Csak nekem tűnik fel, hogy a railjet-ek képtelenek tartani a menetidőt??
Szinte kivétel nélkül 25-30 percet késik mindegyik páratlan, tegnap is a zürichivel 35 percet késtünk. Jól néztem volna ki, ha lekésem az utolsó csatlakozó vonatom...
Gyanítom, az osztrák kollégák igen szűkre szabták a menetidőt, mert St.Pölten és Bécs között 225-tel, Linz és St. Pölten között 215-tel robogtunk és még akkor is tettünk rá a késésre...
Lehet venni a MÁV-START.nál nemzetközi jegyet, én többször vettem is, csak nem egyforma a helyzet a különböző célpontok esetén. (Prága esetében pl. működik a csak oda, az oda-vissza, és a csak vissza is)
Varsóba működik a csak oda, az oda-vissza is de a csak vissza valószínűleg nem, legalábbis nekem nem sikerült.
Most próbáltam pl. 04.26-ra csak oda adott olcsó 19EUR-ért, oda vissza (04.26-28) már csak méregdrága 135EUR-osat, csak vissza meg semmit se...
Mi tavalyelőtt voltunk. A vonatról nem hiszem, hogy sok újat tudnék mondani... elvisz, jó lassan, késve, de gyönyörű a táj. Élvezetes volt a lehúzható ablakos kusettben utazni a felső ágyon, ez mindig is tetszett :)
A tengerpart mentén viszonylag sűrű a buszközlekedés. Bár Tivatba lehet, h csak Kotoron keresztül, ott át lehet szállni a környéket kiszolgáló kis buszokra. Mi így voltunk ott.
Taxik is elvisznek akárhova, "interturbán" is, de az borsosabb árú. Busz occsó :)
Mindenki rendkívül kedves, angolul sokan tudnak, a kotori tourinformban magyarul tudó hölgy is van!
Ha a belső országrészt is megnéznétek, ahhoz azért kell az autó, mi legközelebb biztos azzal megyünk.
Visszafelé volt egy kis affér: Barig és -tól szólt a retúrunk, de nem ott szálltunk fel, hanem Mojkovacban. A magyar kocsi ajtajai már zárva voltak, szerencsére a cseh(?) kocsiba utolsó pillanatban fel tudtunk ugrani, majd átkéredzkedtük magunkat... A magyar kocsikísérő @gyf@szt kapott tőlünk, hogy miért nem szóltunk, hogy máshol szállunk fel visszafelé. Talán igaza volt, de a stílusa szerintem nem volt megengedhető. Mindegy :)
Szófiából Isztambulba - ha van/lesz egyáltalán - csak (négyágyas török) fekvő közlekedik, háló nem.
Jegyet elvileg itt tudsz venni, de ha létezik valamilyen különleges kedvezmény a bolgár-török forgalomra, azt nem tudod elérni, csak a teljes árat. Helyjegyet pedig elvileg csak akkor adnak ki, ha van mellé menetjegyed, de ettől néhány kevésbé kockafejű pénztáros hajlandó eltekinteni.
Sziasztok! Nyáron utaznék Bulgáriából Isztambulba. Szófiából mennénk hálókocsival. Arra lennék kíváncsi, hogy véleményetek szerint a MÁV-Start ki tudná adni az adott viszonylatban a menetjegyet plusz a hálójegyet? Vagy azt csak a helyszínen tudnám megvenni? Előre is köszi :)
Mert eredetileg Bécsből akartam menni Varsóba, de SparSchiene nélkül szerintem irreálisan sokba kerül egy-egy háló-/fekvőhely. (Amúgy nem tudom, hogy gondolják, hogy a fapados repülők korában bárki venni fog normál áron 99€-ért ülőhelyet egy 12 órás útra.) Ebből kifolyólag készültem egy B tervvel is, hogy ha az ÖBB-nél nincs SparSchiene, akkor megyek Pozsonyból inkább.Tavaly utaztam Bp. - Varsó között, akkor kb. 6-an voltunk az egész kocsiban.
Más:
MÁV-os netes nemzetközi jegyet váltott már valaki az életben. Én bármit állítok be, ezt a hibát kapom:
[i]Erre az utazásra a megadott feltételekkel érvényes ajánlat jelenleg nem elérhető.[/i]
Tudhatna bárhova, csak legtöbbször a pénztárosnak az információval el nem látottság miatt fingja nincs arról, milyen tarifakóddal lehet kivenni az adott vonatra a spar-jegyet a nemzetközi rendszerből...:(
Hölgyek, Urak, teljesen fogalmatlan vagyok az EU-s nemzetközi vonatozás terén, így két, valószínűleg triviális kérdéseim lenne:
- A MÁV akkor is ki tud állítani egy irányú SparSchiene menetjegyet, ha annak kiindulási állomása nem Magyarország? (pl. Varsóból Budapestre kellene ilyesmi)
- Ugyanígy, MÁV-os pénztárnál van lehetőségem olyan SparSchiene nemzetközi jegyet venni, amelyik Mo.-t nem érinti? (Bécsből Varsóba EN406 pl.)
Ezúttal 93 dicső percet késve indultunk el. Dr Harkály nem igazán bírt magával, és még a rádióját is eldobta a folyosón. Nem baj, majd veszünk neki másikat... Nem lett volna különösebben bosszantó a csúszás, ha nem 3:45kor keltem volna ahhoz, hogy elérjem a tragacsot. De a célállomásnál (Breclav) már csak 85 perces késésben voltunk. A szlovák pályaállapotok mintha romlottak volna az elmúlt időkben.
Keletis rutin! Indulás előtt negyed órával megjelenik dr. Harkály ( ha a szerelvény 3 napja áll a csarnokban akkor is él a 15 perces szabály) majd indulás előtt 6,5 perccel talál egy kisorozandó kocsit. Vonat + 30 és -+60 közötti késéssel elindul... Talán másként is lehetne"de nekünk így is jó".
Varsovia EC gyökeret eresztett: 8:22-es indulás helyett még mindig a Keletiben malmozunk. Elvileg kocsit kellett kisorozni - legalább is elvitték a vonat felét.
Szia Akkor hogy fog közlekedni az Adria 2017 szezonba ? mert mávos mentrenden nem tudok eligazodni. :( Tavaly vasárnap éjszaka indult pestről és hétfőn jőtt vissza esetleg ez is változott? Előre is köszönöm a válaszod.
Attól függ, hogy melyik szakaszt nézed. Magyarországon a szokásos, aztán Érsekújvár és Ostrava között a csehszlovákok közepes közepesen megtöltik. A lengyel határátmenet szintén nem túl erős, de utána belföldön tele van.
Amúgy persze hogy elképzelhető. Haverság ide vagy oda, a lengyelek többségében ugyanoda utaznak, mint mi: Bécsbe, Prágába és Németországba... tőlünk meg inkább Krakkóba mennek. Sok is az a 10 óra menetidő, és akkor még nem is beszéltünk a buszok meg a repülők jelenlétéről...