshol meg nem. Nyilvánvaló, hogy fullon van a vonat mindig, nem létezik már az a szituáció, hogy te majd helyjegy nélküliként szabadon válogathatsz a nem foglalt helyek közül. Csak az állandó vita van generálva belőle mesterségesen. Ha a vonaton van mondjuk 500 ülőhely, akkor adjanak el rá 500 sima jegyet és ennyi, semmi bonyolult nincs benne, nem kell semmiféle helyosztogatás, majd leül mindenki oda, ahova kedve van, úgyis mindenkinek lesz helye a végén. Jelentősen gyorsabb és egyszerűbb lenne az utascsere.

Előzmény: juxx (17056)
juxx Creative Commons License 2024.02.15 -2 2 17056

Egy Győr-München távon volt már hogy jól jött a helyjegy.

Sógorék full house vonat esetén bemondják, hogy helyjegy vagy adott vonathoz kötött jegy nélkül nem szállhatunk fel (mert teltházas). Akkor is jóljön a helyjegy. 

A te bajod nem a helyjeggyel van hanem az utasokkal. 

Előzmény: jbaal (17055)
jbaal Creative Commons License 2024.02.15 -6 2 17055

Ezt az egész helyjegy-rendszert soha ki sem kellett volna találni, mindig, mindenhol, kivétel nékül csak a probléma van vele. Lassítja az utascserét, kényelemtlenné teszi az utazást, hogy a vonat indulása után fél órával még mindig a szűk, székek közti folyosón ácsorognak az emberek, kerülgetik egymást az idióta bőröndjeikkel és vizsgálgatják, hogy éppen hova kéne ülni, és ki foglalta el a másik helyét. Vagy éppen melyik nyugger gondolja úgy, hogy neki ingyen van minden, és oda ül, ahova akar, akár a "mai fiatalok" helyét is elfoglalva, akiknek nem okozhat gondot végigállni a 2-3 órás utat, hiszen ők még egészségesek, meg amúgyis csak 990 (vagy nemzetköziben mégtöbb) Ft.-ot fizettek a helyükért...

Na meg ha a helyeden éppen egy napbarnított építőipari brigád ül, aki az arab számokkal sincs tisztában, a vonat meg tele, akkor is állhatsz végig az előtérben, mert vitatkozni nem fogsz velük nyilván...

 

Érdekes, hogy a személyvonatokon semmi gond nincs a helyjegy hiányából, egyszerűen felszállsz, meglátsz egy üres helyed, lerakod a segged, aztán kész, utazol nyugalomban.

Ha a kapacitást akarja korlátozni a vasút, mert nincs elég kocsija, azt meg tudná tenni a katonáskodó helyosztás nélkül is.

Előzmény: timetable (17054)
timetable Creative Commons License 2024.02.15 0 1 17054

Induláskor az étkezőbe ülök be. Vagy az utazás 14. percében átmegyek oda, hogy majd visszajövök, és addigra ülnek a helyemen. Na egy ilyen vitát megnéznék...

 

Érdekes ez a "törlöm a foglalást" a kijelzőn gyakorlat, utas szemszögből szerintem pont hogy fordított a logika. Ha ugyanis kint van hogy mettől meddig foglalt, akkor a helyfoglalás tulajdonosa a jegy birtokába ezt egyértelműen bizonyítani tudja, hiszen a két dolog egybevág. Akinek meg valamiért nincs helyfoglalása, számíthat arra, mettől meddig nem okoz problémát ha valahová odaül.

 

Ezzel szemben most az ugyanúgy bizonytalanságban van, akinek nincs helyjegye, aki köztes állomáson száll fel (és itt a 15 perc miatt bőven elég az, ha egy nagyváros fejállomása helyett valamely másik állomását választja, ami a jegy váltásának pillanatában akár nem is magától értetődő), vagy ha valaki útközben időlegesen elhagyja a helyét.

 

Üzemeltetői szempontból miért az utóbbi a logikusabb?

Előzmény: paca664 (17050)
H_CS Creative Commons License 2024.02.15 0 0 17053

A Startos SZÜSZ a belföldi vonatokon érvényes. Ceské Dráhy területén nem.

Előzmény: Godolloi HEV (17052)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.02.14 -1 0 17052

Az Üzletszabályzatban le van írva, hogy mire jogosít a helyjegy (csak 15 percig él a foglalás), így ezzel semmi gond nincs.

Egyébként az a gyakorlati oka a dolognak, hogy ha valaki mégse jön el, vagy leül máshova, akkor a helye felszabaduljon (más is le merjen oda ülni).

Előzmény: H_CS (17051)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!